Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 13:44
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Ik wil een mp3 speler gaan kopen
Alleen ik weet niet welke
Ik twijfel tussen deze:

Ipod nano: 4gb:
http://www.chear.nl/Chear_Muziek/Muz...3/?VergelijkNL
Prijs 169

Creative Zen V Plus 4 GB:
http://mp3.direqt.nl/product-show/27...plus-4-gb.html
Prijs € 175,-

of zou ik een ipod video nemen want daar kan je ook videos opkijken
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...fId/vergelijk/
Prijs: 254

Wat ik wel raar vind is dat de creative duurder is dan de ipod..

Maar welke van deze 3 mp3 spelers raden jullie mij aan??
Oud 16-11-2006, 13:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
roosjuh1988 schreef op 16-11-2006 @ 14:44 :

Wat ik wel raar vind is dat de creative duurder is dan de ipod..

Ik niet. De Creative heeft een FM radio, betere batterij, groter scherm, speelt meer formaten af, microfoon, etc. Mijn mening is dus wel duidelijk.

Welke van de 3 je moet nemen is natuurlijk heel persoonlijk, maar als je radio wilt vallen de iPod's sowieso af. Daarna is 't een kwestie van smaak, functionaliteiten, enz. Geen van deze Mp3 spelers is slecht, maar je keus zal met name gebasseerd zijn op smaak.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 14:38
Verwijderd
Creative groter scherm? Mijn iPod Video heeft over het algemeen een groter scherm dan zo ongeveer elke Creative hoor. Daarnaast, waarom zou je GEEN 26 gigabite extra nemen voor bijna 90 euro meer? Het is veel ruimte maar dit geeft je wel de mogelijkheid om vele discografieën van je favoriete artiest op je iPod/Creative te zetten. Ik zou persoonlijk liever meer geld uitgeven en zeker weten dat ik later niet baal dat ik te weinig ruimte heb. Overigens heeft Creative ook een 20/30 gigabytevariant, misschien kun je daar ook even naar kijken. Ik heb dus zelf een 30 gig iPod Video en dat bevalt uitstekend. Radio en microfoon vind ik nutteloze functies, maar dat is zoals Koen zegt persoonlijk. Wil je deze wel moet je zeker voor de Creative gaan. Daarnaast is het wat Koen hierboven zegt, wat wil je ermee kunnen en smaak.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 15:04
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
hmm oke
ik weet het nog steeds niet
hier is wel een creative met video optie enz..
http://www.mp3shop.nl/product/20880/...ampaign=kelkoo

maar zit er bij de creative een adapter bij dat je hem gewoon via het stopcontact kan op laden?/

en hoe gaat dat met muziek enz.. er op zetten heb je dan ook een speciaal progamma nodig??
Oud 16-11-2006, 15:57
Metal
Metal is offline
Citaat:
Zao schreef op 16-11-2006 @ 15:38 :
discografieën
haha.

-

Zelf zou ik niet voor een iPod gaan. Ding is kwalitatief net even iets minder. Itunes heeft rare irritante kwaaltjes, geen fijn programma. Ik zou voor zo'n creative gaan met FM radio. Nog cooler is het als hij ook radio kan opnemen op de HD, dat kon op die oude zen's ook, moest je wel geloof ik een aparte afstandsbediening voor kopen (30 euro). Creative heeft een heel fijn systeem qua bestandsoverdracht. Creative mediasource organizer, werkt fijn, snel en goed. Nooit problemen mee gehad. Ik zelf heb een zen 30 gig van 2-en-een-half jaar oud en die ondersteunt geen pictureviewing, video etc. Dus als ik een film, bestanden, etc erop wil zetten heb ik een apart programma, creative mediasource organizer, via dat venster kom je gewoon in de bestandsmappen (1 voor muziek -en in jouw geval waarschijnlijk ook foto's en video bestanden-) en een map voor bestanden die speler zelf niet ondersteunt. (externe HD principe)

Vanuit die explorer map kun je ook heel snel bestanden uit je muziekbibliotheek weggooien, mocht je toch bezig zijn.

Oja, creative heeft goede support. +

Ik moet wel zeggen dat die laatste video ipod erg mooi is, draaiwiel werkt fijn, opzich fijne interface etc. Ik zou dus alleen niet voor die ipod gaan omdat ik niet zo'n iPod whore ben, en wanneer ik nu een nieuwe mp3 speler zou willen ik net iets meer van een speler zou eisen (FM radio met opname functie bijv.) etc

Maar het is wel een fancy ding. Dus je moet kopen waar je een goed gevoel over hebt, als dat een iPod is is dat een iPod. Als je toch geld genoeg hebt, why bother.

Hoop dat je er iets mee kunt, succes.
Oud 16-11-2006, 16:14
Verwijderd
Heb zelf een Ipod nano, simpelweg om het feit dat ik er muziek mee wil luisteren en hij lekker klein is. Ik hoef geen video optie wnat je staart je toch rot op een klein schermpje. Maar je moet maar net bedenken wat je doel is en hoeveel muziek je hebt. Een Video ipod heeft niet voor niets zoveel Gig, voor de films. ALs je die niet van plan bent te kijken zou ik die niet kopen maar de Nano.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 16:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
opnamefunctie... laat me niet lachen. Eerst en vooral trekt die kwaliteit op niks, en bovendien wordt dat volgens mij zelden tot nooit gebruikt. Enfin, misschien zit ik er wel helemaal naast (behalve van die kwaliteit).

Maar sowieso: een extra gadget zou de prijs niet verder mogen opdrijven. Dat zit daar gewoon op om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Net als die opnamefunctie en andere gekke dingen.

Sowieso, ik ben een iPod-fan, en een erg tevreden gebruiker. Maar ik zit misschien anders in elkaar als sommige van jullie die zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld willen.
Dus om dingen op te nemen gebruik ik een aparte geluidsrecorder (die ook wel als mp3-speler zou kunnen dienen, maar die gebruik ik daarvoor niet). Voor radio heb ik een klein dingske dat ik overal kan meenemen ofwel een DABding voor binnen. Om mp3's af te spelen dan mijn iPod.
Oud 16-11-2006, 17:11
Nietzman
Nietzman is offline
Gewoon de nano, stijlvoller, kleiner, gebruikersvriendelijker... En hij doet toch echt negen uur langer met z'n accu als de Zen V.

En je koopt toch geen mp3speler om radio mee te luisteren? De meerwaarde daarvan heb ik persoonlijk nog nooit ingezien. :').
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 17:23
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik ook niet, who needs radio?

Ik zou lekker voor creative gaan en die stomme ipods weg laten krassen/roesten.
Oud 16-11-2006, 18:08
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 16-11-2006 @ 18:11 :
Gewoon de nano, stijlvoller, kleiner, gebruikersvriendelijker... En hij doet toch echt negen uur langer met z'n accu als de Zen V.

En je koopt toch geen mp3speler om radio mee te luisteren? De meerwaarde daarvan heb ik persoonlijk nog nooit ingezien. :').
Dat en ik vind de itunes een prima programma om mee te werken.

MP3-spelers hebben tegenwoordig allemaal dezelfde fouten: accu problemen, geen connectie met je pc, etc en over het algemeen zie ik geen verschil tussen Creative en Ipod.

Zelf heb ik een ipod nano omdat mij de stijl en gebruikervriendelijkheid aanstaat, maar opzich had ik net zo goed een Creative kunnen hebben. IMHO wederom een kwestie van smaak.
Oud 17-11-2006, 02:25
Metal
Metal is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 16-11-2006 @ 18:23 :
imho luister je gewoon naar de verkeerde zenders

vind het iig een coole feature.

heb nu 15 gig aan muziek op mijn speler staan (vorige die kapot was gevallen - nieuwe gekregen, ook al was de garantie 3 maanden verlopen, creative!- 22 gig) en mijn muziek begint me vaker te ergeren, dus dan kan radio wel leuk zijn....
Oud 17-11-2006, 16:39
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik denk dat ik de creative zen v 4 gb ga kopen
moet alleen nog ff kijken waneer
Oud 17-11-2006, 17:04
Verwijderd
Je kiest dus voor een 4gig mp3speler. Dan kies je dus uit de Nano of de Zen V. De voordelen van de Nano ten opzichte van de Zen V:

Nano:
- Heeeeeeeeeeel klein en dun
- Heeeeeeeeeeel mooi
- Hij laadt op terwijl je muziek eropzet, dus geen extra kabeltjes nodig
- Met iTunes zet je makkelijk en snel de muziek erop en kun je het netjes beheren.
- En als het nog uitmaakt, veel verschillende kleurtjes
- Touchpad bediening

Zen V:
- Stuk dikker, breder en groter
- Joystick bediening
- Kopieërplakmanier om muziek erop te zetten

Aangezien ik iTunes gewend ben vind ik het helemaal geen vervelend programma (is het enige argument wat alleen niet-iTunesgebruikers gebruiken, de rest is er tevreden over). Daarnaast gaat een Joystickje eerder kapot dan een Touchpad (zie telefoons met een joystick zoals Sony Ericcsons). Daarnaast vind ik de iPods veel mooier vormgegeven dan de logge en dikke Creativespelers maar dat is puur een kwestie van smaak.

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 17:41
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Zao schreef op 17-11-2006 @ 18:04 :
J

Nano:
- Heeeeeeeeeeel klein en dun
- Heeeeeeeeeeel mooi
- Hij laadt op terwijl je muziek eropzet, dus geen extra kabeltjes nodig
- Met iTunes zet je makkelijk en snel de muziek erop en kun je het netjes beheren.
- En als het nog uitmaakt, veel verschillende kleurtjes
- Touchpad bediening

Zen V:
- Stuk dikker, breder en groter
- Joystick bediening
- Kopieërplakmanier om muziek erop te zetten
Haha wat gay. Je somt bij de Nano alleen maar dingen op die volgens jou in het voordeel zijn en bij de Zen alleen maar negatieve dingen.

Heel mooi is realtief. Ik vind een ipod gewoon fokking lelijk.
iTunes is gewoon gay. Die "kopieërplakmanier" is veel fijner. FF snel wat kopieren en klaar, ipv itunes opstarten, muziek selecteren en weet ik het allemaal.
Oud 17-11-2006, 17:58
Verwijderd
iPod, omdat:
-Het design gewoon gelikt is. Je ken lullen wat je wilt, het oog wil ook wat
-Dat clickwheel van de iPods werkt gewoon als een trein
-iTunes is gewoon een ideaal programa. Je speelt er je muziek mee af, kunt er je muziek erg overzichtelijk door _laten_ ordenen zodat je zelf niet zit te kutten met mapjes aanmaken (tenzij je natuurlijk al je muziek als een debiel in 1 map gooit als losse bestanden..) Ik heb zelf gewoon een lijst gemaakt en die iPod genoemd, daar gooi ik muziek in die ik op mn iPod wil hebben en de nummers die eraf moeten gooi ik eruit. Dan plug je je iPod in en die doet de rest
-Er wel degelijk een mogelijkheid is om radio te luisteren op je iPod. Je moet hier alleen andere oortjes voor kopen (euro of 20 / 30, ligt eraan op je Apple merk pakt of een andere fabrikant)
-Verder heb je voor 5 eurie een lader voor de iPod voor in het stopcontact. Deze steek je in het stopcontact en aan de onderkant zit dan een USB poort waar je je iPod aan kan hangen
-Het werkt gewoon, in het zeldzame geval dat het dit niet doet is er uitstekende support

Het is natuurlijk duidelijk dat apple koning is met z'n iPod en dat Zen z'n best doet om bij te benen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 19:06
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Kapt. Roodbaard schreef op 17-11-2006 @ 18:58 :
iTunes is gewoon een ideaal programa. Je speelt er je muziek mee af, kunt er je muziek erg overzichtelijk door _laten_ ordenen zodat je zelf niet zit te kutten met mapjes aanmaken (tenzij je natuurlijk al je muziek als een debiel in 1 map gooit als losse bestanden..)
Itunes is ook handig omdat ik simpel mijn podje bij een vriend erin gooi en via itunes muziek kan afspelen(zonder zijn library te veranderen). Ik weet niet hoe dat zit met de Creative maar het werkt prima via itunes.
Oud 17-11-2006, 20:29
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
hmm nu komen er op eens alle maal ipod fans

maar de creative is wel kleiner maar alleeen dikker...
en... ik weet niet welke ik mooier vind

maar ik ga gewoon in de winkel vragen welke de verkoper beter vind...
maar het duurt nog wel ff voor dat ik naar de stad kan
Oud 17-11-2006, 21:06
Nietzman
Nietzman is offline
iTunes voor de overwinning. Maar daar heb je eigenlijk wel een fatsoenlijk getaggede muziekcollectie voor nodig. Ik kan me voorstellen dat het voor de Winamp-hugger met een verzameling los gedownloade nummers van KaZaA of whatnot met verneukte id3tags soms wat rommelig kan lijken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 19:46
one.
one. is offline
Om nog op die vraag van eerder terug te komen, de Creative die ik had gekocht heeft een vervangbare accu die je gewoon via het stopcontact kan opladen, vind ik wel een belangrijk voordeel t.o.v. het opladen via pc/laptop. Bij Creative kan je alles gewoon via je verkenner kopiëren en plakken, dus als je je muziek map goed georganiseerd hebt is dat best handig, ik gebruik de meegeleverde software dan ook niet. En ik heb het idee dat een creative wat minder snel stukgaat, maar dat kan ik niet bewijzen.
Oud 20-11-2006, 00:23
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 18-11-2006 @ 20:46 :
Om nog op die vraag van eerder terug te komen, de Creative die ik had gekocht heeft een vervangbare accu die je gewoon via het stopcontact kan opladen, vind ik wel een belangrijk voordeel t.o.v. het opladen via pc/laptop.
Citaat:

-Verder heb je voor 5 eurie een lader voor de iPod voor in het stopcontact. Deze steek je in het stopcontact en aan de onderkant zit dan een USB poort waar je je iPod aan kan hangen
.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 09:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 17-11-2006 @ 22:06 :
iTunes voor de overwinning. Maar daar heb je eigenlijk wel een fatsoenlijk getaggede muziekcollectie voor nodig. Ik kan me voorstellen dat het voor de Winamp-hugger met een verzameling los gedownloade nummers van KaZaA of whatnot met verneukte id3tags soms wat rommelig kan lijken.
teh gay. als je cd's ript zonder inet verbinding heb je ook geen tags of je moet ze handmatig invoeren. itunes is niet 'cool' btw, gewoon een brak stuk software waar je als ipod eigenaar eigenlijk meteen vanaf moet zien te komen

oh ja ik heb een ipod, maar koop een creative of wat anders.. beter nog een speler die je gewoon in windows verkenner ziet zonder al dat gedoe met brakke software
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 10:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-11-2006 @ 10:19 :
teh gay. als je cd's ript zonder inet verbinding heb je ook geen tags of je moet ze handmatig invoeren. (1) itunes is niet 'cool' btw, gewoon een brak stuk software waar je als ipod eigenaar eigenlijk meteen vanaf moet zien te komen (2)

oh ja ik heb een ipod, maar koop een creative of wat anders.. beter nog een speler die je gewoon in windows verkenner ziet zonder al dat gedoe met brakke software (3)
(1) Bij welk programma is dat dan anders? Die dingen werken met een online database. Nogal logisch dat er geen verbinding is met de database als je niet online bent. Het handmatig invoeren gaat trouwens ook vrij gemakkeljk.

(2) Wat is 'coole' software? En waarom moet software per se 'cool' zijn? Is trouwens niet moeilijk om eraf te komen: via uninstall...

(3) Waarom zou die software brak zijn? Ik heb tot nu toe al veel vaker problemen gehad met windows/verkenner dan met iTunes. Ik vind het trouwens veel gemakkelijker dan alles zelf in mapjes te moeten gaan rangschikken en onderbrengen.
Oud 20-11-2006, 10:43
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-11-2006 @ 10:19 :
teh gay. als je cd's ript zonder inet verbinding heb je ook geen tags of je moet ze handmatig invoeren.

Ach, heb je wat te doen. Misschien neem jij genoegen met een lading mapjes met "untitled track 1" (t/m 20) maar als ik nu een CD in m'n Mac drukt importeert iTunes 'm automatisch als mp3, zoekt 'ie de tagjes en de albumart erbij en spuugt 'ie 'm weer uit. Vind ik toch wel zo netjes.
Citaat:
itunes is niet 'cool' btw, gewoon een brak stuk software waar je als ipod eigenaar eigenlijk meteen vanaf moet zien te komen
Meh, spreek voor jezelf. Ik dank de de grote softwareheer in de Hemel dat ik m'n muziek niet meer handmatig hoef te beheren, dat gekloot met die eigen nepstructuren in mapjes/submapjes en subsubmapjes waar je nooit iets in kunt vinden. Ik heb een computer om dat soort dingen te automatiseren heur.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 13:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 20-11-2006 @ 11:27 :
(1) Bij welk programma is dat dan anders? Die dingen werken met een online database. Nogal logisch dat er geen verbinding is met de database als je niet online bent.
Ik zeg niet dat dit anders is bij andere software dan iTunes, maar het principe dat de iPod gebruikt maakt van ID3 tags en niet de bestandsnamen om te navigeren is imho niet altijd zo voordelig.

Oa het synchroniseren door iTunes en het beheren van de collectie is omslachtig en helemaal niet nodig. Dit gaat op voor de meeste dergelijke programma's, wat Sony en Creative aan software meeleveren is vaak nog erger. Ik gebruik liever programma's die niet gekoppeld zijn aan mn speler om de zooi te taggen/rippen/in mappen te zetten etc. De functionaliteit van iTunes laat te wensen over.

Ook heel handig dat ik weer een ander programma nodig heb om via mn laptop muziek van de iPod af te spelen of te kopieeren..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 15:29
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 20-11-2006 @ 14:07 :
Ik zeg niet dat dit anders is bij andere software dan iTunes, maar het principe dat de iPod gebruikt maakt van ID3 tags en niet de bestandsnamen om te navigeren is imho niet altijd zo voordelig.

Oa het synchroniseren door iTunes en het beheren van de collectie is omslachtig en helemaal niet nodig. Dit gaat op voor de meeste dergelijke programma's, wat Sony en Creative aan software meeleveren is vaak nog erger. Ik gebruik liever programma's die niet gekoppeld zijn aan mn speler om de zooi te taggen/rippen/in mappen te zetten etc. De functionaliteit van iTunes laat te wensen over.

Ook heel handig dat ik weer een ander programma nodig heb om via mn laptop muziek van de iPod af te spelen of te kopieeren..
koop een mac
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2006, 18:25
Augustus
Augustus is offline
ipod, alleen al omdat de aansluiting voor je koptelefoon in een creative altijd losraakt en slecht contact gaat maken na verloop van tijd bij het dragen in de broekzak.
Oud 20-11-2006, 19:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Augustus schreef op 20-11-2006 @ 19:25 :
ipod, alleen al omdat de aansluiting voor je koptelefoon in een creative altijd losraakt en slecht contact gaat maken na verloop van tijd bij het dragen in de broekzak.
Had de ipod die ik nu heb ook (zelf gerepareerd). Na twee maanden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 22:10
one.
one. is offline
Citaat:
Kapt. Roodbaard schreef op 20-11-2006 @ 01:23 :
.
Ah, overheen gelezen.

Heeft de IPod ook een vervangbare/uitneembare accu?
Oud 20-11-2006, 22:12
EvilConduct
EvilConduct is offline
Je kan de Creative Zen Vision:M 30GB uit Amerika bestellen voor 180 euro.

Trouwens, als je in Nederland 230 euro neer wil leggen heb je hem ook al.

Meer waar voor je geld dan die dure 4GB spelers!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 23:49
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 20-11-2006 @ 23:10 :
Ah, overheen gelezen.

Heeft de IPod ook een vervangbare/uitneembare accu?
Ja, als je accu kapot is kan je hem laten vervangen, dit is wel meestal een erg lastig taakje en is het dus slimmer om naar de winkel te gaan. Mocht je garantie weg zijn, dan is het uiteraad betalen voor die shit.

Maar het kan wel dus.
Oud 20-11-2006, 23:59
Nietzman
Nietzman is offline
Mijn 3rd gen iPod doet 't langer op z'n tweede accu dan op de originele, koste me ook maar twee tientjes en het vervangen was best te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 10:24
Verwijderd
http://www.creative.com/products/mp3/zenvisionm/

TBH
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 13:19
Verwijderd
Als je iTunes een kutprogramma vindt moet je eens muziek gaan kopen in de iTunesstore, of CD's kopen en die laten rippen door iTunes, dan heb je er geen problemen meer mee.

Studentjes die iTunes bashen doordat ze zelf brak geripte muziek downloaden
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 13:36
]{ing
]{ing is offline
Moet kopen? WTF teh gay. MP3 kopen is een grote grap!
Nee nee, het heeft niks te maken met brak geripte muziek of wat dan ook. Bovendien kan je ook gewoon een CD kopen en die rippen met een fatsoenlijk programma zoals EAC
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 15:28
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-11-2006 @ 14:36 :
Nee nee, het heeft niks te maken met brak geripte muziek of wat dan ook. [/B]
Tuurlijk wel, iTunes is een hel met slecht getaggede muziek, dan heb je niets aan die browsefunctie van dat ding en kan ik me best voorstellen dat het een onoverzichtelijk zootje word.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:13
]{ing
]{ing is offline
Kwaliteit van een rip zegt natuurlijk niks over de volledigheid en aanwezigheid van de id3 tags. Ik vind het jammer dat itunes niet in staat is om zonder de (al dan niet complete) id3 tags toch overzichtelijkheid te scheppen, maar ook begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 20:21
Koen
Koen is offline
Citaat:
iPod, omdat:
-Het design gewoon gelikt is. Je ken lullen wat je wilt, het oog wil ook wat
True.

Citaat:

-Dat clickwheel van de iPods werkt gewoon als een trein
Voor Creative geldt 't zelfde.

Citaat:

-iTunes is gewoon een ideaal programa. Je speelt er je muziek mee af, kunt er je muziek erg overzichtelijk door _laten_ ordenen zodat je zelf niet zit te kutten met mapjes aanmaken (tenzij je natuurlijk al je muziek als een debiel in 1 map gooit als losse bestanden..) Ik heb zelf gewoon een lijst gemaakt en die iPod genoemd, daar gooi ik muziek in die ik op mn iPod wil hebben en de nummers die eraf moeten gooi ik eruit. Dan plug je je iPod in en die doet de rest
Mediamonkey ownt Itunes.

Citaat:

-Er wel degelijk een mogelijkheid is om radio te luisteren op je iPod. Je moet hier alleen andere oortjes voor kopen (euro of 20 / 30, ligt eraan op je Apple merk pakt of een andere fabrikant)
En dan nog zo'n blok eronder zeker. No thanks. Radio hoort gewoon integrated te zijn in elke MP3 speler. Hoe ze dat bij Apple nu nog niet hebben kunnen begrijpen is mij werkelijk een raadsel. Je koopt nergens meer MP3 spelers zonder radio. Heerlijk voor in de trein als je eens wat anders wilt dan je collectie MP3's.

Citaat:

True.

Citaat:

-Het werkt gewoon, in het zeldzame geval dat het dit niet doet is er uitstekende support
Laat me alsjeblieft niet lachen. Ik heb al tig Ipod's gezien die na 1 foute handeling de meest onduidelijke errors gaven. Reparatie kost je buiten je garantie periode 270 euro. Dat is geen support, dat is afzetterij.

Citaat:

Het is natuurlijk duidelijk dat apple koning is met z'n iPod en dat Zen z'n best doet om bij te benen
Het is duidelijk dat iPod de MP3 speler voor de massa is en dat de mensen die net wat meer willen en bereid zijn voor een minder bekend merk gaan, veel meer waar krijgen voor hun geld.

De enige reden voor mij om een iPod te kopen zou zijn dat er zoveel accesoires voor te krijgen zijn. Afgezien daarvan blijf ik ver bij Apple weg.

Overigens is deze discussie eigenlijk tamelijk zinloos; zoek maar eens wat comparisons op van iPod 30GB Video VS Zen Vision M 30GB en je zult zien dat 90% van de sites in het voordeel van de Creative beslist. iPod's zijn geen slechte spelers, maar er zijn betere, punt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 09:48
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik heb voor de creative gekozen
en ik heb hem al binnen
ik vind hem wel goed.. behalve dat die al een keer is vast gelopen

en ik niet snap hoe je filmpjes er op moet zetten...
Oud 01-12-2006, 01:11
Verwijderd
Je bent gedoemd. Maar ach, je bent dan ook een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:40
Foppa
Foppa is offline
Ga is op zoek op internet naar welke videoformaten uw zenneke ondersteunt, dan zoekt ge naar ne converter die kan converteren naar die formaten die uwe zen ondersteunt. Ge downloadt diene converter, ge opent dieje, pakt uw filmke, converteert da naart juiste formaat, en synchroniseert da met uwe zen.
Makkelijker kan nie, kwestie van eraan te wenne...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:47
Foppa
Foppa is offline
Oh ja, en btw, radiofuncties sucken BIGTIME!! ge hebt nie overal de goei ontvangst enzo, en de opnamefunctie? damn, waarvoor gebruikt ge da? als ge journalist(e) zijt ofzo, weet ik veel, ma zelfs die kope daar geen mp3 speler voor. Da zijn alleen overbodige functies die mensen zoals u (mensen die op zoek zijn naar een mp3 speler) aanzet tot kope: "wauw, ik ga dieje kope, want dieje kan veel meer! die heeft radio en blablabla, en die ipod nie"
geloof mij, ipod was onklopbaar, een grote doorbraak, kwalitatief dik in orde, gebruiksvriendelijke software en ga zo door...
iPod krijgt nu alsmaar meer concurrenten, ma noem er eens een paar die erin geslaagd zijn ipod te verslaan? geen één, ze komen allemaal op de tweede plaats. The Zune (van Microsoft) zou eventueel wel een kans kunnen maken ... maar die komt pas tegen eind 2007 op de europese markten (terwijl ge die nu al kunt kopen op Amerikaanse markten) en tegen dan heeft ipod al 3 nieuwe generaties...
ipod blijft voorlopig onklopbaar en heeft slechts 1 nadeel: op gewone mp3 spelers kunt ge u hele muziek bibliotheek importeren en gewoon zo als geheugenstick naar ne andere computer overzette, da gaat nie bij de ipod...

Ik blijf erbij, ge had voor de ipod moete gaan!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 16-11-2006 @ 18:23 :

Ik zou lekker voor creative gaan en die stomme ipods weg laten krassen/roesten.
Oke, op dat van die radio kom ik terug, het is best wel relaxed.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 00:31
Verwijderd
Wat irritant zeg, dat ge-ge.

De opnamefunctie gebruik ik als ik een groepsbespreking heb met mijn studiegenootjes, zodat ik 's avonds eventueel de notulen uit kan typen. En de klok-functie is buitengewoon geweldig. Handig.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:21
Nietzman
Nietzman is offline
Vlaams is tof.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 10:52
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Citaat:
Foppa schreef op 21-12-2006 @ 00:47 :
Oh ja, en btw, radiofuncties sucken BIGTIME!! ge hebt nie overal de goei ontvangst enzo, en de opnamefunctie? damn, waarvoor gebruikt ge da? als ge journalist(e) zijt ofzo, weet ik veel, ma zelfs die kope daar geen mp3 speler voor. Da zijn alleen overbodige functies die mensen zoals u (mensen die op zoek zijn naar een mp3 speler) aanzet tot kope: "wauw, ik ga dieje kope, want dieje kan veel meer! die heeft radio en blablabla, en die ipod nie"
geloof mij, ipod was onklopbaar, een grote doorbraak, kwalitatief dik in orde, gebruiksvriendelijke software en ga zo door...
iPod krijgt nu alsmaar meer concurrenten, ma noem er eens een paar die erin geslaagd zijn ipod te verslaan? geen één, ze komen allemaal op de tweede plaats. The Zune (van Microsoft) zou eventueel wel een kans kunnen maken ... maar die komt pas tegen eind 2007 op de europese markten (terwijl ge die nu al kunt kopen op Amerikaanse markten) en tegen dan heeft ipod al 3 nieuwe generaties...
ipod blijft voorlopig onklopbaar en heeft slechts 1 nadeel: op gewone mp3 spelers kunt ge u hele muziek bibliotheek importeren en gewoon zo als geheugenstick naar ne andere computer overzette, da gaat nie bij de ipod...

Nou ik heb een paar recenties gezienwaar de creative beter uit kwam als de ipod
Oud 23-12-2006, 10:22
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Foppa schreef op 21-12-2006 @ 00:47 :

Rustigaan man. Dat iPod het grootste marktaandeel heeft wil nog niet zeggen dat het de beste op de markt is. Vergelijk maar even met Microsoft Windows en Apple Mac OS X of Linux. Windows heeft het grootste marktaandeel maar dat is enkel omdat iedereen Windows kent en veel minder mensen weten wat Linux is bijvoorbeeld; niet omdat Windows beter is. En Mac OS X staat bekend als tien keer beter bij Mac'ers.

Het probleem met de iPod ligt erin dat iPod de eerste echte mp3-speler was met grote capaciteit. Zo is de naam iPod bekend geraakt, 5 en een halve generatie verder is die naam blijven hangen. De aanvallen op het marktaandeel halen weinig uit, simpelweg omdat zowel Philips, Sony, Creative, Microsoft, ... een offensief voeren tegen de iPod, en dus concurreren ze elkaar eruit tegen de bekende naam (beetje: als twee honden vechten om een been, gaat de derde ermee heen). Die nieuwe spelers moeten eerst naambekendheid krijgen, maar met tig alternatieven is dat moeilijk natuurlijk, terwijl iPod die naambekendheid al heeft.

Op zich is de iPod helemaal niet zo'n schitterende speler, als je vergelijkt met alle functies die anderen bieden. Ikzelf heb dan wel een 5G iPod, maar die keuze lag simpel: mijn collectie (rond de 40 gieg toen) wou ik niet opsplitsen en vermits de meeste spelers dan ofwel 20/30 gieg hadden (Creative) ofwel veel te groot/duur waren (Archos, 80 gieg, geloof ik), bleef enkel de 60 gieg iPod over zodat ik en veel muziek kan meenemen én dat makkelijk in mijn zak kan krijgen (en oké, het imago van iPod heeft ook wat meegespeeld). Maar voor mij is het eerder een hel om muziek over te zetten: iTunes is een vreselijk programma, geen enkele controle over wat hij moet doen (behalve als je begint met scriptjes daarop te schrijven misschien). Met een speler als Creative gooi je je muziek er gewoon op en hij indexeert zelf. De iPod kan niet eens zelf indexeren (behalve in RockBox of iPodLinux; maar ja, daaar heb je meestal niet veel aan). Dus als je alles zelf wilt indelen moet je al met heel veel constraints rekening houden (iPod kan geen bestanden aan met een naam langer dan x karakters, moet echt in een specifieke map staan, ...) en dan kan je met wat tooltjes wel wat bereiken. Maar kom, dat is allemaal allesbehalve handig omdat Apple geen specificaties van de database vrijgeeft, zodat alternatieve programma's veel te weinig functies kunnen bieden.

Volgens mij is het enige voordeel van de iPod het formaat en vrij goed uiterlijk. Creative en anderen zijn beter voor geluidskwaliteit (gelukkig zijn de 5G en 5.5G daar al beter in dan 4G en daarvoor) en qua beeldkwaliteit is de 5G/5.5G niets vergeleken met Creative; dat scherm spuit gewoon schitterende kleuren en biedt volgens mij een veel betere interface (ook al heb je geen draaiwieltje, zo handig werkt dat toch niet eens: vaak draait het te ver of te moeizaam).
Oud 25-12-2006, 12:54
b@rt-online
b@rt-online is offline
ik zou de Zen vision: M pakken,

ben helemaal verliefd op dat ding!!!

-groot duidelijk video scherm
-simpel playlists maken
-mooi design
-je betaald voor kwaliteit, niet voor hipheid!

ik heb zelf de ipod nano, omdat het er stijlvol uit ziet, maar als ik opnieuw zou moeten kiezen werd het Creative!!!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 10:44
zeep007
zeep007 is offline
Ik wou een creative, maar heb nu gratis een Ipod gekregen.
Ik ga niet zeuren hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten