Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2006, 21:46
legatus
legatus is offline

CHILDREN OF MEN

Regie: Alfonso Cuarón
Scenario: Alfonso Cuarón, David Arata, Timothy J. Sexton, Mark Fergus, Hawk Ostby
Cast: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Chiwetel Ejiofor, Charlie Hunnam, Peter Mullan

Synopsis: In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 1995 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde – die achtien jaar is – gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op Aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.

Trailer: http://images.apple.com/movies/unive...tlr1_h.640.mov
Website: http://www.childrenofmen.net/

Ziet er fantastisch uit. Komt in oktober uit in de Nederlandse bioscopen.
Oud 22-07-2006, 21:50
Severus
Severus is offline
Interessant concept. Doet me een beetje aan de film "Delivering Milo" met Albert Finney denken. Daarin dreigen ook geen kinderen meer geboren te worden omdat Milo, een ziel die van God geboren moet gaan worden voor een leven op aarde, niet geboren wíl worden.
Oud 22-07-2006, 23:18
botulismf
botulismf is offline
Tof, wil ik zien.
Oud 22-07-2006, 23:39
Metal
Metal is offline
Leuke casting. Lijkt me wel interessant.
Oud 23-07-2006, 00:01
Verwijderd
Hoe gaaf zou het zijn als dat ongeboren kind een jongen is.

Ik snap trouwens niet geheel hoe één kind verschil uitmaakt, je hebt toch op z'n minst twee vruchtbare mensen nodig voor 't maken van een 'new society'? Maar misschien wordt dat in de film nog uitgelegd, klonen ofzo.

Die rellen rondom de dood van de jongste mens vat ik trouwens ook niet, boeiend dat 'ie dood is, hij was toch al ook onvruchtbaar, hij heeft hooguit symbolische waarde. Ook een beetje ongeloofwaardig dat het een blanke is, als we 't hier om de totale wereldbevolking hebben dan zou 't logischer zijn als 't een neger of een chinees/aziaat was, want die zijn in de meerderheid. Volgens mij leven ze ook gezonder, of in elk geval ver buiten de vervuiling en 't genetisch gemanipuleerde gekut waar de trailer 't over heeft, dus dan zou het sense maken dat die langer vruchtbaar zijn gebleven, oid.

Maar goed, wel een origineel plot op zich, op het 'één kerel redt de wereld'-idee na. Geen film waar ik voor naar de bioscoop ga, maar wellicht wel wat om te huren/downloaden/bij iemand te kijken die 'm op DVD heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 11:07
legatus
legatus is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 23-07-2006 @ 01:01 :
Die rellen rondom de dood van de jongste mens vat ik trouwens ook niet, boeiend dat 'ie dood is, hij was toch al ook onvruchtbaar, hij heeft hooguit symbolische waarde. Ook een beetje ongeloofwaardig dat het een blanke is, als we 't hier om de totale wereldbevolking hebben dan zou 't logischer zijn als 't een neger of een chinees/aziaat was, want die zijn in de meerderheid. Volgens mij leven ze ook gezonder, of in elk geval ver buiten de vervuiling en 't genetisch gemanipuleerde gekut waar de trailer 't over heeft, dus dan zou het sense maken dat die langer vruchtbaar zijn gebleven, oid.
Kan de trailer niet bekijken momenteel, maar ik herinner me dat ze zeggen dat hij vermoord is.

Citaat:
Maar goed, wel een origineel plot op zich, op het 'één kerel redt de wereld'-idee na. Geen film waar ik voor naar de bioscoop ga, maar wellicht wel wat om te huren/downloaden/bij iemand te kijken die 'm op DVD heeft.
Het is geen superheld en hij moet geen onmogelijk taken volbrengen. Slechts een zwangere vrouw beschermen, die toevallig het lot van de mensheid in handen lijkt te hebben. Ik stoor me er an sich niet aan.
Oud 23-07-2006, 16:34
lastig
lastig is offline
Klinkt interessant dit. Origineel verhaal, geen slechte cast (ben benieuwd naar charlie hunnam, ken hem alleen van hooligans), en een regisseur waar ik op zich ook wel vertrouwen in heb.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 23-07-2006 @ 12:07 :
Kan de trailer niet bekijken momenteel, maar ik herinner me dat ze zeggen dat hij vermoord is.
Ah, dat zou kunnen. Ik had het geluid vrij zacht staan, dus kan zijn dat ik dat niet door had.

Citaat:
legatus schreef op 23-07-2006 @ 12:07 :

Het is geen superheld en hij moet geen onmogelijk taken volbrengen. Slechts een zwangere vrouw beschermen, die toevallig het lot van de mensheid in handen lijkt te hebben. Ik stoor me er an sich niet aan.

Nee, ik stoor me er op zich ook niet aan en het hoeft ook helemaal niet slecht te zijn, er zijn ook genoeg goede films (boeken, toneelstukken, computerspellen) die zo'n opzet hanteren. Het zal ook wel vaak voorkomen omdat het goed werkt. Maar mja, als je iets vaak ziet en het zit in een film die ik nog niet gezien heb, en ik wil een oordeel vellen over die film op basis van mijn schamele kennis, dan speelt dat er wel in mee.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:04
DanielC
DanielC is offline
Lijkt me niet heel geweldig, maar ik ga natuurlijk wel even kijken.
Oud 03-02-2007, 04:12
Metal
Metal is offline
UP.

Mensen die hem gezien hebben ondertussen?
Oud 03-02-2007, 09:36
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Metal schreef op 03-02-2007 @ 05:12 :
UP.

Ik heb hem gezien ja; ik vond hem wel aardig. De stijl van de film beviel me ook wel. Alleen het einde is nogal cliche matig.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 03-02-2007 @ 05:12 :
UP.

Mja, mn reactie staat ergens in het laatste film-topic. Vond m wel goed, lekker grauw. Niet perfect, though.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 15:10
Blubje
Blubje is offline
Heb m ook gezien.
Ik vond het een mooie film, lekkere donkere sfeer. Maar het einde. Daar hadden ze wat meer aan mogen doen.

Wad het trouwens niet zo dat alleen de vrouwen onvruchtbaar warne geworden? Of heb ik dat nu maar even verzonnen?
Oud 03-02-2007, 15:12
bam
bam is offline
Camera werk tijdens de actie scene's (vluchtelingenkamp) waren wel vet, maar verder..
Mja, ik had iets anders bedacht voor het einde?

Onder het motto: ff snel een eind er aan maken.
Oud 03-02-2007, 16:34
senneee
senneee is offline
vond m nogal tegenvallen.
ik vond het een erg interessant concept en door de trailer was ik wel erg benieuwd maar vond niet dat het concept voldoende werd uitgediept en het einde vond ik erg tegenvallen.
Wel een leuke / goede rol van Michael Caine
Oud 03-02-2007, 17:06
Escapism
Escapism is offline
klinkt wel gaaf.
Oud 13-02-2007, 09:16
Verwijderd
De eerste helft van de film is wel oke. De 8,1 van de IMDb is wel wat overdreven.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 23:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, ik vond hem zeker de moeite waard. Dat stuk in het gebouw op het einde is erg mooi.
Oud 15-02-2007, 21:54
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Die vreselijk lange schouder-shots (dr is vast een officiële term voor, maar ik studeer jammer genoeg geen filmwetenschappen) in dat kamp enzo vond ik echt geweldig. Zuigt je dr echt helemaal in.
Oud 13-03-2007, 08:36
Verwijderd
Gister gehuurd op DVD.

De actiescenes zijn van hoog niveau. De scenes zijn echt lang waardoor de acteurs natuurgetrouw werk leveren. Ik vond het een sterke film imo. Vet verhaal, goede actie, Owen en Caine zijn .

Ik had wel even moeite met het verhaal te begrijpen... bij de laatste scene blijf je wel met vragen zitten zoals

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten