Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2006, 21:24
Verwijderd
Hm, een interessante fout.
Ik kan zomaar ineens van de een op de andere dag geen hyperlinks meer aanklikken in de oude Windows Messenger en in de nieuwe Windows Live Messenger.

Dus als Pietje zegt: hey, kijk eens op www.nu.nl, dan zie ik wel de link blauw gekleurd en aanklikbaar met een handje, maar ik kan er niet op klikken. Er gebeurd dan simpelweg helemaal niets.

- Ik heb al geprobeerd om ze opnieuw te installeren, dat verhielp niets,
- En ik heb handmatig alles uit het register gegooid wat ermee te maken had, ook dat hielp niet.
- Alles wat met WM te maken had uit \local settings\Application Data\Microsoft gegooid, ook dat hielp niet.
- Daarnaast nog Regcleaner gebruikt, dat hielp ook al niet.
- Ik heb alle beveiligingsinstellingen van de browser op "laag" gezet, uiteraard hielp dat ook niet.

Ik raak uit de mogelijkheden om dit probleem nog op een normale manier op te lossen, heeft iemand misschien een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2006, 23:14
M@rco
M@rco is offline
Tools, Options, Security - "Allow links in the conversation window".
Oud 20-10-2006, 23:41
Verwijderd
Helaas, ook die heb ik al geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 16:53
kalinho
kalinho is offline
ik had het ook.
En ik ben erachter gekomen dat het bij mij zo was dat ik altijd minstens 1 Internet Explorer -venster al open had moeten hebben.
Oud 29-10-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 29-10-2006 @ 17:53 :
ik had het ook.
En ik ben erachter gekomen dat het bij mij zo was dat ik altijd minstens 1 Internet Explorer -venster al open had moeten hebben.
Ja! Inderdaad, dat is bij mij ook een oplossing gebleken.
Dan alsnog klopt het niet. Er worden geen nieuwe browsers gestart als je op de link klikt...terwijl dit altijd wel was.

Inmiddels heb ik Mozilla Firefox 2.0 en Internet Explorer 7 geinstalleerd op mijn Windows XP Pro Engelstalig. Wanneer ik inderdaad een browser alvast open, kan ik ineens wel links aanklikken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 23:27
Luminon
Luminon is offline
Je moet ook niet die ingebouwde versie van windows messenger gebruiken, maar gewoon even de standalone MSN messenger downloaden.
Oud 30-10-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 30-10-2006 @ 00:27 :
Je moet ook niet die ingebouwde versie van windows messenger gebruiken, maar gewoon even de standalone MSN messenger downloaden.
Windows Live Messenger is enkel standalone...verder heb ik alle mogelijkheden geprobeerd, zelfs na formatteren blijft het probleem bestaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:34
Droyd
Droyd is offline
Na formatteren ook? Dat is wel heel erg sterk. Maar inderdaad, ik had het ook ooit (het lukt ook pas als ik minstens één browserwindow open had)

Volgens mij kreeg ik het tijdelijk gefixed via een vreemde registerkey (die verwees naar iexplorer.exe denk ik), maar een echte oplossing was het niet (key werd na verloop van tijd terug geplaast, of het had een ander sideeffect dat ik me niet meer kan herinneren)

Maar volgens mij ligt het aan Windows die niet goed overweg kan met andere browsers dan iexplorer zelf in sommige situaties.

edit: wie weet ligt het aan een ander programma dat het klikken van links probeert te onderscheppen (op een foute manier), misschien een virusscanner, maar dit is dan weer pure speculatie.

Mogelijk helpt dit je op weg:
edit: http://support.microsoft.com/kb/281679

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten