Advertentie | |
|
![]() |
|
Heel erg sterk gedicht, met zeer leuke woordspelingen.
![]() De laatste strofe is erg beeldend, ik kan het me het zo voor ogen halen. Ik stoor me enkel aan dit stukje: 'ik vind je maar als de spiegel water kust in mistig, machtig weerzien.' Maar da's dan ook het enigste waaraan ik me stoor.
|
![]() |
Ik stoor me ook aan het gebrek aan hoofdletters, het staat niet netjes. Verder vind ik
vergeet je oude haren, je oude mond, ook ik ben anders. ik weet niet meer wie echt was, wie verzonnen, wie met weggaan is begonnen. maar dat je eenzaam bent. in mij. ontzéttend mooi. Theevergeefs is ook erg leuk. Ik krijg een beetje een eenzaam gevoel van dit gedicht geloof ik. |
![]() |
|
Ja, wat de rest zegt. Aan het gebrek van hoofdletters stoor ik me niet want dat is jouw stijl en je doet het consequent.
ik vind je maar als de spiegel water kust in mistig, machtig weerzien. Ik vind dit iets minder, vooral de tweede regel. Ik denk dat ik het niet goed in je gedicht vind passen, en het is veel minder beeldend dan de rest. Verder: gaaf. Roept een gevoel van eenzaamheid op, dat heb je mooi gedaan.
|
Bedankt, iedereen, voor je reacties. Hoofdlettergebruik, tja, daar doe ik niet aan dus. Omdat ik vind dat het voor een onevenwicht zorgt in je gedicht; om het dramatisch te zeggen: voor mij zijn alle letters evenwaardig en zo verbeeld ik ze ook het liefst.
![]() Wat velen aanhaalden over de tweede strofe, klopt wel. Met die strofe had ik het meeste moeite om te schrijven. Het lijkt allemaal een beetje te geplakt aan elkaar, en het is anders dan de rest omdat werkwoorden soms worden weggelaten. Mja, maar ik weet ook niet meteen hoe ik dat moet verhelpen, eigenlijk ![]()
|
Mooi gedoseerd! Niet teveel rijm, niet teveel woordspelingen, niet teveel drama, ook niet te nuchter.
Het hoofdletterloze vind ik prima zo. En verder zou alles wat ik erover zeg er afbreuk aan doen, op 'mooi' na. Edit: de tweede strofe vond ik juist mooi, een beetje anders dan normaal en ik vind het knap dat je sjieke woorden gebruikt zonder oud te klinken. Ik vind eigenlijk niet dat je die mag veranderen, want juist zonder dat 'mistig, machtig weerzien' wordt het veel meer standaard. Het deed me een beetje aan xineof denken, die tweede strofe. ![]() Laatst gewijzigd op 18-12-2006 om 18:53. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Wilt u dit even keuren lestat080 | 14 | 29-03-2004 21:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |