Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2006, 11:49
AlopiA
AlopiA is offline
Hoe bereid jij je eten?
Braad jij in vloeibare boter of in vaste? Vervang jij elke maand je frituurvet of vervang jij het pas zodra er spikkels op je friet blijven plakken? Let je op toegevoegde zooi aan je boter? Zoals vitaminen of rare chemische zooi? Ik ben benieuwd

Ikzelf frituur in vloeibaar vet, ik vind de friet dan ook lekkerder om de een of andere reden. Bakken doe ik nog wel in vaste margarine, soms in vloeibare boter van Blue Band. Daar zitten dan weer allerlei vitaminen aan toegevoegd. Ik merk eigenlijk geen verschil tussen die 2, behalve dan dat vaste margarine veel goedkoper is dan zo'n fles.
Oud 18-12-2006, 11:57
Poepkind
Poepkind is offline
ik bak alles in zonnebloemolie, en smeer roomboter op mn brood. Voor mij geen geharde plantaardige vetten.
Ik frituur bijna nooit overigens.
Oud 18-12-2006, 12:12
Bloem
Bloem is offline
Een frituurpan heb ik niet en ik bak verder alles in olijfolie. Boter op mijn brood eet ik alleen als ik hagelslag op brood wil en dat is een zeldzaamheid, maar voor die keren heb ik meestal Becel extra extra extra light oid. Omdat die kuipjes zo lekker klein zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 18-12-2006 @ 13:12 :
Een frituurpan heb ik niet en ik bak verder alles in olijfolie.
...behalve pannenkoeken (zonnebloemolie).
En op m'n brood smeer ik halvarine.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:18
Black Soul
Black Soul is offline
Bakken doe ik in zonnebloemolie/olijfolie. Frituren doe ik nooit en ik smeer ook geen boter/margarine op mn brood
Oud 18-12-2006, 13:43
Verwijderd
Bakken doe ik in olijfolie en ik frituur eigenlijk nooit. Als ik boter op mijn brood smeer, wat nogal zeldzaam is, is het roomboter of Blue Band halvarine. Die extra vitamientjes die erin zitten, zijn vast heel gezond.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:28
Verwijderd
Bakken/braden doe ik, afhankelijk van wat ik bak, in vloeibare margarine, zonnebloemolie of olijfolie. Frituren doe ik niet zelf, mijn ouders gebruiken wel vloeibaar frituurvet. Om hagelslag vast te plakken gebruik ik halvarine, maar mijn ouders hebben smeerbare roomboter en dat smeer ik ook gewoon zo als beleg op brood, of met ham erbij. Ik let niet op toegevoegde zooi.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:47
Verwijderd
Bakken/braden in olijfolie/zonnebloemolie, boter op brood is vies en in dingen waar boter in moet a la bechamelsaus of euh taart ofzo, gebruik ik biologische roomboter van de AH.

En biologische roomboter is echt wel drieduizend keer lekkerder dan gewone. Vind ik. Maar misschien komt dat omdat m'n geweten er dan niet doorheen zit te zeuren.

[edit] Oja, frituren doe ik nooit.

Laatst gewijzigd op 18-12-2006 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:53
Experiment
Experiment is offline
Ik heb geen frituurpan, bak alles in olijfolie en doe halvarine op brood.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Olijfolie en zonnebloemolie. Alléén voor biefstuk en op brood gaat vast vet.

En ik frituur eigenlijk nooit.
Oud 18-12-2006, 16:01
mar87
mar87 is offline
Bij ons thuis is het meeste ongezond.

Frituurvet: gehard plantaardig
Bakken: blueband (hard) of van die vloeibare.
Boter: ikzelf gebruik becel pro activ, de rest thuis gebruikt roomboter.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 16:09
Stefanie
Stefanie is offline
Ik doe niet aan frituren en bakken doe ik vaak in olijfolie en af en toe in vloeibare bakboter of van die pakjes boter van Blue Band.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 16:23
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 18-12-2006 @ 14:18 :
Bakken doe ik in zonnebloemolie/olijfolie. Frituren doe ik nooit en ik smeer ook geen boter/margarine op mn brood
Oud 18-12-2006, 17:17
Crimson
Crimson is offline
Ik bak alles in vloeibare boter want ik hou van VET
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 17:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bak in vloeibare boter uit zo'n fles. Op dit moment toevallig bleu band maar ook vaak Edah of Bas huismerk oid. Gewoon wat ik tegenkom en op dat moment goedkoop of in de aanbieding is. Ik vind die van de Edah nog het fijnste Ik smeer zelden boter op brood, alleen als ik hagelslag eet. Dan is dat becel light ofzo, zo'n klein blauw kuipje (idd omdat ze klein zijn, zoals Bloem ook zegt, ik vind boter niet lekker meer als het lang staat en ik eet het maar heel weinig). Een frituurpan heb ik niet.
Oud 18-12-2006, 18:26
Hagel
Hagel is offline
Ik bak in olijfolie en soms in vloeibare margarine. Ik heb wel een frituurpan en daar doe ik vloeibaar spul in maar ik heb hem pas 1 keer gebruikt in een jaar en ga hem niet meer gebruiken denk ik. Op brood heb ik vrijwel altijd linera.
Oud 19-12-2006, 13:55
Verwijderd
Vroeger bakte ik alles in dieetolie, maar op aanraden van mijn diëtiste gebruik ik nu vloeibare boter(ik heb nog niet begrepen waarom dat beter is, maar volgens mij voor de vitamientjes?), behalve voor groenten. Frituren doe ik nooit. Op mijn brood gebruik ik dieetboter.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 15:09
Miracle
Miracle is offline
Het meeste doe ik met olijfolie, maar burgers bak ik in vloeibare boter (geen idee wat voor boter precies ).

Frituur eet ik 3x per jaar, waarvan 2x bij anderen. Dus ik heb geen idee waarin dat gebakken is.
Oud 19-12-2006, 15:15
Boogie
Boogie is offline
Ik gebruik meestal (zonnebloem)olie en voor zaken waar ik liever boter voor gebruik (zoals vlees) heb ik vloeibare boter. Frituren doe ik al helemaal niet.
Oud 19-12-2006, 15:46
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Bloem schreef op 18-12-2006 @ 13:12 :
Een frituurpan heb ik niet en ik bak verder alles in olijfolie. Boter op mijn brood eet ik alleen als ik hagelslag op brood wil en dat is een zeldzaamheid.
Oud 19-12-2006, 18:55
Iduna
Iduna is offline
Ik bak/wok in zonnebloemolie. Frituren doe ik nooit. Af en toe doe ik margarine op brood.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:00
MTpower
MTpower is offline
Het ligt eraan wat ik bak, maar het is of bakboter (vast) of olie (olijf of zonnebloem).
Frituren doe ik in vloeibaar vet of olie (zonnebloem).
Op brood smeer ik margarine of halvarine...

Het boeit me allemaal niet zo, als het maar smaakt
Reageren

Regels voor berichten