Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 10:28
Q
Q is offline

Ik ben op zoek naar een apparaat om mijn flightcase op te vullen met iets leuks. Nu zoek ik eigenlijk een multi effecten apparaat maar 19" versies zijn niet zo makkelijk te vinden. Het zijn voornamelijk modelers net als de V AMP Pro maar er zitten ook effecten op, daar ben ik nieuwsgierig naar eigenlijk. Aangezien deze maar rond de 170 euro kost blijft het wel interessant. Maar ik wil geen virtual amp, waar deze eigenlijk rond gebouwd is, zelf heb ik een Eden versterker en speaker en dat geluid vind ik perfect.

Misschien dat iemand wat beters weet, ik heb al een stuk of 6 online shops nagekeken op internet zowel in Nederland als Duitsland maar ik kan niets passends vinden (onder de 500 euro).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 13:33
MazeMouse
MazeMouse is offline
Je kunt de AMP sims op bypass zetten zodat je geen simulatie hebt en alleen de effecten gebruikt MAAR daar moet ik wel bij zeggen dat de V-amp niet "True Bypass" is.
De effecten die erin zitten zijn "leuk" maar ook niet meer dan dat. Gewoon voor het experimenteren.

Aangezien de V-amp gewoon de goedkopere immitatie van line6 spul is zou je kunnen uitzoeken of de BassPOD Pro in bypass mode gedraait kan worden, die effecten zijn namelijk een flink stuk beter.

OF je kunt kijken naar de Behringer Virtualizer PRO. Das een multi-effect bak maar ik heb geen idee hoe die met bas-signalen omgaat
Oud 04-12-2006, 15:02
Q
Q is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 04-12-2006 @ 14:33 :
Je kunt de AMP sims op bypass zetten zodat je geen simulatie hebt en alleen de effecten gebruikt MAAR daar moet ik wel bij zeggen dat de V-amp niet "True Bypass" is.
De effecten die erin zitten zijn "leuk" maar ook niet meer dan dat. Gewoon voor het experimenteren.

Aangezien de V-amp gewoon de goedkopere immitatie van line6 spul is zou je kunnen uitzoeken of de BassPOD Pro in bypass mode gedraait kan worden, die effecten zijn namelijk een flink stuk beter.

OF je kunt kijken naar de Behringer Virtualizer PRO. Das een multi-effect bak maar ik heb geen idee hoe die met bas-signalen omgaat
Ah! Ja het is gewoon een goedkopere Line6 dat klopt. Maar het digitech apparaatje wat ik nu heb vind ik om een aantal redenen irritant.

- Ligt op de grond
- Adapters en extra snoeren
- Ook al doe je bypass en gebruik je de FX poorten op de amp dan krijg je nog steeds geluidsverlies

Vandaar dat ik 19" spul zoek. Ik heb ook op de Behringer site gekeken maar daar zag ik het er niet bij staan, ff googlen dan maar op Behringer Virtualizer PRO.

edit: Da's niet speciaal voor bas lees ik dus net

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 18:15
MazeMouse
MazeMouse is offline
V-amp heeft ook redelijk last van tone-suck.
Als je niet lager komt dan een E valt het niet zo heel erg op maar bij mijn lage B slurpt hij toch wel erg veel geluid weg

Dus ik zou gewoon voor een (2e hands) BassPOD xt PRO en die in bypass-mode gebruiken
Als je de floorboard van line6 te duur vind (wat ik kan begrijpen) dan kun je daar ook gewoon een Behringer FCB1010 Midi Footcontroller bij kopen. Stuk goedkoper en werkt ook als je hem uiteindelijk ingesteld hebt.

Voordeel van een Line6 FBV tegenover de FCB1010.
-Plug en Play. Geen gezeik met instellingen.

Voordeel van een FCB1010 tegenover een Line6 FBV
-Prijs (fucking veel goedkoper)
-MIDI dus niet alleen voor Line6 bruikbaar
-Standaard 2 instelbare pedalen voor WAH/Volume. En omdat ze instelbaar zijn kun je dus tijdens het spelen je instellingen veranderen door bijvoorbeeld je gain controls of je attack/release of je delay-time gewoon daar aan te verbinden (bij line6 heeft alleen de grootste en duurste 2 volume/wah en die zijn bij mijn weten niet eens instelbaar voor andere taken maar dat kan ook zijn omdat ik een oudere versie ken)

Trouwens, Line6 modeleert amp-sims niet eens zo heel slecht dus misschien kun je er nog mee experimenteren ook nog

EDIT:
Als je niet switched tussen effecten tijdens nummers kun je mijn hele verhaal vergeten en gewoon voor een Line6 BassPOD xt PRO gaan

EDIT2:
ALLE digitale multi-effecten processoren hebben tone-suck. Daar zul je mee moeten leven als je digitale effecten gebruikt.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 22:25
Q
Q is offline
Ik heb ff bij Line6 zitten kijken naar een bass pod xt pro... en ik wil em hebben

769 euro, maar een super mooi (studio) geluid zeg.

Laatst gewijzigd op 05-12-2006 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 10:25
Q
Q is offline
Ik sprak net een gast die zn eigen studio heeft en zowel de V-Amp als de Line6 gebruikt maar geeft aan dat er bar weinig verschil in zit en dat beide effecten processors een soort van ruis geven. Ik ga hem even lenen om te testen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten