Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2006, 17:24
DutchCap
DutchCap is offline
Hallo mensen,

Ik moet een PO maken voor levensbeschouwing. Ik heb als thema ''drugs, wettelijk verbieden?'' gekozen. Ik moet het thema drugs uitwerken en een aantal ethische vragen en mijn antwoord daarop in de PO verwerken. Het probleem doet zich voor bij het bedenken van de ethische vragen.

Ik had zelf al bedacht:

Is het slim om drugs te gedogen, als je ziet wat de gevolgen er van kunnen zijn?

Hebben jullie nog andere ethische vragen? Plaats ze dan hier!

Alvast bedankt.

DutchCap.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2006, 20:20
200E
200E is offline
1. Is het wenselijk dat Nederland internationaal gezien een bepaalde naam heeft op het gebied van drugs?

2. Het drugstoerisme is de laatste jaren enorm toegenomen. Is dit wenselijk en zo nee, wat is eraan te doen? Wat zijn bovendien de gevolgen op langere termijn?

3. Nederland neemt qua drugsbeleid een uitzonderingspositie binnen de EU in. Kan men niet beter dezelfde lijn als de overige Europese landen volgen?

4. Drugs heeft invloed op immigratie van criminelen. Met de uitbreiding van de EU komen er hoogtwaarschijnlijk duizenden criminele Oost-Europeanen hierheen, aangevuld met mogelijk nog grotere aantallen Afrikanen, Aziaten en Antillianen. Wat kunnen we doen om deze ongewenste immigratie te stoppen?

5. Mensen die als gevolg van hun verslaving in het ziekenhuis belanden, zouden eigenlijk hogere ziektekostenpremies moeten betalen (net zoals mensen die aan risicosporten doen zouden moeten) en onderaan de wachtlijsten moeten komen, omdat het hun eigen schuld is dat ze op den duur klachten krijgen. Hoe is dit om te zetten in een eerlijk beleid, zonder dat het ten koste gaat van mensen die nergens aan verslaafd zijn?
Oud 28-11-2006, 15:00
DutchCap
DutchCap is offline
Mooie vragen, E200. Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten