Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 12:44
bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Hallo,
Ik heb een vraag en hoop dat er hier studenten aanwezig zijn die recht studeren, of er verstand van hebben die een antwoord kunnen geven op mijn vraag.

Ik heb vorige week zaterdag een scooter gekocht, deze was 1000 euro(ik heb er 2 jaar voor moeten werken).

De verkoper die had duidelijk veel verstand van auto's en scooters, dus hij moest weten dat deze gebreken er waren.

De gebreken begonnen al toen ik met een vriend van me(die mee was bij de koop) toen we naar huis wouden rijden met de net aangekochte scooter.

Als eerste punt bleek de bougiekabel te kort te zijn, waardoor de scooter steeds uitviel. Thuis aangekomen was dit mankement bij de scooterzaak gerepareert waardoor de scooter weer goed werkte.

Ik heb met de scooter ongeveer 100 km deze week gereden, maar ik kwam achter meer gebreken, waardoor de scooter uiteindelijk helemaal niet meer wou starten vandaag.

Zo lekt de scooter op meerdere plekken koelvloeistof, de elecktrische start werkt niet(de verkoper had mij gezegt dat deze na een tijdje zou werken, want de accu moest opgeladen worden), ook was er een klepje bij de ontsteking weggesmolten omdat iets van de uitlaat niet goed vastgezet was.

Ik had het met mijn vader er over gehad en hij zei tegen mij dat ik hem een mail moet sturen met dit er in:

De bovengenoemde gebreken noemen,
De verkoper 2 opties noemen, namelijk:

1. De verkoper komt de scooter bij mij ophalen en betaald mij het gehele aankoopbedrag terug.

2. Ik laat de mankementen van de scooter repareren en de verkoper betaald de kosten hiervan.

Indien de verkoper binnen een bepaalde tijd niet reageert zou ik over gaan naar juridische stappen.

Mijn vraag is dus: Mag ik volgens het wetboek de verkoper aansprakelijk stellen omdat de scooter met verborgen gebreken is verkocht? Want hij heeft er duidelijk zelf aan gesleuteld, toen ik bij hem thuis kwam lag hij onder zijn auto te sleutelen.

Alvast heel erg bedankt indien iemand hier een reactie op kan vinden.

Bob
Oud 26-11-2006, 12:49
Tiño
Tiño is offline
heel erg kut voor je ,maar bij particuliere verkoop heb je garantie tot de voordeur.

Misschien had je iets beter naar de scooter moeten kijken voor je em kocht en niet in zn mooie praatjes geloven,want t is wel 1000eur he.

Maargoed, als de verkoper een beetje sportief is gaat ie in op je mailtje, maar ik denk dat je em juridisch niets kunt maken.

sterkte!
Oud 26-11-2006, 12:55
bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-11-2006 @ 13:49 :
heel erg kut voor je ,maar bij particuliere verkoop heb je garantie tot de voordeur.

Misschien had je iets beter naar de scooter moeten kijken voor je em kocht en niet in zn mooie praatjes geloven,want t is wel 1000eur he.

Maargoed, als de verkoper een beetje sportief is gaat ie in op je mailtje, maar ik denk dat je em juridisch niets kunt maken.

sterkte!
ik betwijfel het hoor, iemand anders misschien nog informatie?
maar wel bedankt
Oud 26-11-2006, 13:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 26-11-2006 @ 13:55 :
ik betwijfel het hoor, iemand anders misschien nog informatie?
maar wel bedankt
Volgens mij is het ook zo dat je bij particuliere verkoop eigenlijk geen poot hebt om op te staan...
Oud 26-11-2006, 14:04
Estar
Estar is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-11-2006 @ 14:23 :
Volgens mij is het ook zo dat je bij particuliere verkoop eigenlijk geen poot hebt om op te staan...
Klopt ook.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 26-11-2006 @ 13:49 :
Oh ja? Waar leid je dat uit af? Volgens mij is bij een overeenkomst van koop altijd nog noodzakelijk dat de zaak aan de overeenkomst beantwoordt. Dat het daarbij om een koop tussen twee particulieren gaat, maakt geen verschil. Bij een koop tussen een particulier en een bedrijf heeft de particulier juist nog veel méér rechten, maar het zou een mooie boel zijn als je niets kon doen tegen een particuliere verkoper die jou niet goed heeft voorgelicht.

Ik zou alle bezwaren in een mooie brief zetten en die even laten nakijken door een rechtenstudent o.i.d. en dan zijn reactie afwachten.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 20:35
Ceespop
Ceespop is offline
misschien kan je juridische stappen ondernemen wegens dwaling.
Oud 26-11-2006, 21:00
Verwijderd
Lijkt me een beetje overdreven om daar mee te beginnen. Zoals al gezegd is, eerst gewoon een brief schrijven, die eventueel aangetekend versturen, en dan een reactie afwachten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 00:13
Poepkind
Poepkind is offline
Waar heb je hem eigenlijk gekocht? Bij een mannetje thuis of in een garage bij een bedrijf?
Oud 27-11-2006, 07:21
bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 27-11-2006 @ 01:13 :
Waar heb je hem eigenlijk gekocht? Bij een mannetje thuis of in een garage bij een bedrijf?
Ik heb hem gekocht bij een man thuis, maar hij lag te sleutelen toen ik aankwam dus verstand heeft hij er zeker van.

Hij heeft trouwens gisteravond gebeld, met de mededeling dat als ik wil dat de scooter het weer doet maar langs hem moet komen om de scooter te laten maken. Misschien kan ik dit het beste maar doen, alleen ben ik er achter gekomen dat de scooter een vastloper heeft gekregen(zuiger zit steenvast in de cillinder) waardoor de scooter niet meer aan te krijgen is. En dit kon hij niet repareren, het word dus nog even zoeken naar een oplossing. Misschien dat hij de reparatiekosten betaald, of delen ofzo.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Oud 27-11-2006, 11:00
Verwijderd
Volgens mij moet hij het je gewoon teruggeven gezien dat je minder jarig bent.

Overigens kan die scooter, misschien wel totaal loss zijn verklaard bij een ongeluk. Daar lijkt het uit jouw verhaal wel op. Maar scooters worden niet snel uit de handel genomen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 11:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 27-11-2006 @ 12:00 :
Volgens mij moet hij het je gewoon teruggeven gezien dat je minder jarig bent.

Overigens kan die scooter, misschien wel totaal loss zijn verklaard bij een ongeluk. Daar lijkt het uit jouw verhaal wel op. Maar scooters worden niet snel uit de handel genomen.
ik snap niet hoe jij denkt te weten dat dat ding TL verklaard zou zijn, zo waarschijnlijk is dat m.i. niet.

overigens kun je bij dit soort lui het beste 'gewoon' even opbellen of langskomen. Het kan best zijn dat hij je op een fatsoenlijke manier wil helpen.

Helpt dat niet, dan kun je altijd nog juridische stappen nemen.

(overigens, ik wil ook nog weleens aan het sleutelen zijn aan een autootje. Daarmee is nog niet gezegd dat ik er veel verstand van heb, alleen maar dat ik graag leer en graag wat geld bespaar.)
Oud 27-11-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-11-2006 @ 12:14 :
ik snap niet hoe jij denkt te weten dat dat ding TL verklaard zou zijn, zo waarschijnlijk is dat m.i. niet.

overigens kun je bij dit soort lui het beste 'gewoon' even opbellen of langskomen. Het kan best zijn dat hij je op een fatsoenlijke manier wil helpen.

Helpt dat niet, dan kun je altijd nog juridische stappen nemen.

(overigens, ik wil ook nog weleens aan het sleutelen zijn aan een autootje. Daarmee is nog niet gezegd dat ik er veel verstand van heb, alleen maar dat ik graag leer en graag wat geld bespaar.)
Lekken doet hij niet zomaar he
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:20
Poepkind
Poepkind is offline
Naja bij een mannetje thuis met een 2rhands heb je gwoon net iets minder bescerming dan bij nieuw in de winkel. Vandaar. Maar je moet zeker proberen om je scooter gerepareerd te krijgen.
Oud 27-11-2006, 19:34
Danny
Danny is offline
Als je had geweten dat de scooter deze gebreken had, had je hem niet gekocht. Je kunt aannemelijk maken dat deze gebreken, waaronder ook de te korte kabel, reeds aanwezig waren bij het moment van verkoop, de verkoper had het dus moeten weten.

En de verkoper weet ook dat als jij dat had geweten, je je aankoop niet had gedaan.

Volgens mij heb je wel een goede zaak!
Oud 27-11-2006, 19:43
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 27-11-2006 @ 08:21 :
Ik heb hem gekocht bij een man thuis, maar hij lag te sleutelen toen ik aankwam dus verstand heeft hij er zeker van.
Ik wil je niet afkraken, maar iedere gek kan aan een scooter sleutelen maar weet misschien heel niet wat het inhoud/is.

maar ff OT: als hij je weigert terug te betalen moet je gewoon naar zijn huis gaan en een poot tussen de deur zetten en met je pa doorlopen en zeggen , '' ik kom even mijn geld terrugvragen'' doe ik ook als ik nog wat geld krijg van een leeftijdsgenoot.
mar dan alleen want we zijn toch evenoud he
maar dat moet je pas ondernemen als hij zegt dat hi9j het niet kan wil geven etc. etc.
het werkt wel bij mij

Laatst gewijzigd op 27-11-2006 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:54
200E
200E is offline
Heb je de scooter gekocht via een site als Marktplaats? Deze willen ook nog wel eens bemiddelen bij geschillen.

Verder bestaat er dacht ik één of andere regeling die de koper in het gelijk stelt, als hij kan aantonen dat hij het object te goeder trouw heeft gekocht. Als in de advertentie geen gebreken vermeld staan, en de verkoper deze ook tijdens bezichtiging niet genoemd heeft, dan heb je geloof ik wel een kans van slagen.

Werkt dit allemaal niet, dan rest één optie: haal uit je familie, kennissen- of vriendenkring een kleerkast van 2 meter 20, al dan niet in gezelschap van een rottweiler
Oud 27-11-2006, 21:20
mjk
mjk is offline
Misschien kan je je beroepen op een tekortkoming in de nakoming. Hij levert een slecht apparaat, dat moet goed zijn. Art. 6:74 BW. Maar vraag dit liever aan iemand die bijna is afgestudeerd op dit gebied.
Oud 27-11-2006, 22:32
Femic
Femic is offline
Citaat:
Danny schreef op 27-11-2006 @ 20:34 :
Als je had geweten dat de scooter deze gebreken had, had je hem niet gekocht. Je kunt aannemelijk maken dat deze gebreken, waaronder ook de te korte kabel, reeds aanwezig waren bij het moment van verkoop, de verkoper had het dus moeten weten.

En de verkoper weet ook dat als jij dat had geweten, je je aankoop niet had gedaan.

Citaat:
mjk schreef op 27-11-2006 @ 22:20 :
Misschien kan je je beroepen op een tekortkoming in de nakoming. Hij levert een slecht apparaat, dat moet goed zijn. Art. 6:74 BW. Maar vraag dit liever aan iemand die bijna is afgestudeerd op dit gebied.
Dit soort dingen zijn allemaal in eerste instantie niet echt relevant lijkt me. Probeer het onderling op te lossen, je stapt natuurlijk niet meteen naar de rechter (even afgezien van het feit dat dat ook niet bepaald gratis is, zeker niet met de bijkomende kosten van een advocaat). Dus je kan hem wel duidelijk maken waar je recht op hebt (zonder duur gebruik van allerlei wetsartikelen, want die verkoper weet waarsch zelf ook niet wat die inhouden), grote kans dat die man best voor rede vatbaar is.

Succes ermee iig en ik hoop dat je nog wat aan je scooter hebt!
Oud 28-11-2006, 13:04
Missy
Missy is offline
Als de advertenties nog op de site staat (als je hem daar heb gekocht), gauw een kopie van maken. Heb je een bewijs van dat hij zegt dat er niks aan mankeert.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 09:46
wutang
wutang is offline
Citaat:
Danny schreef op 27-11-2006 @ 20:34 :

Hier ben ik het mee eens...

Ook als de advertentie vermeld: Helemaal in goede staat of nooit opgevoerd geweest / helemaal orgineel Heb je al een sterke zaak.
Heb het zelf ook een keer meegemaakt...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 27-11-2006 @ 23:32 :
Probeer het onderling op te lossen, je stapt natuurlijk niet meteen naar de rechter (even afgezien van het feit dat dat ook niet bepaald gratis is, zeker niet met de bijkomende kosten van een advocaat).
Die je overigens ook niet terug kunt vragen, dus het kan in dit geval voor die duizend eu nooit uit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 23:03
MB
MB is offline
Ik heb een keer min of meer hetzelfde gehad. Ik heb een tijdje (van mijn 14e tot mijn 18e) in brommertjes gehandeld, die ik dan meestal goedkoop opkocht, goed maakte en dan duurder verkocht. Dat verdiende best lekker en ik deed het met mijn beste vriend, dus het was nog leuk ook.

Maargoed, ik heb dus een keer een brommer gekocht die 'toevallig' heel goedkoop was, dus nadat ik hem gecheckt had (alles leek het prima te doen) kocht ik hem en zette ik hem op de aanhanger. Eenmaal thuis nog eens onderworpen aan een klein onderzoekje en er leek nog steeds niets aan de hand. TOen heb ik hem meteen weer vor een paar honderd euro meer verkocht en na een week kreeg ik ineens te horen dat hij was vastgelopen, de cilinder was blijkbaar heel erg beschadigd (dat check je niet bij een klein onderzoekje als hij het prima doet) en de uitlaat was doorgeroest. De jongen di ehem had gekocht begon ook allemaal dreigingen te uitten enzo, maar ik kon er ook niks aan doen. Misschien is nu hetzelfde aan de hand...

Bovendien kan je iemand volgens mij pas wegens dwaling aanklagen als hij letterlijk gezegd heeft dat de brommer perfect in orde was. Als hij alleen al heeft geantwoord op de vraag: 'zijn er mankementen aan de brommer' met 'volgens mij niet', kun je hem al niks maken. Bewijs maar eens dat hij ervan moet hebben geweten...

Daarom zei ik ook altijd sowieso (of ik nou wist of er iets niet goed zat of niet) dat er voor zover ik wist niets mis mee was. (niet dat ik mensen ernstig oplichtte ofzo)

Laatst gewijzigd op 02-12-2006 om 23:05.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:21
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Artikel 17 boek 7 Burgerlijk Wetboek (BW) eerste lid bepaalt:

"De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden";

en daarvan is sprake (lid 2):

"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen [...]."

Duidelijk is dat de brommer niet voldoet aan de overeenkomst, aangezien de brommer niet de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik nodig zijn. Deze "non-conformiteit" levert een grond op voor ontbinding van de overeenkomst (art. 6:265 BW), eventuele schadevergoeding (art. 6:74 BW) en, indien de verkoper daar redelijkerwijs aan kan voldoen, recht op reparatie (7:21 BW).

Uiteraard is het in dit soort situaties aan te raden om eerst buiten de rechter om een oplossing te zoeken. Dat is goedkoper en sneller. Als je toch naar de rechter wilt om een van bovenstaande rechten af te dwingen dan kom je uit bij de sector kanton en daar geldt geen verplichte procesvertegenwoordiging (geen verplichte advocaatkosten dus).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:12
Femic
Femic is offline
Nee, maar aangezien TS zelf geen verstand heeft van het recht, kom je niet zover zonder juridische bijstand..
Oud 03-12-2006, 17:14
Verwijderd
Kantonrechters zijn over het algemeen heel schappelijk als ze horen dat het om een consumentenzaak gaat. Dan zijn ze vaak nog wel bereid van een niet-juridisch verhaal een samenhangend geheel te maken en daarover te beslissen.

Maar het gaat hier niet zozeer om een koop tussen een bedrijf en een particulier maar om een koop tussen twee particulieren onderling. Dan is de kans groter dat de kantonrechter iets 'redelijks' doet, zoals de kosten gelijkelijk over beide personen verdelen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:25
bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
wutang schreef op 29-11-2006 @ 10:46 :
Hier ben ik het mee eens...

Ook als de advertentie vermeld: Helemaal in goede staat of nooit opgevoerd geweest / helemaal orgineel Heb je al een sterke zaak.
Heb het zelf ook een keer meegemaakt...
nee dit stond niet in de adv.

maar ik heb de scooter nu gerepareerd, met ongeveer 120 euro aan onderdelen. ik heb de man van wie ik de scooter heb gekocht in een vriendelijke mail gevraagd, om mij de onderdelen te vergoeden. maar dit was al een dag of 5 geleden, en heb geen reactie gehad.
dus ik denk dat de kosten gewoon bij mezelf komen te liggen.

groetjes
Oud 04-12-2006, 16:42
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Voor 120 euro gaan procederen is inderdaad niet aan te raden, tenzij het om "het principe" gaat natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En zelfs dan zou ik het nog niet doen. 120 Euro is een risico dat je bij een koop als deze wel mag nemen, vind ik.
Oud 05-12-2006, 17:25
MB
MB is offline
Jij noemt 120 euro aan reparaties bij een scooter een drama??

HEt is redelijk normaal dat je na de aankoop van zo'n ding een aantal dingetjes nog helemaal 100% moet maken. 120 euro is misschien het dubbele van wat je er normaal aan uit zou geven...
Oud 05-12-2006, 18:18
Verwijderd
Citaat:
bob_vitesse schreef op 26-11-2006 @ 13:44 :

De gebreken begonnen al toen ik met een vriend van me(die mee was bij de koop) toen we naar huis wouden rijden met de net aangekochte scooter.
Nu heb ik niet veel verstand van scooters en de 2ehands verkoop ervan maar heb je geen proefrit mogen maken voordat je de scooter kocht? Dan had je die gebreken al op kunnen merken en van de koop af kunnen zien. Waarom ben je niet meteen terug gegaan naar die man als die al een paar gebreken vertoonde op de terugreis.
Ik denk dat je dan sterker had gestaan.

Maargoed, probeer die man duidelijk te maken wat voor extra kosten jij hebt gehad. Stuur hem een (aangetekende) brief met bijvoorbeeld een kopie van de rekening (als je die hebt) en probeer zo tot een oplossing te komen. Succes.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 16:16
bob_vitesse
bob_vitesse is offline
Citaat:
Guusie schreef op 05-12-2006 @ 19:18 :
Nu heb ik niet veel verstand van scooters en de 2ehands verkoop ervan maar heb je geen proefrit mogen maken voordat je de scooter kocht? Dan had je die gebreken al op kunnen merken en van de koop af kunnen zien. Waarom ben je niet meteen terug gegaan naar die man als die al een paar gebreken vertoonde op de terugreis.
Ik denk dat je dan sterker had gestaan.

Maargoed, probeer die man duidelijk te maken wat voor extra kosten jij hebt gehad. Stuur hem een (aangetekende) brief met bijvoorbeeld een kopie van de rekening (als je die hebt) en probeer zo tot een oplossing te komen. Succes.
ik heb ook daar een testrit gemaakt.
maar als jij een auto gaat testen, haal je die toch ook niet uit elkaar?
op dat moment reed de scooter goed, daarna zijn de problemen die binnenin zaten naar buiten gekomen
Oud 07-12-2006, 21:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 04-12-2006 @ 17:25 :
nee dit stond niet in de adv.

maar ik heb de scooter nu gerepareerd, met ongeveer 120 euro aan onderdelen. ik heb de man van wie ik de scooter heb gekocht in een vriendelijke mail gevraagd, om mij de onderdelen te vergoeden. maar dit was al een dag of 5 geleden, en heb geen reactie gehad.
dus ik denk dat de kosten gewoon bij mezelf komen te liggen.

groetjes
ik kan me voorstellen dat 120 euro voor een 16-jarige best veel geld is, maar rijdt te scooter nu wel goed dan ? zo ja, dan is er niet zo heel erg veel aan de hand.

overigens, als ik een auto koop, wordt die wel degelijk aan een grondige technische inspectie onderworpen. Nou weet ik daar toevallig vrij veel vanaf, maar toch.

ik vindt het erg sneu allemaal, maar als de scooter nu goed rijdt vind ik t niet wereldschokkend allemaal.
Oud 07-12-2006, 23:19
MB
MB is offline
Citaat:
bob_vitesse schreef op 07-12-2006 @ 17:16 :
ik heb ook daar een testrit gemaakt.
maar als jij een auto gaat testen, haal je die toch ook niet uit elkaar?
op dat moment reed de scooter goed, daarna zijn de problemen die binnenin zaten naar buiten gekomen
De serieuze problemen binnenin zijn 99 van de 100 keer wel op te merken bij een testrit en een klein (doch grondig) technisch onderzoekje. Als je daar niet technisch genoeg voor bent (en als je niemand kent die dat wel is en mee wil gaan) dan moet je hem maar bij een winkel kopen. Doe je dat niet dan loop je dus bewust het risico met een slechte scooter opgescheept te komen zitten als je hem particulier koopt.
Oud 08-12-2006, 08:45
Estar
Estar is offline
Citaat:
MB schreef op 08-12-2006 @ 00:19 :
De serieuze problemen binnenin zijn 99 van de 100 keer wel op te merken bij een testrit en een klein (doch grondig) technisch onderzoekje. Als je daar niet technisch genoeg voor bent (en als je niemand kent die dat wel is en mee wil gaan) dan moet je hem maar bij een winkel kopen. Doe je dat niet dan loop je dus bewust het risico met een slechte scooter opgescheept te komen zitten als je hem particulier koopt.
Precies, ik vind dat topicstarter een beetje zevert.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 13:21
elledc
elledc is offline
Ik heb me ook een tweedehands scooter aangeschaft via een marktplaats. Iemand die er verstand van had heeft me vergezeld en de scooter bleek in orde te zijn. Die kostte me 320 euro. 1000 euro is daarentegen wel veel geld voor een brommer die niet in orde blijkt te zijn
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 17:27
MB
MB is offline
Citaat:
elledc schreef op 08-12-2006 @ 14:21 :
Ik heb me ook een tweedehands scooter aangeschaft via een marktplaats. Iemand die er verstand van had heeft me vergezeld en de scooter bleek in orde te zijn. Die kostte me 320 euro. 1000 euro is daarentegen wel veel geld voor een brommer die niet in orde blijkt te zijn
Hangt er helemaal vanaf, voor een mooie schakelbrommer of scooter van een paar jaar oud is het normaal om tot de ongeveer 1500 euro te kosten. Voor een puchje daarentegen niet.
Reageren

Regels voor berichten