![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar in iedergeval bedankt voor je reactie! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben niet zo snel in dingen vertellen. ik dacht dat het gewoon een kleine klacht was en niet echt serieus was. maar nu begint het toch erg vervelend te worden. wel ben ik een paar weken geleden ook al bij de huisarts geweest omdat me keel opgezwolle was. toen hij keek bleek alles helemaal onstoken te zijn. heb toen zo een penseline kuur gehad. heeft ie keel pijn er miss ook wa mee van doen gehad? of weten jullie da niet? nee ik rook niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() nu snap ik het! miss dan toch maar eens na een dokter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Serieus, dit soort dingen moet je niet op een scholierenforum gaan vragen. Dit is leuk voor vragen over hoe je van je jeugdpuistjes afgekomen bent, niet over vragen waar je een antwoord op wil hebben van iemand die weet waar 'ie het over heeft. Je moet hier z.s.m. mee naar de huisarts, kennelijk begint het te verergeren. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Er zijn zat jonge mensen die ziektes oplopen die ze nog helemaal niet horen te hebben omdat ze zo jong zijn. Maar toch overkomt het ze ![]() Dus niet naar de dokter gaan omdat je zogenaamd nog "te jong zou zijn" is geen goed excuus ![]() Ze moet gewoon gaan! Ze heeft er last van, het is niet gezond en die dokter vindt het echt niet erg dat ze nog een x komt opdagen. Hij krijgt er juist alleen maar meer voor betaald dus elke patient is alleen maar welkom. Verder wat Chimera zegt!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat verandert de kijk op de zaak natuurlijk alweer. Dus boodschap aan iedereen die jong is: "Geen zorgen lui, jullie zullen niet doodgaan als jullie een ernstige ziekte / aandoening hebben!" Een goeie vriend van mij had anemie & had een beenmerg transplantatie nodig, en die kwam niet op tijd dus stierf hij op 17-jarige leeftijd. Maar voor hem zal dit dan natuurlijk niet opgaan ![]() Of een ander meisje die ik ken van een jaar of 19 heeft leverkanker in vergevorderd stadium en het enige wat haar nu nog kan gaan redden is een levertransplantatie, en díe liggen natuurlijk voor het oprapen. Dus ik ben blij om te horen dat jongeren niet snel aan dood zullen gaan simpelweg omdat ze jong zijn. I feel so much better! ==== Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik heus wel snap dat jij bedoelt dat een ouder (bejaard) iemand sneller ergens last van zal hebben omdat die persoon er vatbaarder voor is, dan een jong iemand. I get that! Maar wat IK bedoel te zeggen de hele tijd is dat je je formulering moet aanpassen. Zoals je het hier geformuleerd hebt staan op het forum, lijkt het net alsof je zegt dat jongeren simpelweg niet dood zullen gaan omdat ze jong zijn. Zo ligt het niet en dat weet jij ook. En dát is alles wat ík ermee bedoelde. En voor mijn part is het nu alsnog einde discussie, of niet. Wat anderen maar net willen he...
Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 06:48. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik geloof ook al dat ik dat uiteen heb gezet, lees boven.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat DDM echter bedoelde is, dat een longontsteking bij een jong persoon a. zich anders presenteert b. zeer zelden tot de dood lijdt (gelukkig maar!) Dit heeft dus in feite weinig te maken met anemie en leverproblemen, want a. dit zijn andere ziektes, dus geven ook andere (alamerende!) symptomen b. deze ziekten hebben een hoger sterftegetal Om te beweren dat jonge mensen niet dood kunnen gaan aan ernstige ziektes, is inderdaad onzin, maar dat weet iedereen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt er ook van leren en denken van "ik moet voortaan goed op mijn formulering letten". Patiënten die je nu/straks tegenkomt kunnen wat je zegt ook verkeerd opvatten. Dit los van je hele argumentatie, want ik begrijp precies wat je bedoelt. |
![]() |
||
Citaat:
En wie weet wat er allemaal gaande kan zijn ondertussen. Als zij dit ook nog ns weet te verbergen voor de moeder of iemand anders...you do the math. Als ik dan vervolgens (lees boven) aangeef dat iemand zoals in dit geval DDM zn formulering zou kunnen aanpassen, omdat dit 1 zo'n opmerking kan zijn waardoor de TS kan denken van "oh pfoei, het valt mee, ik hoef idd niet naar de dokter" , dan heeft dat verder nix te maken met het feit dat ik heel goed snap wat DDM nou daadwerkelijk bedoelt want dat doe ik heus wel. Verder heeft Juno gewoon al goed verwoord wat ik bedoelde te zeggen de hele tijd. En @ DDM: ik had zelf heel veel aan je post in het topic over schimmelinfectie, maar in deze topic kwam je een beetje onder mn huid te zitten met je formulering. Not to mention dat je nu continue met "moeilijke" woorden aankomt (je snapt me wel). Het lijkt erop alsof je wilt laten zien dat je een hoge opleiding volgt ofzo. Lees goed want ik zeg niet dat het zo is. Maar blijf gewoon ff bij het vertrouwde Nlands... En ik bedoelde niet dat je iets MOET, je snapte heus wel wat ik ermee bedoelde. "Moet" tussen aanhalingstekens. @ Roos: dank je nog voor je uiteenzetting ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nog een keer dan maar: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Haha kom op zeg. Trek er niet zo hard aan. Dat is gewoon sarcasme. Ze is vast wel slim genoeg om daar door heen te prikken. Wie ben ik om te zeggen dat zij moet stoppen. Maar goed: Zo een arts word ik niet hoor. En daar ging het om ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is geen persoonlijke discussie gericht op DDM. Misschien dat ik en sommige anderen af en toe vinden dat DDM arro kan overkomen en/of iets te geleerd af en toe (zie zijn woordkeuze in de Nlandse taal), en of we nou gelijk hebben of niet, dit kunnen we evt "uitvechten" in een aparte topic daarvoor ![]() ![]() Ik hoop ook dat alles ok is met de TS, hopelijk horen we het nog van dr. Ben benieuwd wat haar arts haar heeft verteld. Om weer even ontopic te gaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||