Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 16:02
Verwijderd
Ja, ik heb geld te veel

Ik wil graag een goede kleuren scanner/printer combo, zonder fax o.i.d.

Dus scannen, kopieren en printen. Snelheid is niet echt belangrijk. Kwaliteit natuurlijk wel!

Wat zijn nou goede all-in-one's?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2002, 16:06
CryptapiX
CryptapiX is offline
neej
een losse flatbad scanner (goede hp 5400c of beter) is wel leuk
en een kleuren laserprinter van hp... (euro of 12.000 )
je had geld teveel ?

all in one is nix.. meesal kan je dan alleen enkele blaadjes scannen en geen boeken e.d.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:31
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
neej
je had geld teveel ?

all in one is nix.. meesal kan je dan alleen enkele blaadjes scannen en geen boeken e.d.
je loopt achter

all in one's zijn al een jaar of 3 te koop met flatbedscanner, en kleuren lasers zijn voor veel minder al te krijgen (paar duizend gulden)

all in one is handig ivm ruimtebesparing en kunnen vaak stand alone als kopieerapparaat en/of fax functioneren
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
neej
HP is dus een (het beste?) merk?
Citaat:
CryptapiX schreef:

je had geld teveel ?
Niet zoveel!
Citaat:
CryptapiX schreef:

Het gaat mij erom dat ik geen *tig apparaten hier heb staan. Dus geen scanner, kopier, printer apart, maar in één apparaat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:04
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
je loopt achter

all in one's zijn al een jaar of 3 te koop met flatbedscanner, en kleuren lasers zijn voor veel minder al te krijgen (paar duizend gulden)

all in one is handig ivm ruimtebesparing en kunnen vaak stand alone als kopieerapparaat en/of fax functioneren
Ah.. zo te lezen weet jij er iets van

Wat is nou een kwalitatief goeie? (en dan niet zo'n ontzettende dure natuurlijk )
Snelheid maakt weigig uit.
Zijn er nog bepaalde merken die altijd goede all-in-one's maken?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:57
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
]{ing schreef:
je loopt achter

ik denk dat jij een LEES CURSES nodig hebt...
ik zeg MEESTAL met zon domme scanner... en jij begint over dat er wel zijn met flatbed.. dat heb ik ook nooit ontkent...
verder heb ik niet gezegd dat er kleurenlasers zijn vanaf 12.000 euro.. maar hij had geld teveel en hij wil goede shit.. dus laser printertje van 12.000 euro.. een beetje goede laser is zoiezo al ERG duur.. een goede laser printer kost je al paar duizend pieken als ie ZWART WIT is..

verder zeg je da ie als fax kan dienen terwijl hij duidelijk aangeeeft dat ie da niet hoeft...

dus je lult echt vanalles maar je zegt maar weinig
Oud 03-07-2002, 17:58
klootzak2001
klootzak2001 is offline
hp het beste ?

nee, hp is goed, zeker niet het beste.

ik preffereer canon of brother, in prijs een stuk goedkoper dan hp + dat je de inktcassettes per kleur vervangt, wat een hoop scheelt.
in scherpte kan hp nog veel van canon of brother leren (brother in de inktjet is dus epson )

canon heeft de mpc 600 zeer goed met fax en automatische doorvoer, ik geloof dat er nog een model onder zit zonder fax maar dat zou je dan even moeten nazoeken (verkoop zelf alleen degeen met fax.)
Oud 03-07-2002, 17:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
eddie schreef:

Ah.. zo te lezen weet jij er iets van

Wat is nou een kwalitatief goeie? (en dan niet zo'n ontzettende dure natuurlijk )
Snelheid maakt weigig uit.
Zijn er nog bepaalde merken die altijd goede all-in-one's maken?
eigenlijk maar een keus en dat is Hewlett Packard (HP), ik heb een test in de PCM gelezen waarin de HP PSC750 het best presteerde, maar er is ook nog een PSC950, wat daar de voordelen van zijn weet ik niet zo direct maar het staat wel op de onderstaande pagina's

HP Officejet PSC-750 € 279,-

HP Officejet PSC-950 € 405,-
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
hp het beste ?

ik preffereer canon of brother, in prijs een stuk goedkoper dan hp + dat je de inktcassettes per kleur vervangt, wat een hoop scheelt.
in scherpte kan hp nog veel van canon of brother leren (brother in de inktjet is dus epson )

canon heeft de mpc 600 zeer goed met fax en automatische doorvoer, ik geloof dat er nog een model onder zit zonder fax maar dat zou je dan even moeten nazoeken (verkoop zelf alleen degeen met fax.)
canon en brother hebben geen modellen met flatbedscanners en navullingen voor HP zijn relatief goedkoop, vooral als je Wecare of Pelikan gebruikt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:00
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
hp het beste ?

dure hp laser jets kan je ook per kleuir vervangen d8 ik...
en canon is niet zo geweldig... hp bied btw een erg goede helpdesk en onsite faq etc.. helpdesk is ook ERG goed bereikbaar...

brother is ook wel ok
Oud 03-07-2002, 18:41
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
eigenlijk maar een keus en dat is Hewlett Packard (HP), ik heb een test in de PCM gelezen waarin de HP PSC750 het best presteerde, maar er is ook nog een PSC950, wat daar de voordelen van zijn weet ik niet zo direct maar het staat wel op de onderstaande pagina's

HP Officejet PSC-750 € 279,-

HP Officejet PSC-950 € 405,-
Jammer dat die 950 een fax heeft (wat moet ik nou met een fax??)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:44
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
eddie schreef:

Jammer dat die 950 een fax heeft (wat moet ik nou met een fax??)
Dat is ook iets waarvoor je meer betaalt, in de tijd dat de eerste all in ones op de markt kwamen hadden ze trouwens allemaal een fax erop zitten dus het is niet echt verwonderlijk..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 15:45
Verwijderd
niemand anders nog een mening?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 16:18
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
]{ing schreef:

canon en brother hebben geen modellen met flatbedscanners en navullingen voor HP zijn relatief goedkoop, vooral als je Wecare of Pelikan gebruikt
zeker weten van wel, mpc 600/500 van canon en brother 590
Oud 04-07-2002, 16:21
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:

en canon is niet zo geweldig... hp bied btw een erg goede helpdesk en onsite faq etc.. helpdesk is ook ERG goed bereikbaar...

brother is ook wel ok
laser jets ?
een kleuren laser heb je vanaf 799,- euro excl btw das een lexmark en alleen printer.
hp is 2199,- excl btw.

dus denk dat je de inktjet allin ones bedoelt de nieuwe serie van hp gebruikt inderdaad ook separate tanks, is alleen veel duurder dan brother of canon.

terwijl hetzelfde kan.
Oud 04-07-2002, 16:23
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

zeker weten van wel, mpc 600/500 van canon en brother 590
dat is dus onzin, in zoverre, jij hebt het nu over compatibel inktcassettes, de orginele zijn rond de 30/35 euro excl btw

de orginele van canon/brother zijn 8/10 euro per stuk excl btw.
Oud 04-07-2002, 16:58
Verwijderd
anders quote je jezelf en ga je er nog tegenin ook
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

dat is dus onzin, in zoverre, jij hebt het nu over compatibel inktcassettes, de orginele zijn rond de 30/35 euro excl btw

de orginele van canon/brother zijn 8/10 euro per stuk excl btw.
dan zou je ook de HOEVEELHEDEN per cartridge moeten vergelijken
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:30
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
]{ing schreef:
dan zou je ook de HOEVEELHEDEN per cartridge moeten vergelijken
dan nog is hp niet goedkoper, zeker niet m et hun nieuwe gescheiden systeem.

+ hp gebruikt veel meer inkt dan bijv. canon , lees bijv. computertotaal maar eens of print eens met eem hp op fotopapier en met een canon.
Oud 04-07-2002, 20:31
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
eddie schreef:
anders quote je jezelf en ga je er nog tegenin ook
foutje, ik bedoelde op king te replyen en wel op dit stukje:

Oud 04-07-2002, 21:30
]{ing
]{ing is offline
ik heb zelf geen goede ervaring met canon, cartridges waren superduur en bij hp lijkt het alsof wel 5x langer meegaan en de kwaliteit van hp is ook veel beter waren even dure printers trouwens
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 22:48
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik heb zelf geen goede ervaring met canon, cartridges waren superduur en bij hp lijkt het alsof wel 5x langer meegaan en de kwaliteit van hp is ook veel beter waren even dure printers trouwens
welke canon had je ?
de nieuwere wat eigenlijk ook verouderd is(zo nieuw is dat niet niet meer in deze)
gebruiken per kleur verschillende tankjes en je betaalt niks meer voor een kop die je met hp bij elke cassete nieuw koopt. (wat onzin is een printerkop kan veel langer mee)

dat die hp en canon printer op dat moment evenduur was kan, is doorgaans niet zo maak is natuurlijk mogelijk.

ik had het over prijzen van vanmiddig bij mij en landelijk op de zaak en daar is cannon ruim 80 euro goedkoper in de all in one markt.
Oud 06-07-2002, 23:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:

Kleuren Laserjets hebben afzonderlijke toner cartridges voor de 3 kleuren en zwart, en deze kunnen dus gewoon afzonderlijk vervangen worden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 23:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

+ hp gebruikt veel meer inkt dan bijv. canon , lees bijv. computertotaal maar eens of print eens met eem hp op fotopapier en met een canon.
Nee, computertotaal, DAT is een vakblad
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 00:00
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Nee, computertotaal, DAT is een vakblad
pff, fuck jou in je reet
+ sjek div. bladen maar canon komt daar als betere uit zeker in afdruk techniek (de nieuwe s900 in meerdere als beste, voorzover getest)
maar dat maakt geeneens uit.
als ik pcm ingetiept denk ik niet dat de reaktie anders was..
wat zwak is.
Oud 07-07-2002, 10:01
Unexplained
Unexplained is offline
De enige serieuze kandidaat voor een all-in-one is mijns inziens een HP.

De enige die al jaren meedraait in die markt, en bewezen technologie levert. Met een bedrijf dat stabiel draait, goede support heeft en de zaakjes gewoon op orde.

Computers zijn duur, deal with it. Niet zeuren om een paar Euro's extra voor kwaliteitproducten.
Oud 07-07-2002, 11:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

als ik pcm ingetiept denk ik niet dat de reaktie anders was..
wat zwak is.
Klopt. PCM en ComputerTotaal zijn bladen die adverteerdersinkomsten belangrijker vinden dan de juistheid van de resultaten. Let maar eens op, het komt regelmatig voor dat de winnaar van de test een pagina verder een grote advertentie heeft staan.

Als je een serieus blad wilt neem je de C'T.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 14:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chimera schreef:

c't
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:51
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Klopt. PCM en ComputerTotaal zijn bladen die adverteerdersinkomsten belangrijker vinden dan de juistheid van de resultaten. Let maar eens op, het komt regelmatig voor dat de winnaar van de test een pagina verder een grote advertentie heeft staan.

ja ok, maar beinvloed dat de testresultaten ?
misschien dat ze voor het plaatsen leverancier op de hoogte stellen van de uitslag, als dat mijn blad geodkoper maakt, prima(overginds krijg ik hem gratis maar dat terzijde)
maar c't dat is toch een duits blad die ze vertaalt hebben ?
Oud 07-07-2002, 20:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

ja ok, maar beinvloed dat de testresultaten ?
Nee hoor

Citaat:

maar c't dat is toch een duits blad die ze vertaalt hebben ?
Ja, dus? Overigens zijn niet alle artikelen vertalingen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:58
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Nee hoor

