ik slaap nromaal gesproken rond 11 uur, maar ik ben laatst 1 nacht niet gaan slapen en nu lukt het me gewoon niet om voor 12 uur in slaap te komen (gister was dat 3 uur?¿) en ik kan d'r freaking slecht tegen, iemand een tip?
15-11-2006, 12:02
Verwijderd
Als je stug om half elf naar bed blijft gaan en om zeven uur opstaat raak je als het goed is vanzelf weer in dat ritme. Dan ben je wel eerst een tijdje flink moe, maar ja.
Als ik uit m'n ritme ben, sta ik gewoon vroeg op en dan ben je 's avonds ook meteen eerder moe en kun je weer op tijd gaan slapen.
Als je nooit 's avonds moe bent, moet je meer gaan bewegen/sporten.
Toch op tijd in bed gaan liggen, en op tijd weer opstaan. Als je dus pas rond 3 uur in slaap valt, sta jezelf dan niet toe dat te compenseren door langer door te slapen; gewoon op tijd op.
Morgenochtend om 8 uur opstaan, of je nou al om 11 uur of pas om 5 uur in slaap viel.
Vervolgens om 11 uur naar bed gaan en de volgende ochtend hetzelfde. De dag erop hetzelfde en de dag erop hetzelfde.
Etc. etc.
Op den duur is je lichaam echt wel moe zat om in slaap te vallen om 11 uur.
Lieverd, dat heeft er niks mee te maken. Wat jij moet doen, is eens alles uit je hoofd te zetten waar je aan denkt voor dat je gaat slapen. Zeg niet dat het niet kan kloppen dat je veel in je hoofd hebt, want ik ken je!