Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 18:38
Verwijderd
Ik ben sinds een tijdje helemaal gek op granaatappel sap. Ik heb de vrucht zelf nog nooit gegeten maar het sap is wel lekker. Het is een beetje bes/cranberry achtig, dus zoetzurig. Het is ook een hele gezonde vrucht vol met anti-oxidanten.

Ik zag laatst bij Oprah een dokter/hartchirurg en die vertelde als tip dat granaatappel een supergezonde vrucht is (aflevering ging over hoe je gezonder kan leven).

Bekende merken die granaatappelsap in de winkels hebben liggen zijn:

Pomegreat ( in supermarkt en Subways)
Healthy People
en sinds kort ook Coolbest, maar die vind ik de minst lekkere maken. Maar denk wel dat meer mensen het nu zullen ontdekken omdat Coolbest heel bekend is.

Dus wie heeft het weleens op en wat vind je ervan? Geloof je echt dat het zo gezond voor je is of maakt dat je ook weinig uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2006, 18:44
Larry Flint
Larry Flint is offline
ohh ja dat was gister toch? ik vond het interessant, heb nog nooit granaatappel gegeten eigenlijk. ik wil het sap sowieso graag proberen
Oud 11-10-2006, 18:46
Verwijderd
Ik heb een keer Healthy People gehad...was wel granaatappel/framboos oid, vond er niet zo veel aan, beetje flauw, zeg maar. Ik heb ook wel eens granaatappel gegeten, dat vond ik lekkerder dan het sap.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:48
Verwijderd

Proef het verschil en ervaar de voordelen van POMEGREAT, het enige vruchtensap dat goedgekeurd is door HEART UK, een belangrijke hartstichting in Groot Britannië.

Granaatappel
Toegevoegde waarde van Pomegreat

Granaatappels zijn zeer exotische vruchten die momenteel alleen in een aantal landen in het oosten groeien.

Medische instellingen hebben na jarenlang onderzoek geconstateerd dat granaatappels door het zeer hoge antioxidantgehalte (drie keer zo hoog als bv. groene thee) de volgende positieve werking hebben :

* Cholesterol verlagend
* Goed voor het hart
* Werkt tegen voortijdige veroudering
* Gezonde zwangerschap
* Helpt tegen kanker

www.pomegreat.nl

nou nou, klinkt allemaal heel "great"
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-10-2006 @ 19:46 :
Ik heb een keer Healthy People gehad...was wel granaatappel/framboos oid, vond er niet zo veel aan, beetje flauw, zeg maar. Ik heb ook wel eens granaatappel gegeten, dat vond ik lekkerder dan het sap.
Ja ik heb ook Healthy People framboos/granaat gehad maar die vond ik ook wat flauw, die met alleen granaatappel is wat frisser, maar nog wel iets flauw ja.. Die van coolbest is weer te zuur vind ik.. Pomegreat is ook wel lekker. Ach, ik vind ze allemaal wel best!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:50
da leentjuh
da leentjuh is offline
Frambozen bevatten ook een heleboel antioxidanten en die kun je wat makkelijker eten.
Oud 11-10-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-10-2006 @ 19:50 :
Frambozen bevatten ook een heleboel antioxidanten en die kun je wat makkelijker eten.
Cranberries schijnen de meeste antioxidanten te hebben van alle fruit en groentes volgens dit artikel dan..
http://www.sciencedaily.com/releases...1108064027.htm

Maar cranberriesap vind ik niet zo lekker, en dat kent iedereen wel. Dus ik vroeg me af of iedereen ook al granaatappelsap kent. Het valt me ineens op dat het wat bekender wordt, ik zag het bij de subways staan tussen alle cola's.. En coolbest komt er nu ook ineens mee.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Danique schreef op 11-10-2006 @ 19:54 :
Cranberries schijnen de meeste antioxidanten te hebben van alle fruit en groentes volgens dit artikel dan..
http://www.sciencedaily.com/releases...1108064027.htm

Maar cranberriesap vind ik niet zo lekker, en dat kent iedereen wel. Dus ik vroeg me af of iedereen ook al granaatappelsap kent. Het valt me ineens op dat het wat bekender wordt, ik zag het bij de subways staan tussen alle cola's.. En coolbest komt er nu ook ineens mee.
bronnen op internet spreken elkaar nogal tegen

Granaatappelsap lijkt me ook niet erg lekker. Maar ik eet sowieso liever gewoon fruit dan dat ik vruchtensappen drink. Die zijn vaak een stuk calorierijker en zijn ook minder lekker. Vind ik dan.
Oud 11-10-2006, 19:14
Maharani
Maharani is offline
Ik wist niet dat ze ook sap hadden. Maar de vrucht zelf vind ik heel lekker.
Oud 11-10-2006, 19:20
suvórov
suvórov is offline
Sommige Turkse toko's verkopen het ook wel. Het smaakt wel ok.
Oud 11-10-2006, 20:07
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind healthy people heerlijk, yaaaam. Ik eet ook wel eens granaatappel. En weten jullie wat pas echt heel erg lekker is... granaatappel sap met een scheutje malibu rum. Het sap halen wij altijd bij de turk.
Oud 11-10-2006, 20:23
Stefanie
Stefanie is offline
Die van Coolbest vond ik niet te drinken. Echt vies en té zoet.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 09:56
Verwijderd
Granaatappels vind ik érg lekker. Nog nooit de sap gehad. Ook nog nooit in de winkel zien liggen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Maharani schreef op 11-10-2006 @ 20:14 :
Ik wist niet dat ze ook sap hadden. Maar de vrucht zelf vind ik heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 13:32
Verwijderd
Pomegreat heb ik gehad, maar ik vond het heel meloenig smaken, dus niet enorm naar een granaatappel. De vrucht zelf vind ik lekkerder
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 14:12
Fleur
Fleur is offline
Ik eet de vrucht graag in Turkije en we gebruiken een soort granaatappelsap voor in de salade.
Het sap heb ik nog nooit gedronken, maar als het lijkt op het spul wat in de sla gaat hier dan lijkt het me niet lekker.

Maar altijd fijn om te weten dat het zo gezond is
Oud 14-10-2006, 15:06
Verwijderd
Dat verhaal over antioxidanten moet je niet al te serieus nemen, tenminste: er zijn geen aanwijzingen dat een ontzettend hoge dosis ervan beter is voor je gezondheid (mits je gevarieerd en gezond eet, dan).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:46
iros
iros is offline
ik weet wel dat in Amerika verschrikkelijk veel granaatappelsap wordt gedronken, omdat het zo gezond is.
die anti-oxidanten zijn echt belangrijk voor je body, dat geloof ik absoluut. daarom is groente en fruit ook zo belangrijk.

Ik drink zeker 3x per week granaatappelsap, het liefst die van healthy people, die vind ik het lekkerst.vooral de frambozen smaak is errug goed.
en na een avondje stappen voel je je tenminste weer een beetje normaal.

michael
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 19:29
Nobucta
Nobucta is offline
Ik zag die appels liggen bij de Bas vd Heijde, maar één euro per stuk vond ik een beetje teveel.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:48
K-elli-e
K-elli-e is offline
De granaatappels zelf zijn lekkerder dan het fruit moet ik zeggen. Ik heb ze een periode echt heel veel gegeten! En ja, ik geloof wel dat ze heel gezond zijn!
Oud 23-10-2006, 00:03
11
11 is offline
Het is wel super lekker, maar ik vind het altijd zo'n gedoe om het te eten. Ik vind die vliesjes echt vies dus ik ben altijd ff bezig voordat ik het kan eten.
Oud 29-10-2006, 10:13
damaetas
damaetas is offline
ik vind het best wel lekker. gewoon zo of in vanille-ijs of yoghurt.
tis ook wel gezellig om voor de tv nbtje al die dingetjes eruit zitten friemelen
Oud 03-11-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
11 schreef op 23-10-2006 @ 01:03 :
Het is wel super lekker, maar ik vind het altijd zo'n gedoe om het te eten. Ik vind die vliesjes echt vies dus ik ben altijd ff bezig voordat ik het kan eten.
Ja dat probleem heb ik ook, dacht dat er mss een handige tip in dit topic zou staan, maar nog niet tegengekomen. Iemand een tip om die dingen snel(ler) te eten.
Vind ze wel erg lekker! Hmmm
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 21:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
gebruiksaanwijzing van een granaatappel: steeltje eruit trekken, 6 tellen wachten en naar doel werpen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 22:17
Mariposa
Mariposa is offline
Ik heb laatst 2 granaatappels gegeten. Aparte vrucht, maar wel superlekker! Vreemd dat de stukjes binnenin zo hard zijn, maar toch lekker zoet.

Zeker aan te raden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2006, 09:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
IK heb er laatst een uitgelepeld en de muren zaten onder met allemaal kleine spettertjes. Maar ja, ik vond die pitjes binnenin de pitjes niet fijn, dus ik denk niet dat dit mijn favo fruit wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 02:26
Amoa
Amoa is offline
die dingen smaken goed, btw, al es gehoord van fruit dat niet gezond is? ! !
Oud 07-11-2006, 11:47
Verwijderd
Citaat:
11 schreef op 23-10-2006 @ 01:03 :
Ik haal altijd al die lekkere stukjes eruit en gooi die in een bakje, de rest gooi ik meteen weg. Pas als alles uitgezocht is, ga ik aan het eten. Dan heb je geen last van spetters op muren of geknoei met vliesjes. Ja, eerst is het even geknoei, maar zodra je kan geen eten is het alleen maar makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:56
Verwijderd
Gewoon alles uit de schil lepelen, even in de (imitatie) magic bullet en hoppa!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 14:12
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
ik zag laatst bij Jumbo granaatappels liggen, apart dingetjes.

Citaat:
Amoa schreef op 07-11-2006 @ 03:26 :
al es gehoord van fruit dat niet gezond is? ! !
duuh, er zit suiker in, dus dat is logisch.
Oud 07-11-2006, 14:16
Jolt
Jolt is offline
Minder leuk om al die pitjes uit de vrucht te halen

Slechte ervaring ermee.
Reageren

Regels voor berichten