Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 12:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb even een vraag over de aankomende verkiezingen. Ik woon in Rotterdam en heb dan ook een stempas ontvangen waarmee ik in de hele gemeente Rotterdam mag gaan stemmen. Nou is de kans erg groot dat ik op de dag van de verkiezingen moet werken op het stembureau in Goes. Ik wou nu dus een kiezerspas aanvragen zodat ik daarmee in Goes kan gaan stemmen. Nou heb ik alleen een vraag: stel dat ik die dag niet op het stembureau hoef te werken en gewoon in Rotterdam ben, mag ik dan met die kiezerspas ook nog in Rotterdam stemmen of mag dat dan niet meer? Had ik dan mijn stempas moeten houden? Mag je met een kiezerspas ook iemand machtigen om voor jou te gaan stemmen of mag dat niet?

Alvast bedankt
Oud 30-10-2006, 17:06
Anika
Volgens mij mag je met een kiezerspas gewoon overal gaan stemmen, dus ook in Rotterdam. Ik weet alleen niet of je dan ook een ander kunt machtigen, maar waarom zou je dat willen als je toch overal heen kunt?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:19
Danny
Danny is offline
Je kunt met een kiezerspas inderdaad overal stemmen.

Stemze!
Oud 30-10-2006, 19:30
Roos
Roos is offline
Je mag iemand voor die stempas machtigen die in Rotterdam woont, dat lijkt me de makkelijkste oplossing als je nog niet zeker weet waar je bent die dag. (ik wil 't zelfs best doen als je me vertrouwt )

En anders inderdaad zo'n landelijke kiezerspas aanvragen, dan mag je overal stemmen, dus ook in Rotterdam. Ik weet niet zeker of je van tevoren aan moet geven: "Ik ga in Goes stemmen", dan zou het lastig zijn.
Als je een kiezerspas hebt aangevraagt, moet je je Rotterdamse stempas inleveren, of in ieder geval is hij niet geldig meer
Reageren

Regels voor berichten