Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2006, 19:09
Lyne
Lyne is offline
Ik word binnenkort 18 en heb vandaag een brief gehad van de Fortisbank of ik een normale betaalrekening wil of een studentenrekening. Ik wil best een studentenrekening (voordeliger) maar dan moet je studiefinanciering erop gestort worden. Nu mijn vraag: geldt tegemoetkoming scholieren ook als studiefinanciering? Ik zit namelijk in 6vwo en ontvang dus tegemoetkoming ipv studiefinanciering.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2006, 19:56
Tiño
Tiño is offline
ja, dat kan.
Oud 27-10-2006, 21:55
Go
Go is offline
Over het algemeen: nee. Het kan dat in de voorwaarden staat dat het er wél onder valt, maar dat weten ze bij de bank vast wel. Bel ze eens op. Ik weet dat je het niet vraagt, maar zou het een bezwaar zijn als je tegemoetkoming scholieren op deze nieuw te openen rekening gestort wordt?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 22:19
Balance
Balance is offline
Ik heb dat ook een tijdje gehad, maar dan bij de ABN Amro. Was geen probleem.

Ik heb tegenwoordig trouwens 2 studentenrekeningen, terwijl d'r maar op eentje studiefinanciering gestort kan worden. Bij de andere (Postbank) moest ik toen middels een kopie van m'n inschrijvingsbewijs aantonen dat ik student ben en toen was het ook geregeld. (Wel grappig dat ze pas na een jaar om dat bewijs vroegen, maar dat terzijde )
Oud 28-10-2006, 00:27
Boekje
Boekje is offline
De ABN Amro kijkt alleen of er geld door de IBG wordt gestort, dus volgens mij kan het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:55
Go
Go is offline
Kleine toevoeging: ik had ook al een studentenrekening toen ik nog geen stufi ontving. Volgens mij stelt de bank als voorwaarde dat áls je stufi ontvangt, je het op de betreffende rekening moet laten storten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 17:56
T_ID
T_ID is offline
Hmm, bij de Postbank was de tegemoetkoming scholieren niet genoeg, daarom hadden ze zonder bericht te geven mijn rekening ook omgezet naar een normale betaalrekening in plaats van een spaarrekening.

Of dat komt doordat de twee niet genoeg zijn voor een studentenrekening of omdat er bij de postbank een stelletje zakkenwassers werken weet ik echter niet.
Oud 28-10-2006, 19:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-10-2006 @ 15:55 :
Kleine toevoeging: ik had ook al een studentenrekening toen ik nog geen stufi ontving. Volgens mij stelt de bank als voorwaarde dat áls je stufi ontvangt, je het op de betreffende rekening moet laten storten.
De postbank in elk geval niet. Als je student bent, heb je recht op die rekening.
@T_ID: als het goed is kreeg je dus ook de mededeling daarbij dat je contact met hen moest zoeken als ze je rekening ten onrechte hadden omgezet. Dat had ik ook gedaan en vervolgens hebben ze het terug gedraaid. Ze hebben zelfs het geld teruggestort dat ze inmiddels al hadden opgenomen voor de betaling van de pinpas (die bij een gewone rekening niet gratis is)
Oud 28-10-2006, 20:06
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2006 @ 18:56 :

Of dat komt doordat de twee niet genoeg zijn voor een studentenrekening of omdat er bij de postbank een stelletje zakkenwassers werken weet ik echter niet.
ik kan je uit eigen ervaring zeggen, dat laatste
Oud 29-10-2006, 00:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-10-2006 @ 20:53 :
@T_ID: als het goed is kreeg je dus ook de mededeling daarbij dat je contact met hen moest zoeken als ze je rekening ten onrechte hadden omgezet. Dat had ik ook gedaan en vervolgens hebben ze het terug gedraaid. Ze hebben zelfs het geld teruggestort dat ze inmiddels al hadden opgenomen voor de betaling van de pinpas (die bij een gewone rekening niet gratis is)
Hmm, nooit zo'n mededeling gekregen. De Postbank flikt wel vaker dat soort dingen. Bij diezelfde omzetting verloor ik ook de rente waar ik dat jaar recht op had. We praten dan over november, dus een maand voordat het uitgekeerd zou worden, ook dit was nergens vermeld.

Ik ga overigens waarschijnlijk vanwege de idioterie bij de Postbank overstappen naar de ABN, ik wil een bank die helder is.
Reageren

Regels voor berichten