Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 22:08
rensd
rensd is offline
Een soapopera

De vrouw die het hippe grand café binnenliep, een miss twiggy aan de goede kant van de veertig, was smaakvol uitgedost in een bordeauxrode deux-pièces en een blouse met ovale vlakken, het precieuze gezicht perfect in de make-up.

Op de bühne van het horeca-etablissement stond een diskjockey die deathmetal en francofone hiphopnummers mixte tot een eclectische brij; een amuzikaal karweitje waarvan nochtans al menige liveopname was gemaakt. Enfin.

Te midden van de pret makende jongelui leek praten ten enenmale onmogelijk, maar ondanks de tenhemelschreiende herrie wist de bij de ober in het gevlij gekomen vrouw een breezer en een schaaltje petitfours te bemachtigen.

Ze keek welhaast smachtend naar de deur, maar werd bijwijlen afgeleid door een slecht afgerichte dobermannpincher die niet alleen stonk, maar eens te meer met continu geblaf het beatjuggelen versjteerde.

Daardoor miste ze de entree van een fijngebouwde, wat oudere man – harrypotterbrilletje onder een cabareteske coupe van witte krullen – die bij de bar zijn stereotiepe caipirinha bestelde voordat hij haar ontwaarde.

Hij zoende haar vluchtig en begon haar op even onheuse als dedaigneuze wijze toe te spreken: dat gedoe van Cupido met zijn pijl-en-boog was over en uit; het verplichtte hem hun ontwrichte latrelatie te beëindigen.

Zij wist zo een-twee-drie geen ad remme riposte te bedenken, maar verkocht hem een volmaakt kletsende oorvijg; hij belandde op de grond zodat hij, klem geraakt tussen het meubilair, eruitzag als een knock-out geslagen bokser.

Hij kreunde, en terwijl de muziek uitfadede, haastte zij zich verdwaasd de zaak uit – onder applaus, dat wel, en toen zij de drempel overging en half buitenstond, was nog net te horen dat zij hem halfluid uitmaakte voor guppy.

39 fout

Wat vonden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2006, 22:33
BendeBen
BendeBen is offline
leuk voor alle strebertjes onder ons

als ik het zo lees lijkt het trouwens meer op een frans of engels dictee
Oud 20-12-2006, 23:28
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
ik had 28 fout.. Vorig jaar "maar" 22, maar toen was ie ook makkelijker volgens mij. Vond dit wel lekker Martin Brilliaans, moest meteen aan Evelien denken ^^
Oud 21-12-2006, 01:07
Al Murphy
Al Murphy is offline
Fuck, man, zoiets hoort binnen spoilertags te staan. Ik denk niet dat ik de enige ben die dat dictee nog wil maken zonder op voorhand de tekst foutloos voorgeschoteld te krijgen.
Oud 21-12-2006, 07:12
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 21-12-2006 @ 02:07 :
spoilertags
Dat dus.
Oud 21-12-2006, 08:30
Sherco
Sherco is offline
Ik dacht dat het best goed ging, maar als je woorden als latrelatie als LAT-relatie schrijft heb je al 4 fout
Anyway; 49 fout in totaal...
Oud 21-12-2006, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 21-12-2006 @ 09:30 :
Ik dacht dat het best goed ging, maar als je woorden als latrelatie als LAT-relatie schrijft heb je al 4 fout
Dat is wel heel erg overdreven.

Is dat echt zo? Ik weet nooit hoe ik dat moet doen met meerdere fouten in een woord. Ik heb ze nooit met klem horen zeggen dat je dat als meerdere fouten moet rekenen.

Maar LAT-relatie is echt geen 4 fout hoor, en anders is dat dictee gewoon vet stom. Sowieso, er zitten veel te veel Franse woorden in altijd.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fuck, man, zoiets hoort binnen spoilertags te staan. Ik denk niet dat ik de enige ben die dat dictee nog wil maken zonder op voorhand de tekst foutloos voorgeschoteld te krijgen.
Het is al op tv geweest, dus een spoilertag is niet echt nodig. Als je het vervolgens later nog wil maken, dan weet je dat je een topic met als titel 'Groot Dictee' moet mijden.
Oud 21-12-2006, 15:23
Verwijderd
Meeste series zijn in de VS ook al op TV geweest. Ik hoef dus niets meer tussen spoilertags te zetten?

Een topic met de titel 'Groot Dictee' hoeft toch niet per se de correcte zinnen te bevatten? Kleine moete om dus spoilertags toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 16:55
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 21-12-2006 @ 16:06 :
Maar LAT-relatie is echt geen 4 fout hoor, en anders is dat dictee gewoon vet stom. Sowieso, er zitten veel te veel Franse woorden in altijd.
Wij rekenen dat wel altijd als 4 fout; 3 keer een kleine letter vergeten en een koppelteken te veel.
Oud 21-12-2006, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 21-12-2006 @ 17:55 :
Wij rekenen dat wel altijd als 4 fout; 3 keer een kleine letter vergeten en een koppelteken te veel.
Maar je fout is toch consequent zeg maar? LAT of lat. Je schrijft toch geen laT ofzo? Dus 3 keer een kleine letter vergeten vind ik dan heel overdreven eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 17:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 21-12-2006 @ 16:23 :
Meeste series zijn in de VS ook al op TV geweest. Ik hoef dus niets meer tussen spoilertags te zetten?

Een topic met de titel 'Groot Dictee' hoeft toch niet per se de correcte zinnen te bevatten? Kleine moete om dus spoilertags toe te voegen.
Oh kom op, het gaat over de Nederlandse televisie.
En het is meer dan logisch dat er spoilers in zo'n topic zitten.

Je gaat net zo min een topic over een voetbalwedstrijd lezen als je de uitslag nog niet wil weten, of een topic over GTST als je de aflevering van gister nog niet gezien hebt.
Oud 21-12-2006, 18:08
Laen
Laen is offline
Citaat:
De tekst zoals deze hierboven staat is echt niet foutloos hoor
Oud 21-12-2006, 19:59
mjk
mjk is offline
Ik vraag me ook altijd af of je in één woord meerdere fouten kan maken of niet? Zoals miss twiggy, ken dat hele woord niet, had daar alleen al 5 fouten in. Als je dat als 1 fout mag zien, dan zou ik onder de 30 fouten zitten. Nu 45.
Oud 21-12-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
mjk schreef op 21-12-2006 @ 20:59 :
Ik vraag me ook altijd af of je in één woord meerdere fouten kan maken of niet? Zoals miss twiggy, ken dat hele woord niet, had daar alleen al 5 fouten in. Als je dat als 1 fout mag zien, dan zou ik onder de 30 fouten zitten. Nu 45.
Elk woord met hoofdletter is al 2 fout, bijv. Dus 'Miss Twiggy' is 2 fouten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2006 @ 18:32 :

Je gaat net zo min een topic over een voetbalwedstrijd lezen als je de uitslag nog niet wil weten, of een topic over GTST als je de aflevering van gister nog niet gezien hebt.
Daar is laatst nog een hele discussie over geweest. Ik meen dat ze nu alle uitslagen in spoilertags plaatsen.

Dat het om Nederlandse of Amerikaanse TV gaat maakt toch helemaal niets uit? Een heleboel mensen kijken die series via internet. Op internet zijn die series voor iedereen beschikbaar. Daarbij blijf ik er bij dat het een kleine moeite is en als je daar mensen een plezier mee doet - waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 12:44
BendeBen
BendeBen is offline
gast als je die shit nog wil maken ben je echt bijzonder lomp als je dat dictee zelf gaat zitten lezen en niet beseft dat dat misschien het dictee zou kunnen zijn. dat is als je al stom genoeg bent om het topic zelf te openen natuurlijk

en dan nog ik denk dat zelfs na het lezen ervan je het niet opeens foutloos doet
Oud 22-12-2006, 16:09
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2006 @ 16:18 :
Het is al op tv geweest, dus een spoilertag is niet echt nodig. Als je het vervolgens later nog wil maken, dan weet je dat je een topic met als titel 'Groot Dictee' moet mijden.
Blablabla... Er zijn al vaak genoeg discussies geweest over het hoe en waarom van spoilertags. Hou je dan ook aan de dingen die daar afgesproken zijn, en stop met onzin als "Dan had je maar tv moeten kijken of het topic niet moeten openen".
Reageren

Regels voor berichten