Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2006, 21:56
Verwijderd
Een vraagje voor de mensen onder ons die af en toe tekeningen verkopen: wat vragen jullie er nu zoal voor? En dan vooral voor een zwart-witte pentekening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2006, 22:19
Verwijderd
Vrienden/bekenden krijgen ze gratis, met mensen die zelf goed kunnen tekenen ruil ik weleens tegen een schilderijtje/tekening/whatever van hen en verder heb ik weleens een logo gemaakt voor een bedrijfje van een kennis van mijn ouders en daar kreeg ik 75,- voor.

Ik heb ook nauw contact met iemand die de afgelopen tijd professioneel artwork maakt voor (metal)bands en die krijgt meestal 300 tot 400 euro per logo/tekening.

Maar eigenlijk moet je niet naar mij luisteren, want ik ben geen pro.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 00:33
Verwijderd
Ik heb een aantal kijkgedichten waarvan 25 kopieën gemaakt worden (met de hand, gewoon opnieuw getekend, maar de eerste exemplaren blijven hier bij mij of mijn ouders). De prijs is naar het aantal exemplaren dat ik zal maken: 25.

Het ligt er maar net aan, voor sommigen maak ik gewoon logo's voor anderen zou ik een soort uurloon vragen, maar dat ligt er maar net aan wat ik heb gepresteerd en of het bruikbaar is. In geval van logo's is het wel zo dat het werkelijk te gebruiken moet zijn en niet alleen maar een leuk design dat geen rekening houdt met waar het voor dient. Kom ik nergens mee, vraag ik niets.

En ja, vrienden en bekenden, daar werk je al snel gratis voor. En dan zijn vrienden en bekenden al snel heel erg uitgebreid ^^.l

Even losstaand hiervan, ik neem aan dat iemand interesse heeft in een tekening van je. A4, A3? Was het een opdracht voor school, of een eigen verzinsel? Is het op kwalitatief papier gemaakt, of gewoon op iets dat je tegenkwam? Hoeveel tijd heb je eraan gespendeerd?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 10:32
Captain N
Captain N is offline
Afhankelijk van de detail en grootte lagen mijn prijzen ongeveer tussen de 200 en 400 euro voor scenes en 150-200 voor karakters.
Simpele logo's afhankelijk van het bedrijf kostten 75-250 en dan zat ik nog laag met mn prijzen.

Mocht het een particulier zijn die hier niet zoveel voor over heeft dan kan je daar mss iets van afhalen, maar maak wel duidelijk dat die dan niet moet gaan miereneuken

Voor bedrijven en commerciele instanties kan je gemakkelijk een paar honderd euro's vragen en als ze gaan zeuren (wat ze meestal wel doen) dan moet je vooral niet bezwijken.
Oud 10-12-2006, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 10-12-2006 @ 01:33 :
Even losstaand hiervan, ik neem aan dat iemand interesse heeft in een tekening van je. A4, A3? Was het een opdracht voor school, of een eigen verzinsel? Is het op kwalitatief papier gemaakt, of gewoon op iets dat je tegenkwam? Hoeveel tijd heb je eraan gespendeerd?
Iemand heeft interesse, ik teken in opdracht, A4, zwartwit, pen ws. op stevig papier en ik heb nog geen idee hoeveel tijd ik eraan ga besteden. 3, 4 uur aan de tekening en misschien een uur in totaal aan schetsen vooraf? Ik heb nog nooit de tijd opgemeten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten