Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2006, 19:54
Mahonie
Mahonie is offline
Hallo,

Ik heb Norton Firewall 2006. Plots kan ik geen enkele internetsite meer openen, en wél als ik de firewall uitschakel. Dus het moet wel aan een update van de Norton Firewall liggen die ervoor zorgt dat ik die sites niet meer kan weergeven.
En aangezien ik moeilijk elke kaar als ik op het internet ga mijn firewall kan uitschakelen (komen alle virussen/spyware enz. binnen) vraag ik me af: Hoe kan ik een update van Norton Firewall 2006 uitschakelen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2006, 20:06
M@rco
M@rco is offline
Je kunt makkelijk zonder dat ding. Zeker als je gebruik maakt van een router, dan is een software firewall overbodig; zo niet, gewoon de ingebouwde firewall van Windows XP gebruiken.

Verwijderen is de beste oplossing, Norton is gewoon troep.
Oud 07-11-2006, 20:09
Verwijderd
Of gebruik anders Sygate Personall Firewall(gratis) als je denkt dat de ingebakken WindowsXP firewall niet genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 20:09
Mahonie
Mahonie is offline
Een router hebben we niet.

Maar op die XP firewall vertrouw ik niet meer. Mijn vorige pc had namelijk alleen die en die pc heb ik kunnen weggooien omdat er zoooveel span/virussen en rotzooi was opgekomen dat het moederbord beschadigd was. Met mijn nieuwe pc merkte ik ook dat die steeds trager werd, en toen heb ik dus die Norton Firewall gekocht. Sindsdien heb ik geen problemen meer. Dus daarom zou ik die graag blijven gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 20:13
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 07-11-2006 @ 21:09 :
Of gebruik anders Sygate Personall Firewall(gratis) als je denkt dat de ingebakken WindowsXP firewall niet genoeg is.
Zijn die gratis firewalls goed? Ik heb nl. een tijdje Hitman gebruikt en die leek niet veel te helpen...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 20:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mahonie schreef op 07-11-2006 @ 21:09 :
Een router hebben we niet.

Maar op die XP firewall vertrouw ik niet meer. Mijn vorige pc had namelijk alleen die en die pc heb ik kunnen weggooien omdat er zoooveel span/virussen en rotzooi was opgekomen dat het moederbord beschadigd was.
Da's echt onmogelijk, fysieke schade door een virus. Dat moet toeval zijn geweest. Bovendien heeft een firewall vrij weinig te maken met virussen, wat je moet hebben is een goede virusscanner.
Oud 07-11-2006, 20:20
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-11-2006 @ 21:15 :
Da's echt onmogelijk, fysieke schade door een virus. Dat moet toeval zijn geweest. Bovendien heeft een firewall vrij weinig te maken met virussen, wat je moet hebben is een goede virusscanner.
Dat is wat ze zeiden in de computerwinkel...
Een virusscanner heb ik wel, ook Norton.
Maar toen zeiden ze (in die winkel) dat er er zoveel spam was door geen fatsoenlijke firewall dat mijn computer niet normaal meer draaide en dat die daar dus ook van kapot gaat...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 21:06
Verwijderd
Dan ben je flink genaaid.
Fysieke schade aan enig onderdeel van een computer door toedoen van spyware, adware of iets dergelijks is simpelweg niet mogelijk.
Wat je nodig hebt zijn een fatsoenlijke firewall (Sygate is een erg goede firewall), fatsoenlijke antivirus en die up-to-date houden (Norton is niet slecht op zich, gebruik zelf liever Avast! of AVG, beiden gratis), Windows Defender is ook wel handig.
En vergeet Service Pack 2 en de rest van de updates voor WindowsXP niet.
Zet je automatische updates aan!
Verder is het héél belangrijk om niet zomaar op alles JA of OK te klikken (dit geldt voor iedereen), alleen door ff te lezen kun je al een hele berg gedoe besparen.
Als je iets niet vertrouwt, niet op OK of JA of I ACCEPT klikken.
Veel simpeler kan het niet eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten