Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2006, 13:36
*oma*
*oma* is offline
Brillen zijn er tegenwoordig in de hipste monturen, dat is weleens anders geweest...

Heb jij een bril of draag je liever contactlenzen of draag je toch een bril ondanks dat je gewoon scherp kunt zien?

PLaatjes!

Ts begint:
Ik heb contactlenzen (maandlenzen), mijn bril stamt uit het stenentijdperk dus daar word ik liever niet mee gezien. Soms ga ik weleens monturen passen in brillenzaken. Laatst had ik een hele gekke op van Calvin Klein op die wenkbrauwen had
Die ene met dat rare haar op zijn kin van beauty en de nerd heeft die bril volgens mij (of lijkt er erg op).
Oud 09-11-2006, 13:53
Verwijderd
Vanaf mn zesde draag ik een bril. Ik heb deze bril al 4 jaar. Maar mijn ogen zijn heel erg verslechterd. En ik moet dus nodig weer een nieuwe. Ik wil graag lenzen, maar dat wil mijn moeder niet betalen. Daar ben ik niet verantwoordelijk genoeg voor zegt ze al 3 jaar.

Nu heb ik best wel vet montuur van Diesel. Donkerrood kunststof. Maar ik ben er op gaan zitten dus hij is nu veel te groot. En ik draag 'm eigenlijk nooit. Alleen als ik TV kijk, naar de bios ga of als ik op school het bord moet lezen.

Het is wel eens genant. Want ik zie geen kut. Dan fiets ik op straat en dan begint iemand vanuit de verte te zwaaien. Of te roepen. En dan zie ik nog niet eens dat er iemand aankomt. Laat staan wie.

Dus...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:55
Carn
Carn is offline
eh? ik doe gerust een halfjaar met van die 2-maandslenzen van de kruidvat :\
Oud 09-11-2006, 14:06
idontcare
idontcare is offline
ja het hoeft idd niet veel te kosten, maar die lenzen van de kruidvat hebben maar 1 bepaald formaat en wanneer je ogen ook maar iets van het 'normale' afwijken heb je al niks aan die lenzen. ik doe ook makkelijk 2 maanden met 1 paar maandlenzen hoor. maar de andere keer weer 2 weken omdat ik er eentje door de gootsteen had gespoeld.

bril heb ik ook, alleen die doe ik alleen op als ik 's ochtends net wakker word of 's avonds in bed. verder vind ik het maar een irritant ding.
Oud 09-11-2006, 14:06
*oma*
*oma* is offline

niet zo mooi
Oud 09-11-2006, 14:13
Verwijderd
Ik heb een lekker verbogen hans anders brilletje met tijgerprint montuur

Alleen voor lezen en monitorstaren. Boeit me dan ook niet zoveel dat het niet echt stijlvol is. Ik vind brillen eigenlijk meestal maar leeluck. Enige wat deze ook doet is m'n cylindrische afwijking wat corrigeren. Scheelt vooral wat vermoeide ogen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:28
Krynn
Krynn is offline
Lenzen zijn me teveel gemier, en je ziet dan helemaal goed dat m'n ene oog scheef staat...dus ik draag een (vrij standaard) bril. Ik moet wel, ik ben half blind zonder
Oud 09-11-2006, 14:31
Verwijderd
Ik moet eigenlijk een bril maar ik ben te belazerd om langs een opticien te gaan. Eén keer ging ik wel langs een brillenzaak voor zo'n oogtest, maar daar had je een vadsige kerel die na een speach van 5 minuten over hoe kinky mijn pumps waren een testje van 2 minuten deed en toen zei van 'OEI' en daarna dat ik een keer heel vroeg 's ochtends moest terugkomen. Iets met dat je ogen zich inspannen om toch goed te kunnen zien en dat je pas kunt meten hoeveel er mis mee is, als je dat zo snel mogelijk na het wakker worden doet.

Of dat crap is of niet weet ik niet, maar ik doe niet aan ochtenden en die kerel was vadsig, dus toen ben ik maar gewoon weggebleven.

Verder ben ik sowieso te lui voor lenzen en voor een bril eigenlijk ook en brillen zijn vervelend want dan zie je constant het montuur in je blikveld. Daarbij vind ik het eigenlijk irritant om alles scherp te zien, in ieder geval vond ik het, toen ik nog een bril had, barvervelend dat alles groter leek en je zo veel dingen had waar je tegelijk op kon focussen. Ik bepaal zelf wel waar ik op focus, dankuwel.

Dus zolang ik functioneer zonder bril blijf ik dat wel gewoon doen en als dat niet meer kan dan laat ik m'n ogen wel laseren oid.

(En dat is vast heel snel want soms ben ik uberhaupt te lui om ergens op te focussen dus dan laat ik m'n ogen op 'onscherp' staan. Da's vast niet goed voor je, HMMM. )
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:33
Verwijderd
Ik zou niet meer met een bril kunnen, ik draag al sinds mijn 13e lenzen en ik ben erg gelukkig dat ze die dingen ooit uitgevonden hebben. Mijn sterkte maakt namelijk dat ik altijd jampotglazen heb. Zou nooit meer terug willen naar een bril, laat staan dat ik er ooit nog aan zou kunnen wennen (krijg tegenwoordig standaard hoofdpijn als ik dat ding langer dan 2 minuten opheb), maar aangezien mijn lenzen ook behoorlijk duur zijn, ben ik er over aan het denken een lens te laten implanteren. Laseren en andere mogelijkheden zijn geen optie bij mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:33
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-11-2006 @ 15:31 :
laseren
Dat wil ik ook nog ooit doen. Heb vroeger een bril gehad maar m'n ogen zijn iets verbeterd waardoor ik nu een grensgeval ben. Die kleine imperfectie nuke ik dan wel weg.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:35
capibara
capibara is offline
Al sinds mn zevende een bril.
Fuck lenzen. Als ik ergens geen zin in heb is het vroeg in de ochtend dingen in mijn oogbal pulken. Plus het feit dat wol/chloorallergie niet fijn is in combo met lezen, lijkt mij zo.
En lenzen voor -7 met cilinders etc. zijn friggin duur.
Oud 09-11-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
fulgrim schreef op 09-11-2006 @ 15:35 :
Al sinds mn zevende een bril.
Fuck lenzen. Als ik ergens geen zin in heb is het vroeg in de ochtend dingen in mijn oogbal pulken. Plus het feit dat wol/chloorallergie niet fijn is in combo met lezen, lijkt mij zo.
En lenzen voor -7 met cilinders etc. zijn friggin duur.

Mijn nieuwe lenzen kosten 450 euro. *auw*
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:39
capibara
capibara is offline
Ik bedoel maar

Voor dat geld heb ik twee goede brillen. En als ik niet vaak op m´n bek ga doe ik met een bril wel een jaartje of drie.
Oud 09-11-2006, 14:41
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
fulgrim schreef op 09-11-2006 @ 15:39 :
Ik bedoel maar

Voor dat geld heb ik twee goede brillen. En als ik niet vaak op m´n bek ga doe ik met een bril wel een jaartje of drie.
Laseren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:42
June bug
June bug is offline
Ik draag altijd mn lenzen. Heb harde lenzen en dat bevalt me prima, ik zou dan ook echt niet meer zonder kunnen. Ik kreeg op m'n vierde een bril en sindsdien zijn mijn ogen bruut achteruit gegaan, dus toen ik op m'n elfde lenzen kreeg had ik -8,5 ofzo. Ik heb wel nog steeds een bril (waarvan de glazen overigens nog sterker zijn maar dat komt doordat brillenglazen verder van je ogen afstaan ofzo) maar die draag ik alleen 's ochtends als ik opsta en 's avonds voor ik naar bed ga. Het ziet er ook niet uit, want omdat de glazen zo sterk zijn worden mijn ogen heel erg verkleind en dat is geen gezicht. Lang leve de lenzen dus.

Ohja en laseren lijkt me doodeng dus daar begin ik niet aan.
Oud 09-11-2006, 14:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik heb de hipste bril van heel België en omstreken.

Oud 09-11-2006, 14:45
Amon Din
Amon Din is offline
Ik heb ook ooit harde lenzen geprobeerd, maar die voelde ik duidelijk zitten. Ik ben toen ongeveer 2 keer per week teruggeweest om te klagen over die ondingen. Daarna ben ik zachte gaan proberen, maar 1 klein scheurtje en ik heb de rest van de dag koppijn, dus op een gegeven moment ging het me tegenstaan, dan maar zonder.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 09-11-2006 @ 15:42 :
Die lens implanteren lijkt me ook... Ze verdoven dus alleen je oog en dan gaan ze daar dus in lopen snijden en porren. Huuu!

Maar ja, om nu te blijven kloten met lenzen (de prijs dan, het in- en uitdoen is na 11 jaar absoluut geen probleem meer ).
(en die verkleinde ogen met je bril, klinkt me heel bekend, al beweert iedereen dat dat best meevalt. Halloo ik kan ook wel in de spiegel zien wat het doet!)
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik heb een bril noch contactlenzen.
Met citaat reageren
capibara
capibara is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 09-11-2006 @ 15:41 :
Laseren.
Never, geen gelazer. Veel te duur ook, mijn verzekering lapt aardig wat bij voor een nieuwe bril.
Ik zie het al voor me dat ik tijdens een laserbehandeling kkhard nies en de zooi grondig verneuk
Oud 09-11-2006, 14:48
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
fulgrim schreef op 09-11-2006 @ 15:46 :
Never, geen gelazer. Veel te duur ook, mijn verzekering lapt aardig wat bij voor een nieuwe bril.
Ik zie het al voor me dat ik tijdens een laserbehandeling kkhard nies en de zooi grondig verneuk
Ik heb er laatst wat over gelezen. 95% van de operaties gaat goed, en bij de 5% waarbij het niet goed gaat, gaat de daaropvolgende operatie in 95% van de gevallen weer goed. En met de hedendaagse technologie is het aantal gevallen waarbij het echt verneukt wordt nihil. Als ik die cijfers moet geloven wil ik wel een gokje wagen. Als ze een oog verneuken ga ik gewoon vet cashen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:50
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 09-11-2006 @ 15:42 :
Mij ook, daarom zou ik ook eerst één oog laten doen, de slechtste. Als 't misgaat dan boeit het niet zo veel want ik zie er toch niet al te veel mee en als het niet misgaat dan neem ik de imperfectie van het andere oog voor lief en laat ik die wel met rust. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:50
botulismf
botulismf is offline
Ik ken weinig mensen die scherper zien dan ik dus ik heb niets nodig. Dat vind ik ook fijn want brillen vind ik zeer vaak niet leuk en lenzen lijken me ook geen feest.

Mijn zusje van drie jaar jonger zag ook altijd heel scherp maar heeft sinds een jaartje steeds slechter zicht en nu ben ik als de dood dat mij dat ook overkomt.
Oud 09-11-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 09-11-2006 @ 15:48 :
Ik heb er laatst wat over gelezen. 95% van de operaties gaat goed, en bij de 5% waarbij het niet goed gaat, gaat de daaropvolgende operatie in 95% van de gevallen weer goed. En met de hedendaagse technologie is het aantal gevallen waarbij het echt verneukt wordt nihil. Als ik die cijfers moet geloven wil ik wel een gokje wagen. Als ze een oog verneuken ga ik gewoon vet cashen.
Lal, de kans dat 't misgaat is dus 0,0025. Dus de kans dat er iets (al dan niet onherstelbaar) misgaat is 4 keer zo klein dan de kans dat je zwanger wordt terwijl je wel de pil correct gebruikt.

Ha
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:58
Verwijderd
Heb sinds groep 8 een bril, in de brugklas eindelijk lenzen en nu zet ik nog maar zelden mn bril op. Eigenlijk alleen wanneer ik erg moe ben want dan krijg je zo`n "mistig" zicht en dat vind ik vervelend. Plus dat een bril dragen wanneer het koud is vervelend is want wanneer je ergens binnenloopt zie je niets meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2006, 14:58
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-11-2006 @ 15:55 :
Lal, de kans dat 't misgaat is dus 0,0025. Dus de kans dat er iets (al dan niet onherstelbaar) misgaat is 4 keer zo klein dan de kans dat je zwanger wordt terwijl je wel de pil correct gebruikt.

Ha
Ik mag graag een risico'tje nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:59
capibara
capibara is offline
Ik wacht op de dag dat je die vliegeniershelmtechnolgie bij Hans Anders in je bril kunt laten knallen. Nightvision, Infrarood en als het meezit Pong spelen met je ogen .
Oud 09-11-2006, 15:00
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
fulgrim schreef op 09-11-2006 @ 15:59 :
Ik wacht op de dag dat je die vliegeniershelmtechnolgie bij Hans Anders in je bril kunt laten knallen. Nightvision, Infrarood en als het meezit Pong spelen met je ogen .
Ik zag laatst iets over een bril met ingebouwde first person shooter functie, dus constant een geweer, je eigen health en armor in beeld.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:04
capibara
capibara is offline
Gaaf. Een jaartje terug eens iets gelezen over een knakker uit Amerika die een maand lang heeft geleefd in infrarood, en daarna over is gegaan naar een soort bril waarmee hij geluiden zichtbaar kon maken. Probleem was dat hij die bril alleen in totale duisternis af mocht doen omdat hij anders in een klap blind kon worden.

Nachtzicht lijkt me ideaal, ben zelf redelijk nachtblind.
Oud 09-11-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 09-11-2006 @ 15:58 :
Ik mag graag een risico'tje nemen.
Ik bedoelde dus dat er amper risico's aan zitten. In ieder geval een stuk minder dan iedereen denkt, terwijl er bijvoorbeeld wel heel veel meisjes op de pil vertrouwen, hoewel 't risico dat daar iets mis mee gaat groter is.

En ik wil ook nachtzicht. En geluiden zien. En X-ray vision.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:13
Al Murphy
Al Murphy is offline
Nachtzicht? Zo'n bril waarmee je door kleren heen kan kijken !!!! Of gordijnen. Yes !!!!!! Gimme gimme (c:
Oud 09-11-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-11-2006 @ 16:13 :
Nachtzicht? Zo'n bril waarmee je door kleren heen kan kijken !!!! Of gordijnen. Yes !!!!!! Gimme gimme (c:
Nee, zo'n bril waarmee je 's nachts kan zien.

Wat jij wil is X-ray vision en daarvoor moet je achterin de rij aansluiten want ik was eerst.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:19
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik heb lenzen van de kruidvat want die zijn cheap. Verder zou ik er wel n bril bij willen voor het gemak maar ik vergeet steeds eentje te kopen.
Oud 09-11-2006, 15:21
capibara
capibara is offline
De ultieme bril voor shrooms .
Oud 09-11-2006, 15:29
Broeder
Broeder is offline
Ik heb wel lenzen, dat kost wel wat, maar met een bril op heb ik echt een trollenkop, dus dat gebeurt alleen als ik 's nachts Discovery Channel kijk OFZO.
Oud 09-11-2006, 15:30
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-11-2006 @ 16:14 :
Wat jij wil is X-ray vision en daarvoor moet je achterin de rij aansluiten want ik was eerst.
Denk aan de vadsige opticien. Wil je het nu nog steeds?
Oud 09-11-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 09-11-2006 @ 16:30 :
Denk aan de vadsige opticien. Wil je het nu nog steeds?
Vadsige opticiens hebben geen X-ray-vision-brillen. Die hebben alleen herpes.

Langharige wereldkampioenen schaken met een wipneus en een goede film- en muzieksmaak en een pc die Oblivion trekt en wiskundig inzicht en een universitaire studie en een SP-ledenpas in the pocket en een heldhaftige blik in de groene ogen en niet anti-roken plz, díe hebben X-ray-vision-brillen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:51
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-11-2006 @ 16:44 :
Vadsige opticiens hebben geen X-ray-vision-brillen. Die hebben alleen herpes.

Langharige wereldkampioenen schaken met een wipneus en een goede film- en muzieksmaak en een pc die Oblivion trekt en wiskundig inzicht en een universitaire studie en een SP-ledenpas in the pocket en een heldhaftige blik in de groene ogen en niet anti-roken plz, díe hebben X-ray-vision-brillen.
Damn, almost fits the picture
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:52
Verwijderd
Ik heb -6 aan beide ogen en zo'n jaar of 5 harde lenzen. Het is mijn derde paar ofzo omdat m'n ogen nog achteruit gaan en één keer omdat ik in een dronken bui eentje kapot had gestampt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:52
Crimson
Crimson is offline
heb een bril van Diesel, draag hem alleen voor tv/film kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:59
Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb een simpel brilletje van de Hans Anders die ik alleen in de auto of af en toe bij een film kijken draag, ik kan er niet meer om gaan...

Het zijn plastick glazen, en ik irriteer me kapot als er ook maar 1 vuiltje op zit, even overeen hijgen en wegvegen maakt het alleen maar erger... Ik ben dan ook vaak bezig met glassex mijn bril te poetsen, en dan heel voorzichtig de druppels eraf deppen...

Zijn glazen glazen (?) makkelijker schoon te houden?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:16
Verwijderd
ik heb een bril van fielmann, geloof ik. die draag ik als ik geen lenzen in heb. ik heb altijd lenzen in, en met maandlenzen doe ik gemiddeld 3 maanden oid. ik maak me daar nooit zo druk om. als ze niet lekker meer zitten, of ik ga wazig zien, doe ik nieuwe in.
ik heb speciale lenzen die gemaakt worden in polen, omdat ik dopogen heb en geen normale lenzen in kan zz.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb maandlenzen, lenzen zijn geniaal. Brillen staan me niet, tenminste, eentje die me staat heb ik nog niet gevonden. Ik lijk dan meteen 4 jaar ouder en dat heb ik liever niet. En iets op m'n neus vind ik zwaar vervelend. Maar ik zit er aan te denken toch maar eentje aan te schaffen, want op luie zondagen heb ik nooit zin m'n lenzen in te doen, maar dan zie ik niets.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:25
innogen
innogen is offline
Ik heb geen bril en ook geen contact lenzen.
Oud 09-11-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-11-2006 @ 15:44 :
Ik heb de hipste bril van heel België en omstreken.

[afbeelding]
en ik heb precies dezelfde
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:46
CoalChamber
CoalChamber is offline
Ik heb sinds mijn 11/12 een bril. Ik heb nu net 2 maanden een nieuwe bril, en gekozen voor een kunststoffen montuur deze keer.
Ik hou het bij een bril denk ik omdat ik zo'n operatie eng vind. Lijkt me helemaal niks dat iemand in mijn oog zit te prutsen. Ik krijg nog nachtmerries van die ene scene uit 'Minority Report' om het zo maar even te zeggen
Lenzen is misschien een optie, maar ik zie dat constant schoonmaken niet zitten, ik ben nogal makkelijk Met mijn -5 weet ik ook niet of dat een optie is, ik heb me er nog niet echt in verdiept.
Ik heb nu al 6 jaar een bril en vind het helemaal niet een storende factor in mijn leven dus eigenlijk vind ik het ook wel best zo.
Oud 09-11-2006, 17:32
Verwijderd
ik heb een (wel leuke) bril en lenzen.
op mijn werk heb ik vaak mijn bril op omdat ik tuur-naar-je-beeldscherm-in-een-ruimte-met-airco heb, en het me daar niet echt boeit. verder doe ik meestal mijn lenzen in.
oh en ik heb min vijf en zes dus ik zie geen fuck zonder bril.

laseren lijkt me wel wat, als het niet zo duur zou zijn. en ik ben toch een beetje bang dat ze je ogen verpesten. misschien iets voor de toekomst als ik rijk ben ahahaha
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:33
teenager
teenager is offline
Kan dit niet in het 'hoe was je dag'-topic? Brillen vind ik altijd lelijk, vooral omdat het je gezicht totaal veranderd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:52
Verwijderd
ik heb harde lenzen en daar doe ik zo'n drie jaar mee.
ooit heb ik ze uitgedaan op de oude gracht en een windvlaag nam mn lens mee en dat kostte me 210euro. ik vind harde lenzen wel relaxt want goedkoper.
na 5 jaar lenzen dragen krijg ik ze nog steeds niet uit met mn handen en dus gebruik ik altijd zo'n zuignapje. en anders heb ik scarlett die ze eruit haalt als ik dronken ben en dat ding vergeten ben. laatst had ik nieuwe lenzen en die zaten kut, maar ik vergat zo'n drie maanden lang een afspraak te maken. uiteindelijk kreeg ik twee dagen voor het verstrijken van de garantie nieuwe
eh ja. dus. tot zover mijn lenzen lifestyle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:59
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
teenager schreef op 09-11-2006 @ 18:33 :
Kan dit niet in het 'hoe was je dag'-topic? Brillen vind ik altijd lelijk, vooral omdat het je gezicht totaal veranderd.
Bij sommigen is het anders wel een positieve toevoeging, vind ik. Vooral bij mensen met hoge voorhoofden.
Reageren

Regels voor berichten