Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 23:22
akumabito
akumabito is offline
Is iemand hier wel eens met de trein naar Luxemburg gereisd? Welke route neem je dan? Ik vertrek vanuit Breda, reis ik dan het beste over Brussel, of eerst via Eindhoven en Maastricht naar het zuiden? Hoeveel kost een retourtje eigenlijk? Ik heb al op de site gekeken van de NS, maar die slimmerikken hebben Luxemburg er niet bij staan als bestemming...
Oud 07-11-2006, 06:20
Verwijderd
bahn.de zegt over brussel midi
dus eerst kaartje kopen tot brussel midi (kan via nssite of kaartautomaat) en dan in Brussel kaartje tot aan luxemburg. Of ga naar een ns internationaal loket, daar kun je wel in 1 keer een kaartje kopen denk ik. Reis duurt 5 uur 17 min.
Oud 07-11-2006, 16:16
Ivo
Ivo is offline
Tja... Bahn.de. Betere treinplanner is er volgens mij niet voor internationale reizen. Binnen Luxemburg reizen met het OV kost overigens bijna niets (5 euro o.i.d. voor een dagkaart voor trein en bus).
Oud 10-11-2006, 19:15
Blubje
Blubje is offline
Dat heb ik precies gedaan
Wat je t beste kunt doen om goedkoop uit te zijn is eerst naar Antwerpen reizen en van daaruit naar Luxemburg gaan. Dus je koop dan in NL een kaartje naar Antwerpen (kan met de NS, maar je kunt vanuit Breda ook lijn 19 nemen, kost je 8 euro voor een enkeltje) en dan koop je in daar, in België dus het ticket naar Luxemburg, want dan krijg je jongerenkorting enzo. Gewoon ff bij de balie van t station vragen naar de goedkoopste retourkaartjes van daar naar Luxemburg.
Ik raad je dus af om een internationaal treinkaartje te kopen bij de NS want dat is verrekte duur, ik geloof iets van 90 euri.
Wij zijn toen met z'n 5en gegaan en dat kostte ons uiteindelijk 175 euri ofzo, retour dus.
Oud 10-11-2006, 21:41
Ivo
Ivo is offline
NS internationaal is inderdaad verbazingwekkend duur vergeleken de zelfde reis bij een buitenlandse vervoerder. Afgelopen zomer voor een retourtje Duitsland op de site van Bahn.de een prijs gekregen die 2,5 keer lager was dan bij de NS. Ik heb toen dus maar snel een creditcard aangevraagd, want de kosten daarvan heb ik in elk geval voor de komende 20 jaar al terugverdiend door het bestellen van m'n kaartjes in Duitsland ipv. in Nederland bij het loket halen. De dame aan het NS loket beweerde nog dat het onmogelijk was toen ik vroeg hoe zo'n groot prijsverschil kon bestaan voor EXACT dezelfde reis. Maar mevrouw aan het NS loket had het toch echt bij het verkeerde eind en ik heb toch echt 3 kaartjes per post vanuit Duitsland gekregen voor iets meer dan wat de NS voor 1 kaartje rekende.
1 europa noemen ze dat dan.....
Je bent in elk geval gewaarschuwd voor de afzetters bij europa's 1 na duurste railvervoerder (zover ik weet is alleen Groot Brittanie duurder wat betreft treinkaartjes).

Voor het noorden van Luxemburg kun je ook via Luik reizen. Vandaar gaat een trein naar Lux. stad die op diverse tussenstations stopt.
Oud 10-11-2006, 22:34
Verwijderd
Nouja, over Brussel zal nog altijd wel het snelst zijn.
Advertentie

Regels voor berichten