Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2006, 12:50
Lollige
Lollige is offline
Hoi allemaal,

Ik ga tegenwoordig bijna nergesn meer heen met auto/bus. Maar als ik wel met de bus/auto ga wordt ik echt super misselijk en kotserig en dat blijft zeker wel een 3 uur ofzo. weet iemand hier iets tegen? Als ik op vakantie ga heb ik wel van die pilletjes maar daar word je zo focking moe van.

Alvast bedankt
Greetz
Oud 21-10-2006, 13:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Voor lange busreizen zijn die pilletjes voor mij heilig. Wekenlang in een auto zitten bezorgt mij geen misselijkhied, maar bussen..

Tijdens lange busritsen vind ik het nooit erg dat ik er moe van wordt. Lekker slapen (wel stijf wakker worden, maar goed) en niet misselijk zijn. Maar sowieso goed eten voordat je in een bus of auto stapt, want je wordt sneller misselijk met een lege maag. Als klein kind was ik ook wagenziek, maar als ik veel at en voorin zat had ik daar niet veel last van.
Voorin zitten helpt vaak ook, omdat je dan veel beter kan zien waar je heen gaat en wanneer er een bocht aankomt. Je kunt dan meebewegen en je wordt niet onverwachts 'heen en weer geslingerd', zoals achterin. Dus ook in de bus zover mogelijk vooraan gaan zitten!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 15:38
Verwijderd
Het hele doel van die pilletjes is ook dat je suf en moe wordt, omdat je evenwichtsorgaan dan niet meer goed werkt en jij dus geen last heb van gewiebel en geschommel in de auto.
Dat suffe is irritant, maar kotsen is nog veel irritanter.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 15:59
Gerard316
Gerard316 is offline
Ik heb alleen met nieuwe auto's
Als ik er lang in zit en het is warm krijg ik meestal koppijn
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 16:38
Bloem
Bloem is offline
Raampje open (desnoods op een kiertje) voor voldoende frisse lucht, naar buiten kijken (dan zie je de omgeving ook bewegen zeg maar, dan zijn je gevoel en zicht kloppend met elkaar), geen boeken lezen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 19:54
Myuki
Myuki is offline
gouden tip voor mij was: gembercapsules. Die zijn te krijgen bij natuurwinkeltjes, maar ook wel bij reguliere apotheken.

Als ik die gebruik kan ik zelfs een boek lezen in de auto
Oud 21-10-2006, 21:00
PV
PV is offline
een watje doen in je oor, aan de kant van je lichaam waar je niet mee schrijft dus als je rechts schrijft in je linkeroor een watje, en andersom.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 21:09
marinekok
marinekok is offline
Citaat:
Lollige schreef op 21-10-2006 @ 13:50 :
Hoi allemaal,

Ik ga tegenwoordig bijna nergesn meer heen met auto/bus. Maar als ik wel met de bus/auto ga wordt ik echt super misselijk en kotserig en dat blijft zeker wel een 3 uur ofzo. weet iemand hier iets tegen? Als ik op vakantie ga heb ik wel van die pilletjes maar daar word je zo focking moe van.

Alvast bedankt
Greetz
gemberbolletjes op sirroop kauw er twee op en het wil wel eens werken
Oud 22-10-2006, 04:07
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 21-10-2006 @ 17:38 :
naar buiten kijken (dan zie je de omgeving ook bewegen zeg maar, dan zijn je gevoel en zicht kloppend met elkaar)
Dat werkt juist níet, omdat er dan zo veel beweegt en je van al die beweging misselijk wordt. Kun je beter vooruit kijken, dan klopt je zicht en je gevoel alsnog met elkaar, maar dan beweegt de boel niet zo snel.

Ik had altijd homeopatische troep, Treavlilin. Je wordt er niet suf van en het werkt goed, dus ha Verkrijgbaar bij geen idee, ik had 'm van 'n een of andere zweefdrogisterij.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 09:44
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
voorin zitten, als je achter zit proberen door de voorruit te kijken, je maag goed vullen, niet te veel lezen ed, voldoende frisse lucht.. kijken wat bij jou goed werkt. ik nam altijd droog brood mee (kauwen onder de rit) en een banaan eten voordat ik wegging hielp in mijn geval ook goed.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:33
LB06
LB06 is offline
Had er vroeger ook een klein beetje last van (vooral in vreemde auto's waarin werd gerookt ofzo), maar voorin zitten en naar de horizon staren werkte voor mij wel goed. Nu heb er eigenlijk geen last meer van, behalve als ik iets probeer te lezen. Dat gaat echt niet (lang).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 07:03
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Gerard316 schreef op 21-10-2006 @ 16:59 :
Ik heb alleen met nieuwe auto's
Als ik er lang in zit en het is warm krijg ik meestal koppijn
Heb ik ook, maar dat komt standaard door die nieuwe geur.
Helemaal vet irri als die geur lang blijft hangen in een auto heb je elke x als je in de auto stapt, koppijn daarna

Als ik wagenziek word (lees: ik krijg altijd eerst hoofdpijn en daar word ik dan weer duizelig van en dáárvan weer misselijk), zet ik altijd een muziekje op zodat ik ben afgeleid en me niet teveel concentreer op hoe ik me voel. Dat scheelt echt al meer dan de helft!
Vervolgens zorg ik dat ik wat frisse lucht krijg, via de airco of een raampje open, en ook steek ik vaak mn polsen buiten het raam.
Door die koelte op mn polsen neemt mn hoofdpijn dan al wat af, en daardoor dus ook de duizeligheid & misselijkheid.
En idd ook in de verte staren helpt. Niet zozeer je concentreren ergens op, maar gewoon staren. Naar de horizon. En je gedachten daarbij op 0 zetten. Dit werkt voor mij het beste.

En anders moet de bestuurder toch maar ff de auto stilzetten langs de kant vd weg zodat ik weer kan bijkomen hoor
Ergens aankomen kan dan misschien belangrijk zijn, maar dat ben ik net zo goed
Oud 23-10-2006, 15:20
Lollige
Lollige is offline
Bedankt voor jullie tips en reacties! Ga der zeker eens kijken wat werkt bij mij. Gelukkig zit ik niet heel vaak in de auto..!
Oud 23-10-2006, 16:01
Mara
Mara is offline
- Voorin zitten
- Frisse lucht
- Medicijnen
- Recht vooruit kijken
- Genoeg eten en drinken, maar dan geen misselijkmakend spul.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:12
Verwijderd
Do's
- Kauwgum
- Muziek
- Voorin zitten
- Frisse lucht
- Plastic zakje meenemen
- Door je mond inademen en door je neus uitademen

Don'ts
- Lezen
- Veel drinken
- Ogen dichtdoen
- Naar buiten kijken (naast je)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 06:36
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Jive. schreef op 23-10-2006 @ 21:12 :
Do's
[...]
- Door je mond inademen en door je neus uitademen
Juist andersom toch ?
Oud 24-10-2006, 12:37
dafzzz
dafzzz is offline
zorgen dat je rechtop zit, wil ook wel eens helpen...
verder: alles wat hierboven al gezegd is
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 24-10-2006 @ 07:36 :
Juist andersom toch ?
Ja
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 22-10-2006 @ 05:07 :
Blabla Treavlilin blabla
Wat?

Ik bedoelde Travilin.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 15:34
Verwijderd
Medisch (voor de puristen: dubbelblind) onderzoek heeft aangetoond dat gember gelijkwaardig effect heeft op reisziekte in vergelijking met reisziektepillen. Ook hier geldt dat je het een half uurtje vooraf moet innemen. In welke vorm maakt weinig uit. Je kunt gemberpillen slikken, verse gember innemen of via een andere manier.

mijn ervaring is dat het werkt, uitgezonderd als je al reisziek bent. Maar goed, dan helpen reisziektepillen bij mij ook niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten