Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2006, 18:10
jet
jet is offline
aldus acda en de munnik.
ik lees hier steeds over mensen die ver weg gaan, gepland. ik ben zelf ook een half jaar in amerika gebleven terwijl alles al gepland is.

maar ik ben opzoek naar de mensen die op een dag hun baan hebben opgezegd en een ticket hebben geboekt naar weet ik veel waar om daar voor onbepaalde tijd te blijven. waarom deed je het? had je een back-up plan? hoe beviel het? had je wel spaargeld oid? is wat je daar wilde meemaken ook gebeurt?

ik hoop dat hier wat mooie verhalen over komen
Oud 13-11-2006, 09:51
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
samen met een vriendin wel van plan om gewoon op een dag een koffer te pakken en dan naar schiphol en we zien wel waar we terecht komen..

( zijn eerst nu aan t sparen !)
Oud 13-11-2006, 14:46
Crimson
Crimson is offline
mn vriend had vorig jaar zn baan opgezegd en is met een ticket naar brazilie vertrokken, en daar heeft ie een tijdje gezeten.. na 4 maanden ofzo issie met een zeilboot van 9 meter naar afrika gezeild (de bedoeling was scheveningen) en via daar weer thuis gekomen.. + malaria. heel avontuur dus. toen kende ik hem nog niet overigens.
Oud 13-11-2006, 22:12
Thought Alive
Thought Alive is offline
Na de middelbare school ben ik zonder echt een plan of veel geld naar nieuw zeeland gegaan. Ik deed het omdat ik genoeg had van t saaie leven hier, van school, van geen natuur, van grijze luchten en nog wat ander minder definieerbare redenen. Mn backup was eerst mn ticket terug (voor een jaar) die heb ik laten verlopen omdat ik nog niet wist of ik wel terug wou, en in nood zouden mn ouders natuurlijk altij wel helpen.
Maar ja is alles wat ik wilde ook uitgekomen... beetje vreemde vraag vind ik, had niet echt duidelijke verwachtingen en je kan nooit verwachten dat al je wensne uitkomen, maar t is goed bevallen!
Toen ik net terug kwam keek ik ook met heel andere ogen tegen Nederland aan, het was echt geweldig om weer terug te komen, inmiddels is dat enthousiasme weer verdwenen en denk erover om er maar weer eens vandoor te gaan, zit alleen beetje te twijfelen of ik niet eerst nog even door zou moeten studeren...
Oud 14-11-2006, 14:44
jet
jet is offline
en wat heb je in nieuw zeeland gedaan? werk, school, feesten? en hoe lang ben je geweest?

vond je het niet heel eng om zonder plan enzo daar heen te geen? en wat voor stappen heb je ondernomen toen je daar aankwam als eerst?

sorry voor al mn vragen hoor, maar het idee trekt me gewoon heel erg. maar om nou helemaal zonder plan te gaan
Oud 14-11-2006, 15:28
Jones
Ik kan er zelf niet over mee praten. Maar ik neem aan dat ouders altijd als back-up kunnen fungeren. Als je zonder al te veel geld gaat zal je altijd moeten werken, zonder geld kan je nou eenmaal erg moeilijk reizen. En als je aan het werk bent dan komt er meestal minder van reizen. (slecht betaalde baantjes, rare uren, hoge verblijfskosten etc) Daarom lijkt het mij een stuk relaxter als je wel genoeg geld hebt om daar wat rond te kunnen reizen. En een ticket terug zou ik gewoon niet doen, juist als je geen ticket terug hebt ben je veel vrijer in je doen en laten en kom je waarschijnlijk in veel mooiere situaties terecht.
Oud 16-11-2006, 18:51
Porcelain
Porcelain is offline
Een vriend van mij doet wel vaker datsoort dingen. Dan gaat hij gewoon liften en ziet hij wel waar hij komt. Een keer had hij geen rooie cent, alleen een appel :'), dan belt hij gewoon aan bij mensen of ze een slaapplaats hebben. Een keer werd hij om één of andere reden opgepakt door de politie (ik geloof dat hij meedeed met actie voeren ergens in limburg) en toen midden in de nacht in een bos gedropt door die agenten.

Dat is trouwens meestal de reden dat hij vertrekt: dan krijgt hij licht van één of andere protest-actie op één of andere plek, of een opkomende (linkse) revolutie ofzo, en dan gaat hij er gewoon heen om te kijken hoe het er is en om mee te protesteren (dat doet hij trouwens toch wel meer vanwege zijn ideeën dan vanwege de sensatie, hoewel dat laatste ook wel een rol speelt).
Oud 21-11-2006, 13:04
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
jet schreef op 14-11-2006 @ 15:44 :
en wat heb je in nieuw zeeland gedaan? werk, school, feesten? en hoe lang ben je geweest?

vond je het niet heel eng om zonder plan enzo daar heen te geen? en wat voor stappen heb je ondernomen toen je daar aankwam als eerst?

sorry voor al mn vragen hoor, maar het idee trekt me gewoon heel erg. maar om nou helemaal zonder plan te gaan
Ik heb gewoon gewerkt, geld gespaard en toen een paar weken rondgereisd tot het geld op was en dan weer werken. Ondertussen ook wel gefeest, maar om te feesten of naar school te gaan moet je echt wel met geld weggaan.
Ben uiteindelik op de dag precies een jaar in NZ gebleven, ik kwam er op het laatste moment achter dat je helaas iet langer mag blijven. Daarna heb ik nog een half jaar ongeveer hetzelfde in Australie gedaan.
Dat het eng is moet je je maar even overheen zetten, gewoon in t water springen en ervan uitgaan dat je kan zwemmen
Ik vond het juist hartstikke leuk juist omdat je niks hebt, hoe minder je hebt des te meer vrijheid.
En tsja wat je daar als eerste doet als je aankomt, een slaapplek zoeken, baantje vinden, wat geld verdienen beetej acclimatiseren, belastingnummer en bankrekening regelen, enz.
Maar de beste manier om erachter te komen is gewoon om weg te gaan met een open mind, want hoeveel ik je ook vertel het zal toch je eigen ding moeten zijn. En je moet je wel beseffen dat het een andere manier van reizen is, je zal niet alles kunnen plannen en doen wat je leuk vind, je moet gewoon maar zien waar je uitkomt.
Oud 21-11-2006, 13:11
jet
jet is offline
het klinkt echt wel heel goed

maar moet je niet voor de meeste landen een werkvergunning hebben om te kunnen werken?
edit: zie je, ik vind onvoorbereid zijn moeilijk
Oud 21-11-2006, 15:29
Verwijderd
Jemig, hier wil ik ook nog minimaal een half jaartje van m'n leven voor uittrekken.
Naar een onbekende eindbestemming, zonder regelmaat, van dag tot dag ofzo.
Advertentie

Regels voor berichten