Hey, ik ben nu bezig met een praktische opdracht voor economie waarbij ik onder andere één of meerdere maatregelen moet verzinnen die de overheid kan nemen om bestedingsevenwicht te bevorderen tijdens een periode van hoogconjunctuur. Ik kan er maar niet uitkomen aangezien ik dit onderwerp nooit echt goed mee heb gekregen, kan iemand mij misschien helpen door misschien een maatregel te verzinnen?
je t antwoord geven is niet echt helpen, je kunt beter eerst zelf snappen waar t precies over gaat...
bij een hoogconjunctuur gaat het té goed met de economie, de mensen geven teveel geld uit en sparen te weinig... dus.. zorg dat ze minder gaan uitgeven of zorg dat de prijzen meer de lucht in schieten dan de salarissen....
rara verzin es wat....
oftwel belasting en/of btw omhoog. Een andere maatregel is de rente omhoog doen zodat men meer gaat sparen en minder leent (en dus minder uitgeeft) Dit kan alleen niet door de overheid gedaan worden maar wel door het ECB (de europese bank)