Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2002, 18:51
Verwijderd
Ik heb onlangs DirectX 8.1 op mijn Win2000 computer gezet, en sindsdien staat in mijn Taakbeheer het programma dxdllreg.exe constant >90% van mijn processorkracht te vreten.

Wat doet het programma precies, gaat het over en zo niet wat kan ik eraan doen?

Please help, mijn computer wordt er behoorlijk traag van
(en kheb geen zin om m telkens handmatig te beëindigen...)

~JOOST
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2002, 19:00
Verwijderd
misschien 8.1a installeren?
uit het register halen (HKEY_<bla>\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run)?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:11
Verwijderd
Zoek het bestand eens op .. staat veelal in de Windows\System32 map; en vraag de eigenschappen ervan op. Met een beetje geluk heeft het een versie-header, met wat info over zichzelf.

Trouwens helpt een simpele reboot wellicht. Zoiets als het registeren van DLL's hoort in de RunOnce key te landen .. maar ja, bij Microsoft is alles mogelijk

Laatst gewijzigd op 05-07-2002 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
misschien 8.1a installeren?
uit het register halen (HKEY_<bla>\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run)?
Dankje, ik heb m in het register gevonden en daar ga ik hem uit smijten, maar is de (eenmalige?) uitvoering van dat bestand noodzakelijk voor een goede werking van DirectX (met andere woorden, als ik dat uit het register smijt, doet mijn dx het dan nog wel??)

~JOOST

Offtopic: goh ik heb pas 1/1,5 week win2000 en nu al is het register een zooi... micro$oft strikes again...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:13
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef:

Dankje, ik heb m in het register gevonden en daar ga ik hem uit smijten, maar is de (eenmalige?) uitvoering van dat bestand noodzakelijk voor een goede werking van DirectX (met andere woorden, als ik dat uit het register smijt, doet mijn dx het dan nog wel??)
Je kan voor de zekerheid de registersleutel even exporteren...

En voor de rest... probeer het
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:19
pietje63
pietje63 is offline
als je je reg van win 2k zo snel rommelig maakt ligt dat meer aan jou dan aan win
Oud 05-07-2002, 19:29
Verwijderd
Okee in de laatste vijf (?) minuten is er een hoop onverklaarbaars gebeurd....

1) ja eddie, ik ben verstandig genoeg om een backup van mn register te maken als ik erin rommel
2) over rommel gesproken pietje63, je hebt aan de ene kant gelijk, maar aan de andere kant, windows zet er van zichzelf al zoveel zooi in dat je door de bomen het bos niet meer ziet (en ik heb naast windows net als ieder gezond persoon nog wat software op mn pc staan if u don't mind... )

3) ik heb geprobeerd sleutel weg te smijten.... lukt niet.
4) geprobeerd inhoud te wijzigen.... lukt niet
5) ingelogd als administrator.... sleutel verdwenen (?), maar programma draaide stiekum wel
6) dxdllreg.exe opgezocht en vanuit verkenner uitgevoerd... geen respons (versieinformatie was ook niets zinnigs)
7) opnieuw opgestart... sleutel weg, programma draait ook niet meer

even voor de duidelijkheid ik had voor ik het doorhad mijn computer al zeker 2 a 3 keer herstart, dus dat was niet het probleem/de oplossing.

maar goed, mijn compje doet weer wat ik wil, dus ik ben allang blij... bedankt allemaal voor je hulp, ook al weet ik niet wat het m nou heeft gedaan....

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:35
pietje63
pietje63 is offline
misschien stomme vraag, maar weet je wel zeker dat je de win2000 versie van directx hebt geinstalleerd?
====edit========

misschien volgende keer beter als admin inloggen als je dit soort dingen installeert
Oud 05-07-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:

misschien volgende keer beter als admin inloggen als je dit soort dingen installeert
idd...

Wanneer je iets installeerd, doe het als admin, of als iemand die admin rechten heeft. Voorkomt dit soort problemen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
misschien stomme vraag, maar weet je wel zeker dat je de win2000 versie van directx hebt geinstalleerd?
====edit========

ja, ik heb de goeie versie gedownload.
===
mea culpa mea maxima culpa, kweetetkweetet (ja nu wel ja...), maar zó lang had ik nou ook weer niet win2000...

maar iig bedankt voor je hulp allemaal

~JOOST
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten