Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2006, 08:04
Lyne
Lyne is offline
Ik ben pas 18 geworden en moet nu mijn eigen zorgverzekering gaan betalen. Via mijn werk heb ik een collectieve aanbieding gekregen van Zilveren Kruis Achmea. Het is veel goedkoper dan mijn huidige zorgverzekeraar en ik ga er niet op achteruit. Ik snap alleen een aantal dingen niet.

Ik heb pas een brief gekregen dat ze mij niet konden verzekeren vanaf mijn verjaardag. Dat zou dus er 01-01-07 worden. Ik had in de tussentijd, omdat ik het lang vond duren voordat ik bericht kreeg, ook al een e-mail gestuurd. Ik kreeg antwoord dat ik vanaf mijn verjaardag, 11 november, ben verzekerd. Moet ik nu dus premie betalen vanaf de 11e, of vanaf 1 januari?

Van mijn huidige zorgverzekeraar heb ik een rekening gekregen, die ik voor 8 december moet betalen. Is dat voor november, of voor december? En als betaal ik nu niet dubbel? ZKA zou voor mij Azivo opzeggen (via zo'n opzegkaart) maar het duurt allemaal een beetje lang enzo. Dus als iemand het weet, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2006, 13:18
Die Happy
Die Happy is offline
Voor zo ver ik weet kan je alleen maar overstappen per 1 januari. Ik weet alleen niet helemaal zeker hoe dat zit als je net 18 wordt, want dan lijkt het me toch wel dat je je eigen zorgverzekering mag uitkiezen.
Oud 29-11-2006, 13:47
Balance
Balance is offline
Ik zou gewoon even bellen. Dat kunnen zij waarschijnlijk zo opzoeken, terwijl wij dat hier zullen moeten gokken.
Oud 29-11-2006, 15:13
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ga er maar in ieder geval niet vanuit dat ze het zelf oplossen. Mijn vriend heeft zonder dat de bewuste verzekeraar ook maar een kik had gegeven een half jaar twee verzekeringen gehad.
Tot het incassobureau aan de deur stond.

Mijn advies: Ook een brief schrijven.

Mijn vriend had namelijk telefonisch alles geregeld (dacht hij) en daar was dus niets van gekomen.
Oud 29-11-2006, 17:46
Go
Go is offline
Tussen 11 november en 1 januari zit je vast aan de zorgverzekering van je ouders. Vanaf 1 januari mag je zelf kiezen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 18:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zilveren Kruis was bij mij alleen iets te snel met het opzeggen van mijn vorige verzekering. Ik heb toen een tijd onverzekerd rondgelopen omdat Zilveren Kruis mijn gegevens nog niet had verwerkt Let daar dus even goed op. Ik kwam er ook pas achter toen ze in de apotheek zeiden 'klopt het dat je verzekering beeindigd is'
Oud 29-11-2006, 18:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 29-11-2006 @ 18:46 :
Tussen 11 november en 1 januari zit je vast aan de zorgverzekering van je ouders. Vanaf 1 januari mag je zelf kiezen.
Volgens mij is dat niet waar. Mijn broertje is in september 18 geworden en heeft nu een eigen verzekering bij een andere maatschappij dan toen hij nog bij mijn moeder meeverzekerd was.
Oud 29-11-2006, 18:36
Lyne
Lyne is offline
Dus het kan zijn dat ik tussen 11 en 1 januari wel al ingeschreven sta, maar nog niet verzekerd ben bij Zilveren Kruis Achmea, en dat vanaf 1 januari mijn polis ingaat? Dan weet ik tenminste hoe en wat.

Ik zal morgen maar even bellen dan.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 22:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou even bellen Ze zijn wel behulpzaam aan de telefoon bij Zilveren Kruis en ze hebben mij nog altijd snel geholpen Het is dan wel een 0900 nummer maar zoveel tijd kost het niet en het lost een hoop op.
Oud 30-11-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-11-2006 @ 14:47 :
Ik zou gewoon even bellen. Dat kunnen zij waarschijnlijk zo opzoeken, terwijl wij dat hier zullen moeten gokken.
bellen is nutteloos..je zit 10 minuten te wachten op een medewerker, en het kost je nog 25 cent per minuut ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten