Ik moet eigenlijk een bril maar ik ben te belazerd om langs een opticien te gaan. Eén keer ging ik wel langs een brillenzaak voor zo'n oogtest, maar daar had je een vadsige kerel die na een speach van 5 minuten over hoe kinky mijn pumps waren een testje van 2 minuten deed en toen zei van 'OEI' en daarna dat ik een keer heel vroeg 's ochtends moest terugkomen. Iets met dat je ogen zich inspannen om toch goed te kunnen zien en dat je pas kunt meten hoeveel er mis mee is, als je dat zo snel mogelijk na het wakker worden doet.
Of dat crap is of niet weet ik niet, maar ik doe niet aan ochtenden en die kerel was vadsig, dus toen ben ik maar gewoon weggebleven.
Verder ben ik sowieso te lui voor lenzen en voor een bril eigenlijk ook en brillen zijn vervelend want dan zie je constant het montuur in je blikveld. Daarbij vind ik het eigenlijk irritant om alles scherp te zien, in ieder geval vond ik het, toen ik nog een bril had, barvervelend dat alles groter leek en je zo veel dingen had waar je tegelijk op kon focussen. Ik bepaal zelf wel waar ik op focus, dankuwel.
Dus zolang ik functioneer zonder bril blijf ik dat wel gewoon doen en als dat niet meer kan dan laat ik m'n ogen wel laseren oid.
(En dat is vast heel snel want soms ben ik uberhaupt te lui om ergens op te focussen dus dan laat ik m'n ogen op 'onscherp' staan. Da's vast niet goed voor je, HMMM.

)