Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2006, 12:21
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Ik wilde een draadloze lasermuis gaan kopen, nou heb ik me ogen gericht op de Logitech MX 1000 Laser Cordless Mouse (53euro), en de
Maus Logitech G7 Laser Cordless Mouse USB 2000dpi(70euro).

Nou vraag ik me af maakt die 1000 dpi extra bij de G7 zoveel uit (of op het gamen)? En is het het prijsverschil waard?
Of zijn er misschien nog meer dingen waar je op moet letten?
Is een bedraade muis sneller als een wireless?

De MX1000 heb ik bij een vriend geprobeerd en die speelt echt zeeeer goed.

Nja het is voor de kerst dus zou je zeggen wat maakt het uit maar als ik de MX1000 kies kan ik nog een headset erbij pakken..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2006, 13:10
]{ing
]{ing is offline
Gamen met een draadloze muis

Neem deze:

2000 dpi en 'maar' 45 euro
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:14
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Die is idd niet duur

Citaat:
]{ing schreef op 11-12-2006 @ 14:10 :
Gamen met een draadloze muis

Waarom?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:02
Verwijderd
Allereerst, 1000 of 2000 dpi maakt geen drol uit. 800 dpi is voor behoorlijk professioneel gamen echt genoeg, maar tegenwoordig heb je de keuze, dus dan kun je net zo goed voor 2000 dpi gaan. Een hoge dpi komt eigenlijk pas in het spel als je je sensitivity hoog hebt staan en dat heb je als het goed is toch niet als je serieus speelt.

Ten tweede, draadloze muizen zijn niet geschikt om mee te gamen, omdat ze een aantal grote nadelen hebben. Het gewicht van de batterijen, het feit dat ze leeg gaan, en (vooral) het feit dat elke draadloze muis gevoelig is voor storingen en toch enige lag heeft. Game je serieus, dan koop je gewoon geen draadloze muis. Dat is ook precies de reden dat draadmuizen nog steeds prima verkopen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2006 @ 15:02 :
Dat is ook precies de reden dat draadmuizen nog steeds prima verkopen.
Niet alleen om gamen hoor. M'n vader heeft onlangs ook een mooie logitech aangeschaft (had hem geloof ik een 510 aangeraden, die heb ik ook al jaren, ik heb zelfs uit eigen zak een muis voor op kantoor gekocht, die cheapo's hier vinden dat je 't ook wel met zo'n standaard muis kunt) omdat hij het zat werd dat die batterijen steeds leeg waren.

Zelf vind ik het ook een voordeel dat ik mooi aan z'n 'staartje' kan zien onder welke hoop zooi hij nu weer begraven ligt...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 20:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Een hoge dpi komt eigenlijk pas in het spel als je je sensitivity hoog hebt staan en dat heb je als het goed is toch niet als je serieus speelt.
Hoezo niet? Is toch een kwestie van gewenning?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 20:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SuicideFunky schreef op 11-12-2006 @ 14:14 :
Die is idd niet duur
Vind je? Als die echt niet duur was had ik er ook een, maar ik vind 45 wel wat veel voor een muis.

Je kunt er zelfs gewichten enzo in plaatsen, beetje overdreven weet niet of het ook echt werkt. Maar hij ligt echt super in de hand en je kunt de gevoeligheid tijdens het gamen aanpassen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 20:36
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
nouja 45 is niet goedkoop, maar dat zal wel komen omdat ik steeds duurdere muizen heb gezien

Die lijkt me inderaad wel erg intressant, ook veel goede reviews over, die zou ik nog wel eens willen nemen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 21:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
behoorlijk professioneel gamen
Oud 11-12-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-12-2006 @ 21:25 :
Hoezo niet? Is toch een kwestie van gewenning?
Alles is een kwestie van gewenning, maar het is gewoon een constatering dat de gasten die de grote tournooien winnen en dus 'echt professioneel' gamen, zonder uitzondering met een heel lage sensitivity spelen, terwijl over het algemeen beginners met een hoge sensitivity spelen.

Dat een lage sensitivity beter is, is ook logisch, want jouw hand, pols en onderarm zijn veel beter in het maken van bewegingen van plm. 5 tot 20 cm, dan in het maken van bewegingen van enkele millimeters. Daar is een mens gewoon niet nauwkeurig genoeg voor. Je kunt dus veel beter een lagere sensitivity hebben (bijv. 10 tot 15 cm voor een 360 graden-turn, en er zijn pro gamers die nog lager hebben). Anders zit je bijv. op afstand met de LG in UT met een groot probleem, als elke millimeter meteen een shift van 40 graden is. Dan kun je dus nooit mikken, ook niet na een tijdje, en bovendien help je je handen ermee naar de klote.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:39
Verwijderd
Als je persee draadloos wilt gaan zou ik echt voor de g7 gaan, die is speciaal gemaakt om te gamen, maar als je er nog een headset bij wilt kan je beter voor de (niet door jou, maar wel hierboven genoemde) g5 gaan. Dit is namelijk gewoon een g7 maar dan met draadje.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:46
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Dat dacht ik dus eigelijk ook
Ik weet eigelijk wel zeker dat ik de G5 pak. Dan ben ik er voor zover uit.

Bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten