Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 23:15
Verwijderd
Hey allemaal, ik zit met een raar probleem. Ik woon op kamers en ben net van m'n ouders richting m'n studiestad gegaan. Toen ik echter bij m'n fiets kwam om naar huis te fietsen, kreeg ik deze niet weg. Wat blijkt? Er is iemand zo grappig geweest een extra (ketting)slot om m'n fiets te doen. Ik heb hier de sleutel niet van en krijg m'n fiets dus ook niet mee. Het is wel zeker mijn fiets, aangezien ik m'n gewone, vaste slot gewoon los krijg met m'n sleutel.
Ik heb m'n fiets nu laten staan, maar ik weet niet wat ik nu moet. Kan ik hiervoor de politie (niet spoedeisend) bellen? Of moet ik zelf met een cirkelzaag of iets dergelijks aan de slag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2006, 23:45
Balance
Balance is offline
Ik weet dat het iig ook een truc is van fietsendieven. Veel mensen halen namelijk eerst hun fiets van het slot en merken dan pas dat er een ander slot op zit. Vervolgens gaan ze weg, zonder hun fiets opnieuw weer op slot te zetten. Vervolgens kan een dief dus zo het eigen slot eraf halen en er weg mee gaan. Ik hoop dat je daar niet in bent getrapt?
Verder weet ik niet hoe de politie er mee om gaat.
Oud 30-10-2006, 07:50
Neiu
Neiu is offline
^ Dat is zo'n rotstreek...
Dat heb ik zelf al eens gehad voor de deur en een vriendin van mij op het station. Bij mij was het slot de volgende dag weg, zij heeft de politie op het niet-spoednummer gebeld. Toen zijn ze met een busje gekomen en hebben haar fiets losgeknipt. Daar heeft ze niets voor hoeven betalen of wat dan ook.
Edit: dat was in Groningen trouwens
Oud 30-10-2006, 08:43
Verwijderd
Ja, of gewoon een agent op straat aanspreken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 09:01
Go
Go is offline
Ik heb hetzelfde gehad, maar als je de politie belt, knippen ze hem voor je door . (Natuurlijk wel een ID'tje bij je hebben)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 09:35
Luminon
Luminon is offline
Hadden ze bij mij ook een keer gedaan, maar toen had de politie het te druk. Dus toen maar nog een kettingslot er om heen gedaan en de volgende ochtend was dat andere slot weg.
Oud 30-10-2006, 09:56
Go
Go is offline
Dan moet je natuurlijk wel zo snel nog een slot tot je beschikking hebben. Bij mij gebeurde het 's nachts, dus ik kon moeilijk nog eentje kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 10:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
gerwin schreef op 30-10-2006 @ 10:56 :
Dan moet je natuurlijk wel zo snel nog een slot tot je beschikking hebben. Bij mij gebeurde het 's nachts, dus ik kon moeilijk nog eentje kopen.
Euh, je eigen slot zit toch nog om je fiets? Lijkt me niet bijster verstandig ergens een fiets te laten staan met alleen het slot van een ander eromheen.

Maargoed. Als de politie niet wil komen kun je het ook gewoon zelf doen, met een betonschaar kom je wel door de meeste kettingsloten heen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 10:40
Go
Go is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-10-2006 @ 11:33 :
Euh, je eigen slot zit toch nog om je fiets? Lijkt me niet bijster verstandig ergens een fiets te laten staan met alleen het slot van een ander eromheen.

Maargoed. Als de politie niet wil komen kun je het ook gewoon zelf doen, met een betonschaar kom je wel door de meeste kettingsloten heen.
Dan doe je je fiets toch onmiddellijk al op slot met dat slot?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 12:25
ganralph
ganralph is offline
of kijk of er een fietsenmaker dichtbij zit. die knippen ook wel sloten door als je mazzel hebt. dit is alleen niet gratis.
Oud 30-10-2006, 14:41
J-roenn
J-roenn is offline
had dit ook een keer op school gehad, betonschaar geleend van een maat die 3 straten verder woont, sta ik zo bezig dat ding door te knippen, komt er een woedende concierge. ik probeer hem te kalmeren door te laten zien dat het mijn fiets is ( sleutel originele slot ) zegt ie : ja dat tweede slot heb ik er om heen gedaan omdat je fiets verkeerd staat. tsjah, toen moest ie een nieuw slot kopen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 17:07
Anika
Citaat:
Chimera schreef op 30-10-2006 @ 11:33 :
Ik heb over het algemeen geen betonschaar in m'n handbagage en ik denk de meeste andere mensen ook niet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:18
MaHo
MaHo is offline
Je hoeft hem ook niet direct door te knippen.
Gewoon weer op slot zetten (liefst ook vast) en de volgedne dag ofzo terugkomen met een betonschaar/slijptol.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:21
Danny
Danny is offline
Politie (in Amsterdam iig) helpt je er niet bij :-(. Bij mij was het probleem dat ze m'n slot hebben geprobeerd open te maken en daarna kreeg ik 'm met mijn sleutel niet meer open.

Wat belangrijk is is (inderdaad) je identificatie bij je hebben, en bij voorkeur ook aankoopbewijs van je fiets (als je dat laatste hebt dan wordt t sowieso een makkie om hulp te vragen).

Ik heb de gemeente (dus niet de politie) om hulp gevraagd. De afdeling die foutgeplaatste fietsen weghaalt heeft me vervolgens geholpen en m'n ID-nummer opgeschreven voor de zekerheid.

Succes!!
Oud 31-10-2006, 09:27
Verwijderd
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb het aankoopbewijs van m'n fiets nog, dus ik ga vanmiddag de politie bellen. Hopelijk heb ik m'n fiets vanmiddag dus weer
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 09:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 30-10-2006 @ 15:41 :
had dit ook een keer op school gehad, betonschaar geleend van een maat die 3 straten verder woont, sta ik zo bezig dat ding door te knippen, komt er een woedende concierge. ik probeer hem te kalmeren door te laten zien dat het mijn fiets is ( sleutel originele slot ) zegt ie : ja dat tweede slot heb ik er om heen gedaan omdat je fiets verkeerd staat. tsjah, toen moest ie een nieuw slot kopen
Tsja, concierges zijn niet altijd echt slim bezig.
Oud 31-10-2006, 12:23
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Alsof agenten niets beters te doen hebben! Als je zelf betrapt word tijdens het door knippen dan kan je altijd je eigen sleuteltje nog laten zien. Aankoopbewijs van je fiets bij je hebben is natuurlijk nog veiliger.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 12:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 31-10-2006 @ 13:23 :
Alsof agenten niets beters te doen hebben! Als je zelf betrapt word tijdens het door knippen dan kan je altijd je eigen sleuteltje nog laten zien. Aankoopbewijs van je fiets bij je hebben is natuurlijk nog veiliger.
wat, agenten mogen de burger niet helpen bij het oplossen van een crimineel probleem ?

o, nee, ze moeten natuurlijk in een bosje gaan liggen met een lasergun, da's pas nuttig.
Oud 31-10-2006, 15:10
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-10-2006 @ 13:33 :
wat, agenten mogen de burger niet helpen bij het oplossen van een crimineel probleem ?

o, nee, ze moeten natuurlijk in een bosje gaan liggen met een lasergun, da's pas nuttig.

Word
Oud 31-10-2006, 21:48
juno
juno is offline
Een ijzerzaagje is op pocketformaat hoor. Minder snel, maar ook zeer effectief.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:50
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
juno schreef op 31-10-2006 @ 22:48 :
Een ijzerzaagje is op pocketformaat hoor. Minder snel, maar ook zeer effectief.
Succes ermee, ik heb het ooit geprobeerd (m'n sleutel was afgebroken), maar ben uiteindelijk toch maar naar de fietsenmaker gewandeld voor een slijptol.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 09:24
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MaHo schreef op 31-10-2006 @ 22:50 :
Succes ermee, ik heb het ooit geprobeerd (m'n sleutel was afgebroken), maar ben uiteindelijk toch maar naar de fietsenmaker gewandeld voor een slijptol.
Met een kettingslot ben je na twee a drie uur wel klaar.
Oud 01-11-2006, 15:26
Verwijderd
Ik had laatst ook een probleem: ik kreeg mijn eigen slot niet meer open! Gelukkig stond hij niet aan een paal vast, want de politie hielp me er niet mee. Ik heb mijn fiets zelf naar een fietsenmaker gesleept (je lijkt zelf wel een fietsendief, maar niemand die je aanspreekt )
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 19:49
Missy
Missy is offline
Is het nog gelukt?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:16
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Neiu schreef op 01-11-2006 @ 10:24 :
Met een kettingslot ben je na twee a drie uur wel klaar.
En 2 lamme armen rijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2006, 17:59
remy476
remy476 is offline
Oud 05-11-2006, 19:32
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-10-2006 @ 13:33 :

Het ene is kostendekkend, het andere niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 08:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 05-11-2006 @ 20:32 :
Het ene is kostendekkend, het andere niet.
man, ik betaal hun salaris al, daarvoor betalen we belasting.
Oud 06-11-2006, 17:31
Blenderhead
Blenderhead is offline
Als het van jou is, kun je het ook niet jatten is mij destijds verteld.
Enfin, ben in een soortgelijk geval ook naar het bureau gegaan met de mededeling dat ik het voor het politiebureau op zou gaan zagen.
Reageren

Regels voor berichten