Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 19:50
Verwijderd
Wat heb jij in brand gestoken, bewust of onbewust? Hoe groot was de brand? Werd de brandweer gebeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 19:50
Tink*
Tink* is offline
Vuur is eng.
Oud 06-11-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 06-11-2006 @ 20:50 :
Vuur is eng.
weet ik
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:55
Verwijderd
Onbewust: De inhoud van mijn prullenbak. Er lag een boterhamzakje in, dus dat stonk vreselijk. Maar de brandweer hoefde niet gebeld te worden.
En als ik kook wil mijn haar nog wel eens de gasvlam hangen, dat stinkt ook. Maar gelukkig brandt haar niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:56
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 06-11-2006 @ 20:55 :
weet ik
Waarom maak je dit pyromaantopic dan?
Oud 06-11-2006, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 06-11-2006 @ 20:56 :
Waarom maak je dit pyromaantopic dan? [afbeelding]
voor ervaringen, en spam niet zo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:00
it is anoli
it is anoli is offline
een beertje wat zo achter op je potlood kan, een beer met een gat zegmaar. dat was bewust, een bedacht ritueel (lang geleden). was niet groot, ook geen brandweer.
Verder nooit wat in brand gestoken. Niet direct. Indirect wel. Ik had een kaars aangestoken op tafel. Mijn vriendin ging op tafel zitten tegen die kaars aan(had ze niet gezien). Toen stond haar trui in brand.. Snel afgeklopt. Niks aan de hand verder. Alleen een gat in haar trui.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:02
Hanneke
Hanneke is offline
Verbrand papier of lucifers ruiken lekker.

Ik heb wel vaak papier in de brand gestoken, gewoon een klein stukje en dan in de asbak gooien.
En ik heb met het koken wel eens per ongeluk een halve pannenlap afgebrand.
Oud 06-11-2006, 20:02
Verwijderd
Oh vroeger vond ik het leuk om brieven eerst te verproppen en weer glad te strijken totdat ze zacht en stoffig waren en daarna met een lucifer langs de randjes gegaan, zodat ze er lekker piraterig uitzagen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:03
Verwijderd
Ik had vroeger een keertje een Snoopy-knuffel tegen een hete gloeilamp aan laten liggen, dus toen had ie een grote schroeivlek op zijn kont.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:04
it is anoli
it is anoli is offline
oja zoiets heb ik ook wel eens gehad. Ik had een tentje gemaakt met lappen en dan tegen een lamp aan..tja da werkt niet
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Servetjes en de achterkant van een kurk, zodat je er mee kan tekenen.
Oud 06-11-2006, 20:08
TopDrop
TopDrop is offline
Ik las 'aflikken'

ot: vanalles.. buiten wel eens vuurtjes gestookt enzo, beetje met vuurwerk geklooid, allemaal niet zo ernstig..
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Nou, ik had in de zesde klas een praktisch schoolexamen natuurkunde en daarbij moest ik een bakje water verwarmen dat op een roostertje stond. In dat bakje water stond een of ander apparaat dat werd vastgehouden door een houder van rubber. Alles goed en wel en ik laat dat ding verwarmen terwijl ik even iets anders pak. Op een gegeven moment denk ik: "Hee, het ruikt hier naar verbrand rubber, wat raar!" Maar toen zag ik dus dat mijn eigen preparaat een beetje in de hens was gevlogen en toen was de begeleider een beetje boos.
Met citaat reageren
Verwijderd
Eigenlijk niet zoveel. Sinds ik een nachtmerrie heb gehad dat alle huizen in ons blok affikten, ben ik heel voorzichtig geweest met vuur (Vanf min 7e ofzo)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Bob der Bär schreef op 06-11-2006 @ 21:08 :
Nou, ik had in de zesde klas een praktisch schoolexamen natuurkunde en daarbij moest ik een bakje water verwarmen dat op een roostertje stond. In dat bakje water stond een of ander apparaat dat werd vastgehouden door een houder van rubber. Alles goed en wel en ik laat dat ding verwarmen terwijl ik even iets anders pak. Op een gegeven moment denk ik: "Hee, het ruikt hier naar verbrand rubber, wat raar!" Maar toen zag ik dus dat mijn eigen preparaat een beetje in de hens was gevlogen en toen was de begeleider een beetje boos.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vroeger heb ik met een vriend wel eens een paar kleine speelgoedautootjes in de fik gestoken.
Oud 06-11-2006, 20:27
mepsteen
mepsteen is offline
toen ik 8 was heb ik in de speeltuin heel wat afgebrand.

een wonder dat ik nooit mezelf heb verbrand zeg.
Oud 06-11-2006, 20:28
flyaway
flyaway is offline
Mijn vader heeft de GFT-bak laten smelten door de verkoolde (nog smeulende) resten van een vuurtje erin te gooien.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:47
Viadi
Viadi is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-11-2006 @ 21:08 :
Ik las 'aflikken'

gelukkig, ik was niet de enige

ontopic: uhm, ik heb weleens zo'n glow-in-the-dark beestje laten smelten. Ik wou hem 'opladen' zeg maar, en had bedacht dat het wel een slim idee was om dat ding bovenop een gloeilamp te zetten. Niet dus.

Verder heb ik op kamp weleens een prullenbak in de hens gestoken, maar dat was min of meer met opzet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:48
Hanneke
Hanneke is offline
Oh, en ik heb met oud en nieuw ook wel vuur gestoken. De verpakkingen van het vuurwerk (bijv. dat rode papier om de rotjes enzo.)
Oud 06-11-2006, 20:54
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Kerstbomen, vroegah.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:56
PV
PV is offline
Het leek me leuk om kaarsjes te branden op mijn kamer, dus nja, waar zet je zo'n kaarsje neer...op je bureau. Maar een vlammetje is maar een vlammetje, dus ik denk ik mik er wat stukjes papier bij zo gezegd zo gedaan, maar toen begon het wat erger te vlammen dan ik wilde, dus ik blazen om het uit te krijgen. Blaas ik dat kaarsje (waxinelichtje) zó dat het onder de monitor van mn pc schuift toen verbrandde mn monitor een beetje
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
PV schreef op 06-11-2006 @ 21:56 :
Het leek me leuk om kaarsjes te branden op mijn kamer, dus nja, waar zet je zo'n kaarsje neer...op je bureau. Maar een vlammetje is maar een vlammetje, dus ik denk ik mik er wat stukjes papier bij zo gezegd zo gedaan, maar toen begon het wat erger te vlammen dan ik wilde, dus ik blazen om het uit te krijgen. Blaas ik dat kaarsje (waxinelichtje) zó dat het onder de monitor van mn pc schuift toen verbrandde mn monitor een beetje
Oud 06-11-2006, 21:15
Krynn
Krynn is offline
Vuur is niet eng, je moet alleen weten wat je doet

Ik speelde vroeger nogal graag met lucifers. Dat kwam door m'n vader, die zat met Kerst altijd restjes kaars op te stoken in bakjes en dan mocht ik helpen. Ik vond vuur werkelijk fascinerend.

Nu heeft m'n vader een broer, en die onderhoudt stukken rietland. Maaien, riet verwerken, enzo. M'n vader helpt z'n broer daar af en toe mee, en ik mocht als klein meisje vaak mee 'het land op'. Riet verwerken levert afval op: hooi, doelen, mos...dat werd altijd op een hoop geharkt en gecontroleerd aangestoken. Praktisch, en lekker warm. Riet wordt namelijk in de winter gemaaid, en vijftien jaar geleden kon het nog koud zijn Je voelt 'm al aankomen: klein klein Krynnetje had een keertje koude handen. Klein klein Krynnetje had lucifers, en een beetje hooi. Klein dom Krynnetje stak dat hooi aan. Toen kwam er een redelijk fikse windvlaag.

Man, dat vuur vlóóg weg. Het veld was al gemaaid, en redelijk begrensd door sloten, dus echt ver heeft het vuur zich niet verspreid, maar het halve veld was wel verbrand. Vader boos, oom nog bozer: het hele natuurgebied had kunnen afbranden. Brandweer is niet gebeld, oom en vader konden het zelf wel af. Je had nog geen mobiele telefoons, dus echt veel zin had dat sowieso niet gehad mocht het vuur zijn overgeslagen naar andere velden. De dichtstbijzijnde telefoon was kilometers weg.

Heeft Krynnetje hier wat van geleerd?

Tuurlijk niet.

Ze heeft nog diezelfde winter van oude kranten een vuurtje gestookt in de tuin van haar ouderlijk huis...ja, eh, als je vadertje en moedertje speelt moet je natuurlijk wel suggestie van een huiskamer hebben. Was ook een heel gezellige haard, tot de buurvrouw kwam klagen dat brandende papiersnippers haar vitrage aan het verschroeien waren.

Pokkewind ook

Heeft Krynnetje het toen wel geleerd?

Ja, toen wel. Ik stookte alleen nog maar fikkies als er bijna geen wind stond en het net geregend had, of in kraakpanden
Oud 06-11-2006, 21:44
ook hallo
ook hallo is offline
ik las afkikken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:49
Verwijderd
Een prikbord. En hout.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:56
freud
freud is offline
euh ooit m'n cursus psychologie.

omdat ik blij was dat ik er vanaf was
Oud 06-11-2006, 22:13
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Echt vanalles eigenlijk. Ik was vroeger echt een pyromaan. Zette kranten en oude schoolschriften in de fik en zo. Ook de combinatie vuilnisbak en wasbenzine was mij niet onbekend...

Eén keer is het bijna misgegaan, toen hadden mijn broer en ik een vuurtje gestookt in de garage toen ons mam niet thuis was. En dat werd toen ineens een beetje groot...
We kregen het nog net op tijd uit maar er zat wel een enorme zwarte plek op de vloerbedekking, met een gaatje in het midden.
Toen moesten we het ook meteen opbiechten, zo'n plek midden in de garage kijk je natuurlijk niet zomaar overheen
Oud 06-11-2006, 22:18
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Mijn oom heeft de brommer van zijn grote broer (mijn andere oom dus) in de fik gezet toen ie klein was.
Hij wou op de brommer rijden maar dat mocht ie niet. Dat had ie stiekem toch gedaan toen ie alleen thuis was. De brommer lekte een beetje benzine en daardoor zou de eigenaar van de brommer kunnen zien dat iemand er op gereden had.
Toen kreeg mijn oom het lumineuze idee om de benzine te verdampen met zijn aansteker.
Hij schijnt daarna met de brandende brommer door de straat gerend te hebben in de hoop dat het vuur zou uitwaaien
Dat gebeurde niet en de brommer was niet meer te redden....

Dit verhaal wordt nog steeds verteld op familiefeestjes
Oud 06-11-2006, 22:20
Balance
Balance is offline
M'n werkboeken en mapinhoud van 3 jaren school (wel in 3x, dus elk jaar). Omdat we het leuk vonden om er een groot kampvuur van te maken en omdat deze dingen toch niet meer verkoopbaar waren oid.
Oud 06-11-2006, 22:35
TopDrop
TopDrop is offline
Mijn ervaring is trouwens ook dat je altijd voorzichtig begint, maar dat je daarna steeds meer/grotere dingen doet.

Het valt me trouwens ook op dat het fenomeen deo + aansteker hier nog helemaal niet is genoemd

We zaten een keer met deo's en aanstekers bij een vriend thuis te klooien toen het brandalarm afging. Z'n pa was thuis Oei.
Oud 06-11-2006, 22:37
Verwijderd
Verder dan gewoon duizenden lucifers (om de beurt dan ) in de vlam houden en servetjes ben ik nooit gekomen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 22:38
Uice
Uice is offline
We hadden geloof ik een kartonnen verpakking gevuld met allerlei troep, plastic en kranten en hooi enzo, en in de fik gestoken. Dat was leuk want we waren pubers.
Oud 06-11-2006, 22:56
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 06-11-2006 @ 23:18 :
verhaal
Omfg

Citaat:
TopDrop schreef op 06-11-2006 @ 23:35 :
Het valt me trouwens ook op dat het fenomeen deo + aansteker hier nog helemaal niet is genoemd
Ja dat...en de oudjaarsvuren van niet-afgegaan vuurwerk en restanten rotjes...ook leuk

Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 06:14
LadyChoi
LadyChoi is offline
Viel een wc-papiertje in mijn kaars en het ging niet uit. Ik durfte niets te doen, dacht dat het vanzelf wel uit zou gaan. Maar toen braken de glazen wanden van mijn kaarsenzettertje en ging het brandalarm af.
Dus maar snel uitgedaan door in het kaarsvet te douwen.
Oud 07-11-2006, 06:33
Orpheo
Orpheo is offline
een les paul, een strat, ik heb eens een amp in de hens gezet nja, dat ding vloog in de fik, slechte trafo, een pickupcover, een stuk magnesium, water zelf laten branden....

damn, ik lijk wel een pyromaan...
Oud 07-11-2006, 07:08
Verwijderd
Ik heb vroeger vlammenwerpers gemaakt van oude fietspompen (benzine doet wonderen).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:30
Verwijderd
Een spekje wat ik ging mashmellow-en
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 09:32
TopDrop
TopDrop is offline
Owja, we hebben ook wel eens een vlammenwerper gemaakt met melkpoeder.. hilarisch
Oud 07-11-2006, 09:36
Verwijderd
naast mn bed stond vroeger een lamp, die had ik dus vergeten uit te doen, is er n kussentje tijdens mn slaap ertegenaan gevallen, die was dus al helemaal aant smelten/verbranden, en spreidde zich uit naar mn matras waar ik dus van de geur en rook wakker werd een heel hoek uit mn matras enzo nja, kheb het overleefd door mijn eigen brandweermannenskills
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:09
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
vuilnis bak opschool

nujah medeplichtig
en neey er kwam een aardige leraar langs die zij dat we ff een emmertje water moesten halen
t was een beetje perongeluk degene die de prop papier erin had gegooit dacht dat het al uit was
(t was wel buiten)

vlammenwerpertje van deo spuitbus
koffiepoeder laten vallen en dan vlammetje erbij

verder op mijn kamer schroeiplek van m'n lampje
en ik loop altijd met aanstekers te kolote
dus plastic ding dat achterop het poloot van me zusje zat
aansteker laten ontploffen paier gaat ook nog wel is in de fik
verder akn ik niet zoveel bedenken nu

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:18
Verwijderd
Ik heb opzich wel een jeugdtrauma overgehouden aan een pyromaan-ervaring.

Vroeger was ik nogal druk bezig met kattekwaad uithalen en dan voornamelijk met wat jongens uit de straat. We waren altijd bezig met het bekogelen van auto's met nat wc papier, belletje trekken en natuurlijk brandjes stichten.

Eén keer is dit (een beetje) erg uit de hand gelopen. Ze hadden mij zover gekregen om thuis 2 doosjes lucifers te halen. Daar hebben we in de bosjes wat kleine vuurtjes mee gemaakt. Op een gegeven moment hadden we een oude dorre kerstboom gevonden die we toen (terwijl die tegen een gigantische conifeer stond) in de fik hebben gestoken. Achteraf gezien natuurlijk harstikke dom, die kerstboom vloog ineens helemaal in brand. Dat vuur laaide gigantische op en de onderkant van de boom begon toen al te branden.

Wij rende dus allemaal in paniek naar huis. En ik begon tegen mijn moeder te schreeuwen dat de bosjes in brand stonden. Zij geloofde het natuurlijk niet, maar ze keek wel voor de zekerheid door het raam. Vanaf ons huis zag je die hele conifeer in brand staan. Mijn moeder belde meteen de brandweer en stuurde mij naar mijn kamer. Daarvandaan zag ik alle buren met emmers water en een tuinslang naar de bosjes rennen om het vuur te doven. Dit was redelijk gelukt, maar de brandweer heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat het vuur echt uit was.

De weken daarna heeft de moeder van één van mijn vriendjes de hele straat verteld dat ik diegene was die de boom in brand had gestoken. Terwijl haar eigen zoontjes dat hadden gedaan en ik enkel voor de lucifers had gezorgd.

Sinds die dag was ik vaak bang dat het huis 's nachts in brand zou vliegen, maar daar ben ik gelukkig helelemaal van af...

Dus eind goed, al goed
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:18
naam ingebruik
Citaat:
ook hallo schreef op 06-11-2006 @ 22:44 :
ik las afkikken
idd
Oud 07-11-2006, 11:19
naam ingebruik
[QUOTE]Krynn schreef op 06-11-2006 @ 22:15 :
[B]Vuur is niet eng, je moet alleen weten wat je doet

vuur is mooi jah

omg goed verhaal
Oud 07-11-2006, 11:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 06-11-2006 @ 23:18 :

Hij schijnt daarna met de brandende brommer door de straat gerend te hebben in de hoop dat het vuur zou uitwaaien
Rock 'n' roll.
Oud 07-11-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 06-11-2006 @ 22:44 :
ik las afkikken
Ik aflikken
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:26
gewoonmax
gewoonmax is offline
ben soms zo'n pyromaan geweest. Altijd met terpentine en zooi boven de vuurkorf gespeeld enzo. Ergste was een vuurtje onderaan een brug en dan van bovenaf melkpoeder strooien. En ooit een kerstboom met terpentine in de fik gezet Wat waren we gek
Oud 07-11-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 07-11-2006 @ 13:26 :
En ooit een kerstboom met terpentine in de fik gezet Wat waren we gek
Ken ik jou ?!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 15:16
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-11-2006 @ 21:08 :