Ja, dus? Overigens zijn niet alle artikelen vertalingen.
jij leest niet, heeft geen zin op jou in te gaan je lult je eigen onzin, waar je heilig in gelooft er toch wel overheen..
Oud 08-07-2002, 23:08
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:

jij leest niet, heeft geen zin op jou in te gaan je lult je eigen onzin, waar je heilig in gelooft er toch wel overheen..
Zeg, mijnheer 't arrogantje, mag ik je er wél even op wijzen dat Chimera hier ontzettend veel oplossingen geeft en heeft gegeven? Je loopt bepaald niet de goede mensen hier af te zeiken.

Pak liever mensen die nóg minder kennis van zaken hebben dan jijzelf. Dan maak je jezelf tenminste niet zó belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 00:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

Leg me eens uit dan, waar ik precies onzin verkondig?

Kom eerst eens zelf met zinnige posts. Nog meer van deze onzin zou je wel eens op je account kunnen komen te staan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 00:17
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Zeg, mijnheer 't arrogantje, mag ik je er wél even op wijzen dat Chimera hier ontzettend veel oplossingen geeft en heeft gegeven? Je loopt bepaald niet de goede mensen hier af te zeiken.

Pak liever mensen die nóg minder kennis van zaken hebben dan jijzelf. Dan maak je jezelf tenminste niet zó belachelijk.
wou mister big king himself..
tering laat ik eens zinig replyen als ik ben uitgelachen...

pff, ik claim ook zeker niet alles te weten, in tegenstelling tot bijv. jou of chimera.

en waar ik wat van weet geef ik een reaktie op en niet op zo'n nerd manier van jou of chimera
en op feedback kan ik dan tenminste nog eens om jou domme reakties lachen, als je in je pc lesst communiceer je zo wat weereens blijkt, gefrustreerd pubertje
Oud 09-07-2002, 00:18
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Leg me eens uit dan, waar ik precies onzin verkondig?

Kom eerst eens zelf met zinnige posts. Nog meer van deze onzin zou je wel eens op je account kunnen komen te staan.
ik kan je diverse topics aanwijzen waarin, ik je het bewijs kan leveren dat de waarheid anders is. (niet mijn waarheid nde feitelijke)

tuurlijk heb je een hoop kennis dat is iets wat ik niet ontken je lult aleen hele grote boelshit af en toe (zeg gerust vaak)
Oud 09-07-2002, 08:04
Unexplained
Unexplained is offline
dames, dames, zullen we weer ontopic gaan?
Oud 09-07-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:

wou mister big king himself..
tering laat ik eens zinig replyen als ik ben uitgelachen...

pff, ik claim ook zeker niet alles te weten, in tegenstelling tot bijv. jou of chimera.

en waar ik wat van weet geef ik een reaktie op en niet op zo'n nerd manier van jou of chimera
en op feedback kan ik dan tenminste nog eens om jou domme reakties lachen, als je in je pc lesst communiceer je zo wat weereens blijkt, gefrustreerd pubertje
Als eerste: doe eens wat aan je Nederlands, 't is om te huilen.

Ten tweede: "nerd"-manier? M.a.w. de enige juiste manier?

Ten derde: je begint me een beetje de strot uit te hangen, mannetje. Je wilt toch niet écht de PCM en de ComputerTotaal vergelijken met iets als de c't? Dat geeft al góed weer hoeveel kennis van zaken jij eigenlijk wel niet hebt! Testresultaten hetzelfde? Menig test in die "huis-, tuin- en keukenblaadjes" zijn ronduit tenenkrommend te noemen. Lees dan een willekeurige test van de c't, en -zie- hoe gruwelijk uitgebreid en met een degelijke kennis er produkten aan zeer fijn aan de tand gevoeld worden.

Wanneer jij 't onderscheid tussen de c't en de PCM/CT nihil vind, heb je hier als raadgever m.i. weinig te zoeken. Combineer dat met jouw verschrikkelijk grote snarrel (ik ben héél benieuwd of jij ook zo'n grote waffel hebt als ik IRL voor je neus sta) in verschillende topics. En je claimt dat Chimera feitenlijke onjuistheden zit te verkondigen, maar ik zie nog geen énkele topics door jouw genoemd worden waar dat dan zo zou zijn? Lijkt een beetje op loos dreigen en duimzuigen, vrind. Maak hier een leuk optelsommetje van: zie daar een mooie kandidaat voor een serieuze klacht op Feedback. Goed zo doorgaan!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 18:00
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Dobermann schreef:

Ten derde: je begint me een beetje de strot uit te hangen, mannetje. Je wilt toch niet écht de PCM en de ComputerTotaal vergelijken met iets als de c't? Dat geeft al góed weer hoeveel kennis van zaken jij eigenlijk wel niet hebt! Testresultaten hetzelfde? Menig test in die "huis-, tuin- en keukenblaadjes" zijn ronduit tenenkrommend te noemen.

gelul imo, btw ik lees idd computertotaal maar dat is niet een procent van mijn kennis.(baseer me meer op eigen ervaring ect.)
en wat heb ik er mee te maken dat ik jou blijkbaar irriteer ?
ik geef mijn mening dat jij dat persoonlijk op in gaat is jou keuze, verwacht dan wel een dis terug.

Lees dan een willekeurige test van de c't, en -zie- hoe gruwelijk uitgebreid en met een degelijke kennis er produkten aan zeer fijn aan de tand gevoeld worden.

ik ken de c't het is wat uitgebreider, maar de testen niet inhoudelijk beter (hierover kunnen meningen verschillen natuurlijk..)

Wanneer jij 't onderscheid tussen de c't en de PCM/CT nihil vind, heb je hier als raadgever m.i. weinig te zoeken.

weer gelul van jou nutteloze mening(in deze)

Combineer dat met jouw verschrikkelijk grote snarrel (ik ben héél benieuwd of jij ook zo'n grote waffel hebt als ik IRL voor je neus sta) in verschillende topics.

stoer, dreigen moet ik nou bang worden ?
(over feedback topics gesproken)

En je claimt dat Chimera feitenlijke onjuistheden zit te verkondigen, maar ik zie nog geen énkele topics door jouw genoemd worden waar dat dan zo zou zijn?

mwa, als je 4 jaar in de telecom werkt weet je dat en nee, dat hoef ik niet te bewijzen bel kpn bijvoorbeeld maar, of loop een winkel binnen.

Lijkt een beetje op loos dreigen en duimzuigen, vrind. Maak hier een leuk optelsommetje van: zie daar een mooie kandidaat voor een serieuze klacht op Feedback. Goed zo doorgaan!

alweer jou optiek, en degeen die dreigt ben jij, niet dat ik er minder hard van ga lachen hoor, maar gewoon voor de juistheid.
(ook dit is trouwens een dreigement)
Oud 09-07-2002, 19:17
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:

En je claimt dat Chimera feitenlijke onjuistheden zit te verkondigen, maar ik zie nog geen énkele topics door jouw genoemd worden waar dat dan zo zou zijn?
[/i]
mwa, als je 4 jaar in de telecom werkt weet je dat en nee, dat hoef ik niet te bewijzen bel kpn bijvoorbeeld maar, of loop een winkel binnen.
[i]
/me loopt een telecom zaak binnen en besluit even een babbeltje te maken met de verkoopster:

Ik: "Dag verkoopster"
Verkoopster: "Dag PIE"
Ik: "Loopt Chimera nou onzin te verkondigen of niet?"
Verkoopster: "Wat verkondigt hij dan?"
Ik: "Maakt dat wat uit dan?"
Verkoopster: "........"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten