Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het zou afdrukken en zou uitknippen om ze vervolgens naast elkaar te leggen, dan blijkt het echt exact dezelfde kleur te zijn. Maar ons verstand is slim genoeg om onderscheid te kunnen maken tussen een échte kleur en een kleur die ontstaat door schaduw. Daarom wéten we dat volgens het patroon, dat hokje in het echt wit is.
||
Citaat:
![]() Maar het komt dus door de kleur van de letters en doordat je verstand het wint van de waarneming.
||
Citaat:
Misschien is het zo duidelijker: ![]()
||
Citaat:
Maar als het goed is moeten de twee plaatjes die ik later postte je er wel van overtuigen dat het eigenlijk wel waar is, maar dat ons verstand dus met ons speelt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heel erg cool ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is toch leuk?
||
Citaat:
@RodeKrab: zoek op optische illusie (of optical illusion) en je zult er genoeg vinden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En deze is ook leuk. Klik op de link, je krijgt een plaatje te zien, staar naar het stipje in het midden, na een paar seconden (30 ofzo) verandert het plaatje en zie je iets anders... Beweeg je ogen even van het plaatje om te zien dat je iets anders ziet dan de eigenlijke foto.
Klik! Deze illusie kun je met iedere foto maken. Met felle kleuren is hij het leukst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je niet naar die stip staart, maar gewoon met je ogen beweegt over het witte gedeelte tot het plaatje verandert zie je dat het geen illusie is. Of begrijp ik het nu verkeerd? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah, deze is fijner:
http://www.johnsadowski.com/big_spanish_castle.php# Als je er met je muis op gaat staan, wordt hij zwart/wit. Staar eerst een aantal seconden (30 ofzo) naar de oranje/blauw-versie, naar het stipje in het midden dus. Dan schuif je (zonder weg te kijken natuurlijk) je muis op de foto en tadaa! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht eerst dat het een grap was, omdat je zei: "dan zie je iets anders", en dat ze dan gewoon een andere foto lieten zien ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Wij maken een computer spel en hebben je hulp hard nodig! HKU_Smee | 26 | 13-04-2010 10:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Logopedie, wat moet ik hier nou van denken? Curtis Jackson | 33 | 20-12-2004 12:27 | |
De Kantine |
Wat doe je aan een huisgenoot die zich niet aan afspraken houdt? Snufje | 59 | 11-11-2003 10:05 | |
Software & Hardware |
[VIRUS] Welke zijn er en wat kan je er tegen doen? Martin | 57 | 26-03-2003 14:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Zie je liefde? R.S.87 | 3 | 20-03-2003 22:20 | |
Liefde & Relatie |
wat vinden jullie hier nu van? fonske | 8 | 23-02-2002 20:21 |