Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2006, 18:09
elizabeth
Zoals als ik al eerder heb bericht moet ik een praktische opdracht schrijven over marktwerking in de gezondheidszorg.

Ik doe het voornamelijk over de invoering van het nieuwe zorgstelsel begin vorig jaar.

Ik heb moeten kijken wat dit zorgstelsel inhoud en voornamelijk wat de gevolgen hiervan zijn geweest voor zorginstelling, patiënt etc.

Nu moet ik naar aanleiding daarvan een onderzoeksvraag formuleren.

Ik heb het volgende in mijn hoofd:

Heeft het nieuwe zorgstelsel voor een succes gezorgd?

Wat vinden jullie daarvan? Oke? Of kan het specifieker? Of juist in een heel andere richting?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2006, 18:48
Barry K
Barry K is offline
De onderzoeksvraag die jij hebt kun je op meerdere manieren interpreteren. Je kunt je afvragen wat 'succes' is?

Misschien kun je beter iets in de trant doen van:
Heeft de privatisering van de zorg geleid tot een efficiëntere situatie?
(Alhoewel dit misschien nog niet gezegd kan worden omdat het pas één jaar geleden werd ingevoerd)
Oud 19-12-2006, 18:51
elizabeth
Citaat:
Barry K schreef op 19-12-2006 @ 19:48 :
De onderzoeksvraag die jij hebt kun je op meerdere manieren interpreteren. Je kunt je afvragen wat 'succes' is?

Misschien kun je beter iets in de trant doen van:
Heeft de privatisering van de zorg geleid tot een efficiëntere situatie?
(Alhoewel dit misschien nog niet gezegd kan worden omdat het pas één jaar geleden werd ingevoerd)
daar heb je wel een punt ja.

Misschien iets van

Heeft de invoering van het nieuwe zorgstelsel het afgelopen jaar geleid tot een efficiëntere situatie?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 22:53
Barry K
Barry K is offline
Als het puur voor economie is zou je kunnen onderzoeken wat de invoering van het nieuwe zorgstelsel voor gevolgen heeft voor de koopkracht. Dit is eenvoudiger te onderzoeken.
Oud 20-12-2006, 06:37
elizabeth
Citaat:
Barry K schreef op 19-12-2006 @ 23:53 :
Als het puur voor economie is zou je kunnen onderzoeken wat de invoering van het nieuwe zorgstelsel voor gevolgen heeft voor de koopkracht. Dit is eenvoudiger te onderzoeken.
ja het is puur economie. Maar het doel van het schrijfgebeuren is niet koopdracht. Toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 11:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
elizabeth schreef op 19-12-2006 @ 19:51 :
daar heb je wel een punt ja.

Misschien iets van

Heeft de invoering van het nieuwe zorgstelsel het afgelopen jaar geleid tot een efficiëntere situatie?
Probeer het wat meer meetbaar te maken (S.M.A.R.T.), zodat je een vergelijking hebt.

Probeer ook je doelgroep te verkleinen, zorginstellingen en patienten staan (hoewel ze een gezamenlijk) toch vaak tegenover elkaar als het gaat om financiering.
Reageren

Regels voor berichten