Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 12:10
Verwijderd
Vage titel misschien, maar ik merk dat de audioingang van mijn mp3speler breder is geworden en de stekker van de koptelefoon zit nu veel "losser" in het ding. Elke keer als ik mobiel muziek luister, dan stop ik mijn speler in mijn zak en ben ik zelf aan het lopen, treinen, whatever. Doordat er dan blijkbaar meer druk op de koptelefoon staat, is de ingang wat breder geworden. Als ik nu aan de koptelefoon zit, dan kan ik hem lichtelijk bewegen en alleen als ik er continue druk op uitoefen, heb ik goed geluid. This sucks.

Ik was net bij de dixons en die knul uit de winkel zei dat het een veelvoorkomend probleem was, meer mensen hebben er dus last van. Nogal sars dat het ontwerp vande gemiddelde mp3speler zo klote is, maar goed.

Nu is mijn vraag aan jullie: zijn er dingen die ik hieraan kan doen, behalve de speler niet meer in je zak stoppen? Binnenkort ga ik een nieuwe mp3speler aanschaffen en ik had echt graag dat ik dat probleem niet bij die krijg. Tips and tricks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2006, 12:50
]{ing
]{ing is offline
Tip: koop een speler van fatsoenlijke kwaliteit, dan gebeurt dit niet zo snel
Trick: vervang de uitgang met spare part
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 12:52
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-10-2006 @ 13:50 :
Tip: koop een speler van fatsoenlijke kwaliteit, dan gebeurt dit niet zo snel
Trick: vervang de uitgang met spare part
creative zen touch. Creative heeft hele goede kwaliteit.
Hoe? Link?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 14:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Piloff schreef op 11-10-2006 @ 13:52 :
creative zen touch. Creative heeft hele goede kwaliteit.
Hoe? Link?
Er zijn dus merken met betere kwaliteit, plus het is ook gewoon slijtage

Ik heb van mn ipod video de hoofdtelefoonuitgang vervangen mbv een onderdeel via www.repod.nl. Welk onderdeel je voor de creative nodig hebt weet ik niet. Ik heb ook nog een iriver h320 met een uitgang die aan vervanging toe is, maar dat is soldeerwerk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 14:50
Verwijderd
Weet je zeker adt het niet aan de jack van je koptelefoon ligt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 11-10-2006 @ 15:50 :
Weet je zeker adt het niet aan de jack van je koptelefoon ligt.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-10-2006 @ 15:42 :
Er zijn dus merken met betere kwaliteit, plus het is ook gewoon slijtage

Ik heb van mn ipod video de hoofdtelefoonuitgang vervangen mbv een onderdeel via www.repod.nl. Welk onderdeel je voor de creative nodig hebt weet ik niet. Ik heb ook nog een iriver h320 met een uitgang die aan vervanging toe is, maar dat is soldeerwerk.
Zoals Sony?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 16:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Piloff schreef op 11-10-2006 @ 17:37 :
Zoals Sony?
Geen idee, discmans van sony zijn in ieder geval niet duurzaam. Philips is sowieso een afrader, software is nog steeds brak.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 17:50
Verwijderd
Wijdere broeken dragen of bijvoorbeeld truien met zakken. Dat scheelt denk ik al een hoop.

Of gewoon zorgen dat je een kleinere MP3-speler hebt, zodat hij meer speelruimte heeft in je broekzak. Ik heb al bijna twee jaar een klein Creative MuVo V200 en daarvan is die ingang nog helemaal in orde. Er zit alleen een barst in de ruit, maar dat komt door een winkelwagentje.

Als allebei geen optie is, weet ik niet wat je anders kunt doen. Volgens mij zijn het gewoon natuurkundige wetten dat als er constant druk op zo'n ding staat dat het gaat vervormen. Dan kun je zestien keer iPod heten en twaalf keer wit en rond zijn, je bent nog altijd een slaaf van de wetten van het universum.

Trouwens, de merknaam Commodore is tegenwoordig in handen van een bedrijf dat kennelijk ook een MP3-speler heeft uitgebracht. Ook al is het alleen maar een schandalige farce om met nostalgie wat geld uit de zak van mensen te kloppen, zou een mp3-speler met het Commodore-logo erop wel enorm seksy zijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:27
]{ing
]{ing is offline
Als je een ipod koopt heb je iig zo'n nieuwe uitgang nog eenvoudig en voor weinig geld. Maar dan gaat er vast wel iets anders stuk aan.

Zou eens kijken naar een Cowon iaudio.. iRiver heeft geen leuke modellen momenteel.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:39
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Je kunt die ingang ook in 1x kapot maken, door bijv. met het snoer ergens aan blijven haaken terwijl je snel voorbij loopt. Ik denk verder dat je er niet zo veel aan kan doen, het zijn gebruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage. Na max. vier jaar is die batterij toch wel kapot en kan je hem alsnog aan je kleine zusje meegeven.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 17:22
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
koop er 1 die kan hangen?

hoelang heb je hem al?
Oud 14-10-2006, 22:01
Verwijderd
Ik had al wat gezocht over de mogelijke reparatie, maar omdat er een andere uitgang naast de hoofdtelefooningang zit, is het fucking moeilijk daar een nieuwe plug voor te zoeken. Ik ga volgende week wel kijken of ik nog een andere oplossing kan vinden, maar verwacht er niet al te veel van. Creative zelf ook al gebeld en zij zeggen dat ze die onderdelen niet los verkopen. :/

De commodore-spelers heb ik gezien, maar qua lompheid en (gebrek aan) capaciteit staan ze mij niet aan.
Ik ben inmiddels voorzien van een nieuwe zen sleek (20 gb, 100 euro) en ben van plan deze alleen maar of in de zak van mijn trui te doen of in een broekzak waar hij gewoon de ruimte heeft en er dus geen druk opstaat.

Eentje kopen die kan hangen is met 20 gb nogal een killer, dan heb ik een klein kastje aan mijn nek hangen. Heb deze iets langer dan twee jaar, de garantie is dus al verstreken, helaasch. `
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:13
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik heb inmiddels al een tijdje mijn tweede hd-mp3speler van Sony en ik heb nergens last van, ook niet bij mijn vorige. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan hoe ik er mee omga, hoewel ik dat állesbehalve voorzichtig zou noemen.

Maar als ik dat zo hoor zou voor mij de oplossing voor de hand liggen: je zen touch houden en koptelefoon stevig vastmaken met plakband, zo dat hij de muziek goed weergeeft.
Moet je er wel niet mee zitten dat het er pauperig uitziet.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:23
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 15-10-2006 @ 20:13 :
Ik heb inmiddels al een tijdje mijn tweede hd-mp3speler van Sony en ik heb nergens last van, ook niet bij mijn vorige. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan hoe ik er mee omga, hoewel ik dat állesbehalve voorzichtig zou noemen.

Maar als ik dat zo hoor zou voor mij de oplossing voor de hand liggen: je zen touch houden en koptelefoon stevig vastmaken met plakband, zo dat hij de muziek goed weergeeft.
Moet je er wel niet mee zitten dat het er pauperig uitziet.

Weinig duct tape mogelijkheid. (tis een schuine plug.)
Oud 16-10-2006, 14:43
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik snap niet wat je bedoelt met schuine plug? En uit het plaatje kan ik ook niet opmaken dat de 3,5mm jack niet vast te tapen is in/aan het ding zodat het goed contact maakt.

Maar dat is natuurlijk ook geen goede lange-termijn oplossing.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 18:27
Verwijderd
Vlooienband, kun je me vertellen of die Zen Sleek als een USB-device werkt? Mijn huidige MP3-speler heeft het eeuwige leven niet en als ik voor 20 euro meer van 1 GB flash naar 20 GB HDD kan gaan, is dat het overwegen waard. Ik heb alleen nogal een hekel aan verplichte iCreative iMusic iTransfer iTools iAsscramming. Gewoon plug-n-play en dan functioneren als een verwijderbaar USB-device is de max.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 20:34
JCG
JCG is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-10-2006 @ 19:27 :
Vlooienband, kun je me vertellen of die Zen Sleek als een USB-device werkt? Mijn huidige MP3-speler heeft het eeuwige leven niet en als ik voor 20 euro meer van 1 GB flash naar 20 GB HDD kan gaan, is dat het overwegen waard. Ik heb alleen nogal een hekel aan verplichte iCreative iMusic iTransfer iTools iAsscramming. Gewoon plug-n-play en dan functioneren als een verwijderbaar USB-device is de max.

LUH-3417
Ik zie een plaatje van een Creative Zen Touch. Deze is met een firmware update te upgraden vnaar USB device. Dat heb ik ook gedaan, maar niet op elke computer werkt hij.
Oud 16-10-2006, 22:44
Verwijderd
Ho, ik was in de war. Ik bedoelde de mp3-speler die de TS gekocht had. Excuses, ik ben niet zo thuis in de HDD-spelers.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:20
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 16-10-2006 @ 19:27 :

LUH-3417
Ja! De zen touch doet het niet zo goed, maar mijn mac mini herkent de 5 gb die ik apart heb gezet (optie in het menu) als externe harde schijf. Voor de rest heb je wel software nodig.
Verduidelijking: zen sleek heeft de optie om de speler te "partitioneren", je kan een stukje (max. 16 gb) apart houden als externe harde schijf. Je hebt dan dus de media (muziek) library en de file lib. Het laatste kan max. 16 gb groot zijn en meuk die je daarin hebt, speelt de zen dus niet af, die slaat hij gewoon op onder het mum van 'dit is harde schijf opslag, daar blijf ik van af'.
Het schijnt ook te kunnen dat je door middel van Windows Media Player muziek op je zen kan zetten, maar daar heb ik mezelf nooit aan durven wagen. (En ik heb meestal geen windows bij de hand.)

Ik wilde nog iets zeggen, maar ik ben hung over en ben het vergeten. Misschien kom ik er nog op.

Vodka roelt.
Reageren

Regels voor berichten