Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 13:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
aangezien dr hier nog een ouwe puch maxi staat, leek het me wel geinig om dat ding op te knappen. tot een aantal jaar terug reed-ie perfect (is van mn ma), maar is ooit in de garage (een onverwarmde, droge garage) neergezet toen mn ma een auto kocht. op dat moment werkte-ie nog perfect.

nou wil-die dus niet starten, maar volgens mij zou het niet echt een groot probleem mogen zijn.

enkel, ik heb vrij weinig verstand van en totaal geen ervaring met brommers. (technisch inzicht heb ik dan wel, maar goed, t werkt bij een brommer met 1-cilinder toch anders dan bij een auto kennelijk).

waar kan ik nou het beste mee beginnen ? (bougie is al vervangen, evenals de brandstof. hielp helaas niks.)
Oud 23-10-2006, 14:04
wutang
wutang is offline
Inderdaad je bougie schoonmaken of vervangen

Doe verder even je luchtfilter goed schoonmaken.

Het kan zijn dat je niet wat vaker moet proberen aan te kicken/rennen omdat ie zolang heeft stilgestaan.

Mocht dit niet werken, kan je wat deo in je luchtinlaat spuiten daar wil ie ook nog wel eens van aanslaan
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:43
JCG
JCG is offline
carb schoonmaken, luchtfilter schoon maken, nieuwe bougie , vers tankje mengsmering
Oud 24-10-2006, 14:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
vandaag nog maar 's bezig geweest. nou ff een vraagje - en ja, het is dit keer eentje in de categorie 'domme vragen' .

hij start nog niet (had ik ook niet verwacht). Maar bij het opendraaien van het benzinekraantje, gashendeltje inknijpen en kickstarten gaat-ie brandstof lekken. Ik heb nog niet kunnen zien waar precies het lek zit, maar ik neem aan dat dit niet normaal is ? (of gaat een puch altijd benzine lozen als-ie niet wil starten of zo ?).

dan een vraag in het verlengde hiervan : heeft zo'n ding een koppakking (die dus wellicht aan vervanging toe is) of niet ?
Oud 25-10-2006, 14:45
200E
200E is offline
Een Puch heeft een koppakking, alleen kan het geen kwaad als die lek is. Een Puch is namelijk een tweetakt luchtgekoeld blok, dus risico van water in de cilinders is er niet.

Wat je kunt doen, is de carburateur even openmaken. Als je het vlotterbakje aan de onderkant open draait, kun je de sproeier eruit schroeven, en kijken of hij verstopt zit. Dit is vaak het geval.

Tevens zitten er bovenop de carb twee zwarte knoppen. Eén lange en een kleintje. De lange is de choke, vóór een koude start helemaal indrukken en geen gas geven bij het starten. Pas als hij ca. 10 sec gelopen heeft, gas geven. De choke gaat dan automatisch uit.

Het kleine knopje is om extra benzine in de carb aan te voeren. Druk hier een aantal keer op, totdat hij iets lekt. Dan starten met de choke aan.

Denk dat het dan wel moet lukken!
Oud 26-10-2006, 14:43
wutang
wutang is offline
Doe bovenstaande + check even of de vlotter nog goed op en neer gaat, deze wil nog wel eens blijven hangen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 21:09
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
200E schreef op 25-10-2006 @ 15:45 :
Een Puch heeft een koppakking, alleen kan het geen kwaad als die lek is. Een Puch is namelijk een tweetakt luchtgekoeld blok, dus risico van water in de cilinders is er niet.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat hij dan wel erg moeilijk of zelfs niet kan starten met een lekker koppakking... Er komt dan namelijk wel extra lucht in de cilinder en daarbij maakt het een pokkeherrie als je zo gaat rijden

Maar inderdaad... boegie vervangen/schoonmaken, sproeier schoonmaken, nieuwe mengsmering erin, benzinefilter even vervangen (als die er al op zit).
En voordat je allerlei nieuwe vloeistoffen erin gaat gooien is het altijd even verstandig om te kijken of hij wel vonkt
Ik neem aan dat je wel weet hoe je dat moet checken
Reageren

Regels voor berichten