Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2006, 20:14
Fine
Fine is offline
Ik ben op zoek naar een Flash Foto Album.

Weet iemand een goede/mooie te vinden. Het liefst gratis.
Oud 08-11-2006, 10:39
ILUsion
ILUsion is offline
Waarom moet dit per se in Flash? Met Macromedia flash kun je er maken (zit in een van de profielen), anders moet je eens proberen met google te zoeken, ze zullen vast wel bestaan...
Oud 08-11-2006, 10:58
pc nerd
pc nerd is offline
Porta

http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=15716
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:12
Fine
Fine is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-11-2006 @ 11:39 :
Waarom moet dit per se in Flash? Met Macromedia flash kun je er maken (zit in een van de profielen), anders moet je eens proberen met google te zoeken, ze zullen vast wel bestaan...
Ja ik had gister avond dus al lang lopen zoeken op google,
Overigens , hoe zou ik dat anders moeten doen?

Heb overigens geen Macromedia hier Kon het op Limewire niet vinden...
Oud 08-11-2006, 15:12
Fine
Fine is offline
Thxs !
Oud 08-11-2006, 15:25
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Fine schreef op 08-11-2006 @ 16:12 :
Ja ik had gister avond dus al lang lopen zoeken op google,
Overigens , hoe zou ik dat anders moeten doen?

Heb overigens geen Macromedia hier Kon het op Limewire niet vinden...
Een tip voor Google: leer in het Engels zoeken; daar vind (free photo gallery) je als eerste resultaat al JAlbum trouwens.

Hoe je dat anders kan doen? Gewoon in HTML als het voor op internet is. Want ik weet niet waarvoor je dit zou willen gebruiken, vermits je dat niet vermeldt.

Dit is echt het type programma dat je per dertien in het dozijn kan vinden. Zelf gebruik ik JAlbum (java-programma dat een fotogallerij in HTML+JavaScript bouwt, je kan zelf wel kiezen uit verschillende modellen en heel wat opties instellen). Maar verder heeft Microsoft meerdere van die gratis programma's voor dit doel (PhotoStory, Windows XP Powertoys (slide show creator o.i.d.), PowerPoint kan het ook (misschien zelfs naar HTML, maar in ieder geval heel snel naar een presentatie lukt zeer goed), en in principe moet het ook wel in Windows Movie Maker lukken, al krijg je dan een filmpje met die foto's). Maar ook standaard beeldbewerkings/beeldbeheerprogramma's bieden vaak zo'n opties; Picasa (van Google) biedt namelijk Picasa Web Albums (ben ik ook een tevreden gebruiker van) aan, waarmee je zonder al te veel moeite heel snel een propere fotosite op poten hebt staan en je je niets moet aantrekken van hosting (doet Google namelijk voor je).

Ik heb persoonlijk een soort aversie van Flash, omdat het tegenwoordig voor sites gebruikt wordt, terwijl Flash daarvoor helemaal niet bedoeld is (of beter gezegd: HTML is in de meeste gevallen beter geschikt omdat je als gebruiker dan de controle hebt over de site en niet andersom (bij Flash kan je enkel doen wat de ontwerper van de site heeft opgelegd én heb je geen enkele vorm van standaard hoe je iets moet vinden op een site)).
Oud 08-11-2006, 15:35
Fine
Fine is offline
Ik ben een student communicatie
En wil over een 2 jaar een stage in het buitenland gaan doen. En wil dan ook een leuk/goed werkend foto album hebben. (Je kent het wel: "vakantie" kliekjes om je de mensen thuis op de hoogte te houden )

Ik wil echter nu al een site bouwen, om bijv wat "werk" op te dumpen en te laten zien.

Let wel, ik ben geen student multimedia en leer niet om sites te bouwen. Ik houd me wel al te graag bezig met photoshop en probeer dreamweaver een beetje mee te pakken!
Oud 08-11-2006, 15:47
ILUsion
ILUsion is offline
JAlbum en Picasa, ik blijf het aanbevelen. JAlbum geeft je de mogelijkheid om zelf een beetje aan het uiterlijk te knutselen of om één van de vele voorbestaande templates te gebruiken.

Picasa is gewoon een heel makkelijke oplossing, de site die hij voor je maakt, is best proper te noemen; maar biedt niet veel mogelijkheden om die aan te passen; een voorbeeldje: http://picasaweb.google.com/jh.themood Dit is in ieder geval de oplossing waarvoor je het minste moeite moet doen: een Google/GMail-account is genoeg, gewoon Picasa downloaden, je account ingeven, je foto's worden automatisch gevonden en je kan dan aangeven welke map je op die site wilt plaatsen; het uploaden gaat automatisch.

En vermits je toch al met Photoshop werkt, die kan het ook: File > Automate en daar staat er wel ergens die optie tussen (sites zijn ook grotendeels aanpasbaar). Je moet daarvoor slechts de templatebestanden in Dreamweaver eens openen en daar kan je dan verder mee werken.

Daarnaast is er nog een optie, die gaat wel wat verder en is geheel afhankelijk van je webhosting (als je die al hebt). Er bestaan namelijk ook PHP-scripts die een foto-album kunnen genereren (google: free php photo album; resultaten gegarandeerd, eventueel kun je ook op sourceforge.net achter dergelijke scripts zoeken). Maar je webhosting moet dan wel PHP (en eventueel MySQL, GD, ImageMagick) ondersteunen, voor enkel een fotoalbum misschien wat hooggegrepen, maar als je bijvoorbeeld nog een blog ofzo op die site zou willen zetten, misschien wel een mogelijkheid. Het voordeel van deze werkwijze kan (afhankelijk van het script dat je gebruikt) zijn dat je enkel die foto's moet uploaden naar een bepaalde map en het album wordt direct aangepast zonder dat je zelf weer een programma moet openen, dat het fotoalbum laten maken en dat weer uploaden naar de site.
Oud 08-11-2006, 16:01
Fine
Fine is offline
Genius, Ik ga er even naar kijken.
En in 't engels googlen vergeet ik ook vaak, terwijl dat eigenlijk best wel handig is !

Maar nee ik had nog geen hosting geregeld. Ik wil eerst aan de gang met een design en ga eens goed na denken over hoe en wat ik er precies op wil hebben!

Jaaa voordat die site online staat en werkt, duurt nog wel fftjes

Dank !!!!
Oud 09-11-2006, 00:18
p-chez
p-chez is offline
SlideShow Pro
Simpleviewer

Zijn voor zover ik weet de meest funky Flash galleries beschikbaar.

Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 00:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten