Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 13:13
Verwijderd
Ik wil windows gaan installeren op een geformatteerde schijf, maar zodra ik wil opstarten met een opstartdiskette zegt ie:

" INVALID BOOT DISKETTE
INSERT VALID BOOT DISKETTE IN DRIVE A:
PRESS ANY KEY WHEN READY.."

Deze melding blijft hij geven, het maakt niet uit of ik een opstartdiskette gebruik van windows 95 of 98. Met de opstartfloppy's is niets mis, ik heb zelfs nog nieuwe aangemaakt, maar het probleem blijft.

Nu heb ik gezocht in het forum over eenzelfde probleem en daar kwam dit topic uit, maar ook de daarin geopperde oplossingen werken niet. ( de bootvolgorde staat gewoon op a:,c: ) De floppydrive word wel herkent, dat is het punt niet, want als ik er een diskette instop leest hij even, waarna vervolgens die foutmelding weer komt.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Laatst gewijzigd op 02-07-2002 om 13:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2002, 13:23
Verwijderd
misschien heb je wel verrotte diskettes...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 13:30
bam
bam is offline
als je 'm geformarteerd heb waarom stop je er dan geen besturings- CD in?
Oud 02-07-2002, 14:11
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
als je 'm geformarteerd heb waarom stop je er dan geen besturings- CD in?
Omdat je daarvoor de cdrom speler geinstalleerd moet hebben en dat gaat niet als je niet in dos zit. Je kan alleen in dos komen via de win95 opstartdiskette.

Citaat:
eddie schreef:
misschien heb je wel verrotte diskettes...
De diskettes zijn goed.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:

Omdat je daarvoor de cdrom speler geinstalleerd moet hebben en dat gaat niet als je niet in dos zit. Je kan alleen in dos komen via de win95 opstartdiskette.
Er bestaat zoiets als een bootcd... net zoals een boot floppy...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 15:48
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

Er bestaat zoiets als een bootcd... net zoals een boot floppy...
Je bedoelt opstarten vanaf cdrom ipv floppy? 'k zou niet weten hoe dat moet want de cdrom speler word niet herkent (dat kan toch pas als de standaard drivers geinstalleert zijn vanaf de win98 bootfloppy? Maargoed daarvoor moet hij dus wel eerst de bootfloppy herkennen)
Zie hiervoor mijn vorige topic

Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:31
Droyd
Droyd is offline
Hangt er vanaf welke bios hij heeft....met mijn compaq kon ik niet rekenen op Bootcd's...nu wel
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik heb zon zelfde probleem met mijn 2e server pc op het moment
ben er ook nog niet uit..
maar bij mij staat er oo kzoiets terwijl ik ORIGINELE windows opstartdisks gebruik uit een origineel gekochte windows
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef:
Hangt er vanaf welke bios hij heeft....met mijn compaq kon ik niet rekenen op Bootcd's...nu wel
Ja maar in de bios staat de cdromspeler ook nergens genoemd, ook niet bij de bootvolgorde. Hij kijkt ook helemaal niet of er een schijfje in de cdromspeler zit bij het opstarten, dus dat word moeilijk. Weet er echt niemand hoe dit op te lossen is?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 11:38
Verwijderd
Als de diskettes 100% goed zijn, lijkt 't me dat je diskettestation 't heeft begeven?

Jammer dat je niet kunt booten van CD trouwens. Dat werkt 100x fijner dan met die foutgevoelige schijfjes.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Als de diskettes 100% goed zijn, lijkt 't me dat je diskettestation 't heeft begeven?
't diskettestation kan dus ook gewoon kapot zijn, ook al hoor ik 'm lezen?

btw bij de opties "primairy master" en "primairy slave" staat niets ingesteld, als ik op "autodetect druk" zoekt hij een tijdje en dan kan hij niets vinden. Ik heb btw 1 fysieke hd en 1 cdromspeler die niet op dezelfde IDE kabel zitten.

Laatst gewijzigd op 04-07-2002 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:

't diskettestation kan dus ook gewoon kapot zijn, ook al hoor ik 'm lezen?

btw bij de opties "primairy master" en "primairy slave" staat niets ingesteld, als ik op "autodetect druk" zoekt hij een tijdje en dan kan hij niets vinden. Ik heb btw 1 fysieke hd en 1 cdromspeler die niet op dezelfde IDE kabel zitten.
Ja hoor, je kunt 'm horen lezen. Lezen is één, goed lezen is twee.

Controleer even of je HD op de Primary (Master-positie) IDE zit aangesloten. Druk eventuele kabels goed aan, en check de jumpering van die HD.

Doe hetzelfde voor je CD-ROM, check dat-ie écht goed aangesloten zit op de Secondary (Master-positie) IDE.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten