Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 15:15
jeuni
jeuni is offline
hey allemaal

ik heb de laatste tijd erge last van mijn longen.
ik ben al een aantal maanden slijm en snot aan het ophoesten.
vooral als ik smorgens wakker word ik moet ik eerst alles flink leeghoesten. nu begint het achter bij mijn schouderbladen ook zeer te doen als ik aan het fietsen, lopen, rennen etc aan het doen ben. en ik kom ook geregeld adem te kort.
ik zou eens willen weten of meer mensen heir last van hebben? en of hun dan miss ook weten wat het zou kunnen zijn?
en wat ze er tegen doen?

ik hoop dat er snel reactie komt!

groetjes Jeunii
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 15:18
Bloem
Bloem is offline
Een. Bezoekje. Aan. Je. Huisarts.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 15:29
jeuni
jeuni is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-10-2006 @ 16:18 :
Een. Bezoekje. Aan. Je. Huisarts.
Ik ga daar eigenlijk niet zo graag heen. heb er laatst veel heen gemoeten voor een beschamend probleem dus daarom hoopte ik op internet wat informatie te vinden.

maar in iedergeval bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 15:46
Verwijderd
Als je daar al een aantal maanden last van hebt, zou ik zeker even naar de dokter gaan. Hij (of zij) is de enige die kan kijken/luisteren wat het is en je zo nodig medicijnen voor kan schrijven. Hij/zij zal zich waarschijnlijk amper meer herinneren waarvoor je de vorige keren kwam en al kan ie dat wel, dan zal ie het nog niet gek vinden oid.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:48
Verwijderd
Zoals leonoor zegt, het zal je dokter waarschijnlijk niet veel uitmaken dat je weer komt. Ik vraag me wel af waarom je dit niet meteen een keer besproken hebt met je huisarts, aangezien je zegt dat het al maanden bezig is.
Nog een voor de hand liggende vraag (en oplossing mss ): Rook je?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 20:28
jeuni
jeuni is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-10-2006 @ 20:48 :
Zoals leonoor zegt, het zal je dokter waarschijnlijk niet veel uitmaken dat je weer komt. Ik vraag me wel af waarom je dit niet meteen een keer besproken hebt met je huisarts, aangezien je zegt dat het al maanden bezig is.
Nog een voor de hand liggende vraag (en oplossing mss ): Rook je?
jah jullie hebben wel gelijk jah.. ik zou gewoon weer eens ff na die dokter moeten

ik ben niet zo snel in dingen vertellen. ik dacht dat het gewoon een kleine klacht was en niet echt serieus was. maar nu begint het toch erg vervelend te worden.

wel ben ik een paar weken geleden ook al bij de huisarts geweest omdat me keel opgezwolle was. toen hij keek bleek alles helemaal onstoken te zijn. heb toen zo een penseline kuur gehad.
heeft ie keel pijn er miss ook wa mee van doen gehad? of weten jullie da niet?

nee ik rook niet ook nooit gedaan
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 22:46
gewoonmax
gewoonmax is offline
vicks vapo rub opsmeren
Oud 30-10-2006, 23:14
George
George is offline
Ook zoiets gehad, bleek flinke bronchitis te zijn, ik zou maar wel naar de huisarts gaan als ik jou was. Hoeft natuurlijk niet per se hetzelfde te zijn maar rondlopen met bronchitis is niet verstandig.
Oud 31-10-2006, 07:57
jeuni
jeuni is offline
Smeer ik al op heeft weinig zin
maar bedankt voor tip!

Oke. maar bronchitis is toch ook aangeboren?
en ik heb er helemaal nooit geen last van gehad.
en hoe ernstig is het als je er mee blijft lopen?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:00
Verwijderd
Chronische bronchitis is óf aangeboren óf het wordt later (als mensen een jaar of 40 à 50 zijn, gemiddeld) ontwikkeld onder invloed van bijvoorbeeld roken. Mensen hebben er dan meestal een klein beetje last van en af en toe (bijv. als het mist of na inspanning) heel erg.
Acute bronchitis is gevolg van een infectie met een bacterie of virus. Dat kan heel ernstig zijn maar ook minder ernstig, maar het kan altijd erger worden dan het is, als je er niets tegen doet.
Jij dacht net waarschijnlijk aan chronische bronchitis, George had het waarschijnlijk over acute bronchitis
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:25
jeuni
jeuni is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-10-2006 @ 09:00 :
Chronische bronchitis is óf aangeboren óf het wordt later (als mensen een jaar of 40 à 50 zijn, gemiddeld) ontwikkeld onder invloed van bijvoorbeeld roken. Mensen hebben er dan meestal een klein beetje last van en af en toe (bijv. als het mist of na inspanning) heel erg.
Acute bronchitis is gevolg van een infectie met een bacterie of virus. Dat kan heel ernstig zijn maar ook minder ernstig, maar het kan altijd erger worden dan het is, als je er niets tegen doet.
Jij dacht net waarschijnlijk aan chronische bronchitis, George had het waarschijnlijk over acute bronchitis
Ohhh vandaar
nu snap ik het!
miss dan toch maar eens na een dokter
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 14:36
juno
juno is offline
Voor je het weet heb je een broncho-pneumonie te pakken. Je kunt doodgaan aan een longontsteking he, dat wist je toch?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:43
DDM
DDM is offline
Citaat:
juno schreef op 31-10-2006 @ 15:36 :
Voor je het weet heb je een broncho-pneumonie te pakken. Je kunt doodgaan aan een longontsteking he, dat wist je toch?
Nounou, je kan er wel aan doodgaan, maar bij iemand van die leeftijd zal dat niet zo snel gebeuren hoor
Oud 31-10-2006, 16:30
jeuni
jeuni is offline
wow.. dood gaan??
nee da wist ik niet.
ik dacht eigenlijk dat het wel vanzelf over zou gaan....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:57
patrik594
patrik594 is offline
Maak nu maar snel die afspraak bij je dokter . Je hebt al lang genoeg gewacht. Sterkte ermee! Laat je ons ook nog effe weten, wat je nu precies had?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
jeuni schreef op 30-10-2006 @ 16:29 :
Ik ga daar eigenlijk niet zo graag heen.
Ach ja, dan is doodgaan misschien gewoon een betere optie

Serieus, dit soort dingen moet je niet op een scholierenforum gaan vragen. Dit is leuk voor vragen over hoe je van je jeugdpuistjes afgekomen bent, niet over vragen waar je een antwoord op wil hebben van iemand die weet waar 'ie het over heeft. Je moet hier z.s.m. mee naar de huisarts, kennelijk begint het te verergeren.

Citaat:
jeuni schreef op 31-10-2006 @ 17:30 :
wow.. dood gaan??
nee da wist ik niet.
ik dacht eigenlijk dat het wel vanzelf over zou gaan....
Je bent een aantal maanden bezig, en nu begint het zich te verergeren. Longen zijn vrij gevoelig voor infecties, en ze zijn enorm belangrijk voor je. Je rookt niet neem ik aan? je moet gewoon naar de huisarts, klaar.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:43
jeuni
jeuni is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2006 @ 18:03 :
Ach ja, dan is doodgaan misschien gewoon een betere optie

Serieus, dit soort dingen moet je niet op een scholierenforum gaan vragen. Dit is leuk voor vragen over hoe je van je jeugdpuistjes afgekomen bent, niet over vragen waar je een antwoord op wil hebben van iemand die weet waar 'ie het over heeft. Je moet hier z.s.m. mee naar de huisarts, kennelijk begint het te verergeren.

Je bent een aantal maanden bezig, en nu begint het zich te verergeren. Longen zijn vrij gevoelig voor infecties, en ze zijn enorm belangrijk voor je. Je rookt niet neem ik aan? je moet gewoon naar de huisarts, klaar.
Ja ik maak een afspraak!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 17:52
DDM
DDM is offline
Citaat:
jeuni schreef op 31-10-2006 @ 18:43 :
Ja ik maak een afspraak!!
En ga nou niet meteen denken dat je een longontsteking hebt. Want een chronische longontsteking bestaat niet echt. En dan nog. Dan ben je er heel anders aan toe dan jij nu bent.
Oud 31-10-2006, 18:43
jeuni
jeuni is offline
haha nee zoiets verwacht ik niet
ik denk gewoon dat ik een koudje heb opgevat of zo. dat niet over is gegaan of zo iets..

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 08:31
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
DDM schreef op 31-10-2006 @ 16:43 :
Nounou, je kan er wel aan doodgaan, maar bij iemand van die leeftijd zal dat niet zo snel gebeuren hoor
Zeg dat niet te snel
Er zijn zat jonge mensen die ziektes oplopen die ze nog helemaal niet horen te hebben omdat ze zo jong zijn.
Maar toch overkomt het ze

Dus niet naar de dokter gaan omdat je zogenaamd nog "te jong zou zijn" is geen goed excuus
Ze moet gewoon gaan! Ze heeft er last van, het is niet gezond en die dokter vindt het echt niet erg dat ze nog een x komt opdagen.
Hij krijgt er juist alleen maar meer voor betaald dus elke patient is alleen maar welkom.

Verder wat Chimera zegt!
Oud 01-11-2006, 08:54
Roos
Roos is offline
DDM geeft gewoon de feiten en beweert helemaal niet dat de topicstarter niet naar de huisarts moet gaan.

Persoonlijk stel ik het ook niet zo op prijs als mensen gaan roepen dat de topicstarter wel eens dood zou kunnen gaan.
Oud 01-11-2006, 10:06
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Dat soort dingen roep je ook niet zomaar om de haverklap nee, maar als de TS zoiets heeft wat ze beschrijft..het kan gewoon wel ns ernstig zijn. Ze moet er niet klakkeloos mee omgaan toevallig omdat ze geen zin meer heeft om nog een x naar de huisarts toe te gaan.

Ik heb ook niet beweerd dat DDM aangaf dat de TS niet naar de huisarts toe moest, maar de TS zou het wel als zodanig kunnen opvatten. Daarbij bedoelde ik ook gewoon dat hij het ook niet als "mwoah zal wel meujvalluh" moest opvatten.
Hij is geen arts, hij weet niet wat er is. En dingen roepen zoals "je bent nog te jong" slaat gewoonweg nergens op.
Oud 01-11-2006, 16:29
DDM
DDM is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 01-11-2006 @ 11:06 :
Dat soort dingen roep je ook niet zomaar om de haverklap nee, maar als de TS zoiets heeft wat ze beschrijft..het kan gewoon wel ns ernstig zijn. Ze moet er niet klakkeloos mee omgaan toevallig omdat ze geen zin meer heeft om nog een x naar de huisarts toe te gaan.

Ik heb ook niet beweerd dat DDM aangaf dat de TS niet naar de huisarts toe moest, maar de TS zou het wel als zodanig kunnen opvatten. Daarbij bedoelde ik ook gewoon dat hij het ook niet als "mwoah zal wel meujvalluh" moest opvatten.
Hij is geen arts, hij weet niet wat er is. En dingen roepen zoals "je bent nog te jong" slaat gewoonweg nergens op.
Jeetje jij ziet het wel heel zwaar. Ten eerst ben ik idd geen arts, maar bijna arts. Ten tweede weet ik precies waar ik over praat. Ik maak deze dingen mee in de praktijk en weet ook wat in de literatuur beschreven staat. En wat de leeftijd betreft is het een heel sterk argument. Zo werkt dat nou eenmaal. Het maakt ook bijvoorbeeld uit of je nou iemand van 80 jaar op je spreekuur hebt met rectaal bloedverlies of iemand van 11. Dan ga je toch ook niet meteen denken dat diegene van 11 kanker heeft. Leeftijd speelt een hele grote rol bij een diagnose stellen. Roos snapt me tenminste. Maar ja geneeskundestudenten snappen elkaar ook beter he
Oud 01-11-2006, 16:43
XQseMe2
XQseMe2 is offline
We gaan nou toch niet arrogant worden he

Nee maar zonder gekheid. Tuurlijk heb je wel gelijk idd, iemand van 80 zal sneller ergens last van krijgen dan iemand van 11.
Maar je kan niet zeggen dat een jong iemand niet snel van een dergelijke aandoening last kan krijgen simpelweg omdat ze jong zijn, want dat is niet zo. Ze kunnen makkelijk kanker krijgen terwijl ze nog jong zijn. Of wat dan ook.
In het geval van de TS iets met dr longen. Misschien ook wel longontsteking of bronchitis of whatever.

En we hebben allemaal gelezen hoe de TS al bij voorbaat reageerde.
Ze gaf al aan niet (nog een x) naar de huisarts te willen terwijl ze wel serieus last heeft van een serieus iets.
Dus leek het in mijn ogen dat ze aan het zoeken was naar opmerkingen die haar gerust zouden kunnen stellen zodat ze idd alsnog niet hoeft te gaan.

Dat bedoelde ik ermee.
Oud 01-11-2006, 16:49
DDM
DDM is offline
Dan heb je het verkeerd gelezen: Ten eerste zei ik dat ze er niet zo snel dood aan kan gaan. Simpelweg omdat ze te jong is. In een latere post zei ik dat de kans dat dit een longontsteking is klein is. En dit baseer ik gewoon op mijn kennis en wat in de boeken staat. Een longontsteking presenteert zich heel anders en daar ben je flink ziek van. Maar ze moet gewoon naar de huisarts want dat er wat aan de hand is spreekt voor zich. Maar einde discussie
Oud 02-11-2006, 06:40
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
DDM schreef op 01-11-2006 @ 17:49 :
Dan heb je het verkeerd gelezen: Ten eerste zei ik dat ze er niet zo snel dood aan kan gaan. Simpelweg omdat ze te jong is.
Ooooooooooooooh kijk!
Dat verandert de kijk op de zaak natuurlijk alweer. Dus boodschap aan iedereen die jong is: "Geen zorgen lui, jullie zullen niet doodgaan als jullie een ernstige ziekte / aandoening hebben!"

Een goeie vriend van mij had anemie & had een beenmerg transplantatie nodig, en die kwam niet op tijd dus stierf hij op 17-jarige leeftijd. Maar voor hem zal dit dan natuurlijk niet opgaan

Of een ander meisje die ik ken van een jaar of 19 heeft leverkanker in vergevorderd stadium en het enige wat haar nu nog kan gaan redden is een levertransplantatie, en díe liggen natuurlijk voor het oprapen.
Dus ik ben blij om te horen dat jongeren niet snel aan dood zullen gaan simpelweg omdat ze jong zijn.

I feel so much better!

====

Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik heus wel snap dat jij bedoelt dat een ouder (bejaard) iemand sneller ergens last van zal hebben omdat die persoon er vatbaarder voor is, dan een jong iemand.
I get that! Maar wat IK bedoel te zeggen de hele tijd is dat je je formulering moet aanpassen. Zoals je het hier geformuleerd hebt staan op het forum, lijkt het net alsof je zegt dat jongeren simpelweg niet dood zullen gaan omdat ze jong zijn.
Zo ligt het niet en dat weet jij ook. En dát is alles wat ík ermee bedoelde. En voor mijn part is het nu alsnog einde discussie, of niet. Wat anderen maar net willen he...

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 06:48.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 08:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-11-2006 @ 09:54 :
Persoonlijk stel ik het ook niet zo op prijs als mensen gaan roepen dat de topicstarter wel eens dood zou kunnen gaan.
Persoonlijk was ik absoluut niet serieus, maar als dat er toe leidt dat ze zich zorgen gaat maken en naar de huisarts gaat, prima. Die weet, itt de meeste mensen hier, wel waar 'ie het over heeft.

Citaat:
XQseMe2 schreef op 02-11-2006 @ 07:40 :
Een goeie vriend van mij had anemie & had een beenmerg transplantatie nodig, en die kwam niet op tijd dus stierf hij op 17-jarige leeftijd. Maar voor hem zal dit dan natuurlijk niet opgaan

Of een ander meisje die ik ken van een jaar of 19 heeft leverkanker in vergevorderd stadium en het enige wat haar nu nog kan gaan redden is een levertransplantatie, en díe liggen natuurlijk voor het oprapen.
Dus ik ben blij om te horen dat jongeren niet snel aan dood zullen gaan simpelweg omdat ze jong zijn.

I feel so much better!
Stel je niet zo aan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:11
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-11-2006 @ 09:48 :
Stel je niet zo aan.
Het ging mij om zijn manier van formuleren. Ik stel me niet aan, maar dat ging gewoon echt onder mn huid zitten
Maar ik geloof ook al dat ik dat uiteen heb gezet, lees boven.
Oud 02-11-2006, 19:17
DDM
DDM is offline
Citaat:

Medisch verhaal.

[Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik heus wel snap dat jij bedoelt dat een ouder (bejaard) iemand sneller ergens last van zal hebben omdat die persoon er vatbaarder voor is, dan een jong iemand.
I get that! Maar wat IK bedoel te zeggen de hele tijd is dat je je formulering moet aanpassen. Zoals je het hier geformuleerd hebt staan op het forum, lijkt het net alsof je zegt dat jongeren simpelweg niet dood zullen gaan omdat ze jong zijn.
Zo ligt het niet en dat weet jij ook. En dát is alles wat ík ermee bedoelde. En voor mijn part is het nu alsnog einde discussie, of niet. Wat anderen maar net willen he... [/B]
Je moet wel bij het onderwerp blijven. We hebben het hier over een mogelijke longontsteking. En ik bedoel het niet pars pro toto. Maar je laat me aan de andere kant wel lachen met je opmerking dat ik me formulering MOET aanpassen. Beetje lopen indoctrineren We hebben een discussie en zolang ik pro's kan bedenken voor dit onderwerp zal ik dat niet doen he. Maar aangezien dit een oneerlijke strijd is zal ik je helpen: impasse.
Oud 03-11-2006, 00:55
Roos
Roos is offline
Citaat:

I feel so much better!

Zoals je het hier geformuleerd hebt staan op het forum, lijkt het net alsof je zegt dat jongeren simpelweg niet dood zullen gaan omdat ze jong zijn.
Zo ligt het niet en dat weet jij ook. En dát is alles wat ík ermee bedoelde.
Het spijt me te horen dat een goede vriend van je is overleden..

Wat DDM echter bedoelde is, dat een longontsteking bij een jong persoon
a. zich anders presenteert
b. zeer zelden tot de dood lijdt (gelukkig maar!)

Dit heeft dus in feite weinig te maken met anemie en leverproblemen, want
a. dit zijn andere ziektes, dus geven ook andere (alamerende!) symptomen
b. deze ziekten hebben een hoger sterftegetal

Om te beweren dat jonge mensen niet dood kunnen gaan aan ernstige ziektes, is inderdaad onzin, maar dat weet iedereen
Oud 03-11-2006, 12:11
juno
juno is offline
Ik denk dat het XQseMe2 ging om het valse gevoel van veiligheid dat de post van DDM misschien ten onrechte zou kunnen oproepen bij sommige medeforummers.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 01-11-2006 @ 17:29 :
Jeetje jij ziet het wel heel zwaar. Ten eerst ben ik idd geen arts, maar bijna arts. Ten tweede weet ik precies waar ik over praat. Ik maak deze dingen mee in de praktijk en weet ook wat in de literatuur beschreven staat. En wat de leeftijd betreft is het een heel sterk argument. Zo werkt dat nou eenmaal. Het maakt ook bijvoorbeeld uit of je nou iemand van 80 jaar op je spreekuur hebt met rectaal bloedverlies of iemand van 11. Dan ga je toch ook niet meteen denken dat diegene van 11 kanker heeft. Leeftijd speelt een hele grote rol bij een diagnose stellen. Roos snapt me tenminste. Maar ja geneeskundestudenten snappen elkaar ook beter he
Waarom zo defensief?
Je kunt er ook van leren en denken van "ik moet voortaan goed op mijn formulering letten". Patiënten die je nu/straks tegenkomt kunnen wat je zegt ook verkeerd opvatten.

Dit los van je hele argumentatie, want ik begrijp precies wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 15:41
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
@juno: een vals gevoel van veiligheid? laat me niet lachen zeg! alsof je DDM verantwoordelijk zou kunnen houden voor eventuele gevolgen als iemand niet naar de dokter gaat. die persoon is daar nog altijd zelf verantwoordelijk voor en ik zie niet in waarom zoveel mensen denken dat DDM een vals gevoel van veiligheid schept. laat ik het zo zeggen, als de TS lag te sterven had de moeder of iemand anders wel de dokter gebeld.

oh, @ topicstarter, ik heb die klachten ook gehad, maar ik had gewoon een slechte conditie en een niet doorzettend koutje. ik leef nog, joepie. en toevallig ben ik vorige week voor grondig onderzoek+bloedtesten naar de dokter geweest en ik schijn een van de meest gezonde mensen te zijn die ik ken. maar dat is slechts mijn versie van de klachten.
Oud 03-11-2006, 19:51
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 03-11-2006 @ 16:41 :
@juno: een vals gevoel van veiligheid? laat me niet lachen zeg! alsof je DDM verantwoordelijk zou kunnen houden voor eventuele gevolgen als iemand niet naar de dokter gaat. die persoon is daar nog altijd zelf verantwoordelijk voor en ik zie niet in waarom zoveel mensen denken dat DDM een vals gevoel van veiligheid schept. laat ik het zo zeggen, als de TS lag te sterven had de moeder of iemand anders wel de dokter gebeld.
Als iemand vantevoren al aangeeft geen zin te hebben om naar de dokter te gaan, ondanx haar klachten, lijkt het mij dat ze naar mensen zoekt die haar geruststellen met bepaalde opmerkingen waardoor haar gevoel bevestigd wordt dat ze idd niet naar de dokter hoeft.
En wie weet wat er allemaal gaande kan zijn ondertussen. Als zij dit ook nog ns weet te verbergen voor de moeder of iemand anders...you do the math.

Als ik dan vervolgens (lees boven) aangeef dat iemand zoals in dit geval DDM zn formulering zou kunnen aanpassen, omdat dit 1 zo'n opmerking kan zijn waardoor de TS kan denken van "oh pfoei, het valt mee, ik hoef idd niet naar de dokter" , dan heeft dat verder nix te maken met het feit dat ik heel goed snap wat DDM nou daadwerkelijk bedoelt want dat doe ik heus wel.
Verder heeft Juno gewoon al goed verwoord wat ik bedoelde te zeggen de hele tijd.

En @ DDM: ik had zelf heel veel aan je post in het topic over schimmelinfectie, maar in deze topic kwam je een beetje onder mn huid te zitten met je formulering.
Not to mention dat je nu continue met "moeilijke" woorden aankomt (je snapt me wel). Het lijkt erop alsof je wilt laten zien dat je een hoge opleiding volgt ofzo. Lees goed want ik zeg niet dat het zo is. Maar blijf gewoon ff bij het vertrouwde Nlands...
En ik bedoelde niet dat je iets MOET, je snapte heus wel wat ik ermee bedoelde. "Moet" tussen aanhalingstekens.

@ Roos: dank je nog voor je uiteenzetting
Oud 03-11-2006, 22:07
DDM
DDM is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 03-11-2006 @ 20:51 :
En @ DDM: ik had zelf heel veel aan je post in het topic over schimmelinfectie, maar in deze topic kwam je een beetje onder mn huid te zitten met je formulering.
Not to mention dat je nu continue met "moeilijke" woorden aankomt (je snapt me wel). Het lijkt erop alsof je wilt laten zien dat je een hoge opleiding volgt ofzo. Lees goed want ik zeg niet dat het zo is. Maar blijf gewoon ff bij het vertrouwde Nlands...
En ik bedoelde niet dat je iets MOET, je snapte heus wel wat ik ermee bedoelde. "Moet" tussen aanhalingstekens.
Nah dat is ook zoiets wat nergens op slaat. Als jij dat moeilijk vindt, dan kan ik daar niets aan doen. Dat kan ik niet van te voren ruiken. Maar toch blijf ik het opvallend vinden dat het helemaal onder je huid gaat zitten. Ik zeg gewoon de waarheid i.t.t iemand die zo maar wat uitbrabbelt en dan bewust dan wel onbewust iemand bang maakt.
Oud 03-11-2006, 22:53
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-11-2006 @ 23:07 :
Nah dat is ook zoiets wat nergens op slaat. Als jij dat moeilijk vindt, dan kan ik daar niets aan doen. Dat kan ik niet van te voren ruiken. Maar toch blijf ik het opvallend vinden dat het helemaal onder je huid gaat zitten. Ik zeg gewoon de waarheid i.t.t iemand die zo maar wat uitbrabbelt en dan bewust dan wel onbewust iemand bang maakt.
Jij word denk ik typisch zo'n arts die mensen met een hartaanval dood laat gaan omdat je denkt dat ze een griepje hebben.
Oud 03-11-2006, 23:01
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-11-2006 @ 23:53 :
Jij word denk ik typisch zo'n arts die mensen met een hartaanval dood laat gaan omdat je denkt dat ze een griepje hebben.
Haha kom op zeg. Nee juist niet. Ik kan wel onderscheid maken tussen een pluis en niet pluis gevoel. Het feit dat jij nu denkt dat ik het dus fout heb, impliceert dus dat je ook denkt dat je makkelijk dood kan gaan aan een longontsteking op deze leeftijd. Je bent zeker een eerste jaars geneeskunde student he? Anders mag je je flink gaan schamen. Of stoppen met je studie.
Oud 04-11-2006, 11:21
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 04-11-2006 @ 00:01 :
Haha kom op zeg. Nee juist niet. Ik kan wel onderscheid maken tussen een pluis en niet pluis gevoel. Het feit dat jij nu denkt dat ik het dus fout heb, impliceert dus dat je ook denkt dat je makkelijk dood kan gaan aan een longontsteking op deze leeftijd. Je bent zeker een eerste jaars geneeskunde student he? Anders mag je je flink gaan schamen. Of stoppen met je studie.
Nou zeg, dat is wel erg onnodig arrogant. Zeker dat laatste is gewoon een domme uitspraak.. daar mag jij je voor gaan schamen.

Nog een keer dan maar:
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-11-2006 @ 16:40 :
Waarom zo defensief?
Je kunt er ook van leren en denken van "ik moet voortaan goed op mijn formulering letten". Patiënten die je nu/straks tegenkomt kunnen wat je zegt ook verkeerd opvatten.

Dit los van je hele argumentatie, want ik begrijp precies wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 13:57
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 04-11-2006 @ 00:01 :
Verrijk jezelf naast je theoretische kennis eens met subtielheid en mensenkennis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 17:16
DDM
DDM is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-11-2006 @ 12:21 :
Nou zeg, dat is wel erg onnodig arrogant. Zeker dat laatste is gewoon een domme uitspraak.. daar mag jij je voor gaan schamen.

Nog een keer dan maar:

Haha kom op zeg. Trek er niet zo hard aan. Dat is gewoon sarcasme. Ze is vast wel slim genoeg om daar door heen te prikken. Wie ben ik om te zeggen dat zij moet stoppen. Maar goed: Zo een arts word ik niet hoor. En daar ging het om
Oud 04-11-2006, 17:17
DDM
DDM is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-11-2006 @ 14:57 :
Verrijk jezelf naast je theoretische kennis eens met subtielheid en mensenkennis.
Precies, dat deed ik al. Door iemand niet onnodig bang te maken i.t.t. sommige personen op dit forum.
Oud 04-11-2006, 17:48
DDM
DDM is offline
Laten we anders gewoon ophouden met discussieren, want het lijkt net alsof het steeds persoonlijker wordt. Voor de mensen die denken dat ik arrogant ben: dat is niet is zo. Misschien komt het gewoon door mijn "heftigheid" van discussieren. Ik hou gewoon van discussies en vind het dan ook niet erg om mijn standpunten te verdedigen. Daarnaast blijft het natuurlijk getypt, dus de ondertoon mis je, waardoor sommige dingen harder overkomen dan in het echt gemeend. Even goede vrienden Alicia Silverstone. En XQseMe2: hopelijk kan ik je later wel weer van dienst zijn en dat je het dan met me eens bent En laten we natuurlijk hopen dat T.S. snel haar klachten afkomt Daar begon dit alles immers mee.
Oud 05-11-2006, 13:33
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
DDM schreef op 04-11-2006 @ 18:48 :
Laten we anders gewoon ophouden met discussieren, want het lijkt net alsof het steeds persoonlijker wordt. Voor de mensen die denken dat ik arrogant ben: dat is niet is zo. Misschien komt het gewoon door mijn "heftigheid" van discussieren. Ik hou gewoon van discussies en vind het dan ook niet erg om mijn standpunten te verdedigen. Daarnaast blijft het natuurlijk getypt, dus de ondertoon mis je, waardoor sommige dingen harder overkomen dan in het echt gemeend. Even goede vrienden Alicia Silverstone. En XQseMe2: hopelijk kan ik je later wel weer van dienst zijn en dat je het dan met me eens bent En laten we natuurlijk hopen dat T.S. snel haar klachten afkomt Daar begon dit alles immers mee.
Mee eens.

Het is geen persoonlijke discussie gericht op DDM. Misschien dat ik en sommige anderen af en toe vinden dat DDM arro kan overkomen en/of iets te geleerd af en toe (zie zijn woordkeuze in de Nlandse taal), en of we nou gelijk hebben of niet, dit kunnen we evt "uitvechten" in een aparte topic daarvoor En dan kunnen mensen ook gelijk evt lekker gaan zeuren over mij

Ik hoop ook dat alles ok is met de TS, hopelijk horen we het nog van dr. Ben benieuwd wat haar arts haar heeft verteld.
Om weer even ontopic te gaan
Oud 05-11-2006, 13:51
Verwijderd
Doe eens niet zo knurfterig allemaal. Saillant dat op dit forum de experts vaak de volle laag krijgen terwijl leken een vrijbrief hebben om te oordelen over de medische conditie van patiënten en hun gal te spuien over een nuchtere, analytische manier van diagnosticeren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:06
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Geen id of je alles gelezen hebt, maar iig zou je dan weten dat die discussie ondertussen was afgekapt. Ook door diegene zelf die onder vuur kwam te liggen.

Er is geen sprake geweest dat de 1 de volle laag kreeg en de ander een vrijbrief kreeg, maar meer een uitwisseling van meningen.
Of ze nou gegrond waren of niet, it doesn't matter. Naar mijn mening was het al 'opgehelderd'.
Oud 05-11-2006, 14:08
gewoonmax
gewoonmax is offline
ga eens langs iemand die met energie werkt. Accupunctuur, accupressuur, shiatsu ofzo. Ademen heeft veel met je energie te maken en het moet natuurlijk gebeuren. Zulke mensen kunnen ervoor zorgen dat dat goed gebeurt.
Oud 05-11-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 05-11-2006 @ 15:06 :
Geen id of je alles gelezen hebt, maar iig zou je dan weten dat die discussie ondertussen was afgekapt. Ook door diegene zelf die onder vuur kwam te liggen.

Er is geen sprake geweest dat de 1 de volle laag kreeg en de ander een vrijbrief kreeg, maar meer een uitwisseling van meningen.
Of ze nou gegrond waren of niet, it doesn't matter. Naar mijn mening was het al 'opgehelderd'.
Ik bedoel het algemener, dit verhaal komt in meer topics terug.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 06:37
XQseMe2
XQseMe2 is offline
True. Maar dan nog was het niet meer van toepassing op deze topic.
In die zin 'misplaatst' dus.
Oud 07-11-2006, 11:00
jeuni
jeuni is offline
hey!

wow wat een discussie is hier geweest!

ik ga volgende week wss naar de huisarts maar heb deze week toetsweek en moet de hele week op school aanwezig zijn . dus moet ik wachten tot volgende week.
Ik heb nu een keel ontsteking alles zit weer dicht en doet zeer.
2de keer deze maand al.
ik wou eigenlijk eens weten of je keel en longen wat met elkaar van doen hebben. en kan het ook wezen dat door de snot die ik naar boven hoest mijn keel gaat ontsteken? door die bacteriën in mijn snot?

groetjes
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:17
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
jeuni schreef op 07-11-2006 @ 12:00 :
hey!

wow wat een discussie is hier geweest!

ik ga volgende week wss naar de huisarts maar heb deze week toetsweek en moet de hele week op school aanwezig zijn . dus moet ik wachten tot volgende week.
Ik heb nu een keel ontsteking alles zit weer dicht en doet zeer.
2de keer deze maand al.
ik wou eigenlijk eens weten of je keel en longen wat met elkaar van doen hebben. en kan het ook wezen dat door de snot die ik naar boven hoest mijn keel gaat ontsteken? door die bacteriën in mijn snot?

groetjes
Ik heb ook veel slijm opgehoest, mijn keel ging pijn doen van het hoesten. Ik heb nu ook wel benauwd. Als ik ga rennen ga ik na paar 100 meter hoesten. Keel dicht geknepen , kan geen adem meer krijgen en een hyperventilatie. Kan dan totaal niet meer rennen en moet gaan zitten.

Regels voor berichten