Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2006, 15:13
Solid
Solid is offline
Ik ga eind januari een paar dagen naar Stockholm!

Ik kijk er erg naar uit maar ik vraag me ook af hoe koud het eigenlijk daar is in de winter? Nou kan ik dat wel leuk opzoeken maar ik wilde graag ervaringen weten van mensen die er geweest zijn!
je hebt verschillende soorten kou zeg maar... en ik vraag me af of ik bv gewoon wat extra kleding moet dragen of dat je nou echt, tja, snowboots mee moet nemen of ski-jack bv!

En heeft iemand ook nog tips qua bezienswaardigheden of leuke café's, goedkope restaurants etc?
Oud 03-12-2006, 10:49
Roslyn
Roslyn is offline
In Stockholm kan het erg koud worden. Ik raad aan je in laagjes aan te kleden, kan je altijd nog wat uittrekken mocht je te dik bepakt zijn.

Aantal bezienswaardighede die ík de moeite waard vond zijn:

- Gamla Stan (wel érg toeristisch, maar je krijgt een duidelijk beeld van het "oude Stockholm".
- Skansen (grootste openluchtmuseum vd wereld)
- Vasamuseum (je weet wel, het schip Vasa)
- Koninklijk Paleis
- Ostermalm

Heb zelf geslapen op de citycamping + het Backpackers Inn Hostel. Ideaal qua ligging!
Oud 03-12-2006, 12:26
zweedsmeisje
zweedsmeisje is offline
het is hier nu 8 graden, niet echt koud dus.

maar het kan soms wel kouder zijn.
maar in stockholm stad valt het meestal wel mee, je bent dan toch meestal in winkelcentras, en andere verwarmde gebouwen.
Oud 03-12-2006, 22:01
Solid
Solid is offline
Citaat:
Roslyn schreef op 03-12-2006 @ 11:49 :
In Stockholm kan het erg koud worden. Ik raad aan je in laagjes aan te kleden, kan je altijd nog wat uittrekken mocht je te dik bepakt zijn.

Aantal bezienswaardighede die ík de moeite waard vond zijn:

- Gamla Stan (wel érg toeristisch, maar je krijgt een duidelijk beeld van het "oude Stockholm".
- Skansen (grootste openluchtmuseum vd wereld)
- Vasamuseum (je weet wel, het schip Vasa)
- Koninklijk Paleis
- Ostermalm

Heb zelf geslapen op de citycamping + het Backpackers Inn Hostel. Ideaal qua ligging!
Ok dankje! ook voor de tips trouwens, de eerste vier had ik idd al op m'n lijstje staan Ostermalm, wat is dat? Ik heb gegoogled, klopt het dat mooie architectuur is en dat het leuk is om te shoppen en uit te gaan?

Ik zit zelf in een hostel in Gamla stan ik ben benieuwd!
Oud 03-12-2006, 22:11
Solid
Solid is offline
Citaat:
zweedsmeisje schreef op 03-12-2006 @ 13:26 :
het is hier nu 8 graden, niet echt koud dus.

maar het kan soms wel kouder zijn.
maar in stockholm stad valt het meestal wel mee, je bent dan toch meestal in winkelcentras, en andere verwarmde gebouwen.
ha, jij woont in zweden dus leuk! maar hoe koud kán het worden dan op internet lees ik verschillende dingen, van 5 graden tot -10... nou ja dat zal dan wel natuurlijk, maar ik dacht ook meer aan of het misschien een ander soortige kou was dan in Ned (bv qua wind of vochtigheid) maar ik trek gewoon maar laagjes aan en merk het wel. Iig bedankt!
Oud 06-12-2006, 17:04
Roslyn
Roslyn is offline
Citaat:
Solid schreef op 03-12-2006 @ 23:01 :
Ok dankje! ook voor de tips trouwens, de eerste vier had ik idd al op m'n lijstje staan Ostermalm, wat is dat? Ik heb gegoogled, klopt het dat mooie architectuur is en dat het leuk is om te shoppen en uit te gaan?

Ik zit zelf in een hostel in Gamla stan ik ben benieuwd!
Graag gedaan!

Ostermalm is dé enorme winkelstraat met leuke uitgaansgelegenheden en de leukste (dure, en niet dure) winkeltjes.

Regels voor berichten