Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2006, 16:55
Stresssssss
Zou iemand mischien deze brief willen verbeteren. Ik ben niet zo heel goed in het schrijven van Frans, maar wil wel serieus overkomen. (zonder al te veel fouten dus)
Alvast super bedankt voor jullie hulp!!

M. ...
...@hotmail.com
La Haye, Pays-Bas

La Haye, le 19 octobre 2006

Objet: Demande d’emploi

Madame, Monsieur,

D'abord je me présentera brève: Je m'appelle ... et j'ai dix-huit
ans. J'habite à La Haye (Pays-Bas) et je fait la sixième année de l'enseignement maintenant. Je suis entreprenant, sportive, patiemment et un personnage studieux. Après mon bac je voudrais faire des études de droit.

L'année suivant je passe mon bac et si je réussit, je voudrais travailler en France et de préférance à un hôtel ou à une chambre d'hôte. C'est pour cela que je écrit cette lettre. Je chercher un travail de vacances en France, si vous cherchez un collaborateur..., contactez moi!

Je parle: Langue Niveau

- Néerlandais Excellent
- Allemand Bien
- Anglais Moyen
- Français Passable

Je voudrais faire: accueillir des hôtes, inscrire des hôtes, traveux d'entretien, jardiner et nettoyer (passer l'aspirateur, faire des lit et ainsi de suite). Je voudrais travailler en France dans le but de perfectionner mon français et de quoi gagner.
J'espere vous avez un emploi pour moi.

Agréez mes remerciements anticipés,
...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2006, 17:08
Verwijderd
Ik heb je maar even een nieuw topic gegeven
Zelf kan ik geen frans, dus iemand anders zal je moeten helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 17:40
patrik594
patrik594 is offline
Ben je mannelijk of vrouwelijk? Ik heb enkele fouten eruit gehaald:
Citaat:
M. ...
...@hotmail.com
La Haye, Pays-Bas

La Haye, le 19 octobre 2006

Objet: Demande d’emploi

Madame, Monsieur,

D'abord je me présenterai brève: Je m'appelle ... et j'ai dix-huit
ans. J'habite à La Haye (Pays-Bas) et je fais la sixième année de l'enseignement maintenant. Je suis entreprenant, sportive, patiemment et un personnage studieux. Après mon bac je voudrais faire des études de droit.

L'année suivant je passe mon bac et si je réussis, je voudrais travailler en France et de préférance à un hôtel ou à une chambre d'hôte. C'est pour cela que je écrit cette lettre. Je chercher un travail de vacances en France, si vous cherchez un collaborateur..., contactez moi!

- Néerlandais Excellent
- Allemand Bien
- Anglais Moyen
- Français Passable

Je voudrais faire: accueillir des hôtes, inscrire des hôtes, travailler d'entretien, jardiner et nettoyer (passer l'aspirateur, faire des lit et ainsi de suite). Je voudrais travailler en France dans le but de perfectionner mon français et de quoi gagner.
J'espère que vous avez un emploi pour moi.

Agréez mes remerciements anticipés,
...
p.s. dit zijn enkel werkwoordelijke fouten, andere fouten heb ik dus niet eruit gehaald, omdat ik zelf ook maar de basiskennis van Frans heb
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 17:48
Stresssssss
Dank voor je hulp!

Ik ben zoals mijn brief aangeeft "M.", mannelijk dus.
Als je vrouwelijk bent schrijf je daar "Mdm" of "Mdll".
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 17:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stresssssss schreef op 20-10-2006 @ 18:48 :
Als je vrouwelijk bent schrijf je daar "Mdm" of "Mdll".
Nee hoor, in brieven schrijf je dat altijd uit.

Overigens werkt de manier waarop je aangeeft welke talen je spreekt niet op de manier die er nu staat. Nu staat er feitelijk dat je 'taalniveau' spreekt, gevolgt door de opsomming.
Oud 20-10-2006, 18:05
Stresssssss
"M." heb ik veranderd en nu voluit geschreven, maar op een betrouwbare website staat dat dit in een formele brief wordt afgekort.

Dat talen-gedoe:

Het is uit Word gekopieerd en het stond daar netjes in een tabelletje met onder "Langue" de talen en onder "Niveau" het niveau waarop ik die beheers. De opmaak is met het plakken in het tekstveld van het forum verloren gegaan en het ijkt nu idd een beetje typisch, maar dat is in mijn echte versie dus niet zo.

Greetz
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 22:36
vosje16
vosje16 is offline
De afkortingen van Madame en Mademoiselle zijn trouwens Mme en Melle en dus niet Mdm en Mdll, maar dit terzijde...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 22:48
vosje16
vosje16 is offline
Madame, Monsieur,

D'abord je voudrais me présenter brèvement: Je m'appelle ... et j'ai dix-huit ans. J'habite à La Haye (Pays-Bas) et je suis en sixième humanité (6de middelbaar). Je suis entreprenant, sportif, patient et studieux. Après mon bac je voudrais étudier le droit.

L'année prochaine je passe mon bac et si je réussis, je voudrais travailler en France et de préférance dans un hôtel ou dans une chambre de hôte. C'est pour cela que j'écris cette lettre. Je cherche un travail de vacances en France. Si vous cherchez un collaborateur..., contactez-moi!

- Néerlandais Excellent
- Allemand Bien
- Anglais Moyen
- Français Passable

Je voudrais faire: accueillir des hôtes, inscrire des hôtes, faire des travaux d'entretien, jardiner et nettoyer (passer l'aspirateur, faire des lits,...). Je voudrais travailler en France dans le but de perfectionner mon français et de gagner un peu d'argent.
J'espère que vous aurez un emploi pour moi.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, mes salutations distinguées.

De spellingsfouten zijn eruit gehaald en 'k heb de tekst hier en daar ook wat aangepast. Je hebt wel vaak "je voudrais" gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 23:11
Stresssssss
Hartelijk dank voor het corrigeren van mijn brief.
Nu kan ik deze insturen en daarmee hopelijk een baantje krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte, van de vorderingen. Het is tenslotte iets waar jezelf aan meegewerkt hebt, en dan is het leuk achteraf nog eens te horen of het allemaal gelukt is en of de brief effect heeft gehad.

Nogmaals bedankt en jullie horen nog van mij,
W.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 13:32
MickeyV
MickeyV is offline
brèvement of brièvement?
Oud 22-10-2006, 17:51
vosje16
vosje16 is offline
idd 't moet brièvement zijn
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:18
Stresssssss
Hey allemaal,

De eerste reactie op mijn open sollicitatie is binnen. Hij kwam op het volgende neer:

Bedankt voor je intresse in ons bedrijf, maar helaas zijn wij voor 2007 al voorzien. Ons bedrijf is te kleinschalig om het personeelsbestand uit te breiden. We wensen je veel succes bij het zoeken van een ander adresje, maar met zo'n brief moet dat geen problemen opleveren.

Onderaan de opmerking dat ze de brief van een goede kwaliteit vonden (voor een buitenlander, het blijven fransen hè! )

Groeten,
W.

O ja... Ik had de brief al verstuurd en toen zag ik de laatste reactie pas. Jammer dat ik dat niet eerder gezien had, maar één "tikfoutje", dat is toch acceptabel voor een Nederlander?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten