Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 15:58
nivava
nivava is offline
wat is jouw mening?
Denk je dat je binnen een paar weken goed engels kunt spreken wanneer je naar het buitenland gaat?

Ik ga in feb. een cursus engels volgen..en volgend schooljaar wil ik graag in het buitenland werken, misschien wel hele dagen in het engels lesgeven.

Op dit moment is mijn engels echt niet optimaal!

Denk je dat je dat snel kunt veranderen?
Oud 26-10-2006, 16:23
Ivo
Ivo is offline
Dat is afhankelijk van het land waar je naartoe gaat. In een Engelstalig land moet je natuurlijk redelijk Engels spreken, ga je naar een Franstalig land dan heb je er meer aan om een cursus Frans te volgen. Idem voor een Duitstalig land (die vindt je alleen nauwelijks buiten europa).
Lijkt me nogal logisch, Nederlands verstaan en spreken ze tenslotte bijna nergens ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:24
Verwijderd
In welk land is die cursus die je in februari gaat volgen?

En of je goed genoeg in Engels wordt om erin les te geven, ligt ook aan het land waar je les wilt gaan geven. In bijv Scandinavie ligt het niveau veel hoger dan in bijv. Spanje.

Je Engels verbetert natuurlijk wel als je in een engelstalig land gaat wonen en er ook nog een cursus bij volgt, maar of je binnen een paar weken alles kunt leren en begrijpen waar andere docenten vier jaar over doen vraag ik me af. Je zegt zelf al dat je Engels nu niet echt fantastisch is wat betekent dat je dus vrij hard zult moeten werken om het wel fantastisch te krijgen op alle vlakken (schrijven, lezen, spreken, luisteren). Een paar weken is niet echt veel en een cursus is vaak niet superintensief, een paar avonden per week?

Je leert bovendien niet hoe je moet lesgeven en dingen moet uitleggen op verschillende manieren. Als je bijvoorbeeld gewoon Engels studeert, moet je ook nog apart je lesbevoegdheid halen en dat is niet voor niks.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:59
June bug
June bug is offline
Wat ik je wel kan vertellen: mijn Engels was redelijk, en sinds ik in mei in een studentenhuis met alleen maar internationale studenten ben gaan wonen (dus alleen maar Engels spreken) is het echt met grote stappen vooruitgegaan.
Door luisteren leer je ook best veel, probeer bijvoorbeeld als je een Engelstalige serie met Nederlandse ondertiteling kijkt niet alleen klakkeloos de ondertiteling te lezen, maar ook te luisteren naar wat ze zeggen en dat te koppelen aan de Nederlandse ondertiteling. Probeer voor jezelf een woordenlijst ofzo op te stellen, dat als je woorden tegenkomt waarvan je denkt: he dat is handig, die opschrijven met vertaling. En misschien films kijken zonder of met Engelse ondertiteling? Ik denk wel dat je genoeg tijd hebt (als je nu begint en begin volgend schooljaar naar t buitenland gaat) om op een niveau te komen waarmee je hele dagen in het Engels les kunt geven, als je maar genoeg oefent.

Laatst gewijzigd op 26-10-2006 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:13
nivava
nivava is offline
Citaat:
June bug schreef op 26-10-2006 @ 17:59 :
Wat ik je wel kan vertellen: mijn Engels was redelijk, en sinds ik in mei in een studentenhuis met alleen maar internationale studenten ben gaan wonen (dus alleen maar Engels spreken) is het echt met grote stappen vooruitgegaan.
Door luisteren leer je ook best veel, probeer bijvoorbeeld als je een Engelstalige serie met Nederlandse ondertiteling kijkt niet alleen klakkeloos de ondertiteling te lezen, maar ook te luisteren naar wat ze zeggen en dat te koppelen aan de Nederlandse ondertiteling. Probeer voor jezelf een woordenlijst ofzo op te stellen, dat als je woorden tegenkomt waarvan je denkt: he dat is handig, die opschrijven met vertaling. En misschien films kijken zonder of met Engelse ondertiteling? Ik denk wel dat je genoeg tijd hebt (als je nu begint en begin volgend schooljaar naar t buitenland gaat) om op een niveau te komen waarmee je hele dagen in het Engels les kunt geven, als je maar genoeg oefent.

dank je dank je!
Dit is echt zo'n antwoord wat ik graag zou willen horen!
Het zal voor mij ook wel moeilijk worden, maar ik wil graag! Dat scheelt ook al een hoop.
In februari begin ik met de curus engels hier in Nederland..3 uur in de week les en dan ongeveer 3 a 4 uur in de week zelfstudie. Hoe en wat weet ik verder ook nog niet.

Ik wil heel graag lesgeven op een basisschool in het buitenland, maar met je Nederlands ben je zo gebonden aan landen!
Over de hele wereld heb je op zich wel Nederlands talige scholen zitten, maar die kinderen hebben vaak alleen op de zaterdag een paar uurtjes les. Daar zou ik niet van kunnen leven.
Daarom wil ik mijn engels verbeteren, zodat ik ook in andere landen les kan gaan geven.

Toen ik nog in 4 pabo zat, toen had ik ook de mogelijkheid om naar zuid-afrika te gaan om les te geven...in t engels..had ik dat maar gedaan ipv curacao!

In ieder geval bedankt voor de tips! Die ga ik zeker gebruiken.
Ik wil ook boeken gaan lezen in het engels, maar als ik in de bibliotheek sta, dan zie ik alleen maar van die "kinder-boekjes", met 20-40 bladzijden en makkelijk engels.
Weet jij toevallig nog leuke, boeiende, spannende engelse boeken om mee te beginnen? En geen mavo-niveau boekjes

Laatst gewijzigd op 26-10-2006 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:19
Verwijderd
Harry Potter natuurlijk
Aidan Chambers is ook wel een aanrader, en misschien iets van Dan Brown (da vinci code ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:20
nivava
nivava is offline
//offtopic\\ Laura, jouw sign is die van miss kittin? frank sinatra? //offtopic\\
Oud 26-10-2006, 18:21
nivava
nivava is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-10-2006 @ 19:19 :
Harry Potter natuurlijk
Aidan Chambers is ook wel een aanrader, en misschien iets van Dan Brown (da vinci code ofzo?)
o,ja tuurlijk..nog nooit aan gedacht!
Oud 26-10-2006, 18:22
Verwijderd
Citaat:
nivava schreef op 26-10-2006 @ 19:21 :
o,ja tuurlijk..nog nooit aan gedacht!
Mijn zusje heeft er heel goed Engels mee geleerd, maar ik weet niet hoe jouw niveau is?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:50
Verwijderd
Oh, ik dacht dat je het vak Engels wilde gaan geven ipv basisschoolles in het Engels. Beschouw mijn eerdere reactie dan maar als niet gemaakt, maar dat deed je toch al geloof ik
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:56
nivava
nivava is offline
Citaat:
Urm schreef op 26-10-2006 @ 19:50 :
Oh, ik dacht dat je het vak Engels wilde gaan geven ipv basisschoolles in het Engels. Beschouw mijn eerdere reactie dan maar als niet gemaakt, maar dat deed je toch al geloof ik
nee, dat zou mij niet lukken..ik heb daarvoor niet de juiste opleiding gehad..
maar je mag wel met je eigen engelse kennis, lesgeven op een engels-talige basisschool! En dat is wat ik wil!
Oud 26-10-2006, 18:57
nivava
nivava is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-10-2006 @ 19:22 :
Mijn zusje heeft er heel goed Engels mee geleerd, maar ik weet niet hoe jouw niveau is?
tja, mijn niveau..dat weet ik dus zelf ook niet!
is er geen test op internet?
maar goed..ik heb na de basisschool 4 jaar mavo gedaan..
daarna 3 jaar onderwijsassistent en daarna 3 jaar pabo en nu doe ik opleiding tot lerares speciaal basisonderwijs..

op de mavo hebben we veel engels gehad, op onderwijsasisstent en de pabo ook wel, maar in mindere mate..

maar ik zou echt niet kunnen zeggen wat mijn niveau is
Oud 26-10-2006, 20:41
Verwijderd
Begin es met HP dan en kijk of je het allemaal snapt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 20:55
June bug
June bug is offline
Ik heb 2 goede tips, ik moet voor school natuurlijk ook Engelse boeken lezen en dat zijn dan niet per definitie extreem moeilijke boeken ofzo. Bijvoorbeeld:
The curious incident of the dog in the night-time van Mark Haddon is een heel interessant boekje, is geschreven vanuit het perspectief van een 15 jarig autistisch jongetje, daarom ook best makkelijk te begrijpen en ik denk dat jij het vanwege dat autisme (heb je op pabo en onderwijsassistent ook veel over gehad neem ik aan) best interessant vindt.
Ook About a boy van Nick Hornby heb ik voor school moeten lezen, ook die is niet erg moeilijk, wel heel leuk, (is ook een film van met Hugh Grant, misschien ken je die wel) en er wordt ook nog wat over Nirvana en Kurt Cobain gepraat dus dat is ook wel geinig.
Verder zijn boeken als Bridget Jones' Diary en Shopaholic en Gossip Girl en dat soort chicklits ook in t Engels enzo verkrijgbaar, ook dat is niet al te moeilijk denk ik. (weet alleen niet of je daarvan houdt )
en ja mijn sig is van dat nummer ja
Oud 30-10-2006, 10:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nivava schreef op 26-10-2006 @ 16:58 :
wat is jouw mening?
Denk je dat je binnen een paar weken goed engels kunt spreken wanneer je naar het buitenland gaat?
Ik hoop van harte dat je engels op dit moment al van een dusdanig niveau is dat je goed met mensen kunt communiceren.

Maargoed, een taal leer je het best door hem veel te gebruiken. Cursussen zijn IMHO een beetje weggegooid geld als je al een goeie basis hebt, als je veel engels spreekt ga je veel harder vooruit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 13:21
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Werken in het buitenland helpt sowieso heel erg. Ik heb 2 keer 2 maanden in Ierland gewerkt en ik denk dat het zeker heeft meegeholpen. Vooral met makkelijker praten en woorden vinden.

Maar als je les wilt gaan geven is een cursus denk ik wel handig. Hoe je les moet geven en ook de grammatica ed om uit te leggen!
Oud 30-10-2006, 13:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
June bug schreef op 26-10-2006 @ 17:59 :
Door luisteren leer je ook best veel, probeer bijvoorbeeld als je een Engelstalige serie met Nederlandse ondertiteling kijkt niet alleen klakkeloos de ondertiteling te lezen, maar ook te luisteren naar wat ze zeggen en dat te koppelen aan de Nederlandse ondertiteling.
Wij moesten bij Duits ook altijd naar Duitse series kijken en de docent plakte de ondertiteling dan altijd af. Dus je hoeft ook niet perse direct BBC of wat dan ook te kijken, ook je favoriete Engelse serie die op een Nederlandse zender komt, zou je in het Engels kunnen kijken. Gewoon een strook karton voor de ondertiteling en je móet wel Engels luisteren.
Oud 02-11-2006, 16:14
June bug
June bug is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-10-2006 @ 14:57 :
Wij moesten bij Duits ook altijd naar Duitse series kijken en de docent plakte de ondertiteling dan altijd af. Dus je hoeft ook niet perse direct BBC of wat dan ook te kijken, ook je favoriete Engelse serie die op een Nederlandse zender komt, zou je in het Engels kunnen kijken. Gewoon een strook karton voor de ondertiteling en je móet wel Engels luisteren.
Dat kan natuurlijk ook Het nadeel is dan wel alleen dat, omdat je naar gesproken taal luistert, je als je een woord of een zin niet begrijpt, die niet even snel op kan zoeken ofzo.
Oud 02-11-2006, 16:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
June bug schreef op 02-11-2006 @ 17:14 :
Dat kan natuurlijk ook Het nadeel is dan wel alleen dat, omdat je naar gesproken taal luistert, je als je een woord of een zin niet begrijpt, die niet even snel op kan zoeken ofzo.
Dat is ook helemaal niet nodig, omdat je ook van woorden die je niet kent de betekenis wel ongeveer uit de rest van de zin kunt halen. Zo leerde ik bijvoorbeeld dat tungsten wolfraam is doordat iemand uitlegde dat 't tungsten in z'n lightbulb doorgebrand was.

Het allerbeste leer je een taal door 'em actief te gebruiken overigens, dus door gewoon engels te spreken. Wat wij al deden op de middelbare school was voor de mondelingen gewoon alleen maar in de desbetreffende taal spreken (in mijn geval alleen engels) bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 02:43
Talon
Talon is offline
binnen een paar weken veranderd er niet echt veel hoor.
je zit vastgeroest in je nederlandse taalgebruik, en daar moet je eerst vanaf.
Oud 03-11-2006, 09:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Talon schreef op 03-11-2006 @ 03:43 :
binnen een paar weken veranderd er niet echt veel hoor.
je zit vastgeroest in je nederlandse taalgebruik, en daar moet je eerst vanaf.
Mwoa. Gaat wel iets sneller dan dat denk ik, ik ga na 5 dagen denken en dromen in 't engels.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 09:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
June bug schreef op 02-11-2006 @ 17:14 :
Dan leer je juist de context te gebruiken. Dat is het belangrijkst.

Zo vertelde m'n lerares Frans ooit dat iemand "abeille moi" had geschreven en ze begreep er maar niks van. Abeille betekent (een) bij. Achteraf bleek die jongen 'bij mij' te bedoelen, maar hij had gewoon het woordje 'bij' in een woordenboek opgezocht en had dus het woord voor een honingbij gepakt
Oud 03-11-2006, 10:34
jet
jet is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2006 @ 10:20 :
Mwoa. Gaat wel iets sneller dan dat denk ik, ik ga na 5 dagen denken en dromen in 't engels.
dat verschilt dan per persoon, bij mij heeft dat wel een maand geduurt.
Oud 03-11-2006, 17:46
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
jet schreef op 03-11-2006 @ 11:34 :
Denk dat het gemiddeld ietsje lager is. Ik merkte rond de 5 dagen dat ik me in beide talen niet meer perfect in beide talen kon uitdrukken en daarna wordt t alleen maar beter!

Maar het is wel, hoe meer je spreekt hoe meer je leert!
Oud 03-11-2006, 18:39
jet
jet is offline
ik had in het begin ook nogal wat problemen qua gezinssituatie (gastgezin) enzo dus misschien dat het daarom wat langer duurde.

terug in nl duurde het iig minstens een week voor nederlands weer mn eerste taal was
Oud 03-11-2006, 23:23
June bug
June bug is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-11-2006 @ 10:44 :
Dan leer je juist de context te gebruiken. Dat is het belangrijkst.

Zo vertelde m'n lerares Frans ooit dat iemand "abeille moi" had geschreven en ze begreep er maar niks van. Abeille betekent (een) bij. Achteraf bleek die jongen 'bij mij' te bedoelen, maar hij had gewoon het woordje 'bij' in een woordenboek opgezocht en had dus het woord voor een honingbij gepakt
Dat klopt wel, maar als je de hele context niet meekrijgt wordt dat lastig. Maargoed, het was maar een optie ofzo.

En zo'n verhaal wat jij vertelt vertelde een docente op mijn school ook, iemand die 'orphan fast!' opschreef. (wees snel dus )
Oud 04-11-2006, 06:34
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
June bug schreef op 04-11-2006 @ 00:23 :
Dat klopt wel, maar als je de hele context niet meekrijgt wordt dat lastig. Maargoed, het was maar een optie ofzo.

En zo'n verhaal wat jij vertelt vertelde een docente op mijn school ook, iemand die 'orphan fast!' opschreef. (wees snel dus )

I corpse up my mother vertelden ze bij ons Je hebt er een gaaf boekje over "I always get my sin".

Maar ontopic: Ik denk dat je het wel kunt leren maar het snelste leer je toch als mensen om je heen ook engels spreken. Dus ik zou inderdaad een cursus volgen en veel engelse boeken lezen, tv kijken en dan zal je het daar wel vlug oppikken denk ik.
Oud 04-11-2006, 23:06
Verwijderd
Nja wat de anderen al zeggen, je hebt als het goed is al een basis Engels en als je eenmaal in een engelssprekend gebied woont leer je het allersnels. Twee vrienden van mij zijn voor tien maanden naar Japan geweest, na twee maanden spraken ze het vloeiend. En die hadden uberhaupt geen basis. Maar als niemand jouw taal spreekt moet je wel, en dat helpt toch het beste.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 02:53
Bochur
Bochur is offline
Ik woon in Israel. Hier zijn veel mensen die dagelijks meerdere talen spreken.

Om te beginnen sowieso zijn er ontelbaar veel gezinnen die Hebreeuws en Engels spreken, en gezinnen die Hebreeuws en Yiddish spreken. En ik ken ook gezinnen die Hebreeuws en Yiddish en Engels spreken. En ja, ik ben serieus, kinderen die drie talen spreken.

Ikzelf heb de neiging om soms halverwege een zin van taal te wisselen. Als ik bv. in een Nederlandse zin een Engels of Duits woord invoeg, ga ik rustig in het Engels resp. Duits verder met de rest van de zin (en rest van het gesprek).

Doe het met m'n ouders ook wel eens, voor de lol. Ouders spreken ook Engels, Duits en bovendien Frans; ik Engels, Duits, Hebreeuws en Yiddish (nouja, 99% Duits maar Yiddish-sprekers verstaan mij en ik hun ).

Nu on-topic: ik werk in een Engelstalig bedrijf. Werk zelf in het Duits en Nederlands, maar gebruik ook dagelijks Engels daar. Ik leef ook in meerdere talen; op iedere gemiddelde dag spreek ik alle 5 talen die ik ken. Op het werk Duits en Nederlands, met ouders Nederlands, met anderen in synagoge etc. Jiddish en Hebreeuws, ook regelmatig Engels.

Geen enkel land verslaat dit land als het op talen aankomt... Joden en talen is gewoon een klassieke combinatie. Met name orthodoxe joden en talen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 21:03
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Je Engels verbetert er drastisch van. Ik ben op mijn 20e naar Amerika gegaan voor een paar maanden, en merkte daar dat ik echt gevoel had voor de taal, terwijl ik er op de middelbare schoool niet warm of koud van werd. Ik heb er accentloos en vloeiend van leren spreken, en dat komt me nu in mijn studie (Engels ) uiteraard prima van pas.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
jet schreef op 03-11-2006 @ 11:34 :
Klopt hoor, ik heb altijd al Engels een makkelijke taal gevonden, komt voor een deel doordat ik in m'n basisschooltijd altijd naar de BBC keek in 't weekend (He-man, Transformers, etc. ), geen ondertiteling tot mijn beschikking had, en dus maar uit de context op moest maken wat ze zeiden. Op m'n 11e heb ik op vakantie in Frankrijk een brits vakantievriendje gehad waar ik prima mee kon communiceren. Nu zit ik veel in het buitenland (vooral veel in de VS) en omdat ik daar dan in m'n eentje voor bijvoorbeeld een week naartoe ga, spreek ik alleen Engels, en switch je op een gegeven moment.

Maar, ik vind wel dat in princiepe iedereen met een HBO of hogere opleiding goed zou moeten kunnen communiceren, als dat niet lukt, is je kennis gewoon niet op niveau.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 14-11-2006 @ 22:03 :
Je Engels verbetert er drastisch van.
Geldt net zo goed voor andere talen natuurlijk, ik heb 6 maanden in Wenen gewoond, en kan een behoorlijk woordje Duits nu, terwijl ik het op de middelbare school enorm heb laten vallen omdat ik 't een rottaal vond.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten