![]() |
|
Ik wil een netwerk (oid) maken met een externe pc.
Het zit zo. Ik en mijn vriend hebben samen een netwerk. We hebben een router met twee netwerkkabels die de twee pc's met de router verbinden. Ik wil bestanden delen met een vriend van mij die een paar huizen verderop woont. Ik wil dat hij muziek van mij kan downloaden en dat we eventueel spellen kunnen spelen. Zoiets als 'Grouper' dus maar dan dat je wél muziek kunt downloaden. Bij 'Grouper' kan dat dus niet. Dus als ik iets had als 'Grouper' maar dan met mp3-download-functie, ben ik helemaal blij! Ik heb al gegoogled en ben op deze site terecht gekomen Een verbinding met een VPN (Virtual Private Network) configureren in Windows XP maar ik kom er niet uit! Mijn vraag aan jullie: Hoe moet ik dit doen!? ![]() UPDATE Ik heb inmiddels iets gevonden over VPN. (http://gathering.tweakers.net/forum...messages/860645) Ik ben nu bezig met installeren en de lijst doorlopen. Hmz... Het wil niet... Krijg geen verbinding... Deze wizard heb ik doorlopen en goed ingesteld. Daarna heb ik die vriend deze laten doorlopen. Maar het werkt met geen mogelijkheid. ![]() Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 16:17. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Is het niet makkelijker en sneller om ff een ftp servertje op te zetten.
(bijvoorbeeld met file zilla server), in plaats van een vpn?
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
edit: dit staat trouwens in de howto... hebbie dat gedaan? Citaat:
||
Citaat:
En je interne zie je met: start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig En op Port forward.com lees je hoe je poort 1723 moet forwarden.
|
Offtopic: Nog nooit behoefte gehad om met grouper te spelen.
Maar toch heb ik ff een kleine vergelijking geschreven -> een omschrijving van Grouper & een ftp-server (bv filezilla server) met ftp-client (filezilla):
|
http://www.sitemasters.be/?pagina=tu...s&id=256&cat=9
Is dit een goede tut? Zo nee, iemand anders een tut voor mij? |
![]() |
|
Offtopic:
Vind hier een video tutorial van filezilla en filezilla server
Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 21:58. |
![]() |
||
Citaat:
dan moet je die porten nog steeds forwarden naar je PC. dat is toch precies dezelfde werkwijze? of mis ik nu iets ?
|||
Offtopic:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Gebruik gewoon hamachi, ik dacht www.hamachi.cc
Dit programma installeerd een nieuwe virtuele netwerk-kaart. dit kun je zien bij je netwerkeigenschappen. Daarna kun jij met hamachi een server maken, en jou vriend (die uiteraard ook hamachi heeft geinstalleerd) jou server joinen. zo kun je met de meeste spellen gamen op jullie VPN. Ik d8 ook bestanden delen op deze manier. Voor sommige spellen die nog het IPX protocol gebruiken, moet je een of andere IPX tunnel hebben (bijvoorbeeld voor red alert 2 yuri's revenge). Maar daar ben ik zelf nog niet helemaal uit ![]() Bij een maat van me werkt het iig al ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[NETWERK] Met externe PC -> Hoe?! Spammie | 4 | 24-10-2006 14:54 |