Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 13:00
Martiño
Martiño is offline
Ik neem op het moment rijlessen bij de ANWB. Nu hoorde ik van mijn instructeur dat als ik me ziek zou melden, dat ik dan toch de rijles moet betalen, aangezien je jezelf minstens 48 uur van te voren moet af melden. Nu vraag ik me af of de ANWB dat zomaar mag, aangezien die rijlessen niet goedkoop zijn, en je ziekte niet kunt voorspellen. Dat is toch niet redelijk?
Oud 06-11-2006, 13:05
Seriously
Seriously is offline
Volgens mij kunnen ze die eisen stellen dat je bij verhindering (ziekte is verhindering) 48 uur van te voren moet bellen of anders gewoon moet betalen.

Ze kunnen namelijk 48 uur van te voren nog een andere kandidaat inplannen op jouw tijdstip (iemand die nieuw is of een extra les wil etc.)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja, dat kunnen ze, aangezien jij bij het aanvangen van de rijlessen akkoord bent gegaan met hun voorwaarden.

persoonlijk snap ik de termijn van 48 uur niet, en al helemaal niet waarom je je daar strak aan zou houden. Kijk, als een instructeur voor de deur staat en de leerling niet op komt dagen, dan kost dat de leerling geld. Maar bellen ze vantevoren - en niet 1 minuut, maar als je ziek bent bel je normaal gesproken sochtends even af - dan is er niks aan de hand (bij ons), maar bij de anwb zal dat mss anders zijn.
Oud 06-11-2006, 13:28
Martiño
Martiño is offline
Achja, gelukkig ben ik toch niet ziek, maar ik wilde het even weten. De ANWB heeft duidelijk ondoorgrondbare wegen...
Oud 06-11-2006, 14:47
Ieke
Ieke is offline
Ik heb dat wel bij meer rijscholen gehoord. De ene is er strenger in dan de ander, maar ik snap het wel. Als jij vlak ervoor afbelt dan hebben zij geen inkomen, maar wel kosten.
Oud 06-11-2006, 14:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 06-11-2006 @ 14:28 :
Achja, gelukkig ben ik toch niet ziek, maar ik wilde het even weten. De ANWB heeft duidelijk ondoorgrondbare wegen...
Nou, zo ondoorgrondelijk zijn die wegen niet. Ze kunnen binnen die termijn gewoon niemand anders op dat uur zetten, waardoor ze een instructeur een uur voor niets betalen en niets verdienen. Dat vinden ze als ondernemers niet erg leuk, dus stellen ze een regel vast dat wie te laat afbelt moet betalen.
Oud 06-11-2006, 19:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2006 @ 15:56 :
Nou, zo ondoorgrondelijk zijn die wegen niet. Ze kunnen binnen die termijn gewoon niemand anders op dat uur zetten, waardoor ze een instructeur een uur voor niets betalen en niets verdienen. Dat vinden ze als ondernemers niet erg leuk, dus stellen ze een regel vast dat wie te laat afbelt moet betalen.
Ik doelde op andere ondoorgrondelijke wegen van de ANWB rijopleiding...
Oud 06-11-2006, 21:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 06-11-2006 @ 20:20 :
Ik doelde op andere ondoorgrondelijke wegen van de ANWB rijopleiding...
Oh? Ik vond er weinig ondoorgrondelijk aan, ik heb ook bij de ANWB (Amsterdam) gereden.
Oud 07-11-2006, 13:01
Mara
Mara is offline
Mijn rijschool heeft als termijn 24 uur. Nu heb ik een aardige instructeur, die zelf ook zegt van "als je 's ochtends ziek wakker wordt kan je er gewoon niks aan doen."
Weet je echter van tevoren dat je niet kan, dan moet je gewoon van te voren afbellen, anders moet je een halve les betalen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 13:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2006 @ 14:01 :
Mijn rijschool heeft als termijn 24 uur. Nu heb ik een aardige instructeur, die zelf ook zegt van "als je 's ochtends ziek wakker wordt kan je er gewoon niks aan doen."
Weet je echter van tevoren dat je niet kan, dan moet je gewoon van te voren afbellen, anders moet je een halve les betalen.
de meeste instructeurs denken zo hoor. Maar alle instructeurs hebben het wel meegemaakt dat Mohammed of Hassan gewoon besluit niet op te komen dagen. (Sorry, maar meestal zijn het buitenlanders. Dat neemt niet weg dat 99% van de buitenlanders juist voorbeeldige leerlingen zijn, die veel inzet tonen.)
Oud 07-11-2006, 18:13
PV
PV is offline
Mijn instructeur kon daar altijd mooie verhalen over vertellen, examenkandidaten die nog in hun pyjama stonden op het moment dat ze opgehaald werden enzo
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 18:18
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
PV schreef op 07-11-2006 @ 19:13 :
Mijn instructeur kon daar altijd mooie verhalen over vertellen, examenkandidaten die nog in hun pyjama stonden op het moment dat ze opgehaald werden enzo
Dan zou ik gewoon wegrijden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 19:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 07-11-2006 @ 19:18 :
Dan zou ik gewoon wegrijden
daar gaan wel je inkomsten he.

maar goed, als t lang genoeg duurt rijden alle instructeurs weer weg, ook bij een examen. Er zit altijd wel nog een leerling te wachten die [/i]wel[/i] zn bed uit kan komen.
Reageren

Regels voor berichten