Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dank je dank je! Dit is echt zo'n antwoord wat ik graag zou willen horen! Het zal voor mij ook wel moeilijk worden, maar ik wil graag! Dat scheelt ook al een hoop. In februari begin ik met de curus engels hier in Nederland..3 uur in de week les en dan ongeveer 3 a 4 uur in de week zelfstudie. Hoe en wat weet ik verder ook nog niet. Ik wil heel graag lesgeven op een basisschool in het buitenland, maar met je Nederlands ben je zo gebonden aan landen! Over de hele wereld heb je op zich wel Nederlands talige scholen zitten, maar die kinderen hebben vaak alleen op de zaterdag een paar uurtjes les. Daar zou ik niet van kunnen leven. Daarom wil ik mijn engels verbeteren, zodat ik ook in andere landen les kan gaan geven. Toen ik nog in 4 pabo zat, toen had ik ook de mogelijkheid om naar zuid-afrika te gaan om les te geven...in t engels..had ik dat maar gedaan ipv curacao! ![]() In ieder geval bedankt voor de tips! Die ga ik zeker gebruiken. Ik wil ook boeken gaan lezen in het engels, maar als ik in de bibliotheek sta, dan zie ik alleen maar van die "kinder-boekjes", met 20-40 bladzijden en makkelijk engels. Weet jij toevallig nog leuke, boeiende, spannende engelse boeken om mee te beginnen? En geen mavo-niveau boekjes ![]()
Laatst gewijzigd op 26-10-2006 om 18:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar je mag wel met je eigen engelse kennis, lesgeven op een engels-talige basisschool! En dat is wat ik wil! ![]()
||
Citaat:
is er geen test op internet? ![]() maar goed..ik heb na de basisschool 4 jaar mavo gedaan.. daarna 3 jaar onderwijsassistent en daarna 3 jaar pabo en nu doe ik opleiding tot lerares speciaal basisonderwijs.. op de mavo hebben we veel engels gehad, op onderwijsasisstent en de pabo ook wel, maar in mindere mate.. maar ik zou echt niet kunnen zeggen wat mijn niveau is ![]()
||
Citaat:
Maargoed, een taal leer je het best door hem veel te gebruiken. Cursussen zijn IMHO een beetje weggegooid geld als je al een goeie basis hebt, als je veel engels spreekt ga je veel harder vooruit. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het allerbeste leer je een taal door 'em actief te gebruiken overigens, dus door gewoon engels te spreken. Wat wij al deden op de middelbare school was voor de mondelingen gewoon alleen maar in de desbetreffende taal spreken (in mijn geval alleen engels) bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo vertelde m'n lerares Frans ooit dat iemand "abeille moi" had geschreven en ze begreep er maar niks van. Abeille betekent (een) bij. Achteraf bleek die jongen 'bij mij' te bedoelen, maar hij had gewoon het woordje 'bij' in een woordenboek opgezocht en had dus het woord voor een honingbij gepakt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar het is wel, hoe meer je spreekt hoe meer je leert! ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En zo'n verhaal wat jij vertelt vertelde een docente op mijn school ook, iemand die 'orphan fast!' opschreef. (wees snel dus ![]()
||
![]() |
Citaat:
I corpse up my mother vertelden ze bij ons ![]() Maar ontopic: Ik denk dat je het wel kunt leren maar het snelste leer je toch als mensen om je heen ook engels spreken. Dus ik zou inderdaad een cursus volgen en veel engelse boeken lezen, tv kijken en dan zal je het daar wel vlug oppikken denk ik.
||
Citaat:
![]() Maar, ik vind wel dat in princiepe iedereen met een HBO of hogere opleiding goed zou moeten kunnen communiceren, als dat niet lukt, is je kennis gewoon niet op niveau. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|