Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2006, 14:22
Verwijderd

Oud, ja, maar mij lijkt het een vrij geniaal spel.

Ik heb 'm hier nu al tijden liggen, omdat ik dacht 'm te kunnen installeren op een pc die ik van iemand zou krijgen, aangezien daar windows 2000 op zou komen en die verder beter aan de eisen van het spel voldeed dan een nieuwere computer.

Echter, het is zo gelopen dat ik nu opeens de pc van beneden heb. Dat is gaaf, want die is best goed en sowieso prijs ik de hemel voor internet op mijn kamer.

Maarrrr. Kan het zijn dat 'ie te goed is voor McGee's Alice? Het is een spel uit 2000, in principe gemaakt voor windows 95 en 98. Volgens de readme draait 'ie ook prima op 2000, over XP staat er niets vermeld.

Nu gokte ik dat 'ie XP ook wel zou lusten omdat 2000 op XP lijkt. Het installeren ging dan ook goed, maar als ik het spel vervolgens wil spelen geeft 'ie een flauwe error met als enige optie het spel afsluiten. Ik heb 'm al nogmaals geprobeerd te installeren, maar dat werkt niet. Indien gewenst installeer ik 'm wel nogmaals om precies op te zoeken wat die error zegt. Het is overigens vreemd, want die error wil de pc wel vaker op de user spugen, het enige wat je dan nog kan doen is 't programma dat 't veroorzaakt afsluiten. Of eigenlijk doet 'ie dat zelf al en kun je alleen klikken op 'don't send error report' waarna het programma is afgesloten.

Dus. Iemand enig idee hoe dat komt? En als het niet komt doordat 't spel simpelweg te oud is, hoe kan ik 'm dan aan de praat krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2006, 14:30
Verwijderd
Je moet wel iets specifieker zijn dan 'flauwe error' Alice is (volgens mij) gemaakt op de Q3 engine en die moet prima draaien op XP. Heb het zelf een maandje of 2 terug zelf nog op een XP bak gedraaid. Probeer 'ns in 'safe mode' op te starten (weet commandline daar zo even snel niet voor, moet wel te vinden zijn, en misschien is er al een shortcut voor). Zijn je videodrivers ' up to date?'.

Spelletje is wel geinig want sfeer en muziek (Chris Vrenna), maar qua gameplay erg klote. Springen =/. Er komt ook een film van, volgend jaar. Zie imdb.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 15:01
Verwijderd
Hehe, mja, ik wilde niet specifieker zijn dan 'flauwe error' want dan moest ik 'm opnieuw installeren.

Ik ga dat zo wel doen. Eerst maar eens proberen om 'm van internet te halen, want nu heb ik 'm origineel dus koester ik hoop op dat teh internets mij een gepatchte versie kan geven ofzo.

Werkt dat niet dan kom ik zo wel met een screenshot van die error.

Wat de film betreft, heus? Gaaaaf, een psychotische Alice op het grote doek <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 15:24
Verwijderd
Hmja, torrentspy z'n gaafste torrent vereist 't gebruik van Alcohol 120% en die is zojuist gepwnd door dezelfde error.

Maar je zal hier wel niet veel aan hebben, want volgens mij is dit heel algemeen.

Het zal wel een virus zijn. Pfff, ik wacht wel gewoon tot de vader al z'n belangrijke troep van de pc gehaald heeft en dan formatteer ik de hele boel, om er vervolgens géén rotzooi op te zetten. Arme pc
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 15:31
Verwijderd
Ik had een illegale versie van dat spel en dat draaide als een zonnetje op XP.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 15:35
DxpZ
DxpZ is offline
Heb je al geprobeerd die "Compatebility" in te stellen?

Plaatje
Oud 28-11-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
DxpZ schreef op 28-11-2006 @ 16:35 :
Heb je al geprobeerd die "Compatebility" in te stellen?

Plaatje
Nee! Waar staan die instellingen?

Althans, bij gewone programma's bij File of Edit oid neem ik aan, maar bij een spel? Rechter muisknop en properties, oid?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 18:57
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-11-2006 @ 17:28 :

Althans, bij gewone programma's bij File of Edit oid neem ik aan, maar bij een spel? Rechter muisknop en properties, oid?
Je kunt via help en ondersteuning de Program Compatibility Wizard starten. Maar vraag me af of dat helpt want bij mij doet hij het wel gewoon onder windows xp dus daar ligt het dan niet aan lijkt me..
maar ik heb er eigenlijk geen verstand van dus het is vast geen slecht idee om het te proberen
Oud 28-11-2006, 19:09
Jolt
Jolt is offline
Leuke game btw.
Oud 28-11-2006, 19:54
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-11-2006 @ 17:28 :

Ja.

Rechtsklikken op de snelkoppeling naar het spel en dan properties (of instellingen hangt van de taal van je Windows af). Daar vind je compatibility (bovenin zie plaatje ^^) en die moet je dan ff veranderen en dan kijken of ie het doet.
Oud 28-11-2006, 20:22
skeleton
skeleton is offline
Phatte game idd .

Oh BTW en ook een echte aanrader in ong een zelfde genre is;

Messiah .
Oud 29-11-2006, 03:13
Verwijderd
Bij mij deed ie het prima op XP (gekopieerde versie).

Gameplay suckt wel een beetje (springen idd), maar qua visuals is ie best mooi
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 13:03
Verwijderd
Citaat:
skeleton schreef op 28-11-2006 @ 21:22 :
Phatte game idd .

Oh BTW en ook een echte aanrader in ong een zelfde genre is;

Messiah .
Dat is toch dat je zo'n baby speelt? Mijn god dat is echt ancient toch.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 13:59
Verwijderd
ja die was zeker vet, alleen dat doolhof aan het einde was best een pain in the ass. en de eindbaas is ook fucking bruut!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 14:13
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
eXo schreef op 29-11-2006 @ 14:03 :
Dat is toch dat je zo'n baby speelt? Mijn god dat is echt ancient toch.
Het was anders teminste wel nog eens een origineel concept en een vette game ipv een 13 in 1 dozijn game van tegenwoordig .
Oud 29-11-2006, 16:55
freyk
freyk is offline
Aangezien deze Alice, wat gebruikt maakt van de quake 3 engine, op je windows 2000 draait, denk ik dat het een opengl foutje is.
Maar ja, ik kan alleen maar gissen.
Je kan in de console (dat kleine opstart venstertje), de foutcode selecteren en dan hier plakken.

Genoten van dat gotic-sfeertje en de originele leveldesign, maar vond dat alice een beetje houterig voort bewoog.
Wat is iets minder vond:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 17:27
Verwijderd
Hmmm, foutcode. Ik heb 'm nu maar gedownload en ik probeer 'm nu te mounten met Alcohol 120% in de hoop dat ik 'm dan met de originele serialdinges kan spelen. Ik weet niet of 't werkt want ik heb nog nooit met Alcohol gewerkt dus eigenlijk heb ik geen flauw benul van wat ik allemaal aan het doen ben.

Maar goed, als dat niet werkt dan installeer ik 'm wel opnieuw met de cd's en geef hier de foutcode door.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:38
Verwijderd
HA, GELUKT!

En gristus, wat een gaaf spel
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 20:35
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Dat spel is zoooo leuk zelfs de CD-ROM is een giga Cheshire Cat!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 14:41
Verwijderd
Als iemand ergens de soundtrack ziet liggen geef me dan een seintje plz.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 16:04
Verwijderd
Hier. Als je opschiet dan haal je 'm gegarandeerd helemaal binnen, want ik ben een van die 3 seeds die 'ie heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 20:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
eXo schreef op 30-11-2006 @ 15:41 :
Als iemand ergens de soundtrack ziet liggen geef me dan een seintje plz.
Je kan de torrent downloaden, maar je kan ook het volgende doen:
  1. Kijk naar het grootste .pk3 bestand in je allice map
  2. hernoem de bestandje.pk3 naar bestandje.zip
  3. Nu kan je een kijkje nemen in het bestandje en zo de soundtrack "uitpakken"
Oud 01-12-2006, 10:31
zeep007
zeep007 is offline
Gaaf spel idd! Draai hem gewoon op xp, geen probleem geweest, had hem dan ook origineel.
Soundtrack heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 01-12-2006 @ 11:31 :
Gaaf spel idd! Draai hem gewoon op xp, geen probleem geweest, had hem dan ook origineel.
Soundtrack heb ik ook
Ik heb 'm ook origineel, maar dat werkte hier dus niet.

Is er trouwens nog iemand die 'm nu aan het spelen is? Ik zit vast in dat stukje met die bewegende platformen in die mirror-wereld. Het is het stukje voor de eindbaas, dacht ik zo. Ik heb al walkthroughs gezocht maar die zeggen er niks over, alleen dat je in zo'n gangetje ervoor alle klokken kapot moet maken (wat ik gedaan had) en daarna via die platformen naar zo'n deur bovenin ergens. Nu kom ik wel bij die deur maar daar gebeurt niks, terwijl je volgens de walkthroughs dan naar een bossgame gegooid moet worden.

Het zou kut zijn als het een bug is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 01-12-2006 @ 18:24 :
Is er trouwens nog iemand die 'm nu aan het spelen is? Ik zit vast in dat stukje met die bewegende platformen in die mirror-wereld. Het is het stukje voor de eindbaas, dacht ik zo. Ik heb al walkthroughs gezocht maar die zeggen er niks over, alleen dat je in zo'n gangetje ervoor alle klokken kapot moet maken (wat ik gedaan had) en daarna via die platformen naar zo'n deur bovenin ergens. Nu kom ik wel bij die deur maar daar gebeurt niks, terwijl je volgens de walkthroughs dan naar een bossgame gegooid moet worden.

Het zou kut zijn als het een bug is.
Opgelost, ik had over het hoofd gezien dat je terug kunt in die buis en daar nog meer klokken kapot moet schieten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 17:18
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-11-2006 @ 21:32 :
Je kan de torrent downloaden, maar je kan ook het volgende doen:
  1. Kijk naar het grootste .pk3 bestand in je allice map
  2. hernoem de bestandje.pk3 naar bestandje.zip
  3. Nu kan je een kijkje nemen in het bestandje en zo de soundtrack "uitpakken"
Heyy, thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten