Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2006, 12:58
sara20
sara20 is offline
hallo lieve lotgenoten..

Ik moet mijn paper herkansen, omdat mijn literatuurverwijzing niet goed was en er teveel spelfouten inzaten. Mijn vraag was of iemand van jullie voor mij een voorbeeldpaper heeft die ik kan gebruiken als voorbeeld voor de literatuurverwijzing voor, zowel in de tekst als bij de bronvermelding.

Ik hoop heel snel wat van iemand te horen..

Indien jullie iets willen vragen of nodig hebben, ben altijd bereid om wat te sturen...

Heel erg bedankt alvast.
Liefs Sara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2006, 14:35
jbtq
jbtq is offline
In de paper zelf zet je de naam van de schrijver+ jaartal publicatie neer. Voorbeeld:
(Chevrot et al. 1999)

en bij meedere bronnen die hetzelfde zeggen:
(Shearer & Masters 1992; Shearer 1993; Gossler & Kind 1996)

et al staat voor het feit dat er meedere schrijver waren, maar je kan simpelweg niet iedereen noemen. Alleen de belangrijste. En in de bron vermelding:

Flanaghan MP, Shearer PM. 1998. Global mapping
--> of topography on transition zone velocity
-->discontinuities by stacking SS precursors.
--> J. Geophys. Res. 103:2673–9

Alle namen van de schrijvers. Achternamen voluit ( Flanaghan MP, Shearer PM) gevolgd door jaartal publicatie (1998). Titel artikel (Global mapping of topography on transition zone velocity discontinuities by stacking SS precursors) Gevolgd door waar het gepubliceerd is (J. Geophys. Res. 103:2673–9)

In de bron vermelding moet natuurlijk wel alles op alfabetische volgorde en het mooiste is dus ook om, zoals in voorbeeld, beetje in te spingen. Maakt het overzichtelijk.

Hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb het uit een andere paper gehaald.

Laatst gewijzigd op 04-11-2006 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 15:24
zoemzoem
zoemzoem is offline
vb. artikel: Drew AK, Myers SP. Safety issues in herbal medicine: implications for the health professions. Med J Aust 1997 May 19;166(10):538-41.

vb. hoofdstuk in boek: Beelen N van. Migratie en migranten in Nederland. In: Wolffers I, Kwaak A van der, redactie. Gezondheidszorg en Cultuur. Amsterdam: VU Uitgeverij; 2004,

vb. boek: Wegman FW, redactie. Phytotherapie: de oudste geneeswijze die de mensheid kent. Oosterbeek: Meyer & Siegers; 1984.

In de tekst kun je er gewoon naar verwijzen dmv nummers, zorg wel dat je bij ongeveer elke alinea een verwijzing hebt! en dus niet 10 nummers aan het eind van een hoofdstuk, want dat is niet specifiek genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten