Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2006, 10:21
xxxliz
xxxliz is offline
steeds meer mensen sturen sms'jes om 'emoties' te tonen. Ruziën via sms, als je problemen hebt in je relatie via sms en zelfs uitmaken via sms (!). Wat vinden jullie daarvan?? Want het is ofcourse wel makkelijk om iemand te dumpen via de telefoon, maar wel lullig. En ik heb zelfs gehoord dat een vrouw een sms'je naar haar man had gestuurd met de mededeling: ik ben zwanger! Het is toch veel leuker om zoiets gewoon recht in het gezicht te vertellen, of niet??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2006, 10:25
M'ne
M'ne is offline
Ja, ik VIND dat ook veel leuker. Maar IS het dan ook meteen leuker?
Oud 20-10-2006, 10:28
WolterB
WolterB is offline
Tuurlijk kan het irl veel leuker zijn.

Maar voor mensen die zich niet altijd even makkelijk kunnen uitdrukken is dit een simpele oplossing.
En communicatie via sms is weinig mis mee vind ik. Je kans zo een berichtje achterlaten, dat later gelezen wordt. Erg handig wanneer iemand druk met iets bezig is, zo hoef je elkaar niet te storen.
Oud 20-10-2006, 10:34
Verwijderd
Nou ik ken iemand en die communiceert meestal via sms of mail, om je allemaal verwijten te maken. Dus heeft ze je iets te vertellen zoals 'ik vind jou een egoïst' en mailt ze dat. En zie je haar de volgende keer lopen dan doet ze 'Hoiiiiiiiii'. In dat opzicht vind ik het gewoon ZWAK dat je alleen zulke dingen kunt zeggen via sms of mail, dan denk ik ook dikke doei.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 10:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dingen die ik belangrijk vind of dingen die zeker niet anders over mogen komen dan ze bedoelt zijn, zou ik nooit via sms doen nee. Is naar mijn idee wat onpersoonlijk en het kan door het gebrek aan non-verbale communicatie en de toon waarop je iets zou zeggen ook heel anders opgevat worden dan de bedoeling is.

Maar verder vind ik sms zeker wel een leuke en soms ook handige manier van communicatie. Je kunt elkaar snel en makkelijk even wat laten weten, zonder daarbij de ander direct te storen idd. Lieve dingen, een berichtje dat je er zo aan komt, kort wat dingen van huishoudelijke aard.. Ik vind het wel leuk
Oud 20-10-2006, 10:58
justmyself
justmyself is offline
smsen in een relatie is niet erg, vorige week had ik zelf ook ruzie via sms met me vriend dat vindt ik persoonlijk ook iets wat te ver gaan ruzie maken via sms (vraag nie twaarom ik het zelf dan deed btw) je ken iemand gwn veel beter bellen als je iets belangrijks heb te melden! uit maken via sms is het lafste wat ik ooit heb gehoord!! dus mijn mening is eigenlijk gewoon, sms alleen voor kleine dingetjes en niet voor belangrijke gebeurtenissen of als je ruzie hebt met iemand, via een sms ken je ook misverstanden oproepen met een ruzie want je weet niet met sommige opmerkingen hoe iemand het bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:03
juno
juno is offline
Het duurt alleen zo lang voor je een smsje gefabriekt hebt. Pfff, tegen die tijd heb je al drie keer gebeld.

Ik wacht nog steeds op een mobieltje met een uitklapbaar fullsize qwerty toetsenbord.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind sms vooral handig om even iets te laten weten op momenten waarvan je weet dat je ongelegen zou bellen. Of tussendoor, zomaar, even iets liefs sturen.
Ik vind sms geen goed medium om een ruzie uit te vechten. Heb dan gewoon het lef om dat face to face te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:55
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
juno schreef op 20-10-2006 @ 12:03 :
Ik wacht nog steeds op een mobieltje met een uitklapbaar fullsize qwerty toetsenbord.
Die zijn er al De nokia 5510 bijvoorbeeld. Die is al een jaar of vijf op de markt.

Ontopic: ik sms alleen met m'n vriend over kleine dingen en als ik geirriteerd ben dan sms ik dat ook. Meestal spreken we dan af om het uit te spreken ergens.
Oud 20-10-2006, 12:03
Verwijderd
Bij fullsize denk ik eerder aan een pc toetsenbord

Ik sms niet met mijn man, omdat hij geen mobiele telefoon heeft. Maar toen hij die nog wel had, deden we dat wel eens. Maar nooit grote dingen, gewoon even iets grappigs vertellen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 12:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Neiu schreef op 20-10-2006 @ 12:55 :
Die zijn er al De nokia 5510 bijvoorbeeld. Die is al een jaar of vijf op de markt.

[afbeelding]

Ontopic: ik sms alleen met m'n vriend over kleine dingen en als ik geirriteerd ben dan sms ik dat ook. Meestal spreken we dan af om het uit te spreken ergens.
Haha, die had mijn allereerste vriendje.

Anyway, ik vind smsjes krijgen altijd erg leuk, ook binnen een relatie, maar ze zijn natuurlijk in geen geval geschikt om ruzies uit te praten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 12:41
Verwijderd
Smsen is handig voor kleine dingen, gewoon even laten weten hoe het met je gaat, even laten weten dat je hem mist of wat dan ook. Maar als er grote zaken te vertellen zijn, doe ik dat niet over sms. Dat zou trouwens niet eens in zo'n klein berichtje passen, aangezien ik altijd al vrij lang van stof ben
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 20-10-2006 @ 13:41 :
Smsen is handig voor kleine dingen, gewoon even laten weten hoe het met je gaat, even laten weten dat je hem mist of wat dan ook. Maar als er grote zaken te vertellen zijn, doe ik dat niet over sms. Dat zou trouwens niet eens in zo'n klein berichtje passen, aangezien ik altijd al vrij lang van stof ben
Idd, dat ja.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:08
Iduna
Iduna is offline
Ik vind smsjes met lieve woorden wel érg leuk om te krijgen. Gewoon even een 'ik vind je lief' of een 'ik denk aan je' maakt me toch wel vrolijk(er). Of een grappig verhaaltje dat valt onder 'onzin sms'.
Maar ruzie e.d. past toch niet in een sms (dan blijf je bezig), je begrijpt elkaar ook gemakkelijk verkeerd (net als op msn/internet). Dit kan eventueel nog via de telefoon, maar liever gewoon face to face natuurlijk. Dan kun je het daarna weer goed maken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:38
Verwijderd
Ik krijg nog steeds iedere dag één of meerdere lieve en grappige onzin sms'jes van hem die hij verstuurd als ik niet bij hem ben. Ik schrijf ze ook allemaal op voor ik ze wis, erg leuk om terug te lezen.
Ruzie maken doen we praktisch niet, laat staan over de sms. En mocht ik ooit zwanger zijn, dan weet hij dat tegelijk met mij.

Sms is een leuke aanvulling, maar moet niet volledig de plaats in nemen van kleine of grotere sms'jes.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 14:17
Verwijderd
Ik heb laatst nog ruzie gemaakt via de sms, maar dat was omdat ik de puber aan het uithangen was en hij gewoon fucking onredelijk was. Ik was te moe om te bellen en hij stond in de kroeg. Dit was trouwens niet met mijn vriend, maar met een gewone vriend. Mijn ex had vaak de neiging om via de telefoon beledigd te worden (dan zei ik iets wat hij persoonlijk oppakte), kon dat niet gewoon zeggen (al was wel overduidelijk dat er iets was, hij klapte namelijk helemaal dicht) en dan kreeg ik een uurtje later een sms met de mededeling dat hij blablabla niet zo leuk vond. Ik vond het dan weer vervelend dat hij dat neit meteen zei, en dat meldde ik hem dan, via sms, ook weer. Ik belde en smste sowieso bovennatuurlijk veel met hem, want hij is internationaal vrachtwagencauffeur en dus alleen in het weekend thuis. Sindsdien maak ik (bijna) geen ruzie meer via sms. Het is sowieso beter om het gewoon zo te doen, dan kunnen er geen misverstanden ontstaan over hoe je iets bedoeld enzo. De enige keren dat ik het nog doe is als ik honderd procent zeker weet dat ik in mijn gelijk sta (dus bijvoorbeeld bij die vriend, hij was kwaad omdat ik iets niet wilde vertellen. Ik bedoel, come on!) en te lui ben om te bellen/fietsen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 14:36
gurl19
gurl19 is offline
Ik maak wel eens ruzie via sms. Of er komt ruzie van omdat we elkaar niet goed begrijpen. Vaak is bellen dan ook geen optie. Via de telefoon, of het nu sms of bellen is, kunnen wij de ruzie zo erg maken. Dan kunnen we het niet redelijk bepraten en uitpraten..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 14:43
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
juno schreef op 20-10-2006 @ 12:03 :
Het duurt alleen zo lang voor je een smsje gefabriekt hebt. Pfff, tegen die tijd heb je al drie keer gebeld.

Gewoon veel oefenen
Oud 20-10-2006, 14:57
Crimson
Crimson is offline
Ik heb ook zo'n 5510 gehad, smsen ging wel heel snel ja.
En ik heb sowieso nooit ruzie met mn vriend, dus al helemaal niet over sms. Afspreken over sms vind ik wel irritant, dan heb ik zoiets van nouja weet je wat, ik bel je wel even.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:25
__
__ is offline
ik weet dat het stom is maar ik ben wel een van die mensen die ruziën via sms ja. shame on me. maar dat is dan meestal een vervolg op eerdere 'arguments' zeg maar. ik zou iig nooit vertellen dat ik zwanger was of het uitmaken ofzoiets via sms nee, dat niet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
__ schreef op 20-10-2006 @ 17:25 :
ik weet dat het stom is maar ik ben wel een van die mensen die ruziën via sms ja. shame on me. maar dat is dan meestal een vervolg op eerdere 'arguments' zeg maar. ik zou iig nooit vertellen dat ik zwanger was of het uitmaken ofzoiets via sms nee, dat niet.
ik heb precies hetzelfde. of als ik ruzie heb sorry zeggen via sms, omdat ik het eigenlijk niet wil toegeven ofzo, en dan is een smsje toch wat minder confronterend
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 20:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Van gebeurtenissen die belangrijk zijn in een relatie (zwanger, trouwen, uitmaken, ruzie, zeggen dat je wil praten omdat er iets niets goed zit) is het verstandiger / leuker om niet via SMS te zeggen maar gewoon recht in je gezicht te zeggen. Over het algemeen is dat zo en zelf heb ik er ook geen leuke ervaring mee.

SMS is gewoon een handige communicatie, maar de échte belangrijke dingen kun je beter in iemands gezicht zeggen, tenminste dat vind ik.
Oud 20-10-2006, 21:08
Verwijderd
Mijn vriend en ik sturen elkaar bijna elke dag wel een smsje. Gewoon simpele dingetjes van 'hoe is het? Wat ga je zo doen?' enz.. Ik bel eigenlijk liever dan dat ik sms, maar als ik op mijn werk ben dan gaat dat niet zo gemakkelijk dus dan maar een smsje. Ruzie hebben we vrijwel nooit en áls we het zouden hebben gaat dat niet via de sms.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 00:49
DusterBoy
DusterBoy is offline
Ik probeer SMS'en zoveel mogelijk te vermijden eigenlijk. Vind het irritant, aangezien mensen ook vaak vragen terug te SMS'en. Niet dus.

En wat emoties betreft. Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn laatste relatie wel regelmatig sms'de in het begin. Maar dat waren dan meer uitingen van verliefdheid e.d. op momenten dat we niet bij elkaar konden zijn (zagen elkaar alleen in het weekend). Maar ik ben absoluut tegen ruzie maken via sms. Als het moet, dan in real life. En als het echt niet anders kan via de telefoon proberen uit te praten.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 16:22
Nebel
Nebel is offline
Ik sms nooit echt belangrijke dingen, die bespreek ik veel liever.. Ik sms wel veel, maar dat zijn gewoon mededelingen, lieve/grappige berichtjes, e.d.
Tsja en dat mensen ruzie maken over sms, of het idd uitmaken over sms, ga ik denk ik nooit begrijpen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 17:37
deoxyribose
deoxyribose is offline
ik sms nooit met m'n (eventuele) vriend, en ik hou ook niet van msnen en bellen. Gezichtsuitdrukkingen en stemgeluid voegen zoveel toe, zonder dat heb je veel meer kans op misverstanden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:18
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 23-10-2006 @ 18:37 :
ik sms nooit met m'n (eventuele) vriend, en ik hou ook niet van msnen en bellen. Gezichtsuitdrukkingen en stemgeluid voegen zoveel toe, zonder dat heb je veel meer kans op misverstanden.
daar heb je echt gelijk in.. niet normaal hoe snel je soms misverstanden kunt hebben met vooral msn... sommige mensen hechten echt teveel waarde aan msngesprekken...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 14:38
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 23-10-2006 @ 18:37 :
Maar soms heb je geen keuze en moet het wel een van die dingen worden, omdat je elkaar gewoon niet kan zien. Of je spreekt elkaar dan natuurlijk gewoon niet, maar dat is voor mij geen optie. Overigens heb ik zelden misverstanden via sms of chat, je kan vaak wel inschatten hoe iets over gaat komen en 't dus zo formuleren dat het overkomt zoals je het bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 15:38
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik sms alleen onzin geloof ik .
Zeker geen ruzie maken via sms ofzo, aangezien ik er zelf ook zeer goed in ben alles vekeerd op te vatten, want mijn vriend smst vaak nogal kortaf
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:15
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-10-2006 @ 15:38 :
Maar soms heb je geen keuze en moet het wel een van die dingen worden, omdat je elkaar gewoon niet kan zien. Of je spreekt elkaar dan natuurlijk gewoon niet, maar dat is voor mij geen optie. Overigens heb ik zelden misverstanden via sms of chat, je kan vaak wel inschatten hoe iets over gaat komen en 't dus zo formuleren dat het overkomt zoals je het bedoelt.
Ja, ik heb tot nu toe alleen maar relaties gehad waarbij we elkaar elke dag zagen. Dus als ik een relatie zou krijgen waar bij er een te grote afstand tussen ons zat, zou ik wel overgaan op bellen of chatten. Maar SMS, dat nooit! (behalve in noodgevallen natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 08:40
snoopy
snoopy is offline
wij maken nooit ruzie over sms. Wel vind ik een smsje leuk voor een kleine opmerking "denk aan je" ofzo. En het leuke van sms vind ik dat je ze kunt bewaren en nog s terug kunt lezen (itt telefoneren).
Hij houdt er minder van. Elke keer als ik hem sms hangt ie 2 min. later aan de lijn
Oud 25-10-2006, 08:44
bladertje
bladertje is offline
Ik krijg sowieso elke avond een lief smsje van hem, ook al hebben we gebeld . Ik vind die zekerheid gewoon fijn.. Overdag als ik hem de hele dag niet ga zien krijg ik vaak 2 of 3 smsjes. Zelf bel ik de laatste tijd liever (heb het idee dat ik hem alles ooit al eens heb gesmst). Maar ik vind het echt superleuk om een smsje te krijgen, ik lees ze meestal 10 keer opnieuw. Er is toch meer over nagedacht dan gesproken woorden, vaak.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:43
blacky
blacky is offline
smsen binnen een relatie ok....niks mis mee...af en toe beledigd zijn via de sms en dat daarna uitpraten ook nog wel ok, maar het uit maken via de sms Dat is echt not done....alleen vertel dat sommige mensen maar eens.
Oud 26-10-2006, 21:31
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het grappige is: toen ik jong was en nog geen mens een gsm had, en die dingen gemiddeld vijf kilo wogen, hadden we ook al soortgelijke discussies.
2 grote verschillen. Dit soort discussies vond niet plaats op een internetforum (er waren nog niet eens kleurenschermen, laat staan internet) en het slachtoffer was dan niet sms/msn en zijn beperkingen als communicatiekanaal, maar gewoon telefoneren.
Het uitmaken via telefoon, ruzie maken via telefoon, enz... het was absoluut not done. Die goeie oude tijd toch.

Ik heb nooit geleerd om mijn gedachten in 160 karakters samen te vatten, en wil dat ook niet leren. Wie met mij wil ruziën via sms mag het gerust proberen, maar het raakt me echt niet.

sms'en is handig als je niks te zeggen hebt. Anders krijg je het toch niet in 35 woorden gezegd.
Oud 27-10-2006, 07:32
Verwijderd
Een smsje om 'een emotie te tonen' doe ik alleen als die emotie liefde of gemis is. Van de laatste 10 smsjes die ik aan mijn vriend stuurde, vielen er twee in die categorie.
Ruzie maken via sms (of msn) vind ik belachelijk, daar schiet je echt niets mee op, omdat je op msn of in sms makkelijk verkeerd geinterpreteerd wordt en tijdens een ruzie minder op je woorden let wordt het er dan alleen nog maar erger van.
Uitmaken met een smsje snap ik wel - als je 11 jaar bent. Het is wel makkelijker dan het in iemands gezicht te moeten zeggen, natuurlijk. Maar als je de ander ook maar het minste beetje serieus neemt, dan zet je je er overheen dat het misschien moeilijk is om het uit te maken en doe je het in een situatie waar de ander ook wat mee kan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 09:34
Verwijderd
Ik heb er een schurft aan serieuze dingen te bespreken over sms. Het kost me teveel geld om een gesprek te voeren in delen van 25 woorden als ik 30 euro aan internetkosten betaal en diegene best even achter zn computertje kan gaan zitten of te bellen, en bellen doe ik zelf ook zo goed als gratis. Het komt vaak genoeg voor dat iemand op zn teentjes is getrapt en boos smst; ik vertik het zo af te handelen. Je krijgt er ook veel teveel misverstanden door, etc.

Als het zo moeilijk is te vertellen irl vertel je het maar niet

Dat zal/is binnen een liefdesrelatie niet anders, je hebt een mond
en telefoon om te bellen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 03:03
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
xxxliz schreef op 20-10-2006 @ 11:21 :
steeds meer mensen sturen sms'jes om 'emoties' te tonen. Ruziën via sms, als je problemen hebt in je relatie via sms en zelfs uitmaken via sms (!). Wat vinden jullie daarvan?? Want het is ofcourse wel makkelijk om iemand te dumpen via de telefoon, maar wel lullig. En ik heb zelfs gehoord dat een vrouw een sms'je naar haar man had gestuurd met de mededeling: ik ben zwanger! Het is toch veel leuker om zoiets gewoon recht in het gezicht te vertellen, of niet??
Imo besaat uitmaken via telefoon/internet/sms e.d. niet uitmaken kan alleen irl en dan ook op een fatsoenlijke manier, is dat niet het geval, dan is het nog steeds aan.
Oud 30-10-2006, 10:12
Verwijderd
Waar baseer je de openingspost op? Ik denk dat het wel meevalt namelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:39
I C U
I C U is offline
Bij mij is het op de een of andere manier zo dat problemen via MSN uitgepraat worden. Daarom weet ik ook dat dat absoluut niet handig is, maar toch doe ik het. Waarom? Tja, misschien ben ik wel gewoon laf.
Ruzie over sms vind ik stom, dan bel ik wel ff ofzo. Waarom ik dan niet bel wanneer het over MSN moeilijk wordt? Tja... Geen idee eigenlijk

Face 2 face is communicatief gezien beter, maar wel moeilijker. Uitmaken via sms, msn of wat dan ook is gewoon kut.
Oud 30-10-2006, 18:09
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
xxxliz schreef op 20-10-2006 @ 11:21 :
studeer jij journalistiek ofzo, het lijkt wel een Yes-poll

Ja, ideaal toch Ik vind het allemaal wel handig Sommige dingen zijn leuker om en face te zeggen, maar ach Sommige zaken ook weer handig via sms

Uitmaken via sms vind ik weer slap, maar erover praten via sms zou kunnen, als je bijv. door de telefoon door emotie geen zinnig woord uit kunt brengen
Oud 01-11-2006, 00:11
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Lilything schreef op 30-10-2006 @ 19:09 :
studeer jij journalistiek ofzo, het lijkt wel een Yes-poll

Ja, ideaal toch Ik vind het allemaal wel handig Sommige dingen zijn leuker om en face te zeggen, maar ach Sommige zaken ook weer handig via sms

Uitmaken via sms vind ik weer slap, maar erover praten via sms zou kunnen, als je bijv. door de telefoon door emotie geen zinnig woord uit kunt brengen
Dan kan je evengoed een uurtje wachten, en er dan over beginnen praten. Ik kan niet begrijpen hoe je een moeilijke situatie in 30 woorden "uitgepraat" kan krijgen.
Oud 01-11-2006, 10:30
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
__ schreef op 20-10-2006 @ 17:25 :
Mee eens, het valt me op hoe weinig hier gesmst wordt
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:39
harpie1
harpie1 is offline
Haaj,,
Ik vind smsen in een relatie wel belangrijk. Als ik s'avonds in mijn bed lig,, dan sms ik super graag met mijn vriendje... Bij sms kan je ook meer zeggen dan in het echt vind ik... vooral in het begin. Belangrijke gebeurtenissen moet je niet via de sms doen... dat moet in het echt... maar om een beetje te flirten, is juist super met sms! Echt een aanrader
Reageren

Regels voor berichten