Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 13:46
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Ik vind het zelf wel grappig maar ik heb al heel lang dat ik begin te huilen als ik een liedje hoor en dan niet aleen maar bij zielige liedjes maar ook bij vrolijke leuke liedjes maarja het hoort gewoon bij mij hebben meer mensen hier last van?
Oud 27-06-2002, 14:55
tacidvs
tacidvs is offline
Je bindt muziek aan gebeurtenissen.
Oud 27-06-2002, 15:51
Verwijderd
In je onderbewuste worden bepaalde plaatjes inderdaad gekoppeld aan gevoelens en gebeurtenissen. Zo kan je bij iets helemaal weemoedig worden, terwijl andere mensen je dan voor gek verklaren. Zo kunnen hele blije liedjes tranen veroorzaken.
Voorbeeld: Je gaat uit en je zit aan de bar (het is net uit). Als er een of ander verschrikkelijk zielig nummer op is (welke moet je zelf maar ff bedenken) ontmoet je wat later de liefde van je leven blijkt te zijn. Je koppelt dan dat liedje met die liefde.
Vraag: Wordt jij weemoedig van 'Fine' van Krezip? Nee? Ik wel. Dat bedoel ik maar

Muziek kan ook bepaalde gevoelens versterken. Als je geen energie meer hebt, dan moet je een beetje energieke muziek opzetten. Iets waar je altijd van wilt gaan dansen. Afhankelijk van je gevoeligheid krijg je dan weer energie. Ik ben bijvoorbeeld zeer gevoelig voor muziekinvloeden. Bij een snel nummer (nu dus) tik ik ook snel en heb ik de neiging om te gaan blaten. 'T is maar een voorbeeldje.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 16:34
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Cool nooit geweten dankjullie allemaal
Oud 27-06-2002, 17:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Ja, daar kan ik best inkomen.. heb dat zelf ook...

Als ik naar muziek luister ga ik nadenken, en dan komen vaak gebeurtenissen naar boven.. al naar gelang welke muziek ik luister, ga ik daar ook wel ns bij huilen...

Laura
Oud 27-06-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
~GoldenAura~ schreef:
Cool nooit geweten dankjullie allemaal
heb je weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:26
whizzer
whizzer is offline
ik wordt soms ook emotioneel van nummers waar ik verder nix mee heb, bijvoorbeeld met 'be quiet and drive' van deftones..., heel weird
Oud 27-06-2002, 20:00
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
jah, en aan boeken
Oud 27-06-2002, 20:49
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
ja en geuren aan gebeurtenissen maar daar gaat et nu niet om
Oud 27-06-2002, 22:25
battlestar
battlestar is offline
jup

herinneringen die naar boven komen

maar oowk liedjes zonder herinneringen..

ligt maar net aan me stemming
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 09:53
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef:
ja en geuren aan gebeurtenissen maar daar gaat et nu niet om
Inderdaad, ook geuren zijn erg belangrijk bij herinnering en gevoelens. Het schijnt zelfs zo te zijn, dat als je bij het leren dezelfde geur in je neus hebt als bij de toets zelf, dat je dan veel meer herinnerd...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:31
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
jup

Dat heb ik nou ook
Oud 28-06-2002, 11:03
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
heb je helemaal gelijk in!

Soms is het ook wel eens lekker om te huilen zonder reden, weet je hoe dat oplucht ???????
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 09:50
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Citaat:
AlmereGirl schreef:

heb je helemaal gelijk in!

Soms is het ook wel eens lekker om te huilen zonder reden, weet je hoe dat oplucht ???????

Eggiez wel
Oud 30-06-2002, 10:32
Verwijderd
Huilen is inderdaad erg rustgevend, je moet het alleen wel op kunnen roepen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 10:49
Hippielove
Hippielove is offline
Toen mijn verkering uit was heb ik gehuild bij Estranged van Guns 'n Roses.

When you're talkin' to yourself
and nobody's home
You can fool yourself
You came in this world alone
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:41
kleine wicca
kleine wicca is offline
nog niet egt huilen, wel een heel sterk verlangen naar iemand om vast te houwe, bij van die mooie knufliedjes.............
Oud 04-07-2002, 19:58
Zaza123
Zaza123 is offline
is allemaal errug waar!!!!!!!
Oud 04-07-2002, 20:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
nog niet egt huilen, wel een heel sterk verlangen naar iemand om vast te houwe, bij van die mooie knufliedjes.............
Ken ik ook ja...

Een echt emotioneel liedje:
May it be - Enya
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:30
Verwijderd
bij sommige liedjes word ik wel emotioneel...mjah, echt huilen bij een liedje doe ik als ik me echt kl*te voel en mooie muziek op heb staan... en als ik me echt kl*te voel, dan ben ik bijna nooit thuis(lees:bij me mooie muziek) dus gaat niet echt samen...
mjah, als jullie me onzinnige verhaal niet snappen dan hoor ik het wel he...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 23:03
Verwijderd
Ja, hebbik owk wel eens..

soms gewoon omdat ik zin heb ff te huilen, zoek ik bijpassende muziek op.. maar ook door gebeurtenissen..

heb nu 1 cd waar wel heel veel gebeurtenissen aan gekoppeld zitten.. ten eerste hadden een vriendin en ik het al bestempeld tot huil cd en als we dan zin hadden een potje te janken zetten we die cd aan.. ten tweede was dat de muziek die mn ex aanzette toen ik het uitmaakte.. ten derde zaten ik en diezelfde vriendin naar die cd te luisteren, toen een groepje duitste jongens bij ons kwam zitten. Eentje luisterde even naar onze discman en vond het heel cool, hij heeft toen de hele avond die cd geluisterd, en een week geleden is ie voor een trein gesprongen, zelfmoord dus..
ten derde was dat heel lang mijn 'slaap-cd' en s'avonds bennik vaak verdrietig, heb dus een hoop afgejankt bij die cd.. kan em nu dus no way aanzetten zonder te gaan huilen..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 23:07
Verwijderd
Muziek kan trouwens heel veel te weeg brengen.. sommige muziek kan me een heel sterk gevoel geven etc.

een van mn mooiste momenten met muziek, zoiezo een van mn gelukkigste momenten in mn leven was Lowlands vorig jaar toen ik bij de grote tent, op een grasveld waar iedereen zat, helemaal uit mn dak heb staan gaan op Placebo. Ik kende die band amper, maar had zin in dansen, en heb me toen helemaal laten gaan. Niets voor mij, zo in de aandacht en zo opvallend, maar ik was zo weg, het was heerlijk..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 23:15
Verwijderd
Ja, dat ken ik wel. Ik heb het zelfs wel op een houseparty gehad, dat ik bijna de tranen in m'n ogen had staan omdat het allemaal zo mooi was (en nee ik had geen fax genomen )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 20:43
Larissa_86
Larissa_86 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja, hebbik owk wel eens..

soms gewoon omdat ik zin heb ff te huilen, zoek ik bijpassende muziek op.. maar ook door gebeurtenissen..

heb nu 1 cd waar wel heel veel gebeurtenissen aan gekoppeld zitten.. ten eerste hadden een vriendin en ik het al bestempeld tot huil cd en als we dan zin hadden een potje te janken zetten we die cd aan.. ten tweede was dat de muziek die mn ex aanzette toen ik het uitmaakte.. ten derde zaten ik en diezelfde vriendin naar die cd te luisteren, toen een groepje duitste jongens bij ons kwam zitten. Eentje luisterde even naar onze discman en vond het heel cool, hij heeft toen de hele avond die cd geluisterd, en een week geleden is ie voor een trein gesprongen, zelfmoord dus..
ten derde was dat heel lang mijn 'slaap-cd' en s'avonds bennik vaak verdrietig, heb dus een hoop afgejankt bij die cd.. kan em nu dus no way aanzetten zonder te gaan huilen..
wat van liedjes stonde er allemaal op als ik vragen mag??
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 20:58
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Idd...

Ik moet bijna altijd wel janken bij "Morningstar" van AFI
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2002, 21:00
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, dat ken ik wel. Ik heb het zelfs wel op een houseparty gehad, dat ik bijna de tranen in m'n ogen had staan omdat het allemaal zo mooi was (en nee ik had geen fax genomen )
Oud 08-07-2002, 00:55
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Muziek kan trouwens heel veel te weeg brengen.. sommige muziek kan me een heel sterk gevoel geven etc.

een van mn mooiste momenten met muziek, zoiezo een van mn gelukkigste momenten in mn leven was Lowlands vorig jaar toen ik bij de grote tent, op een grasveld waar iedereen zat, helemaal uit mn dak heb staan gaan op Placebo. Ik kende die band amper, maar had zin in dansen, en heb me toen helemaal laten gaan. Niets voor mij, zo in de aandacht en zo opvallend, maar ik was zo weg, het was heerlijk..
....

Mooi.
Oud 08-07-2002, 01:01
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
jup

Bij mij ook ja...

Ik heb bepaalde cd's waar hele sterke herinneringen aan zitten...

Maar ook muziek waar ik geen herinneringen aan heb kan heel emotioneel zijn voor me, dat hangt vooral af van hoe ik me voel, en wat voor sfeer er is en het nummer heeft.
Beetje moeilijk uit te leggen....
Oud 08-07-2002, 13:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

Ik heb bepaalde cd's waar hele sterke herinneringen aan zitten...
Ja dat heb ik ook en al is de muziek nog zo vrolijk of droevig het gaat mij dan om de gebeurtenis flash it back
Oud 08-07-2002, 14:10
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Ik heb het ook met die herinneringen, of als de muziek heel erg bij de situatie past, bijvoorbeeld toen ik vorige week op vakantie was, waar ik heel veel lol heb gehad en echt niet weg wilde. Ik kwam toen in een bar en daar speelde iemand het liedje 'leaving on a jetplane' van John Denver. Ik barstte bijna in tranen uit.

Ook als ik gewoon een mooi liedje hoor heb ik dat ik soms moet huilen, of een vrolijk liedje, gewoon iets wat me op dat moment aanspreekt denk ik. kan het niet echt uitleggen.
Oud 08-07-2002, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Larissa_86 schreef:

wat van liedjes stonde er allemaal op als ik vragen mag??
De cd let's talk about leftover van Lagwagon
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:15
Loveyou2002
Loveyou2002 is offline
Als ik een bepaald liedje hoor, krijg ik daar ook een bepaald gevoel voor terug.
Soms is dat gevoel heel fijn en soms doet het heel erg pijn.
Oud 08-07-2002, 19:48
Sommetje
Sommetje is offline
Ja, soms schieten de tranen in mijn ogen bij het horen van sommige muziek. Dat heeft te maken met de associatie bij dat lied.
Oud 08-07-2002, 20:57
ms glampire
ms glampire is offline
precies
Oud 08-07-2002, 22:41
EternalDeath
EternalDeath is offline
heb ik best vaak bij liedjes.....heb 1 speciaal nr, altijd als ik het hoor moet ik wel huilen...
Oud 09-07-2002, 12:42
Yamyam
Yamyam is offline
Tis toch prachtig dat je kunt huilen bij muziek? Zo raak je veel van je frustraties en verdriet kwijt. Ik vind het geweldig en doe t zelf expres omdat t zo leuk is.

Jaja, ik ben vreemd ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:49
moenbase
moenbase is offline
Er zijn heel veel mensen die huilen bij muziek, hoef je je niet voor te schamen.
Reageren

Regels voor berichten