Ik heb alweer een tijdje een nieuwe vriend en dat bevalt prima
Alleen; hij heeft voor mij een relatie van 5 jaar gehad, die pas 2 maanden uit was toen hij iets met mij kreeg. Zelf zegt hij dat hij een jaar geleden ook al zag aankomen dat het uit zou gaan, en dat hij zich daarop voorbereid had. Hij vindt het zelf ook vreemd, maar toen 't uitging heeft hij 't er niet zo lang moeilijk mee gehad.
We kennen elkaar al ongeveer een jaar, maar we hadden zelden contact. Toevallig raakten we aan de praat toen 't net uit was met zijn ex. Na een maand ongeveer dagelijks contact te hebben gehad, begonnen we elkaar leuk te vinden. Nadat 't 2 maanden uit was met zijn ex, hebben we iets gekregen.
Nu vindt hij 't moeilijk om dit kenbaar te maken bij mensen in zijn omgeving. Er zijn al heel wat negatieve reacties naar boven gekomen dat het niet kan t.o.v. zijn ex, etc. Ook familieleden van hem vinden alles erg snel gegaan.
Ik voel me hier natuurlijk niet zo fijn bij. Ik heb 't idee dat ik als een soort verdringer van zijn ex word gezien, terwijl ik daar helemaal niks mee te maken heb gehad.
Ik ga er vanuit dat ik niet de eerste ben die in een situatie als dit terecht is gekomen. Daarom zou ik 't erg fijn vinden om van andere mensen die iets soort gelijks hebben meegemaakt, te horen hoe ze hiermee omgingen. En als je er niet bekend mee bent: hoe zou je ermee omgaan?