Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Misschien denkt hij: we wonen nu toch samen, dus we zien elkaar toch wel elke dag, het is nu niet meer nodig om tijd en energie in de relatie te stoppen. Maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal! Juist als je gaat samenwonen moet je tijd en energie in je relatie steken om te zorgen dat je elkaar niet als vanzelfsprekend gaat zien.
Ik vind dat jouw vriend ook wel heel weinig rekening houdt met het feit dat jij in je eentje in een nieuwe stad bent komen wonen en dat je dus de hele dag in je eentje zit. Samenwonen is geen reden om geen energie meer te steken in de relatie, of om elkaar als vanzelfsprekend te zien. Bovendien draait het in een relatie ook om quality time: het samen gezellig hebben, samen leuke dingen doen. Ik vraag me af of je vriend echt al toe is aan samenwonen. Het lijkt alsof hij alleen is gaan samenwonen voor het gemak, zodat hij voor zijn gevoel minder moeite voor je hoeft te doen. Wiens idee was het eigenlijk? Praat er in elk geval over met hem. Geld verdienen kun je ook als je normale tijden werkt en sowieso moet hij rekening met jou houden, dat hoort erbij als je samenwoont. |
![]() |
|
![]() |
Het was zijn idee om samen te gaan wonen, eigenlijk een jaar geleden al, maar toen zat ik nog vast aan mijn opleiding.
Hij probeert de relatie met geld te voeden, veel geld, zodat ik veel lekker eten kan maken voor hem. Maar het immateriële is er eigenlijk niet, of moet dat soms de 'Hoi!' zijn wanneer hij thuis komt? Is het slim om er eventjes tussen uit te gaan, voor mij? Dat ik dus even naar mijn ouders ga, hem alleen laat, om de stap iets kleiner te maken? Ik zal hem igg duidelijk vragen wat hij nu echt wil, of hij last van mijn aanwezigheid heeft oid... |
![]() |
|
Samenwonen is idd een test om te zien of je werkelijk dag in, dag uit met mekaar kan samenleven. Dit heb ik ook al met mijn vriend besproken.. Ik ga nu nog wel 5 jaar verder studeren, maar hij gaat binnen een jaar of 2 ook zijn eigen weg op en gaat voor een huisje zien. Hij is ook een harde werker en hierover hebben we al een serieus gesprek gehad.
Ik heb hem NU al gezegd, dat ik niet elke avond alleen wil zitten, en dat ik een man wil hebben die tijd voor me maakt en die me het gevoel geeft dat ik niet alleen ben. Nou meid ik raad je aan om hierover eens een serieus gesprek te hebben met je vriend. Want zo gaat jullie relatie een sleur worden voor jou, en dan loopt ze op de klippen. Dat jullie nu dagelijks bij elkaar zijn.. al is het maar 2 uur per dag, wil niet zeggen dat hij geen tijd meer moet vrijmaken voor jou. Hij moet laten merken dat hij nog altijd om je geeft ook al delen jullie nu samen een woning.. |
![]() |
|
![]() |
Gisteren heb ik hem verteld dat hij iets moet doen aan het feit dat hij vrijwel nooit thuis is. Ik heb gezegd dat ik er alles aan zou willen doen onze relatie weer 'on the rail' te krijgen, maar wanneer hij weigert op tijd thuis te zijn, ik weg ben.
Ik knipperde even, keek heel geschokt en zei toen: Ik vind het zo fijn dat je hier bent, ik wil niet dat je weg gaat. En hij zal vanaf nu zorgen dat hij vrijwel nooit meer te laat thuis komt én in het weekend gaan we samen iets doen. Natuurlijk moet hij soms overwerken, om een dead-line te halen, maar niet elke avond... Nu kijken of hij de veranderingen echt kan waarmaken! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tjonge hij is veranderd
![]() Hij is nu thuis, voor het eerst in een weekend, en wat hebben we het gezellig... Hij ligt, zoals te verwachten was, al vanaf 16 uur te slapen (om 13 uur stond hij op), dus echt een gezellig weekend samen is er niet bij... Ben echt pissed ![]() Ik weet niet precies wat ik nu wil... of ik allereerst wel wil blijven, misschien gewoon even ergens opmezelf zijn. Tot nu toe verwacht hij nog steeds dat ik alle rommel achter hem opruim, maar hij is geen kleuter meer, en ik ben zijn moeder niet... Tips nodig: wat zouden jullie doen: blijven, even er tussen uit, hem op z'n donder geven (voor de derde keer), lang er tussen uit? Heb nu gewoon even wat tips nodig, want dit is geen relatie meer... |
![]() |
|
![]() |
Hem zeggen dat dít dus niet is wat je bedoelde met een gezellig weekend samen. Hij denkt er wel heel makkelijk over: als hij maar aanwezig is, dan is het goed. Heeft hij nooit van quality time gehoord, van dat je ook energie moet steken in je relatie en dat alleen aanwezigheid niet genoeg is? Kennelijk niet. Dus ik zou het hem nog maar even héél duidelijk maken en zeggen dat je zo net zo lief weer terug gaat naar je oude woonplaats. Jij bent er op deze manier alleen maar op achteruit gegaan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik vind eerlijk gezegd dat hij volwassen genoeg zou moeten zijn om zelf te bedenken dat deze situatie voor jou niet leuk is. Eerlijk gezegd vind ik dat hij heel egoïstisch bezig is en geloof ik er niks van dat hij het zelf niet doorheeft, hij hoopt gewoon dat jij er niks van zegt, dat is wel makkelijk voor hem: een huissloofje en hij hoeft geen enkele moeite te doen. Maar je hebt gelijk, dát is geen relatie. Dus JA, maak het hem nog maar een keer héél goed duidelijk en stel voor jezelf een duidelijke grens. Je hoeft niet alles van hem te pikken! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Jij hebt je eigen vertrouwde omgeving opgegeven om bij hem te kunnen zijn en je zit in je eentje heel de dag te verpieteren. Hij zou je tenminste toch wel kunnen helpen om een beetje te acclimatiseren! 2. Als hij thuis is dan doet hij ook nog eens helemaal niks om het een beetje leuk te maken. 3. Hij verwacht van jou dat je zijn privé-huishoudster wordt. Denk ook eens aan hoe het gaat als je straks weer naar school gaat! Nu is het al asociaal dat hij je alles in je eentje laat doen, maar straks mag je het ook nog eens doen naast je school! Heb je daar zin in? Nee meid, je bent géén egoïst. Een relatie hebben is ook grenzen stellen en óók aan jezelf denken, hij doet het niet voor je! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik sluit mezelf buiten Charina | 22 | 06-10-2007 17:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland waterland; maar is het wel opgewassen tegen al dat water? Gatara | 23 | 29-01-2004 18:49 | |
Verhalen & Gedichten |
wat vinden jullie van het boek kinderjaren?? Fantôme | 0 | 04-10-2003 18:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Het liefdesspel Bikinie-meisje | 20 | 01-04-2003 16:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gaat het wel zo slecht? Unexplained | 14 | 02-10-2002 08:58 | |
ARTistiek |
het maisveldincident substantial | 4 | 28-02-2002 19:35 |