Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 16:38
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Goed ik wil dus een boek gaan lezen omdat ik er heel veel enthousiaste/boede verhalen over heb gehoord maar ik heb geen idee van wat de boektitel is of wat de schrijver/ster is.

Goede reden dus om jullie om raad te vragen

Er staat me vaag iets bij dat het boek "ik een meisje van 13" ofzoiets heet.
Het gaat in iedergeval over een meisje (volgens mij uit de dutroux zaak) dat op d'r fiets opweg is naar huis/school en dan "ontvoerd" word en verkracht. Naar ik begreep was het een waargebeurd verhaal

WIE o WIE kan mij helpen?!
Oud 23-01-2007, 16:53
Verwijderd
Waarschijnlijk zoek je 'Ik was twaalf en ik fietste naar school' van S. Dardenne. Volgens mij is dat inderdaad een autobiografie van één van de slachtoffers van Dutroux.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:19
Porcelain
Porcelain is offline
Ja, dat meisje heeft het verhaal verteld en een schrijfster heeft het opgeschreven volgens mij.

Ik zou er niet vrolijk van worden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:59
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Héél erg bedankt LUH!!
Dat boek is het inderdaad!!!
*euwige dankbaarheid*
Oud 24-01-2007, 17:27
Verwijderd
Dat boek is niet heel mooi geschreven vind ik zelf. Het wordt heel wirwarrig nabeschreven zeg maar. Verder is het een triest boek, en je moet het vooral niet lezen als je zelf al verdrietig bent. Want je wordt er niet vrolijk van..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 17:38
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
ik weet het.
ik wil het ook alleen maar lezen omdat het me een indrukwekkend boek lijkt.
ik ga niet voor de mooie geromantiseerde verhaaltjes als ik opzoek ben naar zo''n boek
maar bedankt voor de waarschuwing. ik moet eerst nog mijn huidige boek (geestdrift - daniel hecht) uitlezen, maar daarna wil ik toch eens een poging aan wagen
Reageren

Regels voor berichten