Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2006, 23:23
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik kreeg vandaag heel vrolijk een boete twv 37 euro 50 op mijn deurmat. Kennelijk heb ik op 28 mei zonder kaartje in de trein van WTC naar Schiphol gezeten en dit hoewel ik de hele dag bezig ben geweest met en organiseren EN het vieren van mijn verjaardag. Ben dus niet eens in de buurt van het station geweest...

Ik ben mooi dus niet van plan om een boete te betalen voor iets wat ik niet gedaan heb. Hoe leg ik dit uit aan die lui van...where ever ik heen moet bellen? Want het is niet alsof ik zwart op wit kan bewijzen dat ik leuk de hele dag thuis ben gebleven
Oud 08-06-2006, 23:51
bamiPoep
bamiPoep is offline
ojah wil ik ook wel eens weten eigenlijk. gratis reizen is altijd handig
Oud 09-06-2006, 00:14
Verwijderd
Als het goed is, is er een geldige legitimatie gedaan in de trein. Stuur een brief terug waarin je uitlegt dat jij dit niet geweest kon zijn en vraag vervolgens om de gegevens waaruit blijkt dat jij dit volgens hun wel bent.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 08:10
Verwijderd
Idd, en leg ook uit dat jij gewoon thuis bent geweest en niet eens in de buurt van het station. Iemand heeft kennelijk jouw gegevens opgegeven, flink lullig
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 08:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
stuur een brief, misschien aangetekend. Op de bekeuring staat een correspondentie-adres.

het is niet aan jou om te bewijzen dat je niet in de trein gezeten kan hebben; het is aan de nederlandse spoorwegen om te bewijzen dat jij het wel was.

waar is de bon van afkomstig eigenlijk ? komt zoiets direct van de NS, of is het een officiele bon van het CJIB ?
Oud 09-06-2006, 09:04
Verwijderd
Het vervelende is alleen dat die mensen bij de ns gruwelijk dom zijn. Stuur je een brief, krijg je een of ander standaardbrief terug die geheel niet ingaat op de inhoud van de door jouw gestuurde brief en dat uitleggen resulteert weer in exact dezelfde brief
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:17
Adrenaline
Adrenaline is offline
@ Andijvie:

Ja my guess, en dat terwijl (uit ervaring blijkt) dat ze altijd om legitimatie vragen en het tegenwoordig vrijwel onmogelijk is om een valse naam op te geven omdat ze (in de bus igg) alles meteen nagaan met zo'n leuk aparaatje en ook nog eens de gemeente bellen.

@ Mighty Marcel
Het is een brief direct van de NS. Heb ooit wel eens een brief van het CJIB gekregen maar nog nooit van de NS.

@ Lucky Luciano:

Ik kan het in ieder geval proberen nietwaar? Probleem is wel als ik die boete binnen 7 dagen niet heb betaald, hij verhoogd wordt met 10 euro... Weet niet hoelang zoiets gaat duren, maar als ik idd zo'n standaard brief terug krijg wordt het En 47,50 en vervolgens krijg ik te maken met meer verhogende dreigementen
Oud 09-06-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Adrenaline schreef op 09-06-2006 @ 12:17 :
@ Andijvie:

Ja my guess, en dat terwijl (uit ervaring blijkt) dat ze altijd om legitimatie vragen en het tegenwoordig vrijwel onmogelijk is om een valse naam op te geven omdat ze (in de bus igg) alles meteen nagaan met zo'n leuk aparaatje en ook nog eens de gemeente bellen.

@ Mighty Marcel
Het is een brief direct van de NS. Heb ooit wel eens een brief van het CJIB gekregen maar nog nooit van de NS.

@ Lucky Luciano:

Ik kan het in ieder geval proberen nietwaar? Probleem is wel als ik die boete binnen 7 dagen niet heb betaald, hij verhoogd wordt met 10 euro... Weet niet hoelang zoiets gaat duren, maar als ik idd zo'n standaard brief terug krijg wordt het En 47,50 en vervolgens krijg ik te maken met meer verhogende dreigementen
Als jij het niet was hoef je niet te betalen, als je betaalt kan het namelijk heel lang duren voordat je je geld terugkrijgt, als je het al terug krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Probleem is wel als ik die boete binnen 7 dagen niet heb betaald, hij verhoogd wordt met 10 euro... Weet niet hoelang zoiets gaat duren, maar als ik idd zo'n standaard brief terug krijg wordt het En 47,50 en vervolgens krijg ik te maken met meer verhogende dreigementen
Als die boete ten onrechte is hoef je je daarn iet druk over te maken lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:50
Verwijderd
Niet betalen hoor. Stuur zsm een aangetekende brief naar de NS, mocht je een herinnering krijgen over een paar dagen (met een verhoging erbij), gewoon negeren. Het duurt nog een hele tijd voor er echt iemand op de stoep zal staan, mocht je ooit een brief krijgen van een incassobureau; bel dan gewoon even en leg het probleem uit.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 13:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de NS mag niet 'zomaar' boetes uitschrijven natuurlijk. De NS heeft dus ook ab-so-luut niet het recht om te verlangen dat jij betaald, tenzij jij ook echt de 'overtreder' zou zijn geweest. (overigens kun je zelfs dan nog bezwaar aantekenen, maar dat terzijde).

maar eh, bel eens met de klantenservice, zou ik zeggen.
Oud 09-06-2006, 16:57
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
@ Andijvie:

Met dat leuke apparaatje (portofoon) kunnen ze a la minuut persoonsgegevens opvragen in het landelijke X Pol registratie systeem. Ze gaan (de politie, opsporingsbeamte) ervan uit dat iedere Nederlander in het systeem staat, indien je een valse naam zou opgeven, dan kan het computersysteem geen hits vinden die in verband gebracht kunnen worden met de naam en geboortedatum die jij opgeeft, en hebben ze al voor 99% door dat je een valse naam opgeeft.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:32
Hulk
Hulk is offline
jij bent dus het slachtoffer geworden van mensen zoals ik zwart rijden en dan andermans naam opgeven.

gewoon niet betalen zou ik zeggen.. eerst maar is bellen inderdaad dat iemand je genaaid geeft ofzo
Oud 09-06-2006, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 09-06-2006 @ 18:32 :
jij bent dus het slachtoffer geworden van mensen zoals ik zwart rijden en dan andermans naam opgeven.

gewoon niet betalen zou ik zeggen.. eerst maar is bellen inderdaad dat iemand je genaaid geeft ofzo
Ze vragen toch altijd om je ID? Zou echt nergens op slaan anders
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 19:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cornel schreef op 09-06-2006 @ 17:57 :
indien je een valse naam zou opgeven, dan kan het computersysteem geen hits vinden die in verband gebracht kunnen worden met de naam en geboortedatum die jij opgeeft, en hebben ze al voor 99% door dat je een valse naam opgeeft.
Ach kom, daar kan een beetje zwartwerker wel omheen komen. Plenty mensen die gewoon de naam op kunnen geven van iemand die ze kennen of die toegang hebben tot databases waar namen plus geboortedata in staan.

Volgens mij horen ze idd ook om je ID te vragen. Maar ja, sommige conducteurs zijn zulk onbeschoft vuilnis dat ik er niet raar van op zou kijken als sommigen dat vergeten.
Oud 09-06-2006, 20:16
Nona
Nona is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2006 @ 14:42 :
maar eh, bel eens met de klantenservice, zou ik zeggen.
Lijkt me wel een goed plan, maar trek daar ook heel wat tijd en geduld voor uit.
Oud 09-06-2006, 20:34
PV
PV is offline
Citaat:

Misschien is ze wel genaaid door jou dus, leuke persoon ben jij
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 01:28
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Anneka schreef op 09-06-2006 @ 18:46 :
Ze vragen toch altijd om je ID? Zou echt nergens op slaan anders
"ik ben me portemonnee vergeten en daar zat mn OV in"

maar ik geef altijd alleen maar namen op van mensen die mij al is genaaid hebben hoor

(kan aan mij liggen.. maar ze gaan dus niet direct met de portofoon in de weer..)

Laatst gewijzigd op 10-06-2006 om 01:31.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 01:49
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-06-2006 @ 21:16 :
Lijkt me wel een goed plan, maar trek daar ook heel wat tijd en geduld voor uit.
En niet vergeten veel geld, de klantenservice van de NS schijnt een 0900 nummer te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:10
Roos
Roos is offline
Hehe, dit komt me zoooo bekend voor.

Een vriendin van mij (Clara) heeft hetzelfde gehad, nog voordat ze om ID vroegen in het openbaar vervoer. Een meisje heeft gewoon haar naam en geboortedatum opgegeven.

Clara zat op dat moment in Spanje, en dat kan ze bewijzen, maar nog steeds willen ze haar die boete niet kwijtschelden. De zaak is nu overgedragen naar een incassobureau (de boete is intusse al 80 euro), en echt hoor, die mensen zijn daar zoooo dom.
"Nou dan blijft de boete gewoon staan", zeggen ze.

Nu met de ID-plicht zal het wel makkelijker moeten zijn om je gelijk te halen. Stuur een aangetekende brief naar de afzender, en vraag om bewijs van hun kant.

Niet betalen hoor!
Oud 10-06-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 10-06-2006 @ 02:28 :
maar ik geef altijd alleen maar namen op van mensen die mij al is genaaid hebben hoor
Ooh dan is het goed.

Heb jij geen ouders die je hebben opgevoed? Kennelijk niet he?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 12:02
Bertje B.
Bertje B. is offline
Je was toch in de weer met het organiseren van een verjaardag? Heb je dan niet heel toevallig ergen nog een bonnetje liggen van ballonnen en/of slingers of taarten of zo die je gekocht hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Bertje B. schreef op 11-06-2006 @ 13:02 :
Je was toch in de weer met het organiseren van een verjaardag? Heb je dan niet heel toevallig ergen nog een bonnetje liggen van ballonnen en/of slingers of taarten of zo die je gekocht hebt?
Dat bewijst niet echt dat TS die gekocht heeft. Maar daar gaat het ook niet om; als de NS niet naar een identificatie bewijs heeft gevraagd, of hebben geaccepteerd dat iemand zich niet kon identificeren, dan heeft de NS een fout gemaakt. Zij moeten bewijzen de TS in die trein zat.

Maar zeggen dat je op dat moment, of een paar minuten later, ergens stond te pinnen helpt misschien wel de druk wat op te voeren.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 14:00
thegoodlife
thegoodlife is offline
De conducteur moet bij uitschrijven van de boete het nummer van jouw ID bewijs noteren op de bon. Vraag het incassobureau naar dit nummer en laat hun bewijzen dat jij op de betreffende datum en tijd in die betreffende trein hebt gezeten.

Incassobureau's zijn niet simpel, de mensen die er werken ook niet. Integendeel, ze zullen alles proberen om het geld van jou te krijgen, ook al is er geen bewijsmateriaal/factuur ingeleverd door de schuldeiser. Meer als een paar dreigbrieven/telefoontjes zal het niet worden, ze weten heus wel dat ze bij een rechtzaak geen poot hebben om op te staan

Don't worry, be happy.
Oud 11-06-2006, 14:01
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 09-06-2006 @ 00:23 :
Want het is niet alsof ik zwart op wit kan bewijzen dat ik leuk de hele dag thuis ben gebleven
Jij hoeft helemaal niets te doen
Oud 13-06-2006, 16:30
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 11-06-2006 @ 15:01 :
Jij hoeft helemaal niets te doen
Inderdaad. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, toch? En laat ze maar dreigen en doen, gewoon niks betalen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 01:14
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ja sorry voor de up hoor, maar het is nu al november.
Heb inmiddels (sinds juni) 2 brieven naar de NS gestuurd en helemaal niks terug gehoord. Van de telefoontjes werd ik ook niet wijzer. Maar er staat inmiddels wel lekker iemand van de inKasso Unie voor mijn deur te dreigen. De boete is inmiddels opgelopen tot 102 euro nogwat.

Heb de NS een brief gestuurd waarin ik het hele zooitje heb uitgelegd en ik heb ook gevraag om een kopie van het originele boetebewijs waar dan de opgegeven gegevens (met name mijn sofinr e.d) op zouden moeten staan...
Maar dus helemaal niks. En NU begin ik m wel te knijpen, ben echter nog altijd niet van plan om die boete niet te betalen. En zeker niet nu die 102,- bedraagd
Oud 17-11-2006, 04:53
Verwijderd
Heb jij een rechtsbijstandsverzekering?
Als je met het incassobureau belt, wat zeggen zij dat je moet doen? Heb je je brieven aangetekend verstuurd? (en heb je het bewijs daar nog van )
En neem eens contact op met rover(reizigersorganisatie, www.rover.nl).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 06:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat een stelletje eikels
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 07:12
Danny
Danny is offline
Staat als het goed is een 0900-nr op de brief. Bel ze even en leg het uit, met een beetje geluk krijg je iemand aan de telefoon die begrip kan tonen voor je situatie, was bij mij een keer wel het geval (toen moest ik door treinstoringen op Amersfoort-Amsterdam via een omleiding reizen (Amersfoort-Utrecht-Amsterdam), en de conducteur die me toen controleerde vond dat ik voor €1,- een extra kaartje bij moest kopen!), op Utrecht Centraal stonden vervolgens twee agenten me op te wachten

Succes iig!
Oud 17-11-2006, 08:33
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 17-11-2006 @ 02:14 :
Ja sorry voor de up hoor, maar het is nu al november.
Heb inmiddels (sinds juni) 2 brieven naar de NS gestuurd en helemaal niks terug gehoord. Van de telefoontjes werd ik ook niet wijzer. Maar er staat inmiddels wel lekker iemand van de inKasso Unie voor mijn deur te dreigen. De boete is inmiddels opgelopen tot 102 euro nogwat.

Heb de NS een brief gestuurd waarin ik het hele zooitje heb uitgelegd en ik heb ook gevraag om een kopie van het originele boetebewijs waar dan de opgegeven gegevens (met name mijn sofinr e.d) op zouden moeten staan...
Maar dus helemaal niks. En NU begin ik m wel te knijpen, ben echter nog altijd niet van plan om die boete niet te betalen. En zeker niet nu die 102,- bedraagd
meestal als het wordt overgedragen aan een incassobureau is dat ook de plek voor verdere communicatie (ns heeft de zaak dan uit handen gegeven en zal jouw vragen niet meer beantwoorden).

punt met incassobureaus is dat je een enorm grote bek moet hebben en ze voortdurend moet stalken. bel de hele dag en eis de manager van de telefoniste te spreken. klinkt kinderachtig, maar werkt nog steeds. en eis een stopzetting van verdere procedures totdat je antwoord hebt op je oude klachten. beleefd blijven, maar wel streng en direct zijn.
zo heb ik zelfs bij de gemeentebelastingen een procedurestop voor elkaar gekregen

ps. vergeet niet een klacht (brief en geen email) te sturen naar de ns over de slechte klachtenbehandeling. heb ik ook gedaan (totaal andere zaak) en kreeg een mooie excuusbrief (geen standaardbrief, maar inhoudelijke reactie).
Oud 17-11-2006, 08:51
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn vriend heeft ook zo'n problemen gehad met de Inkasso Unie. Hij had een boete gehad in de trein omdat hij zijn OV vergeten was, de conducteur had nog gezegd 'als je bezwaar aantekent hoef je hem waarschijnlijk niet te betalen', hij had dat ook als advies op de boete gezet. Uiteindelijk toch de boete betalen, ding betaald, komt er een aanmaning met een verhoging van 10 euro omdat hij nog niet zou zijn betaald:-S. Er is toen een paar weken overheen gegaan (en nog 10 euro extra) waarin er door de Inkasso Unie constant beloofd werd om te bellen, maar wat ze consequent niet deden. Uiteindelijk voor de derde maal een mail gestuurd met een 'screenshot' van het internetbankieren met de datum van afschrijving.

Helaas was dat volgens de Inkasso Unie te laat...En vanwege de verhuizing waren wij de brief kwijtgeraakt waarin de datum stond voor wanneer we moesten betalen.

Als ik jou was zou ik zeker niet betalen, maar gezien de zeer slechte organisatie van de Inkasso Unie zou ik wel je rechtsbijstandsverzekering waarschuwen en het door hen laten regelen. Dat scheelt jou een hoop tijd een gezeik. Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2006 @ 09:10 :
Idd, en leg ook uit dat jij gewoon thuis bent geweest en niet eens in de buurt van het station. Iemand heeft kennelijk jouw gegevens opgegeven, flink lullig
Is bij mijn zusje ook gebeurd.

Bellen en uitleggen, dan krijg je nog wel aanmaningen enzo, maar hoef je ze niet te betalen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 12:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 17-11-2006 @ 02:14 :
Als ze geen bewijs hebben dat ze een boete hebben uitgeschreven dan kan de incasso-unie toch niks beginnen? Vertel ze als ze aan de deur komen dan ook maar dat het bewijs waarom ze dit bedrag moesten innen kwijt is.

Hoe kunnen ze überhaupt zo stom zijn geweest om door een ander jouw gegevens te laten vertellen? Tegenwoordig hebben we een identificatieplicht die dit soort dingen moet voorkomen.

Over het algemeen verloopt de communicatie tussen NS en incassobureau traag en gebrekkig, dus ze zullen je nog wel even lastig vallen, maar je staat in je recht.
Oud 17-11-2006, 12:27
Verwijderd
Bel met het incassobureau en leg uit wat er aan de hand is, leg ook absoluut duidelijk uit dat jij niet in die trein zat de de boete dus niet voor jou is. Zeg daarbij zeer duidelijk dat jij volledig in je recht staat en de boete dus níet zal betalen, en daarbij dus ook zéker geen incassokosten.
Stuur de NS een aangetekende brief, waarin je het - wederom - uitlegt en maak duidelijk dat jij volledig in je recht staat omdat jij gewoonweg niet in die trein zat en zij dus niet kunnen bewijzen dat het wel zo was. Zet in de brief ook duidelijk dat je graag een reactie wil en daarbij een kopie van het originele boetebewijs.

En ga ook even naar een rechtswinkel voor advies, dat krijg je gratis en mogelijk kan je er wat mee.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 13:08
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Symphatiek
Oud 17-11-2006, 13:56
Luminon
Luminon is offline
Ik weet niet hoe dat bij de NS zit, maar bekeuringen moet je gewoon betalen en als je bezwaar slaagt krijg je je geld terug.
Volgens mij is een boete uitgeschreven aan een conducteur gelijk aan een proces-verbaal en dient dat als voldoende bewijs, je zult dus op de een of andere maniermoeten bewijzen dat je daar niet geweest kan zijn. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die er achter aan sturen.
Oud 17-11-2006, 15:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luminon schreef op 17-11-2006 @ 14:56 :
Ik weet niet hoe dat bij de NS zit, maar bekeuringen moet je gewoon betalen en als je bezwaar slaagt krijg je je geld terug.
Maar dat mag in deze kwestie niet. De TS is namelijk niet onterecht bekeurd en wil daartegen protesteren, de TS is feitelijk helemaal niet bekeurd, iemand anders onder een valse naam is bekeurd voor zwartrijden.

Persoonsverwisselingen zijn het probleem van de NS, niet van de slachtoffers daarvan. Om te beginnen moet je niet betalen, want met een logge bureaucratische moloch als de NS kun je zelfs als je in het recht staat vaak maanden fluiten naar terugbetaling, en vergeet het maar dat ze de rentekosten vergoeden.

Als ze je zelfs met incasso lastig gaan vallen en doof zijn voor uitleg dan denk ik zelfs dat de NS zijn excuus wel zou mogen aanbieden dat ze zonder bewijs zomaar iemand geld proberen af te troggelen en zelfs op hun strepen gaan staan als diegene weigert daaraan mee te werken.

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 19:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Je kan ook bezwaar aantekenen voordat je betaald hoor. Ik heb dat 1 of 2 jaar geleden gedaan bij een parkeerboete. Je krijgt dan bericht dat je voorlopig niet hoeft te betalen. Pas als je bezwaarschrift behandeld is (en dat moet binnen *uit het hoofd* 12 weken, anders is het sowieso toegewezen) moet je betalen.

Aangezien het heel moeilijk is om zulke betalingen terug te krijgen, zou ik gewoon niet betalen. Wel netjes alle bewijzen bewaren dat jij tijdig aangegeven hebt dat het niet klopt en inderdaad doen wat Andijvie zegt (behalve dat bellen naar het incassobureau, want zij hebben alleen van de NS de opdracht gekregen geld te innen. Eventuele bewijsstukken (originele bekeuring, legitimatiebwijsnr., enz.) hebben zij niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 23:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 17-11-2006 @ 20:37 :
Je kan ook bezwaar aantekenen voordat je betaald hoor. Ik heb dat 1 of 2 jaar geleden gedaan bij een parkeerboete. Je krijgt dan bericht dat je voorlopig niet hoeft te betalen. Pas als je bezwaarschrift behandeld is (en dat moet binnen *uit het hoofd* 12 weken, anders is het sowieso toegewezen) moet je betalen.
Lol, laten we zeggen dat dat de theoretische werking is. Ik heb vanmorgen nog een hard gesprek van bijna een half uur gehad met een of andere doos van een deurwaarder van Van Groenewegen in Hilversum die per se mijn inkomen wilde weten, ondanks dat ik bezwaar aantekende tegen de boete. (die overigens van januari stamde)
Oud 18-11-2006, 01:03
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2006 @ 13:15 :

Hoe kunnen ze überhaupt zo stom zijn geweest om door een ander jouw gegevens te laten vertellen? Tegenwoordig hebben we een identificatieplicht die dit soort dingen moet voorkomen.
Kan heel gemakkelijk. Heb vaak genoeg meegemaakt dat ik naast mensen in de trein zat die geen kaartje hadden en zogenaamd ook niet in het bezit van een geldige legitimatie.
Schrijven ze gewoon een bonnetje uit met de informatie die jij doorgeeft, of die nou waar zijn of niet. En achteraf lekker lachen om de achterlijke conducteur... (en dan heb ik het over vrij recente ervaringen)

Ik ben van plan morgenochtend vroeg maar eens even te gaan bellen met de deurwaarder.
Heb nog wel backups van mijn 2e eerder brieven en inmiddels al een 3e verstuurd naar de NS (weet niet of het wat uithaalt).
Oud 18-11-2006, 11:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb trouwens in zulke gevallen altijd dat als ik mijn vader laat bellen, ze opeens wel luisteren
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 12:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Volgens mij is een boete uitgeschreven aan een conducteur gelijk aan een proces-verbaal en dient dat als voldoende bewijs, je zult dus op de een of andere maniermoeten bewijzen dat je daar niet geweest kan zijn. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die er achter aan sturen.
dat is sowieso niet zo bij alle bekeuringen. dat werkt bij parkeerboetes, snelheidsbekeuringen en overtredingen in de binenstad van groningen doorgaans prima.

(euhm, dat weet ik dus uit eigen ervaring, ik rij heeeeeeel netjes hoor.... )
Oud 18-11-2006, 19:52
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-11-2006 @ 12:30 :
Ik heb trouwens in zulke gevallen altijd dat als ik mijn vader laat bellen, ze opeens wel luisteren
Haha, herkenbaar.
Oud 18-11-2006, 22:16
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 18-11-2006 @ 20:52 :
Haha, herkenbaar.
Ooh..! Bij mij ook!

Ik hou het er maar bij dat het is omdat mn stem wellicht wat jonger klinkt dan de zijne.. (ik weiger te denken aan het hele gender-gedoe!)

Overigens.. ik ben benieuwd hoe het afloopt! En vooral.. hoe snel.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 10:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-11-2006 @ 12:30 :
De volgende keer uiteraard meenemen in je bezwaar dat de manier waarop de inning afgedwongen werd naast onterecht ook nog een keer discriminerend was.

Ik kreeg in dat vorige gesprek de gouden uitspraak van die deurwaarderdoos "Ook als u bezwaar maakt gaan we door met rechtsmaatregelen om kosten te maken"
Dank u mevrouw, nemen we met plezier mee naar de kantonrechter.
Oud 08-12-2006, 18:03
Verwijderd
Heb je al enig idee wie jou gegevens zou hebben kunnen geven? een wraakactie mss? of zo iets in elk geval niet dokken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 18:23
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
als je iets niet gedaan hebt hoef je dus ook niet te betalen

en als je wel betaalt en later proberen je geld terug te krijgen gaat het helemaal lang duren
Oud 09-12-2006, 17:20
MB
MB is offline
Citaat:
Dus als ik een boete zou krijgen van en paar honderd euro, waar ik niks mee te maken heb. Moet ik volgens jou me eerst in allerlei bochten wringen, vakantie cancellen etc etc om het te kunnen betalen en dan zou ik het achteraf nog wel een keer terug zien. Daag, zo werkt het niet.
Oud 10-12-2006, 10:37
Megadeth
Megadeth is offline
Je hebt nu wel genoeg moeite gedaan. Hun reageren niet op je brieven, doen gewoon dom door met boetes verhogen etc etc.

Het is nu wel duidelijk hoor... het is niet dat jij moeite moet doen om HUN fout recht te zetten. Als ze aan de deur komen gewoon nog 1 keer vriendelijk uitleggen en daarna gewoon niet meer op reageren.
Reageren

Regels voor berichten