Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 19:32
Verwijderd
Hoi!

Ik kreeg ineens zin om een handheld te kopen, en mijn eerste gedachte was: PSP!!!1`

Mijn voorkeur gaat uit naar RPG's, dus vraag ik me af of de PSP goede RPG's heeft, of ik toch beter voor de DS kan gaan?
Verder vraag ik me de standaard dingen af, as in, gaat ie snel kapot? Snel dode pixels? Batterijduur? Zit er een lampje in of zie je geen flikker in de zon?

En, ohja. Is't gemakkelijk gedownloade spelletjes te spelen? Zo ja, wat heb ik daar extra voor nodig?

Niet dat ik dat ga doen natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2006, 19:52
Blaf
Blaf is offline
psp is volgens mij wel makkelijk om gedownloade spellen op te spelen. (niet dat jij dat gaat doen natuurlijk huhuhu)
Oud 15-10-2006, 20:01
freyk
freyk is offline
Helaas weet ik niet of er nog leuke rpg voor de nds of psp uitkomen, maar als ik zou mogen kiezen zou ik voor de psp.

Ik mocht afgelopen jaar een paar weken een psp van mijn stagebedrijf lenen, maar heb hem niet kunnen spelen onder jouw beschreven omstandigheden.
(speelde thuis met dat ding)

Ook raad ik je streng aan om een geheugenkaartje van 1 gb aan te aanschaffen,
zodat je snel en makkelijk meer dingen kan doen dan met nds.

Ik las ergens dat er zelfs nds emulators zijn voor de psp,...
* is nog steeds blij met zijn mda vario *
Oud 15-10-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 15-10-2006 @ 21:01 :
Helaas weet ik niet of er nog leuke rpg voor de nds of psp uitkomen, maar als ik zou mogen kiezen zou ik voor de psp.

Ik mocht afgelopen jaar een paar weken een psp van mijn stagebedrijf lenen, maar heb hem niet kunnen spelen onder jouw beschreven omstandigheden.
(speelde thuis met dat ding)

Ook raad ik je streng aan om een geheugenkaartje van 1 gb aan te aanschaffen,
zodat je snel en makkelijk meer dingen kan doen dan met nds.

Nouja, ik heb gamespot al een beetje doorgekeken en er staan wel wat interessante titels bij. Geen idee hoe de beschikbaarheid van die games is, maarja.

Hoe duur zijn die geheugenkaartjes? Zijn er ook kaartjes van meer dan 1gb?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:07
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 15-10-2006 @ 21:02 :
Nouja, ik heb gamespot al een beetje doorgekeken en er staan wel wat interessante titels bij. Geen idee hoe de beschikbaarheid van die games is, maarja.

Hoe duur zijn die geheugenkaartjes? Zijn er ook kaartjes van meer dan 1gb?

Ik weet aleen dat er niet meer zijn dan 1gb ik weet niet of je andere (zoals andere memory kaarten) kaarten erin kan doen maar die voor de psp gaan maar tot 1gb
Oud 15-10-2006, 20:13
Verwijderd
Hoeveel MB is een spelletje?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:16
Verwijderd
PSP, zeker. Ik zou zo'n ding ook vaak in de auto of bus gebruiken, en dat gaat al moeilijk met de DS, aangezien je dat ding vast moet houden, knoppen in moet duwen én die stylus tegelijk moet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 15-10-2006 @ 21:16 :
PSP, zeker. Ik zou zo'n ding ook vaak in de auto of bus gebruiken, en dat gaat al moeilijk met de DS, aangezien je dat ding vast moet houden, knoppen in moet duwen én die stylus tegelijk moet gebruiken.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, vooral als er nogal wat hobbels e.d. zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 21:35
vuurrobin
vuurrobin is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 15-10-2006 @ 21:54 :
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, vooral als er nogal wat hobbels e.d. zijn.
dat valt wel mee met de ds, ik heb er geen last van.
en dat van die ds emulators betwijvel ik aangezien er nog geen goed werkende emulators voor de computer zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:31
Badjas
Badjas is offline
ik surf op deze topic met mn psp kheb 2GB kaartje en een spel is maximaal 2.3GB voor illegaal gedownde games moet je een gehackte firmware hebben. gloof dat er tot 2.0 gekraakte firwires zijn maar die dingen kunnen je psp verpesten , en voor de laatste games hebje 2.8 of hoger nodig... rpgs op psp zijn wel paar goede , maar ze gaan FFVII opnieuw uitbrengen voor psp kgeloof dat ik ongeveer alle vragen wel beantwoord heb
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 15-10-2006 @ 21:16 :
Ik heb daar met mn DS nog nooit last van gehad hoor..
Hoogstens als je keihard van spoor wisselt in een trein ofzo, maar dat heb je dan met iedere handheld.. Gewoon autorijden en DS'en(niet achter het stuur) gaat prima samen hoor..

Ik ga dus voor, not to PSP..
moet toch iemand even wat anders vinden hier..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Badjas schreef op 15-10-2006 @ 23:31 :
ik surf op deze topic met mn psp kheb 2GB kaartje en een spel is maximaal 2.3GB voor illegaal gedownde games moet je een gehackte firmware hebben. gloof dat er tot 2.0 gekraakte firwires zijn maar die dingen kunnen je psp verpesten , en voor de laatste games hebje 2.8 of hoger nodig... rpgs op psp zijn wel paar goede , maar ze gaan FFVII opnieuw uitbrengen voor psp kgeloof dat ik ongeveer alle vragen wel beantwoord heb
Hoe duur zijn die kaartjes?
Is er makkelijk aan die firmware te komen? Koop jij je spelletjes of down je ze?

En ja, dat had ik ook gelezen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:45
Badjas
Badjas is offline
toch niet alles beantwoord hoogste kaartje waar ik van gehoord heb is 4gig. er zit een lampje in dode pixels geeneen gezien tot nu en in de zon zie je idd geen flikker
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:48
Verwijderd
Nog stééds niet alles beantwoord.

Weet je overigens of je een nieuwe krijgt als je teveel dode pixels hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:48
Badjas
Badjas is offline
ik koop me games. 2 gig was 90 en firmware kan je met psp downen als je draadloze modem hebt anders via pc een kabeltje
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:50
Badjas
Badjas is offline
ik geloof 4 maar ik heb een half dode als alles wit is een zwart en andersom
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:56
Verwijderd
Hmm, oké, dankjewel. ^_^
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 08:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Als het je 100% gaat om RPG's is de psp niet eens een optie, binnen nu en een half jaar komen er super veel RPG's uit voor de ds.

Daarintegen is downloaden van games niet of nauwlijkst te doen met een ds en prima met een psp(erg makkelijk zelfs)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 15-10-2006 @ 23:36 :
Ik heb daar met mn DS nog nooit last van gehad hoor..
Hoogstens als je keihard van spoor wisselt in een trein ofzo, maar dat heb je dan met iedere handheld.. Gewoon autorijden en DS'en(niet achter het stuur) gaat prima samen hoor..

Ik ga dus voor, not to PSP..
moet toch iemand even wat anders vinden hier..
Ik wel. Ik heb een keer dat puzzelspelleteje gedaan (weet zo niet hoe het heet) in de bus, dat werkt niet echt goed.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 10:27
JeffreyH
JeffreyH is offline
Citaat:
freyk schreef op 15-10-2006 @ 21:01 :
gba emu is d'r geen nds
nds is namelijk niet te emuleren vanwege de touchscreen.

psp memory stick. flash d'r een oudere versie op.

en ehhh, probeer een PSP scene te vinden die doet aan 3th party games.

nds kan binnenkort snes games spelen

zelf zit in niet in psp scene dus weet niet alle emu's voor de psp.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 11:28
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 16-10-2006 @ 09:35 :
Als het je 100% gaat om RPG's is de psp niet eens een optie, binnen nu en een half jaar komen er super veel RPG's uit voor de ds.

Daarintegen is downloaden van games niet of nauwlijkst te doen met een ds en prima met een psp(erg makkelijk zelfs)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 11:45
JeffreyH
JeffreyH is offline
GELUL!!! TIS ZEER MAKELIJK OM 'roms' te downloaden....

je moet alleen net weten waar...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 16-10-2006 @ 09:35 :

Hm, ja, thing is, ik heb niet super veel geld.
En als roms makkelijk downloadbaar zijn is dat toch wel een hele erge pro.
Niet dat ik dat zou doen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 14:50
JeffreyH
JeffreyH is offline
als je info wilt, hoe je een backup van het spel dat je hebt wilt downloaden... moet je me maar ff toevoegen op msn

kan je wel een duwtje geven in de juiste richting
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
JeffreyH schreef op 16-10-2006 @ 15:50 :
als je info wilt, hoe je een backup van het spel dat je hebt wilt downloaden... moet je me maar ff toevoegen op msn

kan je wel een duwtje geven in de juiste richting
Is het ook goed als ik je wat later toevoeg? :}
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 15:08
JeffreyH
JeffreyH is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 16-10-2006 @ 15:52 :
Is het ook goed als ik je wat later toevoeg? :}

sure,
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:25
Menahem
Menahem is offline
To PSP, that's the answer.

Ik doe er tot op heden geen gedownloade/illegale shit op. Ik heb ook absoluut geen last van dode pixels, alles beval prima.
Gewoon halen!
Oud 17-10-2006, 08:42
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 16-10-2006 @ 15:28 :
Hm, ja, thing is, ik heb niet super veel geld.
En als roms makkelijk downloadbaar zijn is dat toch wel een hele erge pro.
Niet dat ik dat zou doen natuurlijk.
Ik ga het rekkensommetje niet voor je maken, maar je moet kijken hoeveel games je naast je ds er ook nog voor kunt halen voor je op het bedrag komt van een psp + goede memory stick. Ga je meer games spelen, is de psp goedkoper, denk je dat je niet zo veel games gaat spelen, dan is de ds beter voor je beurs
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 11:49
vuurrobin
vuurrobin is offline
Citaat:
Badjas schreef op 15-10-2006 @ 23:31 :
ze gaan FFVII opnieuw uitbrengen voor psp
en heb je hier een (betrouwbare) bron voor?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 21:11
Badjas
Badjas is offline
Citaat:
vuurrobin schreef op 17-10-2006 @ 12:49 :
en heb je hier een (betrouwbare) bron voor?
In de OPM stond dat een hoop psone games voor de psp opnieuw uitgingen komen en te downloaden zin op je mrycard (waarschijnk tegen een prijs) waaronder FFSVII.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:16
Big Boi
Big Boi is offline
Als ik je een tip mag geven: wees zuinig op de koptelefoonaansluiting. Die van mij was een keer naar binnen geduwt waardoor ik alleen maar mono geluid heb als ik headphones gebruik en geen geluid als ik geen headphones gebruik. En dat gebeurt natuurlijk pre-cies 2 weken nadat je 1 jaar garantie voorbij is.
Voor de rest: tof apparaat, veel functies, mooi helder scherm, veel spellen, veel illegale shizzle. Relax.
Oud 22-10-2006, 13:26
Benteknol
Benteknol is offline
koop een psp als je uitgeklede ps2 spellen on the go wil spelen

koop een ds als je van vernieuwende spellen houd

rpg : mario en luigi super star saga

mana

contact

magical starsign

ff3 remake [3d]

slime mori mori

pokemon diamond

zoizo alle gba rpg's en daar zitten zulke vette tussen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 16:37
Crimson
Crimson is offline
Er zijn echt wel een paar super vette rpgs voor de PSP, bijv. Legend of Heroes I en II. Google maar eens. Supermooie graphics, vet verhaaltje. Neemt niet weg dat ik tevreden ben met m'n dsje en mn hoge stapel spellen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 07:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Crimson schreef op 22-10-2006 @ 17:37 :
Er zijn echt wel een paar super vette rpgs voor de PSP, bijv. Legend of Heroes I en II. Google maar eens. Supermooie graphics, vet verhaaltje.
valt natuurlijk een beetje in het niets vergeleken die ff3
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 07:55
Kaater
Kaater is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 22-10-2006 @ 14:26 :

pokemon diamond
Wanneer komt die eigenlijk uit? Dat is echt een spel waar ik niet op kan wachten!
Oud 23-10-2006, 15:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 22-10-2006 @ 14:26 :

rpg : mario en luigi super star saga

mana

contact

magical starsign

ff3 remake [3d]

slime mori mori

pokemon diamond

zoizo alle gba rpg's en daar zitten zulke vette tussen
ja, je koopt een ds natuurlijk om dr gba spellen op te spelen. of pokemon diamond.

het zijn beide toffe apparaten, met beide andere spellen. GTA op de PSP is gewoon erg vet, maar super mario bros op de DS is ook geweldig. koop gewoon het ding waar de meeste spellen op komen die jij wilt spelen.
Oud 23-10-2006, 15:35
vuurrobin
vuurrobin is offline
Citaat:
Kaater schreef op 23-10-2006 @ 08:55 :
Wanneer komt die eigenlijk uit? Dat is echt een spel waar ik niet op kan wachten!
in japan is pokemon D/P al uit
in amerika komt het volgens mij in december uit (maar dat weet ik niet zeker)
en in europa komt het pas na maart uit
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:38
Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-10-2006 @ 16:19 :
ja, je koopt een ds natuurlijk om dr gba spellen op te spelen. of pokemon diamond.

het zijn beide toffe apparaten, met beide andere spellen. GTA op de PSP is gewoon erg vet, maar super mario bros op de DS is ook geweldig. koop gewoon het ding waar de meeste spellen op komen die jij wilt spelen.
dat zeg ik niet alleen als je nog nooit rpg's heb gespeeld van de gba zou het zonde zijn want daar zitten echt veel goede tussen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:30
Kaater
Kaater is offline
Citaat:
vuurrobin schreef op 23-10-2006 @ 16:35 :
in japan is pokemon D/P al uit
in amerika komt het volgens mij in december uit (maar dat weet ik niet zeker)
en in europa komt het pas na maart uit

Na Mario kart, is dit een van de weinige spellen die ik echt moet hebben.
Oud 24-10-2006, 17:34
drukknoopje
drukknoopje is offline
To PSP, zeker weten!
Heb de mijne al bijna een jaar en hij is nog steeds super! Ook omdat er natuurlijk veel dingen mee kunnen die je niet met een ds kunt doen zoals films kijken, internetten en foto's etc op je psp opslaan. Dus voor die 100 euro dat 'ie extra kost, dat haal je er makkelijk uit. Ook vind ik veel spellen voor de psp goedkoper dan voor de ds. (krijg ik vast veel commentaar op, maja). En ja, GTA is super! kan niet wachten op GTA Vice City Stories .
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 17:40
GameSuki
GameSuki is offline
Wat moet ik hiervan begrijpen?
Is het een tijdelijke actie dat ze gaan stoppen met verkopen of is het definitief?

http://forum.lik-sang.com/showthread.php?t=16515
Oud 24-10-2006, 17:52
drukknoopje
drukknoopje is offline
je site doet het hier niet . wat is er aan de hand?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 18:21
Verwijderd
Important Notice: Lik-Sang.com Out of Business due to Multiple Sony Lawsuits
Tue Oct 24 2006 21:58:51 Hong Kong Time - Corporate Info

FOR IMMEDIATE RELEASE - OUT OF BUSINESS NOTICE

Hong Kong, October 24th of 2006 - Lik-Sang.com, the popular gaming retailer from Hong Kong, has today announced that it is forced to close down due to multiple legal actions brought against it by Sony Computer Entertainment Europe Limited and Sony Computer Entertainment Inc. Sony claimed that Lik-Sang infringed its trade marks, copyright and registered design rights by selling Sony PSP consoles from Asia to European customers, and have recently obtained a judgment in the High Court of London (England) rendering Lik-Sang's sales of PSP consoles unlawful.

As of today, Lik-Sang.com will not be in the position to accept any new orders and will cancel and refund all existing orders that have already been placed. Furthermore, Lik-Sang is working closely with banks and PayPal to refund any store credits held by the company, and the customer support department is taking care of any open transactions such as pending RMAs or repairs and shipping related matters. The staff of Lik-Sang will make sure that nobody will get hurt in the crossfire of this ordeal.

A Sony spokesperson declined to comment directly on the lawsuit against Lik-Sang, but recently went on to tell Gamesindustry.biz that "ultimately, we're trying to protect consumers from being sold hardware that does not conform to strict EU or UK consumer safety standards, due to voltage supply differences et cetera; is not - in PS3's case - backwards compatible with either PS1 or PS2 software; will not play European Blu-Ray movies or DVDs; and will not be covered by warranty".

Lik Sang strongly disagrees with Sony's opinion that their customers need this kind of protection and pointed out that PSP consoles shipped from Lik-Sang contained genuine Sony 100V-240V AC Adapters that carry CE and other safety marks and are compatible world wide. All PSP consoles were in conformity with all EU and UK consumer safety regulations.

Furthermore, Sony have failed to disclose to the London High Court that not only the world wide gaming community in more than 100 countries relied on Lik-Sang for their gaming needs, but also Sony Europe's very own top directors repeatedly got their Sony PSP hard or software imports in nicely packed Lik-Sang parcels with free Lik-Sang Mugs or Lik-Sang Badge Holders, starting just two days after Japan's official release, as early as 14th of December 2004 (more than nine months earlier than the legal action). The list of PSP related Sony Europe orders reads like the who's who of the videogames industry, and includes Ray Maguire (Managing Director, Sony Computer Entertainment Europe Ltd), Alan Duncan (UK Marketing Director, Sony Computer Entertainment Europe Ltd), Chris Sorrell (Creative Director, Sony Computer Entertainment Europe Ltd), Rob Parkin (Development Director, Sony Computer Entertainment Europe Limited), just to name a few.

"Today is Sony Europe victory about PSP, tomorrow is Sony Europe’s ongoing pressure about PlayStation 3. With this precedent set, next week could already be the stage for complaints from Sony America about the same thing, or from other console manufacturers about other consoles to other regions, or even from any publisher about any specific software title to any country they don’t see fit. It’s the beginning of the end... of the World as we know it", stated Pascal Clarysse, formerly known as the Marketing Manager of Lik-Sang.com.

"Blame it on Sony. That's the latest dark spot in their shameful track record as gaming industry leader. The Empire finally 'won', few dominating retailers from the UK probably will rejoice the news, but everybody else in the gaming world lost something today."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 18:22
GameSuki
GameSuki is offline
Je kan het hier ook lezen:
lik-sang sluit de deuren
Oud 24-10-2006, 19:12
Benteknol
Benteknol is offline
HAHA grappig altijd wist ik wel dat SONY vuile KUTRATTEN waren
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 19:35
Kaater
Kaater is offline
Lawl wat een smeerlappen zijn het toch ook
Oud 25-10-2006, 00:57
Big Boi
Big Boi is offline
Toffe RPG: Valkyrie Profile: Lenneth

Heb het nu een week en ik vind het een erg tof verhaal met leuk combat systeem.
Oud 29-10-2006, 00:27
Talon
Talon is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 24-10-2006 @ 16:57 :
Toffe RPG: Valkyrie Profile: Lenneth

Heb het nu een week en ik vind het een erg tof verhaal met leuk combat systeem.
kheb dat spel net .. gehaald

zodadelijk eens kijken hoe tof het is.
Oud 02-11-2006, 16:08
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Woef schreef op 15-10-2006 @ 21:07 :
Ik weet aleen dat er niet meer zijn dan 1gb ik weet niet of je andere (zoals andere memory kaarten) kaarten erin kan doen maar die voor de psp gaan maar tot 1gb
Twee Gigabyte.
Oud 02-11-2006, 16:15
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 15-10-2006 @ 20:32 :
Hoi!

Ik kreeg ineens zin om een handheld te kopen, en mijn eerste gedachte was: PSP!!!1`

Mijn voorkeur gaat uit naar RPG's, dus vraag ik me af of de PSP goede RPG's heeft, of ik toch beter voor de DS kan gaan?
Verder vraag ik me de standaard dingen af, as in, gaat ie snel kapot? Snel dode pixels? Batterijduur? Zit er een lampje in of zie je geen flikker in de zon?
Je ziet inderdaad niets door de zon. In de trein zit ik altijd met m'n hoofd onder het 'tafeltje'... erg irritant dus. Lang leve de winter Snel dode pixels? Niet zolang je er netjes mee omgaat. Batterijduur? Ik deed er ongeveer 6 uur mee (gamend). Muziek luisteren kan langer, maar dan moet je het screen wel uitzetten.

Citaat:
En, ohja. Is't gemakkelijk gedownloade spelletjes te spelen? Zo ja, wat heb ik daar extra voor nodig?

Niet dat ik dat ga doen natuurlijk.

Dat hangt af van je versie. Op internet zijn genoeg FAQ's en tutorials te vinden. Wat van belang is, is om je firmware te downgraden naar 1.5, daarna kun je naar hartelust emulators e.d. erop zetten. Reken er alleen niet op dat je veel spellen kunt spelen, met PSP games kun je er ongeveer 1 kwijt, of je moet geripte versies te pakken zien te krijgen. Je zit met 1 GB, al met al houd je misschien 850 MB over.
Reageren

Regels voor berichten