Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
1. Monopolie (MO=MK) 2. Oligopolie 3. Monopolistische concurrentie 4. Volkomen concurrentie (p=MK) Plaats 2 en 3 kun je net zo goed omwisselen. Een monopolie kan zelf de prijs vast stellen. In de praktijk zul je dan ook vaak een monopolistisch oligopolie aantreffen. Het heeft geen aanbodscurve, maar wel een vraagcurve. De winst maximaliserende hoeveelheid (en prijs) kun je vinden door MK gelijk te stellen aan MO. Volkomen concurrentie is juist het tegenover gestelde. In deze marktvorm is de prijs gegeven en zal de aanbieder, als hij z'n winst wil maximaliseren, zoveel moeten produceren, tot het punt waarop het juist meer gaat kosten om een extra product te maken. De prijs moet dus gelijk zijn aan de marginale kosten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() transparante markt is dat iedereen alle info heeft: prijs, kwaliteit enz. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|