Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2006, 15:35
Stefke4
Stefke4 is offline
Heey! Ik hoop dat iemand me kan helpen met mn pws. Het gaat over drugs, heel leuk en aardig maar er moet ook een chemisch kant aanzitten en deze is moeilijker dan gedacht. Dus als iemand me kan helpen met de molecuulformule van XTC? En van crack? En als je crack maakt, vindt er dan een reactie plaats tussen cocaïne en ammonium of bestaan ze naast elkaar in de stof?
alvast bedankt! x
Oud 11-12-2006, 15:20
Stefke4
Stefke4 is offline
Ja daar heb ik al opgekeken, maar dan krijg je dezelfde formule voor crack en cocaine en MDMA is geen XTC maar de werkzame stof erin, we moeten ook de rest hebben als het ware. maja tog bedankt:-)
Oud 12-12-2006, 14:48
MieX
MieX is offline
Citaat:
Stefke4 schreef op 11-12-2006 @ 16:20 :
Ja daar heb ik al opgekeken, maar dan krijg je dezelfde formule voor crack en cocaine en MDMA is geen XTC maar de werkzame stof erin, we moeten ook de rest hebben als het ware. maja tog bedankt:-)
Als ik het zo lees heeft Crack een andere manier van produceren dan cocaïne, waarschijnlijk is dat het verschil. Op de andere pagina staat
Citaat:
MDMA (3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine), most commonly known by the street names Ecstasy, E, X, or XTC
dus ik snap niet echt wat je bedoelt met "de rest" (samenstelling van tabletten zal lastiger te vinden zijn)
Oud 13-12-2006, 14:57
Stefke4
Stefke4 is offline
Heey, bedankt voor je reactie!
Maar er staat niet echt iets wat ik niet al wist. Maar miss dat je toch nog kan helpen:
1. Crack wordt gemaakt uit cocaine, door een reactie met ammonium (je hebt dus gelijk wat betreft de verschillende manier van produceren) maar wat deze reactie is kan ik nergens vinden, maar wat mijn vraag dan ook is: bestaan ze naast elkaar in de stof?Of heeft crack echt een andere molecuulformule dan cocaine, en wat is deze formule dan.
2. Ik weet dat MDMA ook wel XTC wordt genoemd, maar als je gaat kijken is het dat niet. Maar om duidelijk te zijn: welke reacties treden er op als je xtc maakt en welke bindstoffen zijn er. En inderdaad die samenstelling is moeilijk te vinden, ik heb gezocht maar nog steeds niets gevonden, maar ik moet het wel weten.

groetjes!
Reageren

Regels voor berichten