Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2006, 19:02
Ske*
Ske* is offline
Vanmiddag trok ik een foto van de zon met mijn gsm.
Dit was het resultaat :

Ik heb deze foto getrokken met mijn gsm, een Sharp dus.
Kent iemand de oorzaak dat dit zwart wordt?
Het is ook enkel deze foto waarbij ik dit verschijnsel heb.

Kan dit verplaatst worden naar Gadgets & Elektronica ?

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 20:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2006, 14:55
Verwijderd
Helaas kan ik je hier geen antwoord op geven. Maar het is mij ook al vaker voorgekomen, dat wanneer ik een foto van de zon maakte, dat er dan een zwarte vlek precies in het midden verscheen. Ik ben ook erg benieuwd naar een verklaring, maar ik kan je wel vertellen dat de kwaliteit van je camera, gsm, enz. ligt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ske* schreef op 17-12-2006 @ 20:02 :
Kan dit verplaatst worden naar Gadgets & Elektronica ?
Ik kan alles.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 17:02
Ske*
Ske* is offline
Citaat:
Piloff schreef op 18-12-2006 @ 17:57 :
Ik kan alles.

Verander dan maar eens de achtergrond in het blauw
Oud 18-12-2006, 17:26
bam
bam is offline
Citaat:
Ske* schreef op 18-12-2006 @ 18:02 :
Verander dan maar eens de achtergrond in het blauw
jpegje downloaden, bewerken, url veranderen in jou post en klaar
Oud 18-12-2006, 17:28
J-roenn
J-roenn is offline
dat is doordat er midden in de zon een groot gat zit, eigenlijk is de zon een soort donut net als de aarde en alle andere planeten, de wetenschappers die dat weten doen dit puur om ons dom te houden, maar toen ik vandaag in mijn spaceshuttle over de aarde vloog heb ik het bewijs voor je gefotografeerd.

http://www.erights.org/smart-contrac.../donut-lab.gif
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 17:52
dragonrider
dragonrider is offline
tis volgens mij niet zo heel verstandig om een foto te maken van volle heldere zon ivm inburning ccd chip
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:19
Ske*
Ske* is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 18-12-2006 @ 18:52 :
tis volgens mij niet zo heel verstandig om een foto te maken van volle heldere zon ivm inburning ccd chip
het is maar met GSM hoor
Oud 18-12-2006, 18:47
Engadin
Engadin is offline
Misschien ligt het eraan dat de foto daar zwaar overbelicht is en je ccd rare waardes gaf.
Oud 18-12-2006, 20:31
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Engadin schreef op 18-12-2006 @ 19:47 :
Misschien ligt het eraan dat de foto daar zwaar overbelicht is en je ccd rare waardes gaf.
Dat lijkt me ook de uitleg; gewoon te fel belicht, normaalgezien moet het dan puur wit worden, maar wie weet wordt die foto verkeerd ingelezen zodat puur wit als zwart gezien wordt (bv. waarde voor wit: FF FF FF (RGB in HTML), maar de ingelzen waarde is helderder dan dat, dus bij elk stukje een 1'tje bijtellen geeft : 100 100 100; maar vermits er slechts naar de laatste 2 cijfers gekeken wordt, krijg je dus 00 00 00, wat zwart is).

Dat lijkt me het meest plausibel; met een gewone camera heb je echter gewoon een overbelichte plek (dus gewoon wit).
Oud 18-12-2006, 23:15
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 18-12-2006 @ 18:28 :
dat is doordat er midden in de zon een groot gat zit, eigenlijk is de zon een soort donut net als de aarde en alle andere planeten, de wetenschappers die dat weten doen dit puur om ons dom te houden, maar toen ik vandaag in mijn spaceshuttle over de aarde vloog heb ik het bewijs voor je gefotografeerd.

http://www.erights.org/smart-contrac.../donut-lab.gif
Jij begrijpt het
Oud 24-12-2006, 17:33
Verwijderd
Met Photoshop is het toch wel weg te halen? Desnoods plak je een geel rondje precies in het midden van de lens.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 19:15
Retro*Love
Retro*Love is offline
De sterkte van het licht is zo sterk, dat de camera het als negatief op gaat vatten.
Oud 27-12-2006, 11:12
Verwijderd
Wat het ook kan zijn, is dat door de sterkte van het licht de lichtgevoelige cel deels gaat weerkaatsen => dit wordt dan op zijn beurt door het lensje tegengehouden en terug naar de lichtcel gestuurd. Het licht dat dan weerkaatst wordt is in tegenfase => het polariseert zichzelf met als gevolg dat je een zarte vlek krijgt.
Een degelijke digitale camera werkt met een halfdoorlaatbare filter (die kan dit licht dus niet weerkaatsen) waardoor er geen tegenfasige toestand optreed.

Das mss ook nog een mogelijkheid

*edit*

Daarom ook dat zonnepanelen NOOIT volledig spiegelend zijn, maar in alle mogelijke richtingen het licht breken. Anders zou zo'n ding veel geld en moeite kosetn, maar niets van energie leveren
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 19:13
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 18-12-2006 @ 21:31 :
Dat lijkt me ook de uitleg; gewoon te fel belicht, normaalgezien moet het dan puur wit worden, maar wie weet wordt die foto verkeerd ingelezen zodat puur wit als zwart gezien wordt (bv. waarde voor wit: FF FF FF (RGB in HTML), maar de ingelzen waarde is helderder dan dat, dus bij elk stukje een 1'tje bijtellen geeft : 100 100 100; maar vermits er slechts naar de laatste 2 cijfers gekeken wordt, krijg je dus 00 00 00, wat zwart is).

Dat lijkt me het meest plausibel; met een gewone camera heb je echter gewoon een overbelichte plek (dus gewoon wit).
het lijkt me niet dat de computer "hoger" gaat dan een standaard 8-bits getal, en dat ie nog hoger dan 11111111 probeert te komen

ik denk dat het zo fel is dat de cellen het niet meer herkennen als een kleur, maar als iets dat niet bestaat (en wat voor die cellen niet bestaat, ofwel wat ze niet ontvangen, wordt zwart)
Reageren

Regels voor berichten