Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2006, 12:44
-(L)-
Ik heb alweer een tijdje een nieuwe vriend en dat bevalt prima

Alleen; hij heeft voor mij een relatie van 5 jaar gehad, die pas 2 maanden uit was toen hij iets met mij kreeg. Zelf zegt hij dat hij een jaar geleden ook al zag aankomen dat het uit zou gaan, en dat hij zich daarop voorbereid had. Hij vindt het zelf ook vreemd, maar toen 't uitging heeft hij 't er niet zo lang moeilijk mee gehad.

We kennen elkaar al ongeveer een jaar, maar we hadden zelden contact. Toevallig raakten we aan de praat toen 't net uit was met zijn ex. Na een maand ongeveer dagelijks contact te hebben gehad, begonnen we elkaar leuk te vinden. Nadat 't 2 maanden uit was met zijn ex, hebben we iets gekregen.

Nu vindt hij 't moeilijk om dit kenbaar te maken bij mensen in zijn omgeving. Er zijn al heel wat negatieve reacties naar boven gekomen dat het niet kan t.o.v. zijn ex, etc. Ook familieleden van hem vinden alles erg snel gegaan.

Ik voel me hier natuurlijk niet zo fijn bij. Ik heb 't idee dat ik als een soort verdringer van zijn ex word gezien, terwijl ik daar helemaal niks mee te maken heb gehad.

Ik ga er vanuit dat ik niet de eerste ben die in een situatie als dit terecht is gekomen. Daarom zou ik 't erg fijn vinden om van andere mensen die iets soort gelijks hebben meegemaakt, te horen hoe ze hiermee omgingen. En als je er niet bekend mee bent: hoe zou je ermee omgaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2006, 13:03
luchtballon
luchtballon is offline
Ik had na een relatie van 2.5 jaar na anderhalve maand ook weer een nieuwe vriend.
Ik kende hem net als jij al, maar pas een maand voordat het uitging ofzo, en ik vond hem zelfs irritant eerst. Hij had er dan ook niks mee te maken dat het uit ging
Ik zag ook op zich al aankomen dat het uit ging. Dat klinkt lullig, maar het was in de zin van dat het niet goed ging en dat ik het veel te lang nog heb geprobeerd. Ook heb ik veel te lang gewacht met uiteindelijk praten met mijn vriend (waardoor het uitging). Ik had het eigenlijk daarvoor al een beetje verwerkt, omdat ik er al een half jaar mee bezig was.
Toen mijn exvriend toen ook in de kroeg kwam waar ik met de nieuwe persoon aan het zoenen was, werd dat mij ook niet echt in dank afgenomen, en ook door mijn vrienden niet. Maar mijn ouders en vrienden accepteerden het verder wel, ik ben ws ook wat jonger . Met mijn ex heb ik daarentegen wel lang ruzie gehad.

Maarja, dit is dus de andere kant van zo'n soort verhaal. Als ik nu een nieuwe vriend zou krijgen in zo'n situatie zou ik meer onzeker worden door de vraag of hij wel echt over haar heen is na zo'n korte tijd. Zijn familie enzo trek ik me niet gelijk iets van aan, en is het zijn probleem, niet het mijne. Ik hoop dan dat hij het goed kan/wil uitleggen aan mensen die er problemen mee hebben.
Oud 21-10-2006, 13:15
-(L)-
@ Luchtballon;
Ik herken er veel in. Mijn vriend vertelt ook dat hij 't idee heeft dat hij 't al verwerkt had toen 't nog niet uit was. Ook hij vertelt dat hij nog veel te lang 'geprobeerd' heeft.

Maar inderdaad; ik vroeg me ook af of hij wel echt over zijn ex heen is. We hebben er heel veel over gepraat en hij wil haar absoluut niet meer terug. Ik weet zeker dat hij de waarheid spreekt en ik merk gewoon aan zijn gedrag dat hij ontzettend gek op me is.

Waarschijnlijk ligt 't probleem bij 't feit dat ik zelf veel langer nodig zou hebben om een relatie van 5 jaar te verwerken. (Althans; dat denk ik). Daarom vind ik 't moeilijk om te begrijpen.

Bovendien was ik een soort rebound voor mijn ex, waardoor ik een soort angst heb ontwikkeld om weer 'gebruikt' te worden.
In combinatie met alle commentaar uit zijn omgeving, ga ik me hier niet zekerder over voelen.

Ik ben 18 trouwens. (Mijn vriend is 21).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 13:26
DusterBoy
DusterBoy is offline
Ik heb een keer hetzelfde meegemaakt, alleen dan vanaf de andere kant. Dus had meer dan een jaar een relatie gehad, en kwam erachter dat ze binnen een maand al een nieuwe vriend had. Dat vond ik op dat moment echt niet relaxt, zeker als je zo lang samen bent geweest. Maar ik heb dat die jongen nooit kwalijk genomen, want hij staat er buiten. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ik verliefd was.

Dus ik denk dat je jezelf er niet schuldig over hoeft te voelen. Maar ik denk wel dat zijn ex er recht op heeft om het te weten. Het zal haar waarschijnlijk wel kwetsen, maar op den duur komt ze er toch wel achter wanneer het begonnen is. Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 13:54
Chimera
Chimera is offline
Waait wel over. Mensen hebben nogal snel de neiging om zich met dat soort dingen te bemoeien. Als jullie een langere tijd verder zijn houdt dat wel op.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 18:24
juno
juno is offline
Als ze je beter leren kennen en ze vinden je aardig en je vriend wordt duidelijk heel gelukkig van jou, dan houdt het geklaag echt wel op. Dan zijn ze juist dolblij met je.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 20:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dit klinkt mij wel bekend in de oren. Mijn laatste ex had een relatie van dik 2 jaar achter de rug en toen dat een maand uit was begon ze iets met mij. Weliswaar heeft die relatie maar een aantal maandjes geduurd, maar dat boeit nu even niet. Ze heeft pas een maand nadat we iets gekregen hadden gezegd tegen haar ouders dat we iets hadden.
Van de ene kant vond ik eigenlijk dat ze het meteen eerlijk had kunnen zijn, van de andere kant wist ik dat als ze het eerder had verteld dat ze dan reacties krijgt van "Is dat niet wat snel?". Maja, dat had ze eigenlijk maar moeten slikken. Maar zij was gewoon "bang" voor dat soort confrontaties / discussies. Toen ze het ook verteld had kreeg ze trouwens toch nog die vraag voorgelegd (en dat was dus al na een maand).
Maar voor het grootste gedeelte had ik zoiets van: "Ach ja, wanneer ze het ook vertelt, het voelt gewoon goed." Ongeacht wat andere mensen zeggen, daar moet je je niets van aantrekken (ook al hebben ze misschien gelijk). Als het goed voelt, dan kan je gevoel alles overwinnen.
Er zijn nou eenmaal mensen die snel verliefd worden en er zijn ook mensen die niet snel verliefd worden. Maar als je snel verliefd wordt, dan moet het wel zijn omdat je gek op iemand bent, en niet om "zo snel mogelijk maar iemand anders te hebben omdat je niet zonder vriend(in) kunt".
Oud 22-10-2006, 10:56
Qimm
Qimm is offline
Wij hadden beide hezelfde. Mijn laatste 'relatie' was 4 maand over, de zijne 3 maand ofzo.
Ik was in het begin dat het voor zowel mij als hem rebound was, maar ik geloof dat dat allemaal wel meeviel
Zijn ex was helemaal uit the picture toen ik hem leerde kennen. En mijn ex had al voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen ook al een nieuwe 'relatie' achter de rug. Dus dat was allemaal geen probleem bij ons.
Oud 22-10-2006, 11:56
Iduna
Iduna is offline
Als hij het moeilijk vindt om jou voor te stellen, dan vraag ik me toch wel af waarom hij er dan aan begint?
Ik neem aan dat 'ie juist met jou is, omdat 'ie je leuk vindt, dus dan zou hij je ook met alle plezier willen 'showen' aan zijn familie en vrienden.
Maar die familie en zo draaien vast wel weer bij.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 12:15
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
juno schreef op 21-10-2006 @ 19:24 :
Als ze je beter leren kennen en ze vinden je aardig en je vriend wordt duidelijk heel gelukkig van jou, dan houdt het geklaag echt wel op. Dan zijn ze juist dolblij met je.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:50
Anaïs
Anaïs is offline
Mja, van mij was het nog veel sneller... Het was pas enkele dagen uit met mijn ex, waar ik meer dan 3 jaar mee had, toen iets begon met mijn huidige vriend.

Ergens moet je dat wel nuanceren, zeker als je vriend(in) diegene is die het heeft uitgemaakt. Officieel heb ik het eind juni uitgemaakt, maar het proces van het uitmaken, is al maaaanden vroeger begonnen. Je begint te twijfelen, en op een bepaald punt beslis je dat het niet meer verder kan, maar dat wil niet zeggen dat je het onmiddellijk kan zeggen. Mijn ex zat op stage, had eindwerk, stageverslag... zodat het uitmaken uitgesteld bleef. Dus die 'enkele dagen' zijn relatief.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 18:43
Konijn
Konijn is offline
Ik heb zelf twee weken nadat ik het uitmaakte met mijn ex mijn nieuwe vriend leren kennen (en vrijwel meteen een relatie aangegaan). Ik had anderhalf jaar met mijn ex. Maar al na een jaar wist ik dat het niet goed zat en zat ik er elke keer tegenaan om het uit te maken. Ik was dan ook inderdaad twee dagen nadat ik het had uitgemaakt wel over hem heen.. dat is van binnen dan al lang gebeurt.

Ik heb overigens geen commentaar van mijn familie gehad, omdat ze zagen dat ik met mn vriend veel gelukkiger ben dan ik met mijn ex ooit geweest ben. Zij mochten hem ook gelijk veel meer dan mn ex.
Oud 22-10-2006, 19:24
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Hoi!!

Ik heb zelf een relatie an 2.5 jaar gehad, na 1.5 jaar had ik het gehad met hem, maar door omstandigheden bleven we toch samen.
Toen na 2.5 jar uiteindelijk de knoop was doorgehakt kwam ik ook al gauw weer iemand tegen

DAt gaat zo makkelijk omdat je dan al zo lange tijd niet meer emotioneel aan die ex gebonden bent, en dus weer 'echte' gevoelens kan hebben met een ander.
Wat wel belangrijk is dat je in een volgende relatie (in dit geval jouw vriend) het wel rustig aan doet en de tijd neemt om elkaar te leren kennen

veel liefs,
Oud 23-10-2006, 09:52
Optima
Optima is offline
mijn vriend had 6 jaar een relatie, en na 4 maanden maakte hij zijn relatie met mij bekend.

Natuurlijk dacht ik wel van "ze zien me al aankomen, het groene vriendinnetje" maar dat ging vrij snel over. Gewoon schijt hebben aan dat soort gedachten, en als ze er IEMAND op moeten aankijken, dan is het je VRIEND en niet jij.
Reageren

Regels voor berichten